Believe Me: The Abduction of Lisa McVey (2018)

Canada
Biografie / Misdaad

geregisseerd door Jim Donovan
met Katie Douglas, David James Elliott en Kiera Scharf

De 17-jarige Lisa McVey wil op een avond zelfmoord plegen. Ze wordt echter gekidnapt en zet alles op alles om te overleven. Lisa weet haar ontvoerder echter om te praten en wordt vrijgelaten. Ze keert terug naar huis, maar bijna niemand gelooft haar verhaal. De enige die haar gelooft is een rechercheur die denkt dat Lisa ontvoerd werd door een seriemoordenaar. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

In de serie waargebeurde verhalen over kidnappings van jonge vrouwen en meisjes is dit een van de betere films met een mooie spanningsopbouw. Zoals het bij een televisiefilm betaamt kleurt het verhaal keurig binnen de lijntjes. Desalniettemin vind het wel een manco dat het misbruik in de thuissituatie nauwelijks uitgewerkt wordt, want ik heb mij uiteindelijk meer geërgerd aan de harteloze grootmoeder en moeder dan aan de ontvoerder.

avatar van BlueJudaskiss
BBarbie waar heb je dit gezien? Ik wil graag een keer films van dit genre proberen.