Everybody's Everything (2019)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Biografie / Documentaire

geregisseerd door Sebastian Jones en Ramez Silyan
met John Womack Jr., Liza Womack en Lil Tracy

De 21-jarige Lil Peep stond bekend om zijn unieke sound: een combinatie van punk, emo en trap. De jonge rapper heeft zelfs voor een compleet nieuwe stroming binnen hiphop gezorgd, nu beter bekend als "emo rap". Het is alweer bijna twee jaar geleden dat de rapper overleed. Deze documentaire werpt een blik op het leven van Lil Peep en bevat interviews met vrienden en familie.

avatar van tbouwh
Fascinerende 'executive producer'.

avatar van tbouwh
Een treurigmakend en ontmoedigend zicht op een doodscultuur. Existentieel en mateloos symbolisch. Zoals vooraf wel gevreesd helaas een film die faalt (of nalaat) de vinger echt op de zere plek te leggen. Het verkozen alternatief is het al door vele voorgangers gebaande pad: de mystificatie - of is het heiliging, zoals de poster suggereert? - van een (zelfverklaarde) outsider met een achtergrond van ongeluk en zielspijn. 21 jaar...

avatar van missl
Ik ken deze man niet, zijn muziek ook niet. Het is wel een veel te kort leven wat deze muziekmaker gehad heeft. Te veel mensen om hem heen die vooral beter weten wat wel of niet moet.
Hele mooie brieven van opa.
De 'talking heads' zeggen wel te veel like, ga daar niet op letten want dan word het vervelend.