• 8.255.526 stemmen

Geregisseerd door: Patricia Riggen

Met onder meer: Kate del Castillo, Eugenio Derbez en Adrián Alonso

Oorspronkelijke taal: Spaans

Plot La Misma Luna

"The love between a mother and a son knows no Boundraries."

Het verhaal over de 9 jaar oude Mexicaanse Carlitos en zijn moeder Rosario. Rosario werkt illegaal in Amerika om een beter leven voor haar zoontje te realiseren, terwijl haar moeder in Mexico voor Carlitos zorgt. Barre omstandigheden zorgen ervoor dat moeder en zoon elkaar kwijt raken en Carlitos glipt de grens over om zijn moeder te zoeken.

imageimage

stinissen (crew films & series)

Kate del Castillo acteert de sterren van de hemel maar de kleine Adrian Alonso steelt de show in deze mooi gevoelige film.

avatar van Explosive

Explosive

Ben het helemaal eens! ken het niet beter verwoorden!!!

ALs je van Drama en een goed verhaal houd, is deze een aanrader!

teigetje37

In een woord gezegd, een kippevel film.

Prachtig,meesleepend en ontroerend.

Een echte verassing, voor de liefhebber van ontroerende films met een mooi verhaal.

Het jongetje speelt natuurlijk en geweldig.

Een echte aanrader.

Waardering: 4 1/2 sterren

avatar van ralfsjam

ralfsjam

mooie film! soms iets te zoet, maar toch mooi. tijd geleden dat ik een kind goed en zo naturel heb zien acteren. alleen daarom al de moeite waard! een 4tje.

avatar van doeshnormal

doeshnormal

Had ik meer van verwacht. Dat jochie is trouwens echt veel te slim voor iemand van 9. Maar alsnog wel redelijk geacteerd door allen en de zoektocht van het jochie was ook best mooi in elkaar gezet. Alleen de identiteit van de moeder had wel iets verder uitgewerkt mogen worden.

avatar van ralfsjam

ralfsjam

doeshnormal schreef:

moet wel zeggen dat kinderen in onderontwikkelde landen eerder slim / volwassen zijn dan dan hier !

avatar van Keane1983

Keane1983

Ik vond het wel een amusante film. Persoonlijk iets te langdradig, maar dat is ieder voor zich.

Wel een leuk verhaal en het acteer werk (vooral voor het kleine talent) was mooi gedaan.

Van mij krijgt de film 3.0 ster

avatar van guylopez93

guylopez93

hele mooie film

mooi verhaal en hele goeie acteerprestaties vooral door Adrian Alonso waardoor het heel realistisch over kwam. Verder was de film heel plezierig om naar te kijken, een drama met af en toe hilarische momenten erin. Een film die vermakelijk is van begin tot eind en zeker een aanrader is voor de film liefhebbers

avatar van guylopez93

guylopez93

kan ook niet begrijpen dat er nog maar zo weing stemmen zijn want degene die deze film nog niet gezien heeft, heeft wat gemist

avatar van Edu

Edu

Erg mooie film! Samen met mijn vriendin gekeken en geen moment verveeld, soms ook spannend. Goed geacteerd en mooie shots zitten er in. 4,0*

avatar van flyer

flyer

Mooie film goed acteerwerk je verveeld je geen moment

avatar van tevelenco

tevelenco

Aardige film maar ook niet meer dan dat.

De film kent een mooi verhaal maar was mij allemaal wat vlak en ongeloofwaardig waardoor de film me maar zelden ECHT wist te boeien.

Nee zeker niet slecht maar had er toch wel meer van verwacht.

avatar van Norma Jean

Norma Jean

Mooie, ontroerende film.

De jongen speelt zijn rol fantastisch.

Alleen het einde vond ik wat abrupt.

avatar van kanjertje

kanjertje

Mooie en aangrijpende film die nog lang zal bijblijven.

Heeft me aangenaam verrast.

avatar van queenie

queenie

Mooie film. Had eigenlijk een engelse film verwacht, maar ondanks de andere taal toch mooi verfilmd. Laat ook de angsten zien van illegalen en de hoop. 3½*

avatar van mathias265

mathias265

prachtige film, zijn een paar hele mooie momenten in !!

en die jongen kan echt ongelooflijk goed acteren !!

alleen spijtig dat ze niet laten zien hebben da ze elkaar zoude knuffelen op het einde, had ik wel graag gezien.

anders had ik een 5 gegeven, nu een mooie 4,5

avatar van FullMoon

FullMoon

In één woord: Geweldig!

avatar van FullMoon

FullMoon

mathias265 schreef:

prachtige film, zijn een paar hele mooie momenten in !!

en die jongen kan echt ongelooflijk goed acteren !!

anders had ik een 5 gegeven, nu een mooie 4,5

Inderdaad. Zo'n film kan Geert Wilders en zijn aanhangers iets ervan opsteken.

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke film en goede acteerprestaties, kijkt lekker weg.

avatar van Cantoma

Cantoma

Is deze film te koop met Nederlandse ondertiteling? Kan m online nergens vinden, maar weet iemand in welke winkels hij ligt?

BVD!

BBarbie

Dramatisch en bij vlagen best spannend verhaal over een negenjarige jongen, die in z’n eentje in het wijdse Amerika op zoek gaat naar z’n moeder. Hoogtepunt is voor mij de wijze waarop Carlitos en de illegale arbeider Enrique naar elkaar toegroeien.

Een roerend verhaal over illegale migranten en de problemen en rechteloosheid, waarmee zij geconfronteerd worden.

Uitstekend geacteerd door Adrián Alonso en Kate del Castillo als z’n weifelende moeder.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Geweldige film in de categorie "verborgen parels" ! Niet meer dan een avontuur waarbij een Mexicaanse jongen van negen zelf illegaal naar L.A. trekt om met zijn moeder herenigd te worden. De achtergrond rond illegale tewerkstelling, clandestiene overtochten en de moeilijke maar noodzakelijke integratie van Mexicanen in Amerika is de hele film voelbaar genoeg om de film geloofwaardigheid te geven. Dit is dan nog het topje van de ijsberg van deze prachtige film. Ik gaf ook om al die personages; stuk voor stuk mensen voor wie ik ging meevoelen, met tederheid gebracht en met oprechte sentimenten. Vooral de beeldmooie telenovela actrice Kate del Castillo straalt de hele film van het scherm af. Maar ook de acteur die Enrique vertolkt, de illegaal die de jongen helpt in zijn zoektocht , speelt doodeerlijk. Het einde mag nogal stom toeval zijn, dat kon de pret al lang niet meer drukken. Briljant einde om het op die manier te tonen. Ook muzikaal erg geslaagd met passende musica nortena. Een echte topper wat mij betreft waarbij ik volledig ontspannen uitkom.

scorsese

Goeie film over een Mexicaans jongetje wiens moeder al een paar jaar in Los Angelos werkt. De positie van de illegale immigrant wordt hier wat oppervlakkig gebracht, maar het is dan ook meer een film over moeder en zoon. De film blijft onderhoudend, want er gebeurd genoeg. Sentiment is onvermijdelijk hier, maar niet storend. De jonge Adrian Alonso doet het prima. Een nipte 3.5 sterren.

avatar van Black Math

Black Math

Weer eens een film met Derbez. De problematiek van de film is natuurlijk actueel en spreekt me ook aan omdat ik een Mexicaanse vriendin heb. Natuurlijk is het verloop van de film voorspelbaar, maar evengoed is het aardig uitgewerkt en weet het te raken. Het karakter van Derbez, die een bijrol speelt, is verder ook vrij clichématig, er zijn volgens mij genoeg films waar een volwassene tegen wil en dank optrekt met een kind dat alleen op reis is, maar de man heeft charme en humor en etaleert dat voldoende in deze film. Aan het einde offert hij zich op, wat van mij niet had gehoeven. Ik vraag me eigenlijk af wat de consequenties voor zijn personage zijn, want Los Angeles is een zogeheten "sanctuary city", waar de lokale politie niet meewerkt met ICE, de dienst die verantwoordelijk is voor het uitzetten van illegalen. Maar misschien ligt dat anders als je de politie bekogelt met koffie.

In ieder geval kijkt de film prettig weg; het is uiteindelijk niet te dramatisch en we blijven met een relatief goed gevoel achter. 2,5*.