How to Be a Latin Lover (2017)

geregisseerd door Ken Marino
met Eugenio Derbez, Kristen Bell en Salma Hayek

Maximo is een jonge en knappe man die ervan droomt om rijk te worden, zonder ooit een dag te hoeven werken. Nadat hij carrière heeft gemaakt door rijke oudere vrouwen te verleiden, trouwt hij er met een die meer dan twee keer zo oud is. 25 jaar later is Maximo verwend en verveeld als hij wakker wordt naast zijn 80-jarige vrouw. Hij krijgt de verrassing van zijn leven als zij hem dumpt voor een jonge autoverkoper. Maximo trekt in bij zijn vervreemde zus Sara en haar zoontje Hugo. Al snel mist hij de luxe levensstijl en besluit Hugo te misbruiken om een nieuw doelwit te bereiken, de oma van zijn klasgenootje.

avatar van rotem
Wat een zalige lekker slappe komedie met ontroerende momenten. Een film met een lach en een traan!
Die scene dat hij in het zwembad zijn oude versiertruc hanteert en nogal wat schoenpoets/diarree verliest......briljant Komedie is zo'n lastig genre, maar ik vond hem top.

avatar van rotem
rotem schreef:
Deze met Eugenio Derbez is ook een aanrader!! No se aceptan devoluciones (2013) - IMDb

avatar van martijn1976
Leuke zotte grappige prent..
niks meer niks minder.... Natuurlijk vol clichés en niet serieus te nemen maar dat hoeft bij comedy ook niet.....

avatar van Noodless
echt leuk tussendoortje gezien de horrorchallenge die heel wat leuke grappige momenten te bieden heeft. Er zitten ook wat ontroerende momenten erin waarbij het verhaal wat serieuze inhoud krijgt. Het slot vond ik wel wat flauwtjes uitgewerkt. Maar zeker vermakelijk en een goede feel good movie. 6,5/10

avatar van Black Math
Toch wel erg matig. Dit soort films zijn al zo vaak gemaakt, met een egoïstische hoofdpersoon die weer in contact met zijn familie komt (het is erg vaak een man) en door dit contact leert dat gezinswaarden belangrijk zijn en dat hij egoïstisch was, waarna alles weer goed komt. Dit alles gaat gepaard met soms wel bijzonder flauwe humor. Deze film streept in ieder geval veel punten op de clichélijst af.

Dat de film nog doorheen te komen valt, is te danken aan Derbez, maar met name door Hayek. Ik had eerlijk gezegd het niet van haar verwacht, maar dit is echt een sterke rol van haar en ik had haar een veel betere film toegewenst. Leuk feitje is dat de zoon van Derbez de jonge versie van zijn karakter speelt. Wat lijkt hij veel op zijn vader, wat overigens ook geldt voor Derbez' dochtertje die niet in de film te zien is.

Al met al kom ik vanwege het acteerwerk op 1,5* uit, maar behalve dat is het niet veel.