Dragged across Concrete (2018)

Canada / Verenigde Staten
Actie / Misdaad

geregisseerd door S. Craig Zahler
met Mel Gibson, Vince Vaughn en Tory Kittles

'Dragged across Concrete' volgt twee politiemannen, een ervaren agent en zijn jongere, wispelturige partner. Wanneer er videobeelden van de twee opduiken waarop hun onconventionele werkwijze te zien is, worden ze geschorst. Krap bij kas en zonder opties ziet het tweetal geen andere uitweg dan zich in de criminele onderwereld te storten.

• Vanaf 2 mei in de bioscoop
  • vanaf 31 december te koop op dvd en blu-ray

avatar van Rodger
Y&T schreef:

nu worden de personages weer eens heerlijk uitgediept , om je in verschillende emoties en personen deel te laten nemen en zo het verhaal ingeslurpt te worden , is het weer niet goed.

Tsja ... je kan niet alles goed vinden,.. ieder zijn mening...

avatar van Flitskikker
Captain Pervert schreef:

Ik lees vaker gezeik over DFW, maar heeft iemand wel eens de moeite genomen hen een mailtje te sturen hierover?

Uiteraard. Na maanden reageerden ze dat ze "met professionele en ervaren vertalers werken en tevreden zijn over het geleverde werk". Verder "zijn teksten zoals 'we wonen naast hun' en 'lik me reet' spreektaal dus dat is bewust zo gedaan". Juist... Op de taalfouten zoals 'ik wordt' en de talloze spatiefouten (soms dus met betekenisverschil) zijn ze niet ingegaan.

Y&T
Rodger schreef:

Tsja ... je kan niet alles goed vinden,.. ieder zijn mening...

nu vind ik opeens alles niet goed......dooddoener = ieder zijn mening....> hier zijn alleen maar eigen meningen...

avatar van Rodger
Y&T schreef:

Goed gezien kerel!

avatar van MartMovie
Ik kan weinig over de inhoud van de film zeggen want na 40 minuten zijn we eruit gelopen. Mijn god wat was dit slecht. Zelden zo slecht geregisseerd en geacteerd werk gezien. Alle zinnen waren cliché en zeer kort en het leek wel of alle acteurs net voor de opname hun tekst hadden gehad. Echt niet te kijken dit.

avatar van Icer
Waar het verhaal over gaat is inmiddels wel duidelijk en op zich niet bijzonder. Je weet met dit soort films echter nooit hoe het zal aflopen, daarsoor blijft de spanning er wel inzitten.

Concreet, langdurig intro, geen overbodig lange schietpartijen, niemand wordt ontzien, weinig plaats voor sentiment, Hollywood einde.

niet traag of saai maar wel te lang.
beetje the wire serie gevoel met sociale kritiek setting in combi met corrupte cops en drugs....beetje cliche dat de enige figuren zonder geweten weer duits zijn. en jammer dat die in de final shootout ineens nogal doetjes blijken...anticlimax....brawl in celblock was toch wel stuk harder en origineler.

oh ja die vrouw met dat sokje...ik dacht de hele film wie is dat ook alweer? wie had dat ook?
zus van dexter

avatar van nathaniel177
Toch wel de minste van de 3 S. Craig Zahler films. Het acteerwerk is prima. Voor mij is het grote probleem toch wel het verhaal dat in 1 uur verteld kon worden maar door extreem lange scènes met veel gepraat naar 2 uur en 40 minuten is gerekt. Bovendien zitten er ook wel wat nutteloze scènes in die alleen wat toevoegen aan de speeltijd. Het geweld is jammer genoeg ook niet zo hard als in de vorige 2 films van Zahler. Er zat ook amper spanning in de film, misschien een beetje bij de bankroof. De finale is ook eindeloos lang uitgerekt waardoor het op een gegeven moment saai wordt om naar te kijken. Bovendien had Mel Gibson zijn dood makkelijk kunnen ontwijken. De rol van Don Johnson vond ik dan wel weer leuk. En een pluspuntje voor de vrouw in het appartement in het begin van de film
2.5/3.0*

avatar van Shadowed
Aardig.

Ik kan me er wel bij aansluiten dat dit filmpje net wat te lang doorgaat, maar het is overduidelijk dat een man zoals Zahler achter het stuur zit. Dit filmpje lijkt dan ook best op zijn voorgaande films, alleen iets minder pulpy en veel serieuzer qua toon.

Begin is niet erg interessant, daar kan ik kort over zijn. Ondanks het soms sfeervolle gebruik van de camera en uitmuntend acteerwerk van Gibson en Vaughn weet het niet erg boeiend te zijn. Realistisch zal het allemaal wel zijn, maar dat betekent niet dat het gelijk interessant wordt.

Het is overigens wel duidelijk dat Zahler het beste is in karakters zelf. Veel karakters in deze film met allemaal een keurige opbouw van achtergrond dat het net die serieuze push geeft die ze nodig hebben. Dit werkt vooral rondom de karakters zoals Carpenter, Gibson en Vaughn.

In vergelijking met de rest van Zahler's films is dit iets minder bleek en wat donkerder en mistiger. Sets zijn daarom wel geslaagd en sfeervol gebruik van gemaakt. Echter zit je als kijker behoorlijk op je honger, vooral als je meer ervaring met Zahler hebt. Er zijn niet al te veel momenten dat de film een hoogtepunt kent.

Als je Zahler kent, zal je moeten weten dat de laatste 30 tot 45 minuten altijd pulpy en gewelddadig zijn. Echter valt dat hier best mee ondanks een aantal smerige scenes. Maar het zijn vooral kogels waarbij wat bloed vloeit. Meeste gruwelijke geweld blijft dan vooral uit beeld of op afstand.

Ik kan niet zeggen dat het doodsaai werd maar rondom het midden had ik in de bioscoop nog wel moeite echt mijn aandacht erbij te houden. 159 minuten is echt net iets te lang voor een film zoals dit. Zahler wil net iets te veel met zijn karakters en geeft ze zowat allemaal minstens 5 minuten aan achtergrond. Daarbuiten worden enkele conversaties gewoon te lang uitgerekt.

Maar toch bewijst Zahler wederom wel weer een vakman te zijn ondanks de budgettaire beperkingen. De sets zijn gaaf, karakters sterk en acteerwerk bovengemiddeld Daarbuiten is het ook de onvoorspelbaarheid en soms plotselinge wreedheid die de film boven water houden. Tweede deel kent net wat meer hoogtepunten dan het eerste deel, maar het blijft Zahler. Ik ga hem in de gaten blijven houden.

Een geweldige film!