Overboard (2018)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Bob Fisher en Rob Greenberg
met Anna Faris, Eugenio Derbez en Eva Longoria

Playboy Leonardo stamt af van een rijke Mexicaanse familie. Nadat hij van een jacht is gevallen, blijkt hij aan geheugenverlies te lijden. De alleenstaande moeder Kate, die eerder door Leonardo werd geminacht, overtuigt hem ervan dat ze een getrouwd stel zijn.

• Vanaf 24 mei in de bioscoop

Hahaha.

kappeuter (moderator)
Vanaf 24 mei in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van bjerik76
O-jee...

Anna Faris is niet grappig

avatar van mrklm
Remake van Goldie Hawn-vehikel uit 1987 met twee belangrijke verschillen die aangeven dat de wereld - en, eindelijk, ook Hollywood - is veranderd. Anna Faris, die zowel qua uiterlijk als komisch talent erg doet denken aan Goldie Hawn, neemt hier de rol die Kurt Russell had in het origineel. Faris speelt Kate Sullivan, een jonge weduwe met drie dochters die niet alleen voor haar gezin en het huishouden zorgt, maar ook nog met twee baantjes probeert het hoofd financieel boven water te houden terwijl ze probeert een opleiding voor verpleegkundige af te ronden. Haar toekomstplannen lijken in duigen te vallen wanneer haar moeder [Swoosie Kurtz in een ondankbare rol], die een deel van de zorg voor de kinderen op zich nam, vertrekt om haar toneelambities na te jagen en de arrogante Mexicaanse (het 2e verschil) miljonairszoon Leonardo Montenegro [Eugenio Berbez] haar laat ontslaan als schoonmaakster. Maar wanneer Leo na een stevig avondje zuipen op zijn jacht overboord valt en aanspoelt zonder enige herinnering van wie hij was, ziet Kate haar kans schoon en besluit ze zich voor te doen als Leo's echtgenote. Deels om wraak te nemen, maar ook omdat ze hoop dat hij wat klusjes kan overnemen totdat ze haar studie heeft afgerond.
Een komedie met zo'n vergezocht plot zou eigenlijk niet leuk mogen zijn... maar dat is het wel! Dat ligt voor een belangrijk deel aan het scenario dat vrijwel alle potentiële plotgaten die je uit de trailer meent te kunnen afleiden op slimme wijze dichttimmert. Faris en Berbez zijn perfect en zijn bovendien omringd door een uitstekende ondersteunende cast. De humor is vaak ijzersterk, maar nooit wreed en hoewel het volstrekt duidelijk hoe dit gaat aflopen mag je toch een zakdoek gereed houden wanneer het grote geheim uitkomt. Enig minpuntje is de afronding die een beetje wordt afgeraffeld.

Echt een perfect stuk acteer werk. Wat een geweldige humor en mimieken! Een heerlijke film om lekker te relaxen en niet teveel bij te hoeven nadenken. Goed verhaal met een leuk einde. Cijfer: 9,0!