Travis Scott: Look Mom I Can Fly (2019)

Documentaire / Muziek

geregisseerd door White Trash Tyler
met Travis Scott

Achter de schermen krijg je te zien hoe de afgelopen paar jaar van Travis Scott zijn leven eruit zagen. De beelden zijn gemaakt voor, tijdens en na de release van zijn succesvolle album Astroworld, dat genomineerd is voor een Grammy. Je krijgt te zien hoe zijn tournee tot stand kwam, hoe hij zijn drukke leven combineert met zijn familieleven met Kylie en Stormi en je ziet ook oude video's uit de jeugd van de superster.

avatar van Iron Maiden
Zelden zo’n inhoudsloze documentaire gezien.

Onsamenhangende flut docu

avatar van Warp
Niet zozeer een documentaire, meer een montage van footage van de afgelopen paar jaar uit Travis Scott zijn leven. Een echt narratief ontbreekt dus. Op zich niet erg, het kijkt makkelijk weg en er zitten wat interessante scenes in zoals het moment voor het Super Bowl optreden, het verliezen van de Grammy’s, wat studiosessies (met Tampe Impala), de docent van de middelbare school die voorbijkomt en de dagen voor de release van Astroworld.

Verder is het wel een beetje een gemiste kans. Er zitten geen interviews in en de inspiratie voor Astroworld wordt bijvoorbeeld niet verder uitgediept. Wanneer je naar het album luistert is dat eigenlijk informatiever dan deze docu. Ook ligt de focus iets te veel op de haast punkachtige concerten van hem en het VHS stijltje kan niet de gehele speelduur boeien. Verder zitten er nog wel wat leuke cameo’s in van Kanye West, Young Thug en Don Toliver.

Leuke aanvulling op Astroworld maar Travis zal er geen nieuwe fans bij winnen.