Overboard (2018)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Bob Fisher en Rob Greenberg
met Anna Faris, Eugenio Derbez en Eva Longoria

Playboy Leonardo stamt af van een rijke Mexicaanse familie. Nadat hij van een jacht is gevallen, blijkt hij aan geheugenverlies te lijden. De alleenstaande moeder Kate, die eerder door Leonardo werd geminacht, overtuigt hem ervan dat ze een getrouwd stel zijn.

• vanaf 12 oktober te koop op dvd

Hahaha.

kappeuter (moderator)
Vanaf 24 mei in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van bjerik76
O-jee...

Anna Faris is niet grappig

avatar van mrklm
Remake van Goldie Hawn-vehikel uit 1987 met twee belangrijke verschillen die aangeven dat de wereld - en, eindelijk, ook Hollywood - is veranderd. Anna Faris, die zowel qua uiterlijk als komisch talent erg doet denken aan Goldie Hawn, neemt hier de rol die Kurt Russell had in het origineel. Faris speelt Kate Sullivan, een jonge weduwe met drie dochters die niet alleen voor haar gezin en het huishouden zorgt, maar ook nog met twee baantjes probeert het hoofd financieel boven water te houden terwijl ze probeert een opleiding voor verpleegkundige af te ronden. Haar toekomstplannen lijken in duigen te vallen wanneer haar moeder [Swoosie Kurtz in een ondankbare rol], die een deel van de zorg voor de kinderen op zich nam, vertrekt om haar toneelambities na te jagen en de arrogante Mexicaanse (het 2e verschil) miljonairszoon Leonardo Montenegro [Eugenio Berbez] haar laat ontslaan als schoonmaakster. Maar wanneer Leo na een stevig avondje zuipen op zijn jacht overboord valt en aanspoelt zonder enige herinnering van wie hij was, ziet Kate haar kans schoon en besluit ze zich voor te doen als Leo's echtgenote. Deels om wraak te nemen, maar ook omdat ze hoop dat hij wat klusjes kan overnemen totdat ze haar studie heeft afgerond.
Een komedie met zo'n vergezocht plot zou eigenlijk niet leuk mogen zijn... maar dat is het wel! Dat ligt voor een belangrijk deel aan het scenario dat vrijwel alle potentiële plotgaten die je uit de trailer meent te kunnen afleiden op slimme wijze dichttimmert. Faris en Berbez zijn perfect en zijn bovendien omringd door een uitstekende ondersteunende cast. De humor is vaak ijzersterk, maar nooit wreed en hoewel het volstrekt duidelijk hoe dit gaat aflopen mag je toch een zakdoek gereed houden wanneer het grote geheim uitkomt. Enig minpuntje is de afronding die een beetje wordt afgeraffeld.

Echt een perfect stuk acteer werk. Wat een geweldige humor en mimieken! Een heerlijke film om lekker te relaxen en niet teveel bij te hoeven nadenken. Goed verhaal met een leuk einde. Cijfer: 9,0!

avatar van max cady
Volledig overboardige remake

Redelijk flauw.

Beetje vaag verhaaltje over een rijke eikel die vanop zijn luxe jacht in het water sukkelt. Hij spoelt aan een lijdt aan geheugenverlies, iets waar een poetshulp en nurse to be die hij een dag eerder als vuil behandeld heeft, gretig gebruik van maakt. De rest van het verhaaltje schrijft zichzelf.

Heel origineel in het in ieder geval niet. Sowieso is het al een remake van een bestaande film, maar het is vooral het verloop dat weinig verrassingen kent. Behalve dan de enorme ongeloofwaardigheid van de situatie + de wat bedenkelijke moraal. Beetje raar om na zo'n film gewoon met een braaf, happy end op de proppen te komen.

Maar de film faalt vooral op de wat beperkte humor en de wat platte romance. Het is niet geweldig grappig en zinderen tussen de hoofdpersonages doet het ook niet bepaald. Er hangt wel een relax sfeertje, da's eigenlijk nog het beste aan deze film, maar echt ver komt Overboard er niet mee.

avatar van DonOswaldo
Overbodige, doch best vermakelijke remake. Weet dezelfde toon op te pakken zonder het een op een over te nemen, met als grote verandering natuurlijk dat de man en de vrouw nu de andere rol vervullen, maar ook veel kleine aanpassingen in het script die de situatie en het geheel iets geloofwaardiger maken dan in het origineel. Anna Faris is niet per se slecht, hoewel ik beter van haar gewend ben, maar het is vooral Eugenio Derbez die soms best leuk uit de hoek weet te komen. Film blinkt nergens echt uit, maar dat deed het origineel ook niet.

***½

avatar van renzoroy
Wat is die Eugenio Derbez een irritant ventje zeg. Totaal niet grappig en echt te vervelend. Goldie Hawn was dan ook een beetje bitchy in het origineel maar deze gast is echt te arrogant. Ik had sowieso liever een wat bekendere acteur tegenover Anna Faris gezien i.p.v. een of andere zogenaamde komiek, die in zijn thuisland blijkbaar heel populair zou zijn. Kan het mij niet voorstellen.
Sowieso haalt dit nergens de kwaliteit van het origineel wat een echte 80's klassieker is.

avatar van Donn Gosse
Jawel tof tof

We zouden eerst niet kijken ivm de slechte commentaren hier maar gelukkig wel gedaan.
Toch een lekker feelgood filmpje met af en toe hele leuke scenes.
De Latino acteurs vonden wij helemaal niet storend, leuke acteurs.
Het zien struggelen van zo een verwend miljonairszoontje die hard moet werken deed mij toch stiekem goed haha.

Al bij al een leuke film om gezellig met het vrouwtje op de bank te kijken.

avatar van Agent47
Zoals al eerder is aangehaald een remake van de film met Hawn en Russell.
Veel komt overheen en een aantal dingen zijn iets veranderd, zoals de rollen die zijn omgedraaid. Niks mis mee btw.

Het is geen vervelende film, maar om te zeggen echt lachen vond ik hem nou ook weer niet. Enkele scenes waren grappig. Bijvoorbeeld dat Derbez onhandig de kruiwagen gebruikte. Maar dat was het ook wel een beetje.

Het had echt leuker neergezet kunnen worden. Het voelde soms Overboard '87 exact proberen na te spelen, wat gemaakt overkwam. Geef mij de originele maar.