• 8.604.101 stemmen

Brawl in Cell Block 99 (2017)

Actie / Misdaad | 132 minuten

Genre: Actie / Misdaad

Geregisseerd door: S. Craig Zahler

Met onder meer: Vince Vaughn, Don Johnson en Jennifer Carpenter

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Brawl in Cell Block 99

'Brawl in Cell Blok 99' volgt een voormalige bokser die zijn baan als automonteur verliest en een huwelijk heeft dat op het punt staat stuk te lopen. Wanneer hij geen andere uitweg meer ziet besluit hij voor een oude vriend aan de slag te gaan als drugsdealer. Het werk gaat hem voor de wind, maar op een dag komt hij terecht in een vuurgevecht tussen de politie en zijn vrienden binnen het drugscircuit. Als hij vervolgens in de gevangenis belandt, wordt hij door omstandigheden gedwongen gewelddadige dingen te doen die de plaats in een slagveld verandert.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een actiefilm met Vince Vaughn in een wat minder evidente rol. Dat levert een interessante film op, al is de rest van de cast dat zeker niet. De toon is wel goed gedaan met harde ruwe actie. Een wat veredelde grindhouse B-film. De opbouw probeert de clichés van de gevangenis te vermijden, al is dat niet altijd geslaagd. Later in de film is de fun er wat af, maakt de actie op zich wel veel goed, maar zie je door die actie al snel het mindere niveau van de film. Leuk tussendoortje, maar meer zeker niet.

avatar van rondh

rondh

• 1984 stemmen

Antinous schreef:

Ik heb de trailer gezien en hoef verder niet meer te kijken. weet al precies wat voor soort film het is. bagger dus!

Aan jou hebben we tenminste wat...

NOT!

avatar van Filmpje1

Filmpje1

rondh schreef:

Aan jou hebben we tenminste wat...

NOT!

waarom niet? hij vindt dat er misschien te veel weg wordt gegeven in de trailer. zijn advies luidt kijk de film niet de trailer. (als snap ik je conclusie dat hij afgaande op de trailer het een bagger film is, wat uiteraard nonsens is)

zo heb ik destijds ook de film gezien. na herziening vandaag vindt ik toch wel meer een top film in zijn genre.

het doet me soms Quentin Tarantino achtig aanvoelen. heerlijk een ondergewaardeerd pareltje mijn inziens.

avatar van Filmpje1

Filmpje1

des1 schreef:

Vince sloopt een auto uit kwaadheid. kHeb zelden zo'n overbodige, aanstellerige scene gezien. En wat doet anorexia Carpenter in deze film? Overschakelen dus... naar Atomic Blonde...

Ik vond dit juist een prachtige scene, in 90% van de gevallen zou de man zijn vrouw verbouwen bij overspel, want wees eerlijk wanneer je vrouw overspel pleegt ben ze zwaar geëmotioneerd. maar hij kiest er voor om zijn emoties op haar auto te verplaatsen en vervolgens een goed gesprek met zijn vrouw aan te gaan. misschien ongeloofwaardig voor sommigen, maar ik snapte de essentie van de scene wel. zorg dat je je woede kwijt raakt, maar zorg er niet voor dat dit in fysiek geweld tegen je vrouw lijdt.

avatar van des1

des1

Filmpje1 schreef:

Ik vond dit juist een prachtige scene, in 90% van de gevallen zou de man zijn vrouw verbouwen bij overspel.

Me helemaal niet gerealiseerd dat ik de film eerder probeerde te zien en toen afhaakte. Heb 'm gisteren helemaal uitgezien. Wat een duistere en behoorlijk gewelddadige film. Vaughn deed het trouwens uitstekend. Een acteur die ook in een humoristische rol goed uit de verf komt overigens. Half sterretje minder dan Dragged Across Concrete van dezelfde regisseur.

avatar van jordorientje

jordorientje

Wauw. Echt een hele toffe film.

Heb er niks op aan te merken. Komt niet vaak voor.

avatar van Warning

Warning

Vanaf de gevangenis gekeken, had vanaf daar een zeven gegeven.. Geweldadig, rauw en hard.

avatar van RevengeN

RevengeN

Lachwekkende b-film met een slechte cast

avatar van Boosterrolla71

Boosterrolla71

Prima film,af en toe ongeloofwaardig en hard. Maar ook vol humor.

Don Johnson vond ik niks toevoegen aan het geheel.

En stiekem had ik op een goed einde gehoopt. Maar voor de rest prima..

avatar van scumfrog

scumfrog

Een enorm trage film, maar toch vermakelijk en daardoor origineel.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Een aardige combinatie van een ruige misdaadfilm op drama-niveau en een harde gevangenisfilm op grind house-niveau.

Gil stuurt zijn geschoren drugstransporteur (Vaughn) op een odyssee van pijn en verdriet, zowel als de ontvangende als voor de leverende zijde, wederom op het pad van de drugshandel. Gil is een vriend van vroeger die in de drugswereld zit en daar een goede boterham mee verdient als groothandelaar. Omdat Bradley zonder werk komt te zitten, ziet hij zich genoodzaakt om opnieuw voor deze Gil te gaan werken. Zijn stijve, doelgerichte houding kooit explosief geweld en zijn brute karakter doet het allemaal voor de liefde en bescherming van zijn vrouw en hun ongeboren kind.

De film beschikt over een prima tempo en gedetailleerde, authentieke details die je normaal niet krijgt van dit soort straffe thrillers. vol met sadistische gevangenisbewakers, kerkerachtige attributen, explosieve bloed- en vleesspetters, die elke slag begeleiden en meer botbreuken dan je zult vinden in een heel rugbyseizoen.

Zahler schreef de 'R&B' nummers op de soundtrack (met Jeff Herriott), uitgevoerd door onder meer "Butch Tavares" en "The O'Jays".

Een 7.