Clouds (2020)

geregisseerd door Justin Baldoni
met Fin Argus, Sabrina Carpenter en Madison Iseman

De 17-jarige Zach Sobiech is een vrolijke, muzikaal talentvolle middelbare scholier in zijn laatste schooljaar. Maar aan het begin van zijn laatste schooljaar, vlak nadat hij zijn droommeisje heeft uitgevraagd, komt Zachs wereld op zijn kop te staan als hij hoort dat zijn kanker is uitgezaaid, waardoor hij nog maar zes maanden te leven heeft. In de beperkte tijd die hem rest besluiten hij en zijn beste vriendin en schrijfpartner Sammy hun droom waar te maken en een album uit te brengen.

avatar van schumacher
Had het 1ste stukje vd film beter geweest lag mijn cijfer nog een stuk hoger.
In het begin komt het wat mij betreft zo'n beetje slapkes over maar naarmate dat de film verder ging (uiteraard) werd de film steeds beter en beter.
Het is een waargebeurd verhaal ook en die song clouds genaamd is echte pokke goed en blijft in je hoofd spoken haha, zeer leuke song en je hebt zin om het nadien nog eens te horen en nog eens en nog eens.

Ik vond het dus een hele goeie film maar het 1ste deel mocht ietske meer pit in , ik kan het niet zo goed uitleggen.

Allesins een film om met de vriendin te bekijken als je er 1 hebt, zoniet , zoals mij, ook oke ze haha .

Mier en mierzoet dit tiener drama gebaseerd op ware feiten.
Er wordt ongeneerd jacht gemaakt op de tranen van de kijker. De ene sentimentele scene volgt de andere op en elke personage rondom Zach zorgt voor nog meer emotie. En dat bijna 2 uur lang.
Disney verkoopt met deze "Clouds" eigenlijk een film met goedkoop sentiment.
Een goed voorbeeld is hiervan de finale van de film.
Normaal gesproken heb ik hier een bloedhekel aan en krijg ik vlekken in mijn nek hiervan.
Maar het gekke is dat men hier mee wegkomt.
Het schrijnende en vreselijke onderwerp, de ziekte kanker in combinatie met sterk acteerwerk van de jonge cast zorgt er voor dat je TOCH meeleeft met Zach en zijn omgeving. De soundtrack doet de rest.
Het is onmogelijk om "Clouds" met droge ogen te bekijken. Ook ik heb wat liters traanvocht laten lopen gedurende deze film. Knappe van Disney is toch dat je er een feelgood gevoel aan over houdt.
De authentieke beelden tijdens de aftiteling houden het brok in je keel nog even vast.

Goeie film over een tienerjongen met een muzikaal talent die nog maar een paar maanden te leven heeft. Deze tranentrekker is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en doet wat hij moet doen. De personages zijn wel wat geforceerd sympathiek, maar de film weet wel te ontroeren. De op veel vlakken vergelijkbare vorige film van regisseur Justin Baldoni was me net een tikkeltje beter bevallen. Een kleine 3.5 sterren.