Metallica through the Never (2013)

Muziek / Actie

geregisseerd door Nimród Antal
met Dane DeHaan, Lars Ulrich en James Hetfield

Trip, een lid van de Metallica-crew, wordt tijdens het uitverkochte concert van de rockband op een dringende missie gestuurd. Op zijn queeste wordt de wereld van de jonge Trip compleet ondersteboven gekeerd.

avatar van krosnicky
is er ook ergens in Belgie of nederland een blu ray versie met NL subs ?

avatar van krosnicky
Is Leuk om te zien ik ben namelijk al 20 jaar fan maar het is niet om te zeggen van WAAW! ik had er meer van verwacht gewoon een concert film met wat toegevoegde waarden goed acteer werk en de Subs zijn niet nodig want er worden nog geen 10 zinnen in gezegt cortom een filmpje voor metallica fans de rest Bekijkt hem beter niet

avatar van rudivermeij
Prachtige film/concertregistratie.
Het enig puntje waar ik mee blijf zitten is WAT ZIT ER IN DE TAS???????
Heb ik iets gemist of weet niemand het.
Als iemand het mij kan vertellen graag, ben zeer benieuwd.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
krosnicky schreef:
is er ook ergens in Belgie of nederland een blu ray versie met NL subs ?
Neen. Althans niet in Nederland.

avatar van Re73
rudivermeij schreef:
Prachtige film/concertregistratie.
Het enig puntje waar ik mee blijf zitten is WAT ZIT ER IN DE TAS???????
Heb ik iets gemist of weet niemand het.
Als iemand het mij kan vertellen graag, ben zeer benieuwd.

ff hierboven checken

Zinema schreef:
Neen. Althans niet in Nederland.

Jammer hier in Belgie ook niet maar is niet zo nodig want er worden nog geen 10 zinnen in gezegt

avatar van Sanderkeuh
Moeilijk om dit te beoordelen.
Het verhaaltje met de roadie is vooral storend, vooral jammerlijke timing om tijdens de climax van One plots te veranderen van concert naar film.
Dane DeHaan heeft niet veel om handen maar doet het op zich niet slecht.
Het concert is audiovisueel overweldigend, erg goed gefilmd.
Op de setlist is niet veel aan te merken, vooral een best of maar het zijn goed gekozen nummers. Mijn favorieten ...And Justice For All en Battery passeren ook de revue. Wel opvallend dat Through The Never niet gespeeld wordt. Had liever die gehoord in plaats van Cyanide of For Whom The Bells Tolls. Ook opvallend dat ze kozen voor Hit The Lights als afsluiter en Seek & Destroy niet tonen, wat ik persoonlijk een goede keuze vind.
Ze hebben hun best gedaan om de show extra groot te maken. Lady Justice, de kruizen tijdens Master of Puppets, de stoel tijdens Ride The Lightning,... Qua uitvoering laten ze soms wat steekjes vallen maar het blijft natuurlijk een live optreden, ergens wel goed om te weten dat ze het geluid niet achteraf opgenomen te hebben om de foutjes eruit te halen.
Ook 1 van de weinige films waar ik de credits laat rollen, leuk om Orion te horen.

Achteraf blijf je over met gemengde gevoelens. Als film is het een mislukt experiment maar dankzij de uitstekende concertregistratie toch een voldoende.

Damn. Vette show zeg! Daar had ik wel bij willen zijn.
Qua film: tja.

avatar van Anyaamsreob
Gewoon nee. Onsamenhangende bende.

Aardige concertregistratie van Metallica. Tussen en door de nummers heen ontvouwt zich ook nog een verhaaltje over een roadie die voor een klusje wordt weggestuurd. Dit is op het begin nog wel leuk, maar voegt uiteindelijk weinig toe. Het concert zelf is wel de moeite waard en er is ook flink wat spektakel op het podium wat tevens door uitstekend camerawerk wordt vastgelegd. Voor Metallica-fans uiteraard een absolute must-see.

avatar van johan_sb2
tja, dit is geen musicmeter dus ik beoordeel de film, en die is niet erg boeiend.

avatar van Decec
Kan geen beoordeling even, het is niet actiefilm...
Echter alleen muziek film...
Geen spannend verhaal...
Redelijk geluid/muziek...
Geen moeite waard...

avatar van night rider
Niet echt een uitzinnig publiek zeg!

avatar van de grunt
Een van de beste concertregistraties ooit. Kirk's solos in volle wasdom.. een feest voor de zintuigen.

Erg jammer dat er een slap aftreksel van The Warriors doorheen moest sijpelen.

avatar van Banjo
Dit is echt weer Typisch Amerikaans!
Wat een onzinnig gebeuren, ik wil Metallica wel zien maar dan in een niet al te grote zaal waar ze helemaal los gaan. En met een beukende pit erbij natuurlijk!
Dit is echt niks.

2 sterren

avatar van wess16
Mooi concert, verhaal eromheen is niks.

avatar van DVD-T
Heb je ooit een Metallica concert willen bijwonen. Dit is je kans.

Nimród Antal en zijn team weten precies hoe je een ervaring als deze aan het publiek moet brengen. Ik ben zelf niet een heel groot fan van Metallica, maar dat is dus verder geen probleem als je deze ervaring aan gaat. Een ervaring die erg bijzonder in beeld is gebracht. De film (verhaal van DeHaan) wordt perfect samengesmolten met het concert van Metallica. De muziek past perfect bij de beelden. De vertelling loopt daardoor erg soepel. De 3D is een echte toevoeging, al had daar zeker meer mee gedaan kunnen worden om je nog meer in het concert onder te dompelen. En nog een ding. De muziek is hard, erg hard en wordt zelfs nog harder naarmate de film vorderd. I like it

avatar van darlynhailey
prachtig concert van metallica zoals gewoonlijk

Niets aan te merken op de muziek en show van Metallica, zoals steeds prachtig en heavy.
Maar wat de opzet van de DVD/Blu-ray betreft, die verhaallijn erin, dat is voor mij toch een miskleun hoor.
Het concert wordt erdoor verstoord en het brengt zeker geen meerwaarde.
Toch nog een voldoende, maar zonder het onnodige verhaal was het waarschijnlijk een maximum score geweest.

avatar van de grunt
Kirk Hammett: de Jimi Hendrix van de metal. Wat een geweld krijgt hij uit z'n gitaar.

avatar van Shadowed
Ok.

Ik had weinig over de film gelezen, en misschien was dit 1 van de weinige gevallen waarin ik dat wel had moeten doen. Ik was wel op de hoogte dat het deels een concertregistratie was, maar het bleek een concertregistratie te zijn waarin het filmverhaaltje enkel een kwartier totaal in beslag neemt.

Metallica is een bekende band met een trouwe fanbase, maar ik heb wat minder met de muziek. Ik vind het leuk om te luisteren, maar ik hoef er geen concertregistratie van te zien, dat vind ik gewoon saai als ik het gevoel van er daadwerkelijk staan niet heb. Dan wordt een film voor mij snel minder interessant.

Gelukkig zijn de concerten van Metallica behoorlijk spectaculair en vol met bombarie. Dat maakt deze film iets kijkbaarder, was allang blij dat ik niet enkel de bandleden te zien kreeg die alleen maar gitaar spelen of op het drumstel rammen. Er was dus ook nog ruimte voor wat effecten en bombarie, en dat maakt de film wat vlotter.

Verhaal eromheen slaat misschien voor de algemene kijker nergens op, maar het blijkt een diepere laag te hebben. Eentje waarin ik dus niet geïnteresseerd ben. Ik keek het vooral voor DeHaan en het spektakel. Visueel ziet het er ook erg leuk uit, Antal weet wel raad met dit genre. Leuk in beeld gebracht, vol met actie en in volle overgave gedecoreerd.

De look van de film ziet er lekker HD uit en de regie biedt voldoende materiaal om je op z'n minst geboeid te houden. Ik heb echter bitter weinig met concertregistraties en vond er ondanks het grootse spektakel eigenlijk geen klap aan. De concertregistratie en het verhaal sluiten ook niet erg lekker aan, de verbintenis tussen de twee gaat vaak via een effectje op het podium dat een beetje overheen komt met wat er op dat moment gebeurd in het verhaal. Het zal uiteraard weer een diepere laag hebben, maar dat zal, opnieuw, niet snel worden ontdekt door de algemene kijker.

Het actiegebeuren tussendoor vond ik heerlijk, maar een concertregistratie vind ik gewoon niet zo interessant, omdat ik het achter een schermpje niet echt kan voelen. Dan sta ik er gewoon liever. Gelukkig duurt het niet te lang, maar toen er nog een liedje kwam tijdens de aftiteling had ik het wel gezien, en zette de film daarom weer af.