Instant Family (2018)

Komedie / Drama

geregisseerd door Sean Anders
met Mark Wahlberg, Rose Byrne en Octavia Spencer

Het koppel Ellie en Pete wil een gezin stichten met behulp van adoptie. Ze voelen zich erg menslievend tot ze thuis met drie driftige kinderen zitten. Nu moeten ze proberen een manier te vinden om hun kinderen, die helemaal geen zin hebben om volwassen te worden, op te voeden.

avatar van Fueledable
Alle films waar een pleeg- of adoptiegezin in voorkomt geeft bij mij een apart gevoel. Zelf moest ik als 12-jarig kind tot twee keer toe naar een pleeggezin met mijn zus voor een aantal maanden. Ik wou dat die net zo hun best hadden gedaan als de mensen in deze film. Want wat was dat een verschrikking. In mijn ogen hebben we meer (pleeg)gezinnen in Nederland nodig zoals deze film laat zien.

Goeie film waarin een kinderloos koppel besluit drie kinderen te adopteren. Een simpel maar leuk concept dat veel vermakelijke momenten oplevert (vooral de stroeve interactie tussen de adoptieouders en de kids). En alhoewel niet altijd in evenwicht is het drama-gedeelte verder ook goed uitgewerkt. De film kijkt gemakkelijk weg en de fijne cast draagt hier zeker aan bij.

avatar van missl
Deze film over een kinderloos koppen die besluit om wat kinderen op te voeden is bij vlagen heel ontroerend. In plaats van een actieve Wahlberg, nu eens een lieve. Ook wel leuk om te zien. Byrne vond ik soms wat irritant.

avatar van Partyboooi
Vanwege de hoge score gaan kijken. Tegenvaller, meer kan ik er niet van maken. Echte Hollywood film met overdreven drama momenten, geforceerde grappen en hak op de tak momenten. Niks bijzonder dus

avatar van Phantasm
Erg leuke komedie die lekker wegkijkt.

avatar van rep_robert
Instant Family is een film met twee gezichten zoals ik ze niet heel vaak zie. Het eerste gedeelte van de film is behoorlijk pijnlijk en ongemakkelijk om naar te kijken. Wahlberg en Byrne lopen panisch rond en hun dialogen zijn vaak zo bespottelijk dat ik er moeilijk naar kon kijken. Halverwege maakt de film opeens een omslagpunt. Waar de komedie compleet in de eerste drie kwartier faalt, slaagt regisseur Sean Anders er wel in om de film in de tweede helft een hart te geven. De personages worden minder irritant, de band die het gezin met elkaar opbouwt is aandoenlijk en uiteindelijk is de boodschap die Instant Family overbrengt een oprechte.

Het is gewoon jammer, want het gevoelige tweede gedeelte overklast het eerste gedeelte vol ongein. Het had zoveel beter kunnen zijn als daar ook een serieuzere focus was geweest, want met Isabela Merced (oude naam Moner) en haar personage heb je toch een klein goudmijntje in handen . Maar het belangrijkste is dat het einde van de film mij uiteindelijk met gemak overhaalt om de film wel een voldoende te geven

avatar van Djumbo
Gezien November 2019 - DVD Bib
Won Prijsen op volgende festivals:
Imagen Foundation Awards 2019
Teen Choice Awards 2019
Young Entertainer Awards 2019

Prima film! Met een goed hart gemaakt dus dan mag je wat minder klagen. Het is niet de grappigste film ooit maar het is zeker wel leuk.

Instant Family is een komedie over pleegouderschap. Ellie(Rose Byrne) en Pete(Mark Wahlberg) zijn een modern stel dat altijd hun werk voorop gesteld heeft en nooit aan een gezin gedacht hebben. Ze besluiten daarom te adopteren of pleegouderschap te doen. Tijdens een kennismakingsdag raken ze gecharmeerd van de bijdehante en vooral vroegwijze 15 jarige Lizzy(Isabela Moner) wiens moeder verslaafd is en een celstraf opknapt. Lizzy heeft alleen ook een broertje Juan en een zusje Lita. Ze besluiten de drie kinderen een thuis te geven. Dat blijkt echter knap lastig aangezien de kids nogal wat mentale bagage hebben. Ellie en Pete moeten alle zeilen bijzetten om hiermee om te gaan. Instant Family doet een dappere poging om pleegouderschap en adoptie op een leuke manier te vertellen maar slaagt daar ten dele in. De beginperiode waarin de kinderen wangedrag vertonen word een beetje te veel op een Comedy Capers manier gebracht. Terwijl de gesprekken in de supportgroup en de kennismakingsdag waarop stellen haast vechten om een kind wel qua humor wel de juiste toon treffen. De grootouders hadden geschrapt mogen worden in mijn optiek. Te stereotype, te overdreven en vooral niet leuk. Ze ontwikkelen zich ook niet mee met het verhaal terwijl de rest dat wel doet. Jammer dat regisseur Sean Anders te vaak naar flauwe of fysieke comedy greep in plaats van meer de dramedy kant te kiezen wat meer bij dit onderwerp past. Het was nu vooral makkelijk en goedkoop scoren. Er waren ook positieve punten. Rose Byrne speelt leuk. Mark Wahlberg speelde nou eens niet de macho maar gewoon een aardige next-door-neighbor en dat past hem beter dan die patserrollen. Isabela Moner steelt de show in deze film want ze speelt de rol van Lizzy met verve. Opstandig en hard maar ook kwetsbaar en onzeker. Kortom een echte tienermeid! Ik heb er ook twee thuis dus weet er inmiddels alles van. Het is niet altijd een pretje maar ik zou echt niet weten wat ik zonder ze moet!

avatar van Sergio Leone
Wel oké.

Instant Family doet perfect wat je ervan kan verwachten als soms komisch bedoelde familiefilm. Mark Wahlberg doet het goed, Rose Byrne is wat minder - ik vind ze wel een goede actrice, maar ze heeft toch wel een zagerig kantje in bepaalde rollen.

Maar bon, op zich degelijke wegkijker. De gevoeligheden en ongemakkelijke situaties die zich kunnen voortdoen in een pleegouder/adoptieproces komen allemaal aan bod. Het schijnt dat de regisseur hiervoor uit z'n eigen ervaring geput heeft.

Op en top Amerikaanse komedie over een eerder ernstig onderwerp.
Kon niet echt bekoren. Naar een waargebeurd verhaal maar te opgefokt chaotisch om echt te zijn.
Zocht vergeefs naar wat fijnere humor maar moest het stellen met gekke oma Sandy of pechvogel Juan.
Nadien komen de echte problemen naar boven, wat de film goed doet, wordt het emotioneler en feel-good en eindigt het met een zekere ode aan die mensen die bereid zijn verlaten kinderen aan een beter leven te helpen.