Instant Family (2018)

geregisseerd door Sean Anders
met Mark Wahlberg, Rose Byrne en Octavia Spencer

Het koppel Ellie en Pete wil een gezin stichten met behulp van adoptie. Ze voelen zich erg menslievend tot ze thuis met drie driftige kinderen zitten. Nu moeten ze proberen een manier te vinden om hun kinderen, die helemaal geen zin hebben om volwassen te worden, op te voeden.

avatar van Fueledable
Alle films waar een pleeg- of adoptiegezin in voorkomt geeft bij mij een apart gevoel. Zelf moest ik als 12-jarig kind tot twee keer toe naar een pleeggezin met mijn zus voor een aantal maanden. Ik wou dat die net zo hun best hadden gedaan als de mensen in deze film. Want wat was dat een verschrikking. In mijn ogen hebben we meer (pleeg)gezinnen in Nederland nodig zoals deze film laat zien.

Goeie film waarin een kinderloos koppel besluit drie kinderen te adopteren. Een simpel maar leuk concept dat veel vermakelijke momenten oplevert (vooral de stroeve interactie tussen de adoptieouders en de kids). En alhoewel niet altijd in evenwicht is het drama-gedeelte verder ook goed uitgewerkt. De film kijkt gemakkelijk weg en de fijne cast draagt hier zeker aan bij.

avatar van missl
Deze film over een kinderloos koppen die besluit om wat kinderen op te voeden is bij vlagen heel ontroerend. In plaats van een actieve Wahlberg, nu eens een lieve. Ook wel leuk om te zien. Byrne vond ik soms wat irritant.

avatar van Partyboooi
Vanwege de hoge score gaan kijken. Tegenvaller, meer kan ik er niet van maken. Echte Hollywood film met overdreven drama momenten, geforceerde grappen en hak op de tak momenten. Niks bijzonder dus

avatar van Phantasm
Erg leuke komedie die lekker wegkijkt.

avatar van rep_robert
Instant Family is een film met twee gezichten zoals ik ze niet heel vaak zie. Het eerste gedeelte van de film is behoorlijk pijnlijk en ongemakkelijk om naar te kijken. Wahlberg en Byrne lopen panisch rond en hun dialogen zijn vaak zo bespottelijk dat ik er moeilijk naar kon kijken. Halverwege maakt de film opeens een omslagpunt. Waar de komedie compleet in de eerste drie kwartier faalt, slaagt regisseur Sean Anders er wel in om de film in de tweede helft een hart te geven. De personages worden minder irritant, de band die het gezin met elkaar opbouwt is aandoenlijk en uiteindelijk is de boodschap die Instant Family overbrengt een oprechte.

Het is gewoon jammer, want het gevoelige tweede gedeelte overklast het eerste gedeelte vol ongein. Het had zoveel beter kunnen zijn als daar ook een serieuzere focus was geweest, want met Isabela Merced (oude naam Moner) en haar personage heb je toch een klein goudmijntje in handen . Maar het belangrijkste is dat het einde van de film mij uiteindelijk met gemak overhaalt om de film wel een voldoende te geven

avatar van Djumbo
Gezien November 2019 - DVD Bib