Dragged across Concrete (2018)

Canada / Verenigde Staten
Actie / Misdaad

geregisseerd door S. Craig Zahler
met Mel Gibson, Vince Vaughn en Tory Kittles

'Dragged across Concrete' volgt twee politiemannen, een ervaren agent en zijn jongere, wispelturige partner. Wanneer er videobeelden van de twee opduiken waarop hun onconventionele werkwijze te zien is, worden ze geschorst. Krap bij kas en zonder opties ziet het tweetal geen andere uitweg dan zich in de criminele onderwereld te storten.

KOKUSMAKREEL schreef:
Van dit soort films worden er maar weinig gemaakt.

Gelukkig maar...

avatar van KOKUSMAKREEL
dwid schreef:

Gelukkig maar...

Voor jouw favo genre zijn er genoeg films gemaakt, mazzelpik

avatar van popcorn en cola
Lange film, alles wordt in detail uitgewerkt. Het bouwt langzaam sneller op, maar uiteindelijk gaat het los. Niet afhaken dus, blijf zitten, het wordt écht beloond. Prima film.

avatar van Dennissssss
Zeer trage film die op zich nog wel te behapstukken is maar niet mijn ding dit.

avatar van Grindhouse62
Het uur is overbodig, want hierin word de effecten van de 2 geschorste agenten op hun prive leven ect. veel te uitgebreid verteld. Vanaf het moment dat de agenten het criminele pad gaan betreden, wordt de film interessant en redelijk spannend. Je aandacht blijft gevestigd tot het einde. Het resultaat is een aardige misdaadfilm die nog beter was geweest als het eerste deel wat korter was geweest. Ik heb mij redelijk vermaakt met deze film. Een 3.0

avatar van Ew_MK1
Best wel een prima film dit die boeit vanaf het begin tot eind.
De enige scene die weinig toevoegd is die van Jennifer Carpenter.

Prima film. Vond de opbouw goed. Het verhaal wordt mooi verteld. Ondanks de dikke 2,5uur heb ik me geen moment verveelt.

avatar van Fisico
Degelijke actiefilm die pas in het tweede deel echt van de grond komt. In het begin moet je toch wat geduld oefenen voor het plot echt van de grond komt. In de plaats hiervan kan je al kijken naar een goede Mel Gibson en Vince Vaughn. Zahler zet met hen uitstekende karakters neer met de nodige diepgang en goede dialogen.

De vele actie is hard en explodeert naar het einde toe. het bloed wordt alvast niet gemeden. Maar echt wild werd ik er allemaal niet van. Degelijk, dat zeker, maar ik had geen wowgevoel zoals sommigen anderen hier. Bij momenten toch net iets te lang uitgesponnen thriller. Een half uurtje minder had de film deugd gedaan, want niet alles was even relevant.

avatar van Pim1993
Trage film die het spanningsveld telkens nét op tijd een trigger geeft waardoor je aan de buis gekluisterd blijft. Een gitzwarte, rauwe, medogenloze plaat. Vreemde conversaties, vaak gortdroog. Dat hele sfeertje beviel me wel. De puntjes worden door het acteerwerk op de 'i' gezet. Zeer meeslepende thriller met een nonchalant karakter.

avatar van Mattie187
Al een tijd in mijn lijstje staan, want Mel en Vince.

Wist niet echt wat ik ervan moest verwachten en het leek me redelijk een standaard verhaal.. Maar Wow. Hiervoor zou ik dus naar de Bioscoop toe gaan. Wat een film!

Wat trage opbouw en soms droge dialoog maar dat is helemaal mijn ding. En dan een knaller van een einde vol spanning.

avatar van The Brain
Craig Zahler maakt zeker originele films, ook deze is net iets anders dan dat we gewend zijn. De film duurt lang. Er wordt tijd genomen om allerlei zijstraatjes te belichten. Of dit de film nu juist beter of slechter maakt daar kun je over twisten. Het helpt wel mee om een bepaalde bijzondere sfeer in de film te brengen waardoor je blijft kijken, ondanks dat er op veel momenten amper iets gebeurt. Als er geweld voorkomt dan is het ook zeer expliciet tot het doorzoeken van ingewanden aan toe. Grappig dat ook Don Johnsen nog eens van stal werd gehaald net als in brawl in cell block 99. Zeker wel een aanrader deze film, echter niet gaan kijken als je zin hebt in vlotte actie daarvoor gaat het te traag.

avatar van Phantasm
Wel een aardige film die een half uur korter had gekund. Trage opbouw, daarna wordt het geleidelijk beter.

avatar van leatherhead
Toch maar eens achter het andere werk van Zahler aan gaan, dit beviel me beter dan verwacht. Lekker hard, grimmig en kil. Constant neerslachtig zonder zwaarmoedig of zeurderig aan te voelen. Gibson en Vaugh heb ik nog nooit zo sterk zien acteren als hier.

Met de speelduur had ik uiteindelijk niet zo'n probleem, wel met het in verhouding toch wat mindere einde. Gezien de toon/sfeer had het de film toch gesierd om voor een wat gedurfder einde te gaan, dit was een nogal flauwe poging om de kijker nog even wat closure te willen geven. Maar een goeie 3,5*.

avatar van obiwan1958
Cynische film,die de draak steekt met de huidige maatschappij,echter prachtig vertolkt door de hoofdacteurs,gewoon klasse,niet door iedereen te begrijpen!

De droge humor beviel me wel, en de vertolkingen waren prima.
Maar toch had ik er wat meer van verwacht, vond dat het allemaal nogal traag verliep.
Bovendien is de film me iets te lang, had makkelijker wat korter gekund en dan hadden er wellicht niet zo trage scènes in gezeten.
Een voldoende dus, maar had verwacht meer te kunnen geven.

avatar van Boneka
Uiteindelijk viel ie me toch een beetje tegen. De titel doet zijn naam eer aan dat wel. Noem het maar aan een dood paard trekken. Ja de leeuw brult af en toe maar echt doorbijten doet ie niet. Het blijft een beetje dat welpje.

Het is eigenlijk een soort van tragi drama misdaad film geworden. Tot een detail uitwerkt. Soms teveel laten zien. Ja van alles wat eigenlijk maar nergens echt boeiend. Speelduur hielp ook al niet mee. Met een sneller tempo erin had er misschien iets meer in gezeten. Kleine voldoende.

avatar van john mcclane 2
Ik ben na deze film echt fan van S. Craig Zahler ,.
De traagheid , en de lengte van zijn films , je moet je er op instellen .
Er aan over geven , want het is een unieke stijl .
De je beloond met een extreem heftige finale .
Mel Gibson’s rol is zijn beste in jaren , en vaughn lijkt zich helemaal te vinden in Zahler zijn stijl ,vooral in de tweede , cellblock 99.
Maar hier ook .

avatar van loneranger
Als je voor snelle actie in een film gaat moet je deze vooral niet kijken. Het gaat allemaal behoorlijk slow
hier en dit blijft de hele speelduur het geval, ik kon het wel waarderen en vond het lekker laidback. De hoofdrolspelers worden duidelijk geïntroduceerd en gaandeweg ontvouwt zich het verhaal. Er zit ook hele droge humor in en het acteerwerk is over de hele linie goed te noemen. Het is een lange zit maar het blijft tot het eind onderhoudend. Dit is misschien wel de beste film die ik dit jaar tot nu toe heb gezien.

avatar van Mitakcor
Mijn tweede Zahler.

Na zijn debuutfilm Bone Tomahawk uit 2015 te hebben gezien, liet Zahler een sterke indruk op me achter. Niet omdat die film goed was maar omdat hij de vaardigheden heeft om een topregisseur te worden. In Bone Tomahawk zitten er ondanks het goede verhaal en het mooie camerawerk best veel verbeterpunten. Het tempo was niet hoog, de dialogen waren soms niet goed georganiseerd en sommige scènes waren niet eens nodig. Toch wist de film me net op het randje te boeien. Ik hoopte daarom dat Zahler zich op zijn zwakke punten zou richten in zijn volgende films.

Helaas is dat niet gebeurd bij Dragged across Concrete. Bijna elke dialoog begint ijzersterk maar door de eigenzinnigheid van Zahler slaat het meestal nergens meer op. Je ziet wel dat hij het blijft proberen maar hierin is hij tot nu toe niet geslaagd. Het introduceren van de personages is wel goed gedaan. De finale is leuk bedacht maar door het trage verloop van het verhaal raak je na twee uur eigenlijk al uitgekeken. Het maakt je dan niets meer uit hoe het eindigt. Erg jammer.

Het werk van Zahler wordt volgens velen vergeleken met de films van Quentin Tarantino. Ik kan dat begrijpen maar wat mij betreft kan Zahler simpelweg niet tippen aan Tarantino. Ik blijf wel geloven dat Zahler in staat is om een meesterwerk te maken. Dit lukt alleen als hij bereid is om aan zijn zwakke punten te werken en in bijna elke scène op het hoogtepunt te laten eindigen.

Hoewel ik blij ben dat veel kijkers Dragged across Concrete een goede film vinden, voor mij is het niet goed genoeg.

avatar van Star Wars
Het had een goede film kunnen zijn, maar door dat politieke gelul en de ''racisme hype'' erin verwerkt met dat zwart/blank gelul, is het echt een afgang.
Jammer maar meer dan een 1 kan ik hiervoor niet geven, mag toch echt hopen dat we niet die kant opgaan anders is het RIP film industrie.

avatar van Flipman
Als er dan één film is die jij zeker niet moet zien, is het Crash. Op zich is er met 't plot niet heel veel mis, zit eigenlijk best tof in elkaar. Maar het thema ligt er daar wel héél dik bovenop. Racisme is sowieso geen 'hype'. Hoe wil je nou een gebrek aan gelijkheid bestrijden puur door het te verzwijgen?

Over de film: naar. Heel naar. Ik bleef met 'n heel treurig gevoel achter. Maar wat 'n sfeer! Liet me niet los. Ik zou 'm graag nog 'n keer zien. Heel gaaf ook hoe er allemaal miniverhaaltjes werden verteld die uiteindelijk uitmonden in het plot. Dat is me niet zo onbekend, maar meestal kun je de personages die hier worden geïntroduceerd tegelijk leren kennen met de hoofdpersonen. En zij staan hier echt helemaal los van. Denk je. Totdat. Ik bedoel dus die mensen die door Black Gloves en Gray Gloves worden overvallen en vermoord en die bankbediende. Misschien waren er wel meer. Dat werkte echt goed!

Lekkere film.
Verrassend en toch ook weer wat voorspelbaar tegelijk.
Goed opgebouwd, lekker traag bij vlagen en dan ineens vlamt hij weer.