ad

Geregisseerd door: Estevan Oriol

Met onder meer: Estevan Oriol, Mister Cartoon en Snoop Dogg

• Netflix Bekijk via Netflix

Over LA Originals

De Chicano-beweging van de jaren 60, ook wel de Chicano-burgerrechtenbeweging of El Movimiento, was een voortzetting van de burgerrechtenbeweging van de Mexicaans-Amerikaanse burgerrechtenbeweging van de jaren 60 die als doel had het bereiken van Mexicaans-Amerikaans empowerment. Fotograaf Estevan Oriol en kunstenaar Mister Cartoon pasten hun Chicano-achtergrond toe op rauwe kunst, die invloed had op de straatcultuur, hiphop en nog veel meer. De documentaire bevat interviews en andere scènes met hiphoplegendes en andere spraakmakende entertainers die de invloed bewust hebben meegemaakt, waaronder Kobe Bryant, Eminem, Michelle Rodriguez, Danny Trejo, Snoop Dogg, Cypress Hill, Blink-182, Wilmer Valderrama, Terry Crews, George Lopez.

image

Estevan en Cartoon zijn als grondleggers van de tattoo-opkomst bij de celebrities en daarmee in onze hele maatschappij en al decennialang vormgevers van onze huidige pop culture natuurlijk ubercool.

Al helemaal als ze ook nog volledig geaccepteerd zijn door de straat

Leuke docu.