• 10.600 nieuwsartikelen
  • 161.819 films
  • 10.112 series
  • 29.682 seizoenen
  • 613.475 acteurs
  • 192.983 gebruikers
  • 8.968.534 stemmen
Avatar
 
banner banner

Dragged across Concrete (2018)

Actie / Misdaad | 159 minuten
3,41 784 stemmen

Genre: Actie / Misdaad

Speelduur: 159 minuten

Oorsprong: Canada / Verenigde Staten

Geregisseerd door: S. Craig Zahler

Met onder meer: Mel Gibson, Vince Vaughn en Tory Kittles

IMDb beoordeling: 6,9 (54.662)

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 2 mei 2019

Plot Dragged across Concrete

"Those who can't earn a living must find another way to provide"

'Dragged across Concrete' volgt twee politiemannen, een ervaren agent en zijn jongere, wispelturige partner. Wanneer er videobeelden van de twee opduiken waarop hun onconventionele werkwijze te zien is, worden ze geschorst. Krap bij kas en zonder opties ziet het tweetal geen andere uitweg dan zich in de criminele onderwereld te storten.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Brett Ridgeman

Anthony Lurasetti

Henry Johns

Chief Lt. Calvert

Melanie Ridgeman

Mr. Edmington

Friedrich

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

  • 3057 berichten
  • 2242 stemmen

Lovelyboy schreef:

Film waar ik in eerste instantie toch even wat meer van verwacht had en niet levert.

De nadruk ligt zonder meer op de neo-noir sfeer. Een behoorlijk triest en somber beeld wordt geschapen van een aantal betrokkenen en eigenlijk is de achterliggende gedachte nivellering. Gibson toont zich eenmaal thuis toch een liefhebbende vader en Vaughn een intelligent en smaakvol persoon. Het toont in alle geledingen hoe het niveau en de ellende voor verloedering zorgt zelfs bij de agenten. Hun aanpak is niet correct, de ellende die ze daar na tegen komen zorgt voor een neerwaartse spiraal. Het is vechten tegen de bierkaai en eten of gegeten worden. Een aantal best wel aparte scenes trekken voorbij zoals de ongemakkelijke scene met Gibson en Vaughn die de Latina verhoren. De scenes met de buurtsuper en de bank zijn bizar te noemen en bevatten het nodige buitensporig geweld, de scene richting het einde bij de loods is ook weer van het bizarre soort.

De film kenmerkt zich vooral als traag, mij te traag. De lange stille scenes in combinatie met een beetje een sfeerloos geheel qua muziek, zorgen toch dat het mij niet altijd helemaal boeit. En dat terwijl het toch een interessant verhaal met einde is, bruut geweld en momenten dat ik denk; naar wat voor bizars zit ik nu eigenlijk te kijken hier? Vaughn die ik normaal helemaal niets vind, is helemaal op zijn plek met zijn sarcasme tegenover de droge Gibson, dat dan weer wel. Al met al een aardige film die het vooral van zijn verhaal en acteren moet hebben, maar daar naast wat sjeu mist en niet levert wat ik verwachte.

Aan de beurt voor een herziening, de eerste keer, zo'n tweeëneenhalf jaar geleden op Netflix, viel de film me toch een beetje tegen. De film kon me net niet bekoren door zijn langzame tempo, maar ondertussen waren er wel interessante momenten zoals de settings, het geweld en de acteurs. Desondanks was er altijd wel een zeker interesse voor de film blijven leven, ik was dan ook wel benieuwd wat een herziening zou brengen.

En ja, deze tweede keer viel de film beter en kon het langzame tempo en de introductie van de karakters me meer bekoren. Het duo Anthony en Ridgeman was al sterk maar vond ik nu nog beter. Wat een scherpe opmerkingen en sarcasme naar elkaar, heerlijk. Het beeld rond nivellering en het grijze gebied tussen goed en kwaad is nog steeds van kracht want waar ligt de scheidslijn en voor wie moet je sympathie voelen in deze film? De momenten van snoeiharde en brute actie maakt het af samen met Zahlers fraaie oog voor settings en belichting in specifieke kleuren. Half punt erbij.


avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

  • 4009 berichten
  • 2695 stemmen

Goed.

Stevige, trage misdaadfilm zoals ik het graag zie. Visueel uiterst verzorgd. Sober, maar er valt toch wat te zien. Dat past ook perfect bij de teneur van het verhaal. Enkel grijze tinten had nogal cliché geweest. Mel Gibson met z'n doorrookte kop is een gemakkelijke casting voor dit genre. De combo met Vince Vaughn is oké, maar men doet alsof Vaughn een jongere, ietwat onervaren partner is. Vaughn is toch ook de 50 gepasseerd? Beetje rare kronkel, maar niet onoverkomelijk.

Het trage tempo is een voorbode voor enkele hardere actiescènes. Daarin stelt de film niet teleur. Het geweld is niet gratuit, maar op een spatje bloed wordt niet gekeken. Enige spijtige is dat de Mexican stand-off niet gerespecteerd wordt. De film leent zich m.i. perfect voor een totale shoot-out waarin geen enkele partij er goed, laat staan levend, uitkomt. Dat had ook verhalend de juiste keuze geweest. Klein minpuntje in een verder solide film.

3,5


avatar van Elchapo

Elchapo

  • 1008 berichten
  • 1925 stemmen

Geen vervelende film ondanks de trage opbouw.Uiteindelijk wordt het wachten op de climax beloond.3 stars.


avatar van des1

des1

  • 1688 berichten
  • 963 stemmen

Ik zat ff te kijken op wikipedia. Voor het maakbudget van slechts $15 miljoen heeft de film $660 miljoen binnengeharkt. Zo'n kosten vs opbrengst verhouding zie je zelden.


avatar van Kooiker

Kooiker

  • 148 berichten
  • 112 stemmen

Geweldig en geweldadig. Fantastisch. Rauw.. Maar ook de vraag of het moreel wel klopt om niets te doen en zelf voor het geld te gaan. En Mel Gibson in een geweldige rol.


avatar van Lavrot

Lavrot

  • 655 berichten
  • 0 stemmen

In de VPRO-gids kreeg deze film 5 sterren. De volle mep. Nou, dat wil ik dan weleens zien. De geneuzelfilms van Tolkien kregen ook vaak 5 sterren, maar die vind ik het aankijken niet waard. Smaak? Afijn, Mel Gibson blinkt evenmin uit in filmkeuzes en acteerwerk, maar één uitzondering was Pay Back. Inmiddels op leeftijd en met vette snor begint hij meer en meet op Clooney te lijken.

Bij de openingsscène dacht ik even; hmm, wtf, een inkijkje in de menselijke ziel van een ex-gedetineerde die de fysieke sensatie langere tijd node moet hebben gemist? Hoezo dan? Na afloop dringt de diepere betekenis pas echt door. Veel later in de film, raakte ik in een zelfde soort verwarring bij de baby-scene. Goede films doen dat met de kijker. Waar zit ik nou weer naar te kijken? En dan, aha. Tuurlijk. Het klopt wel. Dat had ik niet verwacht.

Het einde is helemaal in lijn met de traagheid, het gevoel voor timing, het oog voor detail en ... weldoordachte realiteitszin, misschien zelfs wel een getuigenis van een diepzinnig inzicht: geen sushi laten brengen, maar zelf koken en ... samen een oud video-game spelen.

Mooi wel , hoe Gibson alsnog in een meesterwerk verzeilde.


avatar van FunkStarr

FunkStarr

  • 1789 berichten
  • 679 stemmen

De vraag die bij mij opkomt is: waar heb ik in godsnaam naar zitten kijken? Ik kon er geen touw aan vast knopen. Traag is helemaal geen probleem, maar dit leidde nergens toe. Wel lekker droog en humoristisch maar verder snapte ik er maar weinig van allemaal. Die Vaughn vind ik ook echt een doodsaai acteur die niet echt in dit soort rollen past naar mijn mening (en waarom geen echte Italiaan pakken voor zijn rol?). Een soort Tarantino onder invloed van lsd, zo kwam ie op mij over.


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12446 berichten
  • 5388 stemmen

Die Zahler is wel echt een held hoor. Derde voltreffer op rij. De totale speelduur is inderdaad écht wat lang, maar de lang uitgesponnen scènes winnen stuk voor stuk aan kracht vanwege de opbouw en het langzame tempo.