The Fault in Our Stars (2014)

Drama / Romantiek
126 minuten / 133 minuten (extended edition)

geregisseerd door Josh Boone
met Shailene Woodley, Ansel Elgort en Willem Dafoe

Hazel en Gus zijn twee tieners die een wrange humor, een minachting voor het conventionele en de liefde delen. Hun relatie is des te wonderbaarlijker gezien het feit dat Hazels andere constante metgezel een zuurstoftank is, Gus grappen maakt over zijn beenprothese en ze verliefd op elkaar werden bij een steungroep voor kankerpatiënten.

avatar van notoirefilmhater
Pepino schreef:
Jeetje, best wel nog een hoge score... komaan, die eerste kus in het Anne Frank museum alleen al met dat applaus erbovenop...

De film wordt inderdaad een beetje verpest door verschillende onrealistische en belachelijke momenten. Desondanks wel een voldoende.

avatar van nadrin
Een zeer mooie soundtrack zorgt voor een extra gevoelige laag. De film is ontroerend en lief. Maar is zodanig geromantiseerd dat er geen plaats is voor een realistische weergave.

Het is niet van mijn gewoonte om de maximale score te geven voor een film, en misschien gaat er in de toekomst nog een half puntje af. Maar op dit moment net na de film gekeken te hebben weet ik het effe niet meer zo goed. Ik heb al duizenden films bekeken van horror tot de meest romantische. Maar nog geen enkele film heeft me zo diep geraakt, zo diep dat er zelfs tranen over mijn wangen rolden. De film was misschien niet 100% perfect door de absurde rol van Willem Dafoe erbij en andere kleine zaken. Maar desondanks geef ik het toch een 5, want cinema & films zijn er voor de gevoelens te voelen en je te raken in het diepste van je ziel. The Fault In Our Stars is er eentje dat ik niet meer zal vergeten.. Man Man Man..

avatar van Ronja&Iris
Peter van Houten, Fu*k off man
om te janken zo mooi deze film.
vind jezelf een man zoals Gus!
the fault raakt je..... zo hard dat je nu deze comment een like geeft!
Totaal een aanrader!
en we weten dat we cringe af zijn en zielig doen voor likes maar daarom verdienen we likes
use me as a so cringy button
love