ad

Geregisseerd door: Chris Appelhans

Met onder meer: John Cho, Jimmy Wong en Natasha Liu Bordizzo

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Wish Dragon

"Three magical wishes. One life changing adventure."

Din is een jongeman die door zijn alleenstaande, werkende moeder wordt opgevoed. Op een dag stuit hij op een vuile theepot, gemaakt van jade. Daarin zit de magische draak Long, die Din drie wensen schenkt. Ondanks dat Long al eeuwen oud is, weet hij niets af van de huidige wereld. Het enige waar de draak immers om geeft is goud. Long kan enkel gezien worden door Din, die per ongeluk zijn eerste wens gebruikt om een kungfu-meester te worden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Din (stem)

Long (stem)

Mom (stem)

Short Goon / Security Guard 2 (stem)

Pockets (stem)

Alle Media

avatar van Spoelworm

Spoelworm

Eh.. plagiaat?

Een Abominabel- achtige zachte versie van die rode Mulan draak die de blauwe geest uit Aladdin letterlijk één op één kopieert.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Best wel een charmante film die eigenlijk gewoon Aladdin helemaal kopieert in een moderne setting. Niet bepaald origineel dus, maar het is nu niet dat Disney altijd zo origineel is. En ik las dat ze gewoon net als Disney zich baseerde op het originele verhaal. De hoofdrolspeler heet zelfs Din (AladDIN).

Niet helemaal origineel dus, maar de film weet dat wel. Verder de nodige humor die best werkt en alles mooi aangekleed. Best nog een leuke animatie!

avatar van H€yoka

H€yoka

Dit moet wel de beste Netflix film zijn die ik gezien heb. Jammer genoeg een kinderfilm... en een eeuwenoud verhaal in een modern jasje.. Maar goed, het blijkt dat de originele Aladdin zich ook in China afspeelt dus mwja, ok dan.

Dit verhaal is natuurlijk het eeuwige afwisselen tussen "het gaat slecht, het gaat goed, het gaat slecht" tot het op het einde natuurlijk helemaal goed staat. Daar mag je je niet aan ergeren bij US kinderfilms. Net als de 'het enige wat ik wou, is mijn vader' quote waarvan de copyright houder inmiddels de rijkste persoon op aarde moet zijn.

Toch zijn er ook leuke momenten, die ik me anderhalve dag na kijken, niet meer kan herinneren. Dus ja, voldoende voor een 3* maar wegwerpmateriaal.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Het is inderdaad een beetje veel Aladdin, maar beter goed gejat dan slecht bedacht. Want ondanks dat het zo'n ongeveer een kopie van Aladdin is vond ik het toch aangenaam om naar te kijken. En mooi gemaakt ook.

avatar van schrans

schrans

Doet tot twee derde van de film wel heel hard denken Alladin, maar neemt gelukkig dan een andere route. Op zich vermakelijke animatiefilm met enkele leuke grappen. Niks meer, niks minder.