• 8.604.869 stemmen

Dragged across Concrete (2018)

Actie / Misdaad | 159 minuten

Releasedatum: 2 mei 2019

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Dragged across Concrete

"Those who can't earn a living must find another way to provide"

'Dragged across Concrete' volgt twee politiemannen, een ervaren agent en zijn jongere, wispelturige partner. Wanneer er videobeelden van de twee opduiken waarop hun onconventionele werkwijze te zien is, worden ze geschorst. Krap bij kas en zonder opties ziet het tweetal geen andere uitweg dan zich in de criminele onderwereld te storten.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Lovelyboy schreef:

Film waar ik in eerste instantie toch even wat meer van verwacht had en niet levert.

De nadruk ligt zonder meer op de neo-noir sfeer. Een behoorlijk triest en somber beeld wordt geschapen van een aantal betrokkenen en eigenlijk is de achterliggende gedachte nivellering. Gibson toont zich eenmaal thuis toch een liefhebbende vader en Vaughn een intelligent en smaakvol persoon. Het toont in alle geledingen hoe het niveau en de ellende voor verloedering zorgt zelfs bij de agenten. Hun aanpak is niet correct, de ellende die ze daar na tegen komen zorgt voor een neerwaartse spiraal. Het is vechten tegen de bierkaai en eten of gegeten worden. Een aantal best wel aparte scenes trekken voorbij zoals de ongemakkelijke scene met Gibson en Vaughn die de Latina verhoren. De scenes met de buurtsuper en de bank zijn bizar te noemen en bevatten het nodige buitensporig geweld, de scene richting het einde bij de loods is ook weer van het bizarre soort.

De film kenmerkt zich vooral als traag, mij te traag. De lange stille scenes in combinatie met een beetje een sfeerloos geheel qua muziek, zorgen toch dat het mij niet altijd helemaal boeit. En dat terwijl het toch een interessant verhaal met einde is, bruut geweld en momenten dat ik denk; naar wat voor bizars zit ik nu eigenlijk te kijken hier? Vaughn die ik normaal helemaal niets vind, is helemaal op zijn plek met zijn sarcasme tegenover de droge Gibson, dat dan weer wel. Al met al een aardige film die het vooral van zijn verhaal en acteren moet hebben, maar daar naast wat sjeu mist en niet levert wat ik verwachte.

Aan de beurt voor een herziening, de eerste keer, zo'n tweeëneenhalf jaar geleden op Netflix, viel de film me toch een beetje tegen. De film kon me net niet bekoren door zijn langzame tempo, maar ondertussen waren er wel interessante momenten zoals de settings, het geweld en de acteurs. Desondanks was er altijd wel een zeker interesse voor de film blijven leven, ik was dan ook wel benieuwd wat een herziening zou brengen.

En ja, deze tweede keer viel de film beter en kon het langzame tempo en de introductie van de karakters me meer bekoren. Het duo Anthony en Ridgeman was al sterk maar vond ik nu nog beter. Wat een scherpe opmerkingen en sarcasme naar elkaar, heerlijk. Het beeld rond nivellering en het grijze gebied tussen goed en kwaad is nog steeds van kracht want waar ligt de scheidslijn en voor wie moet je sympathie voelen in deze film? De momenten van snoeiharde en brute actie maakt het af samen met Zahlers fraaie oog voor settings en belichting in specifieke kleuren. Half punt erbij.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Goed.

Stevige, trage misdaadfilm zoals ik het graag zie. Visueel uiterst verzorgd. Sober, maar er valt toch wat te zien. Dat past ook perfect bij de teneur van het verhaal. Enkel grijze tinten had nogal cliché geweest. Mel Gibson met z'n doorrookte kop is een gemakkelijke casting voor dit genre. De combo met Vince Vaughn is oké, maar men doet alsof Vaughn een jongere, ietwat onervaren partner is. Vaughn is toch ook de 50 gepasseerd? Beetje rare kronkel, maar niet onoverkomelijk.

Het trage tempo is een voorbode voor enkele hardere actiescènes. Daarin stelt de film niet teleur. Het geweld is niet gratuit, maar op een spatje bloed wordt niet gekeken. Enige spijtige is dat de Mexican stand-off niet gerespecteerd wordt. De film leent zich m.i. perfect voor een totale shoot-out waarin geen enkele partij er goed, laat staan levend, uitkomt. Dat had ook verhalend de juiste keuze geweest. Klein minpuntje in een verder solide film.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Geen vervelende film ondanks de trage opbouw.Uiteindelijk wordt het wachten op de climax beloond.3 stars.

avatar van des1

des1

Ik zat ff te kijken op wikipedia. Voor het maakbudget van slechts $15 miljoen heeft de film $660 miljoen binnengeharkt. Zo'n kosten vs opbrengst verhouding zie je zelden.