Overboard (2018)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Bob Fisher en Rob Greenberg
met Anna Faris, Eugenio Derbez en Eva Longoria

Playboy Leonardo stamt af van een rijke Mexicaanse familie. Nadat hij van een jacht is gevallen, blijkt hij aan geheugenverlies te lijden. De alleenstaande moeder Kate, die eerder door Leonardo werd geminacht, overtuigt hem ervan dat ze een getrouwd stel zijn. Met alle gevolgen van dien.

Hahaha.

kappeuter (moderator)
Vanaf 24 mei in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van bjerik76
O-jee...

Anna Faris is niet grappig

avatar van mrklm
Remake van Goldie Hawn-vehikel uit 1987 met twee belangrijke verschillen die aangeven dat de wereld - en, eindelijk, ook Hollywood - is veranderd. Anna Faris, die zowel qua uiterlijk als komisch talent erg doet denken aan Goldie Hawn, neemt hier de rol die Kurt Russell had in het origineel. Faris speelt Kate Sullivan, een jonge weduwe met drie dochters die niet alleen voor haar gezin en het huishouden zorgt, maar ook nog met twee baantjes probeert het hoofd financieel boven water te houden terwijl ze probeert een opleiding voor verpleegkundige af te ronden. Haar toekomstplannen lijken in duigen te vallen wanneer haar moeder [Swoosie Kurtz in een ondankbare rol], die een deel van de zorg voor de kinderen op zich nam, vertrekt om haar toneelambities na te jagen en de arrogante Mexicaanse (het 2e verschil) miljonairszoon Leonardo Montenegro [Eugenio Berbez] haar laat ontslaan als schoonmaakster. Maar wanneer Leo na een stevig avondje zuipen op zijn jacht overboord valt en aanspoelt zonder enige herinnering van wie hij was, ziet Kate haar kans schoon en besluit ze zich voor te doen als Leo's echtgenote. Deels om wraak te nemen, maar ook omdat ze hoop dat hij wat klusjes kan overnemen totdat ze haar studie heeft afgerond.
Een komedie met zo'n vergezocht plot zou eigenlijk niet leuk mogen zijn... maar dat is het wel! Dat ligt voor een belangrijk deel aan het scenario dat vrijwel alle potentiële plotgaten die je uit de trailer meent te kunnen afleiden op slimme wijze dichttimmert. Faris en Berbez zijn perfect en zijn bovendien omringd door een uitstekende ondersteunende cast. De humor is vaak ijzersterk, maar nooit wreed en hoewel het volstrekt duidelijk hoe dit gaat aflopen mag je toch een zakdoek gereed houden wanneer het grote geheim uitkomt. Enig minpuntje is de afronding die een beetje wordt afgeraffeld.

Echt een perfect stuk acteer werk. Wat een geweldige humor en mimieken! Een heerlijke film om lekker te relaxen en niet teveel bij te hoeven nadenken. Goed verhaal met een leuk einde. Cijfer: 9,0!

avatar van max cady
Volledig overboardige remake

Redelijk flauw.

Beetje vaag verhaaltje over een rijke eikel die vanop zijn luxe jacht in het water sukkelt. Hij spoelt aan een lijdt aan geheugenverlies, iets waar een poetshulp en nurse to be die hij een dag eerder als vuil behandeld heeft, gretig gebruik van maakt. De rest van het verhaaltje schrijft zichzelf.

Heel origineel in het in ieder geval niet. Sowieso is het al een remake van een bestaande film, maar het is vooral het verloop dat weinig verrassingen kent. Behalve dan de enorme ongeloofwaardigheid van de situatie + de wat bedenkelijke moraal. Beetje raar om na zo'n film gewoon met een braaf, happy end op de proppen te komen.

Maar de film faalt vooral op de wat beperkte humor en de wat platte romance. Het is niet geweldig grappig en zinderen tussen de hoofdpersonages doet het ook niet bepaald. Er hangt wel een relax sfeertje, da's eigenlijk nog het beste aan deze film, maar echt ver komt Overboard er niet mee.

avatar van DonOswaldo
Overbodige, doch best vermakelijke remake. Weet dezelfde toon op te pakken zonder het een op een over te nemen, met als grote verandering natuurlijk dat de man en de vrouw nu de andere rol vervullen, maar ook veel kleine aanpassingen in het script die de situatie en het geheel iets geloofwaardiger maken dan in het origineel. Anna Faris is niet per se slecht, hoewel ik beter van haar gewend ben, maar het is vooral Eugenio Derbez die soms best leuk uit de hoek weet te komen. Film blinkt nergens echt uit, maar dat deed het origineel ook niet.

***½

avatar van renzoroy
Wat is die Eugenio Derbez een irritant ventje zeg. Totaal niet grappig en echt te vervelend. Goldie Hawn was dan ook een beetje bitchy in het origineel maar deze gast is echt te arrogant. Ik had sowieso liever een wat bekendere acteur tegenover Anna Faris gezien i.p.v. een of andere zogenaamde komiek, die in zijn thuisland blijkbaar heel populair zou zijn. Kan het mij niet voorstellen.
Sowieso haalt dit nergens de kwaliteit van het origineel wat een echte 80's klassieker is.

avatar van Donn Gosse
Jawel tof tof

We zouden eerst niet kijken ivm de slechte commentaren hier maar gelukkig wel gedaan.
Toch een lekker feelgood filmpje met af en toe hele leuke scenes.
De Latino acteurs vonden wij helemaal niet storend, leuke acteurs.
Het zien struggelen van zo een verwend miljonairszoontje die hard moet werken deed mij toch stiekem goed haha.

Al bij al een leuke film om gezellig met het vrouwtje op de bank te kijken.

avatar van Agent47
Zoals al eerder is aangehaald een remake van de film met Hawn en Russell.
Veel komt overheen en een aantal dingen zijn iets veranderd, zoals de rollen die zijn omgedraaid. Niks mis mee btw.

Het is geen vervelende film, maar om te zeggen echt lachen vond ik hem nou ook weer niet. Enkele scenes waren grappig. Bijvoorbeeld dat Derbez onhandig de kruiwagen gebruikte. Maar dat was het ook wel een beetje.

Het had echt leuker neergezet kunnen worden. Het voelde soms Overboard '87 exact proberen na te spelen, wat gemaakt overkwam. Geef mij de originele maar.

avatar van schumacher
Ik vond die zeer vermakelijk.
Plat vh lachen doe je niet maar dat hoefde hier ook niet. Ik heb me aan geen ene acteur zitten ergeren, speelden hun rol goed.
De film keek lekker weg en de tijd vloog vooruit.
Ik geef altijd wat extra als een film me niet verveeld heeft.
Ik zie genoeg bucht op een jaar tijd, als ik zoiets zie dan is dat al een grote opluchting.
Een film moet genietbaar zijn.

avatar van clubsport
mrklm schreef:

niet iedere verandering is ook een verbetering

Maar goed de rollen zijn nu omgedraaid en het grootste cliche uit hollywood van de laatste pakweg 15 a 20 jaar word weer eens van stal gehaald , de single mother met 3 kinderen die alles kan : 2 banen 3 kinderen te verzorgen en nog een opleiding tot verpleegkundige ook wat een supervrouw he .
ach laten we niet te gemeen zijn jegens deze film het is tenslotte fantasie en het word verder aardig ingevuld .
het bewandeld verder de paden van het origineel grofweg ( weet de details niet meer zo is lang geleden dat ik die zag) en die was ook best vermakelijk .

Kate en Leonardo zijn weer herenigd op een boot, en die flauwe grap is wel enigszins treffend voor deze prettige maar wat blue komedie. Het origineel was toch een niveautje hoger, in alle opzichten gewoon grappiger en geslaagder als ultieme familiefilm. Faris geeft een goede imitatie van de immer aanstekelijke Goldie Hawn maar het blijft een imitatie. De drie dochters zijn in deze remake best adorable, maar stelen nergens zo de show als de drie zonen in de versie uit 1987. Derbez doet zijn best maar lijkt me een beperkt acteur, die nergens zo charismatisch wordt als Kurt Russell in topvorm destijds. Niettemin is deze nieuwe poging bij vlagen best genietbaar, omdat het aandoenlijke basisidee aanspreekt en de humor weliswaar niet altijd geslaagd is, maar in elk geval nergens goedkoop of plat wordt. Vooral leuk voor degene die de eighties versie nooit gezien heef, zo'n film die je graag ziet tijdens de kerst of desnoods hartje zomer met het hele gezin, dan kun je je er geen buil aan vallen, zelfs als schoonmoeder er ook bij is.

Geen bijzondere komedie. "Overboard" is geforceerd leuk. Hoofdpersonen hebben erg last van overacting waardoor en er is totaal geen chemie tussen de twee. En dat is dodelijk voor een goede romantische komedie. Remake die beter niet gemaakt had kunnen worden. 2.5*

Matige film over een rijke man die zijn geheugen kwijt raakt en een alleenstaande moeder die misbruik maakt van de situatie. Een remake van de film uit 1987, waarbij de rollen echter zijn omgedraaid. Het gegeven op zichzelf blijft wel leuk. Echt grappig wordt de film niet, maar wel redelijk vermakelijk. De twee hoofdrolspelers zijn leuker op het begin (als ze elkaar haten), aangezien er niet echt sprake is van chemie. Net geen 3.0 sterren.

avatar van limelight73
Ik moet zeggen dat ik me echt kostelijk heb vermaakt! Echt een dikke prima.