Loving Pablo (2017)

Spanje / Bulgarije
Misdaad / Biografie

geregisseerd door Fernando León de Aranoa
met Javier Bardem, Penélope Cruz en Peter Sarsgaard

De film vertelt het waargebeurde verhaal van Pablo Escobar. Escobar werd beroemd en berucht door de cocaïnehandel, verdiende miljarden en doodde duizenden mensen. Daarnaast had hij een onwaarschijnlijke liefdesrelatie met zijn tegenpool, een glamoureuze tv-presentatrice genaamd Virginia Vallejo.

avatar van K. V.
Deze film eens bekeken en vond het wel een prima film. Prima geacteerd en verder ook wel een boeiend verhaal. Een iets langere speelduur, maar er viel genoeg te beleven. Vond hem wel de moeite om gezien te hebben.

Goeie film over een bekende tv-presentatrice die een liefdesrelatie aangaat met een grote drugsbaas. Het inmiddels overbekende verhaal van Pablo Escobar gebaseerd op het boek van zijn maîtresse (maar de hoofdrol is duidelijk voor Pablo Escobar). De personages gaan niet echt de diepte in, maar dit wordt prima gemaskeerd door het prima acteerwerk van het echtpaar Bardem en Cruz. Onderhoudend van begin tot eind en meer dan genoeg goeie scenes.

avatar van DragQueen
Na de serie Narcos, voelt deze film wat overbodig aan. Toch heb ik geen spijt na het zien ervan. Het overbekende verhaal wordt hier nu eens van een andere zijde belicht, dat maakt het nog wel enigzins interessant om te zien. Verder wordt er prima geacteerd door Bardem en Cruz. 3,5 Ster.

avatar van El ralpho
Overbodig

Ditmaal volgen we het inmiddels bekend geworden verhaal vanuit de verslaggeefster waar Pablo Escobar een relatie mee heeft. Of dit iets toevoegt? Voor mij persoonlijk niet omdat de film in grote lijnen Narcos volgt, en geen eigen smoel heeft. Ruimte genoeg om van deze Netflix serie af te wijken was er namelijk genoeg. Van Colombianen zelf hoorde ik dat de Colombiaanse serie El Patrón del Mal, veel dieper op het leven van Pablo inging dan dat de Netflix serie dit deed. Zelf heb ik deze serie niet gezien maar de makers hadden er voor kunnen kiezen om de nadruk meer op andere punten te leggen dan een focus te leggen op het verhaal zoals wij deze inmiddels al goed genoeg kennen.

Hoewel Javier Bardem een goede Pablo neerzette vond ik Cruz wat gebrekkig. Op de een of andere manier overtuigde zij mij nooit helemaal met haar rol, en nadat er in Narcos wel gewoon Spaans gesproken werd haalde de Engelse taal mij ook heel de tijd uit het verhaal. Amerikaanse films doen dit bijna constant, maar wanneer de Netflix serie dit anders deed, en je ook zelf een bezoekje aan Colombia gebracht hebt, gaat je dit toch meer storen. Na de aftiteling vroeg ik mij af of ik na deze film nog nieuwe dingen wist die ik eerst nog niet wist, maar die conclusie lijkt mij na deze review wel duidelijk.

avatar van 606
k heb het boek dat is geschreven door Virginia Vallejo en bijna uit. Bijzonder is dat hier gezegd word tegenpool. Maar in het boek is dat niet altijd zo. Ik ga deze film maar eens checken denk.