ad
  • 8.174.827 stemmen

No Se Aceptan Devoluciones (2013)

Komedie / Drama | 115 minuten / 122 minuten (VS)

Genre: Komedie / Drama

Speelduur: 115 minuten / 122 minuten (VS)

Alternatieve titel: Instructions Not Included

Oorsprong: Mexico

Geregisseerd door: Eugenio Derbez

Met onder meer: Eugenio Derbez, Jessica Lindsey en Loreto Peralta

Oorspronkelijke taal: Spaans

Over No Se Aceptan Devoluciones

"Life doesn't care if you're ready."

Valentin is een egoïstische vrijgezel en vrouwenverslinder. Zijn leven staat op zijn kop als hij oog in oog komt te staan met zijn dochtertje, waarvan hij het bestaan niet wist. Het resultaat van een van zijn vele avontuurtjes. Vastbesloten om het kind terug te brengen bij haar moeder, reist hij met haar naar Los Angeles. Maar deze trip verloopt heel anders dan hij had verwacht.

imageimageimage

gauke

Qua thematiek doet de film aan 'Kramer vs. Kramer' uit 1979 denken.

Een misleidende dramatische en soms bittere komedie, met een onverwacht plot, over een rokkenjager die ongewild de zorg op zich neemt van zijn dochtertje. In het begin naar mijn smaak net wat te cartonesk. Maar al gauw op een bescheiden wijze grappig, met hartverwarmende en gevoelige scènes, vol tederheid, die je hart doen smelten. Maar de regisseur is ook meedogenloos en blijkt in staat zout in de wonden te strooien. De aantrekkelijke cast zorgt voor goed spel.

avatar van ble582

ble582

Ietwat overgewaardeerd. Ik vraag me af welke scores deze film zou behalen als de laatste tien minuten worden overgeslagen. Want zonder dat heerlijk melodramatische einde blijft er een anonieme, onopvallende film over.

avatar van Pim1993

Pim1993

mwah ben het eens met mijn voorganger

avatar van Dropout

Dropout

Hoeveel supertoffe films wel niet verpest worden door het einde.

Dit einde maakt de hele film alleen maar mooier

avatar van _Casper_

_Casper_

Hele leuk gemaakte drama/komedie, Er zitten een aantal hele leuk bedachte orginele dingen in de film! - Ook het acteerwerk is zeer sterk, rol lijkt perfect gemaakt te zijn voor de hoofdrolspeler.

het verhaal gaat over een nogal onhandige man die eigenlijk als student leeft en dan plots een kind in zn handen geworden krijgt van 1 van zn vriendinnen... en dan.....

De film begint erg leuk en weet lang zn kracht vast te houden, alleen jammer genoeg naarmate het einde word het iets te langdradig, film had 10-15 minuten korter gemogen en dan had er wat meer vaart ingebleven...

het einde was wel weer erg leuk !

daarom geen topper, maar wel een betere dan gemiddelde film en zeker een aanrader

3/5*

avatar van Guardian2010

Guardian2010

Gewoon een erg leuke komedie sinds tijden, die het standaard zoetsappige amerikaanse verhaaltje.

Begin was inderdaad erg leuk en sinds tijden weer een leuke komedie. Komen er maar weinig uit die boeien. Einde was erg verrassend en gaf wel brok in de keel als je zelf kinderen hebt.

Zeker een aanrader !

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Flauwe humor waar ik me grotendeels aan heb zitten ergeren. Het verhaal is trouwens ook niet erg origineel. Pas in het laatste stuk van de film wordt het iets interessanter, en het einde was inderdaad wel verrassend, maar het grootste deel van de film vind ik maar slecht. 2,5 ster

avatar van arno74

arno74

Wow!! Wat een heerlijke tragikomedie was dit. Het begint als de typische lollige Amerikaanse komedie met ogenschijnlijk flauwe grappen, daarachter gaat echter een hele intelligente film schuil. Een eeuwige vrijgezel krijgt opeens een baby in huis, niets nieuws in filmland... Maar de manier waarop deze film dit brengt is erg origineel, met bijna parodiërende oversentimentaliteit waardoor die makkelijke traan steeds wegblijft.

Wie een domme komedie verwacht wordt heel gauw op het verkeerde been gezet, dit is namelijk zeker geen domme komedie, al is het heel eenvoudig om dat wel er in te zien. Volgens mij verpest dit voor een deel de waardering voor deze film. Als domme komedie bevat het niet de gebruikelijke poepgrappen, en de dramaliefhebbers slaan wellicht (onterecht) deze film over, waardoor het wellicht niet het publiek weet te vinden bij wie deze film goed werkt.

De onschuldige humor is leuk, en de grappige wijze waarop sentimentele momenten worden gebracht houden ook zulke momenten luchtig. Nou ja, bijna altijd dan. Het deed me denken aan What Maisie Knew (2012), en het heeft de tederheid van I Am Sam (2001), maar niet die oversentimentaliteit. Dat zit er wel in, maar het wordt (opzettelijk) zo overdreven gebracht dat het sentimentele niet van de grond komt (op een enkele uitzondering na).

Ook cinematografisch is het dik in orde, de montage is erg fraai en over het acteerwerk valt niet te klagen, soms lekker over de top maar dat past ook bij een humoristische film. De kenmerken van de hoofdpersoon Valentin kun je ook op deze film loslaten: liefdevol, warm, teder, moedig.

De regisseur, Eugenio Derbez, debuteert met deze film op het grote doek. Ik hoop dat we snel meer juweeltjes zoals deze van hem zullen zien. De hele tijd bleef de film voor me boven de 3,5* hangen, langzaam aan in de richting van de 4*. Hier en daar zitten ook hele krachtige momenten tussen, die deze film verder hogerop helpen. Hele ruime 4*.

Op het einde vallen ook enkele puzzelstukjes op hun plaats, zoals het verwennen, het spijbelen, zelfs die maffe scene met het uitzoeken van een surrogaatmoeder.

BBarbie

Energieke tragikomedie, die op het einde helaas verpest wordt door een abrupte afloop dat voor geen meter past bij het voorafgaande verhaal. De als regisseur debuterende Eugenio Derbez speelt op uitstekende wijze zelf de morsige, flegmatieke hoofdrol. Het is echter de jonge Loreto Peralta die de show steelt. Jammer van dat onverwachte einde, waarvoor ik een vol punt aftrek van de waardering die ik oorspronkelijk in gedachten had.

avatar van merijn82

merijn82

Na 15 minuten afgezet en dat doe ik niet heel snel. Geen idee wat ik hierdoor ga missen verder, of dat het misschien nog beter zou worden.. Maar deze schijtlollige humor kon ik niet aan, manmanman wat gênant.

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2071 berichten

Nou Merin, hier nog één, wat een ongein zeg. Ook afgezet.

avatar van De Knip

De Knip

Mooie film, het deed me op een of andere manier aan een soort La Vita È Bella denken:

****

scorsese

Tegenvallende film waarin een man met een losbandige levensstijl opeens voor zijn dochtertje moet zorgen. De relatie tussen vader en dochter wordt mooi neergezet, maar de film is te onevenwichtig qua toon en duurt ook te lang. Verder wordt het te ongeloofwaardig gebracht en het einde is een sentimentele aanfluiting. Wel mooi in beeld gebracht (bijna sprookjesachtig).

avatar van Black Math

Black Math

Derbez lijkt een beetje de Kitano van Mexico te zijn, want net als laatstgenoemde is hij een komiek, showpresentator, acteur en met deze film dus ook regisseur.

Het resultaat mist de visuele flair van Kitano, maar heeft ook niet veel artistieke pretenties. Gewoon een film die grotendeels vermaakt. Wel zijn er links met andere films, zo moest ik ook mij bij vlagen aan Kramer vs Kramer en La vita è bella denken. Het gaat echter gepaard met een twist die ik niet aan zag komen, maar waar wel op gehint wordt. Het is allemaal nogal wat, maar op het einde na wordt het gelukkig behoorlijk luchtig gebracht, wat natuurlijk ook aan het komische talent van Derbez als acteur te danken is. Het einde is verrassend, maar het voelt toch wat geforceerd aan, als een trucje.

Al met al een debuut dat prettig wegkijkt, zonder echt sterk te zijn. 2,5*.

avatar van Robi

Robi

Het begin van de film was niet al te sterk. Een notoire vrouwenversierder wordt op een dag ineens geconfronteerd met een vrouw voor zijn deur die een baby bij hem afgeeft, zegt dat het zijn kind is en vervolgens verdwijnt. Zo'n film had ik al eens gezien en nog niet eens zo super lang geleden. Sterker nog gaandeweg de film begon ik zelfs te twijfelen of ik hem niet al eens gezien had. Vooral de scene dat de dochter inmiddels een stuk ouder was en ze een kamer bleek te hebben vol met speelwerktuigen. Hoewel deze film op details toch anders was. Heb ik dan eerder een remake gezien? Of was dit de remake? Ik lees er hier helaas niets over. Hier op moviemeter had ik de film in ieder geval geen beoordeling gegeven, dus ik ga er toch maar van uit dat ik deze versie in ieder geval nog niet eerder had gezien. Hoe dan ook, het verhaal is toch aandoenlijk en weet gaandeweg wel te raken ook al wordt er zeker tegen het einde wel iets te veel op het sentiment gespeeld. Ik moest wat dat betreft ook meer aan een Amerikaanse dan een Mexicaanse film denken. Maar het blijft wel in mijn hoofd spelen welke film er dan zoveel op lijkt. Bij de andere film woonde de vader op een luxe jacht voordat moeder ineens met de baby langs kwam. Dat herinner ik me nog wel.

gauke

Robi: Remake van deze film is: DEMAIN TOUT COMMENCE (2016)

avatar van Robi

Robi

gauke schreef:

Robi: Remake van deze film is: DEMAIN TOUT COMMENCE (2016)

Dankjewel Gauke ! Ik hoopte al dat iemand het zou lezen en wist wel film ik bedoelde. Demain Tout Commence (2016) is inderdaad de film die ik eerder had gezien.