The Florida Project (2017)

geregisseerd door Sean Baker
met Willem Dafoe, Brooklynn Prince en Bria Vinaite

De zomer van Moonie en haar vriendjes bestaat uit één ding: kattenkwaad uithalen. Fikkie stoken, auto's onderkwatten, joelen naar een topless zonnende buurvrouw en gierend van de lach wegrennen. Ze woont met haar moeder in een goedkoop motel onder de rook van Disney World. Door haar ogen is het een pastelroze kasteel, met om iedere hoek een nieuw avontuur. Wat haar moeder elke dag moet uithalen om weer een overnachting te kunnen betalen - Moonie krijgt er de helft niet van mee.

Macmanus schreef:
Het zijn zulke holle frase. Open einde is het niet. Dan heb je het punt van die laatste scene gemist.
volgens mij wel ja. ze rennen naar het (gesloten) disneykasteel (symbool vd vlucht in een kinderlijke utopie), terwijl de volwassen realiteit (kinderbescherming) hen sowieso zal inhalen. Zoiets?

Macmanus schreef:
ok, top + goed is voor mij sowieso hoger dan 2 sterren maar goed...

Als ik de bioscoop uitloop met het gevoel dat ik 2H heb verspild, durf ik zeker zo'n score uit te delen. Al ben ik niet zo blind dat ik géén kwaliteit zie in deze film.

avatar van Macmanus
goongumpa schreef:

Dan is het toch geen open einde als je dit eruit haalt? Dacht je dat ze spoorloos waren en nooit meer uit Disney zouden komen...zou eerlijk gezegd ook wel weer grappig zijn Maar goed ik wil ook niet zeggen dat het een heel moeilijk einde is dat je moet "snappen" maar juist omdat de bedoeling vrij duidelijk is, kun je het toch niet zien als een open einde...

avatar van goongumpa
nja idd, een foute formulering van mij. een 'poetisch' einde zou een beter woord zijn. maar elk effect ontbrak bij mij, behalve opluchting dat ik de zaal kon verlaten .

avatar van IH88
“While the sinners sin, the children play.”

The Florida Project is een schrijnend en tegelijkertijd mooi portret over opgroeien in armoede. In Orlando is het altijd mooi weer en Disney World is dichtbij, maar bijna letterlijk voor de stoep van het pretpark is het armoe troef. Laat het mooie weer, de felle kleuren en de vrolijke kinderen je niet verblinden, het leven hier is hard. In deze omstandigheden zie je Monee (de voortreffelijke Brooklynn Prince) opgroeien, en je ziet haar kattenkwaad uithalen met vriendjes en haar eigen (droom) wereld creëren. De omstandigheden zijn hard en tragisch, maar als je iets verder kijkt is The Florida Project ook een indrukwekkend coming of age verhaal met veel herkenbare momenten.

Helaas gaat het kattenkwaad dat ze uithalen van kwaad tot erger, en je weet al snel dat dit fout gaat aflopen. Het is alleen de vraag voor wie de politie als eerste komt, de moeder of dochter. Als kijker krijg je weinig sympathie voor de moeder (Bria Vinaite), maar je voelt wel de band tussen moeder/dochter. Dafoe is ook weer fantastisch als manusje van alles met het hart op de goede plaats. De eindscene voelt aan als een droomsequentie, maar in de stad van Disney World is alles mogelijk. Echt alles, laat The Florida Project op schrijnende wijze zien, en de American Dream is hier heel dichtbij en tegelijkertijd toch ook weer zo ver weg.

avatar van mjk87
Mooie film. Net iets te lang (ondanks het strakke tempo en snedige montage), en soms net iets te veel irritante kinderen die je op den duur wel een beetje zat wordt, maar in de eerste plaats een fijne schets die een goed beeld geeft van een bepaald sociaal milieu. Heerlijk geschoten met de zachte lucht en het zuurstokroze van op de muren van het hotel. Heerlijk zonnig en treurig tegelijk. Prachtige rol ook van Dafoe waar je hints krijgt dat ook hij niet even geslaagd is in het leven, maar nog altijd oneindig maal het beter voor elkaar heeft dan veel alleenstaande moeders. Ik moet wel zeggen dat Vinaite me af en toe echt stoorde met haar geschreeuw, maar verder over de breedte werd behoorlijk geacteerd. Het einde is dan wel weer heel mooi, even de droomwereld in. 3,5*.

avatar van John Milton
Baker flikt het wat mij betreft weer. Hoe hij die naturelle acteerprestaties eruit wringt hier, is me een raadsel. Zowel de kinderen, moeders als Defoe spelen de pannen van het dak. Bij vlagen een wrange film, maar vanuit Moonee’s ogen kijken we daar toch wat anders tegenaan.

Voor mij een van de sterkere titels van het jaar, die vermoedelijk de eindlijst van 2018 wel gaat halen.

Prachtige film, ik heb met verbazing gekeken. Emoties en met name het verhaallijn vanuit oogpunt van de kinderen zet je wel even op een andere denkwijze.
Dat hun wereld van armoede geen eens slecht is maar dat hun vlucht uit hun droomwereld juist Disney is maakt het zo dubbel

Dichter bij realiteit kom je niet en dat is volgens mij, ijzersterk gespeeld.

avatar van Fisico
Ik was onmiddellijk verkocht toen ik de trailer van The Florida project zag lopen in de bioscoop ergens in december 2017. De kleine Brooklynn Prince zet een brutaal, maar teder en verwarmde vertolking neer van Monee, een zesjarig meisje dat onbezorgd in het leven staat en haar dromen tracht te realiseren. The Florida project is tegelijk hartverwarmend en tragisch: het contrast tussen de ideale droomwereld van het nabijgelegen Disney World en werkelijkheid met de aftandse spuuglelijke paarse motelmuren kon niet groter zijn. De harde wereld waarin volwassenen zitten versus de droomwereld van diens kinderen.

Monee leeft een uitzichtloos bestaan, ver weg van glitter en glammer van een onbezorgd leventje. De beperkte verantwoordelijkheden van haar moeder betreft de opvoeding van haar dochter doet geregeld de wenkbrauwen fronsen. Maar Monee laat het (nog) niet aan haar hart komen en toverde met haar spontaniteit en assertiviteit geregeld de glimlach bij me tevoorschijn, ook al is ze niet steeds een lieverdje. Maar hé, kan je een kind verwijten dat het arm of 'slecht' opgevoed is? Kattenkwaad uithalen en ijsjes aftroggelen bij toeristen, het is haar dagelijkse bezigheid. Heel veel gebeurt er niet in de film, maar hij blijft boeiend. Eigenlijk heb je met de trailer ruim drie kwart van de film al gezien.

De kinderen staan centraal in de film. Ook de camera draait vaak vanuit hun perspectief waardoor je je extra betrokken voelt. De conciërge (Willem Defoe) geeft de film een extra dimensie. Als (sociaal) bemiddelaar en controleur tracht hij het leven in zijn woonblokken leefbaar te houden. Geen harteloze vrek als huisbaas, maar een sociaal geëngageerde man die het beste wil voor zijn bewoners. Hoe minder last hij verkoopt, hoe minder last hij in de plaats krijgt. Hij heeft een zwak voor kinderen en heeft het soms moeilijk met hun onverantwoorde ouders. Hij treedt op als een soort vaderfiguur voor hen. De scène waar hij een potentieel pedofiel spot op zijn terrein was fijn gedaan en met de juiste touch behandeld.

The Florida project vervalt niet in clichés. Er is geen moraliserend vingertje te bespeuren over schuld of verwijten. De film reikt eveneens geen happy end of oplossingen aan. Het leven gaat verder en Monee ziet wel waar het schip zal stranden. Hopelijk is voor haar en vele andere kinderen in dezelfde situatie 'The American dream' geen sprookje, maar een uitweg uit deze sociale benarde positie ...

avatar van Bubblez
Een mooie, rauwe en ook frisse film. Een week uit het leven van. Verveelt nergens, maar is ook nergens heel spannend. En met dat gegeven vind ik het knap dat de film boeiend blijft.

Ik begrijp alleen de Oscarnominatie van Dafoe niet helemaal. Ten eerste omdat hij áltijd goed speelt en deze rol niet per definitie de kroon op zijn werk is en ten tweede omdat de twee hoofdroldames hem wat mij betreft meer verdienen.

avatar van Baboesjka
Zodra ik de trailer van deze film zag was ik benieuwd. Kleurrijk, kinderen in de hoofdrol, twee dingen waar ik in ieder geval van houd. Vandaag heb ik hem in het filmhuis gezien en hij is mij niet tegengevallen. Iedereen acteert zo natuurlijk. De film is enerzijds heel triest, en anderzijds heel vrolijk. Het voelde niet echt als een verhaal, meer als een kijkje in het leven van, maar dat kan ik wel waarderen als de gebeurtenissen mij aanspreken en interesseren, en dat is bij deze film het geval. Het eind raakte me. Wat een lastige situatie. Het is naar dat er mensen zijn die dit werkelijk meemaken. 4*

avatar van sinterklaas
Het is hetzelfde methode als Spring Breakers... Waar denk je aan als je Florida hoort (of een ander zonnig paradijs)? Natuurlijk...

We bevinden ons in Miami... Waar je als eerste denkt aan Palmbomen, overvolle stranden en de beachboys met de lekkerste wijven... of anders de rijkste druglords met hun villa's met zwembaden en het eindeloze feesten... Kortom, paradijs. Echter laat The Florida Project daar iets heel anders van zien.

Al begint de film wel hoopvol. De kleuren en de zonnige shots die in de desolate omgeving toch nog voor die exotische afwisseling proberen te zorgen zijn al een visitekaartje die je meteen in de film trekken. Meteen nemen we een kijkje in het leven van broertje en zusje Scooty en Mooney en vriendje Dicky... Je voelt meteen de vrijheid en de zorgeloosheid en klagen? Dat heb ik ze maar weinig zien doen. Ze halen kattenkwaad uit, zijn zo geslepen als wat, maar maken ook al snel vriendjes met het dochtertje van de moeder wiens auto ze hebben bespuugd. Het helende vond ik dan toch dat ik bij deze beelden terugkeek op mijn jeugd... Vaak denk je dat je wat gemist hebt en dat er altijd wel iets was wat dat je vrije kinderjaren belemmerden. Dat was soms enigszins zo, maar toch... al zou je de simpele dagbestedingen filmen en naast de beelden van The Florida Project zetten, zou je toch niet zo heel veel verschil zien. Maar de zonet genoemde belemmeringen... Het zet je wel aan het denken.

Want hoe de kids ook een zorgeloos leven lijken te leiden en gebruik maken van de grond aan hun voeten... en hoe avontuurlijk ze hun leven ook maken in een kleine omgeving, we blikken ondertussen ook op de levens van de volwassen mensen van het appartementenblok, veelal met de touwtjes en de verantwoordelijkheid in handen. En dan, na die zorgeloosheid, word je neus toch wel even flink in een vuile berg wasgoed geduwd. Dan krijg je zomaar uit het niets te maken met een broeinest van armoede, cynisme, strenge regels en het feit dat er veel te verliezen valt. Dat de regisseur heeft gekozen voor een onder en middenklasse is ook iets wat ik had willen zien. We volgen de jonge rebelse moeder van Mooney, genaamd Halley... die, tijdens het opvoeden van haar kinderen, zelf nog bezig is om de adolescentie een plekje te geven... waarbij ze eerder op een schoolvriendin lijkt dan op een moeder. De verveelde cynische huisbaas Bobby (Een van Willem Dafoe's beste rollen) die overduidelijk ook snakt om iets anders te gaan doen met zijn leven. Vele andere ouders met een uitzichtloze bestaan en opbouwende schulden... En hoe het ook went of keert... de vriendschap van de kinderen wordt langzaam maar zeker ook beïnvloed door de ellende van de grote mensen.

De film weet je alle emoties mee te geven... De ene keer word je in de kinderlijke zorgeloosheid meegetrokken, dan voel je je stinkbenauwd... zeker bij de stukken bij de ouders die, ondanks het ondraaglijk warm is, met hun gordijnen dicht voor de TV hangen, dan moet je lachen... zeker als Bobby weer in het spel komt... en uiteindelijk is een fataal moment, dat vele levens overhoop haalt, niet te vermijden.

Heb er bijna geen woorden voor. Alles aan deze film is goed en blijkbaar is dit ook een sterke boodschap voor opvoeders. Want... hoe dat tegenwoordig ook gaat met de vele regeltjes, DSMpjes en het feit dat een kind maken "heel gewoon" is... loopt ook de spuigaten uit. Het zonnige sfeer heb ik nog onthouden van Tangerine... maar hier gooit Baker er nog enkele scheppen boven op. Geen soundtrack, bijna een sfeer alsof het vlogs zijn, de omgeving, de leegte, de schattige scenes met de kids, het broeierige sfeer... en dat voor een laag budget... Laat dit de nieuwe generatie filmmaken zijn!

avatar van Mescaline
Een interessante kijk op herkenbare personages in Florida, waar de kloof tussen arm en rijk enorm is.
Tegelijkertijd ook een film die zeker niet voor iedereen is, het trage tempo voelt vaak meer aan als een documentaire en een portret van de levens van deze personages.

Het acteerniveau voelt ook heel naturel aan, zelfs de kinderen die een grote rol spelen in het verhaal komen overtuigend over. Duidelijk een regisseur die weet hoe hij het beste uit kinderacteurs kan krijgen, petje af!
Bria Vinaite heeft mij ook aangenaam verrast, de voor mij onbekende actrice weet zonder moeite te overtuigen in haar rol en doet ook zeker niet onder aan acteer veteraan Willem Dafoe.
Een realistische en menselijke film.

Zeker de moeite van mijn bioscoopbezoek waard geweest.

avatar van max cady
Ik heb er van genoten, van begin tot einde! Je voelt het warme klimaat bijna en de problemen waar de verschillende personages mee worstelen. Ook zie je het verhaal en de omstandigheden door de ogen van de kinderen en daar is het standpunt van de camera dan ook vaak naar. Mooi en triest om te zien dat elk personage op zijn of haar manier z'n best doet voor de kinderen. Dafoe werdt genomineerd voor beste mannelijke bijrol maar ik vond (volgens mij nieuwkomer?) Bria Vinaite fan-tas-tisch acteren! Ik denk alleen dat als de tattoos echt zijn ze alleen maar voor selectieve rollen gevraagd zal worden. Het einde raakte mij trouwens ..

avatar van Walter S.
Ik wist al een paar dingetjes, bijvoorbeeld dat Bria Vinaite geen actrice was maar dat regisseur Sean Baker "zijn" Halley zag op haar instagram filmpjes, haar benaderde en zo maakte Vinaite haar filmdebuut. En dat haar filmdochtertje in het echt uit een streng religieus gezin komt en dat haar ouders er eigenlijk niet zo'n voorstander van waren dat ze aan deze film mee ging doen. En daar kan ik me iets bij voorstellen, want het lijkt mij geen pretje voor zeer religieuze ouders om je zesjarige zo tekeer te zien gaan.

Die beide weetjes zaten in mijn achterhoofd terwijl ik deze film keek. Ik bleef het één (Moonee is eigenlijk streng religieus opgevoed) erg wonderlijk vinden, normaal weet ik liever niks van een film maar dit vond ik toch wel een aardig weetje. Dat Bria iemand speelt die dicht bij haarzelf ligt vond ik ook wel bijzonder.
Je zag het namelijk ook, deze vrouw acteert niet alleen, ze blijft ook vrij dicht bij haar zelf.

Dan de film... Tsja. Schrijnend. Ondanks alle kinderlijke vrolijkheid. Je weet namelijk dat de kans groot is dat Moonee later een Halley wordt en dat Halley vroeger een Moonee was. Een moeder die zelf -is ook logisch, je ontwikkeling staat stil op het moment dat je drugs gaat gebruiken- nauwelijks de puberale onnozelheid voorbij is moet een meisje opvoeden, verschrikkelijk. Des te knapper dat de film niet vol doffe ellende zit (al is de ellende net onder de oppervlakte altijd aanwezig) maar dat er ook veel vrolijks in de film zit. Bijna twee uur en voor ik het wist was hij voorbij, dat is altijd positief.

Geen film voor wie een kop & staart verhaal film wil, wel een film voor wie een tipje van de sluier van de deprimerende Amercian Way of Life gelicht wil zien op een heel bijzondere manier. De US of A, één van de meest krankzinnige landen ter wereld, en van alle rijke landen op zeker het meest krankzinnige land ter wereld.

Een lach en een traan, de film ziet er erg mooi uit, bijzondere acteerprestaties, gruwelijk verhaal op zo'n bijna grappige en vrolijke manier verteld... Erg bijzondere film, veel van verwacht, hoge verwachtingen compleet ingelost.

Toen ik naar huis fietste had ik The Kids van het gruwelijke kippenvel album Berlin van Lou Reed in mijn hoofd.

They're taking her children away
Because they said she was not a good mother

avatar van james_cameron
Sterke film. Zeldzaam deprimerend en behoorlijk schrijnend, maar tegelijkertijd vaak best grappig. Het akteerwerk van de volwassenen is aan de wisselvallige kant, maar de kinderen zijn uitstekend en vooral lekker naturel. De setting, een louche motel aan de rand van het Magic Kingdom in Florida, is geweldig gekozen en de film maakt dankbaar gebruik van de contrasterende locaties. Daarnaast ziet alles er door het eersteklas camerawerk en de geweldige belichting prachtig uit. Regisseur Sean Baker is een talent om in de gaten te houden. Ik neem maar eens een duik in zijn eerdere werk.

avatar van Phantasm
Je moet het leuk vinden.

avatar van Walter S.
james_cameron schreef:
Ik neem maar eens een duik in zijn eerdere werk.

Als niet downloader ben ik afhankelijk van biep en Netflix, op Netflix staat er eentje (Tangerine), bij mijn local biep hebben ze geen films van Sean Baker.

En ja, ik kan ook films gaan kopen, maar dat vind ik ook geen goed idee, zat films gezien waar ik wat van verwachtte maar die tegenvielen. Ga ik geen 15 (of whatever hoeveel) euro voor neer tellen.

avatar van Ste*
Bijzondere film. Het eerste half uur dacht ik hoe ga ik dit afkijken, die kinderen zijn echt bloedirritant, maar later word je wel meegenomen in die hele sfeer van dat wereldje (hoe shabby die hele locatie ook is, ik kreeg er wel een heel bepaald zomers gevoel bij) en wordt het eigenlijk hoe langer hoe beter, met het einde als hoogtepunt.

Vond het ook wel origineel, ik weet dit niet direct met iets anders te vergelijken, hoewel de stukken met de kinderen me soms wel deden denken aan die kinderserie Madelief van vroeger, waar je ook kinderen van die leeftijd volgde in hun speel- en kattenkwaadwereld. Knap ook hoe ze die kinderen zo hebben laten acteren, want dat is totaal naturel, en niet zoals je normaal ziet met kinderen in films.

Ja, een film die hoe langer hoe beter slaagt in het laten zien van dat specifieke lagere milieu op die plaats. Ik ken aardig wat Engelse films die de zwakkeren in de samenleving laten zien, maar op deze manier had ik dit in Amerikaanse films eigenlijk nog nooit gezien.

Kleine 4*

avatar van Shinobi
"It's tipped over and it's still growing."

Sean Baker is een naam die weleens vaker gedropt wordt, maar tot nu toe had ik niet veel behoefte om een film van hem te zien.

Tegen de nabijheid van Disney World volg je Moonee die samen met haar - weinig ambitieuze - moeder in een aftands motel woont. Het kleine meisje lijkt volop plezier te hebben met haar vriendjes, maar de schrijnende situatie van de woonomstandigheden is immer voelbaar. 'The Florida Project' slaagt erin om deze sociale onderlaag van Amerika natuurgetrouw weer te geven; de American Dream ligt binnen handbereik, maar is tegelijkertijd nog nooit zo ver geweest.

Op een bijna documentaire-achtige wijze worden de personages geregistreerd, veelal vanuit het perspectief van de kinderen zelf. Op deze manier krijg je een intrigerend kijkje in hun belevingswereld, zonder impliciet te verwijzen naar de vele misstanden. Hoewel het spel van Brooklynn Prince en Bria Vinaite op momenten erg over-the-top is, blijft de authenticiteit knap behouden. Een mooie rol hierin is ook weggelegd voor de sympathieke Willem Dafoe.

Een echt plot is er niet te vinden, maar de film kabbelt eigenaardig voort. Gesteund door de zomerse sfeer, middels de warme kleuren en de ongedwongen ontwikkeling. Het lijkt nergens naartoe te leiden, wat weer zijn reflectie heeft op het treurige bestaan van de karakters. Het geheel blijft indringend zonder moralistisch over te komen.

Al met al een verrassend drama dat er niet voor terugdeinst om buiten de gebaande paden te treden. Ik ben stiekem al benieuwd naar het volgende project van Baker, dit smaakt namelijk naar meer.

3,5 Sterren.

avatar van Ste*
Een film die voor mij wel een beetje blijft 'nawerken', heb eigenlijk zin om hem nog eens te kijken.

avatar van N00dles
Bijzondere film. Er gebeurt niet ontzettend veel, maar misschien juist daarom voelt het zo lekker naturel en rauw aan.
Ook de setting sprak me aan, die aftandse motelomgeving, de zwoele zomeravond vibes. Het voelde rauw en echt, mede ook waarschijnlijk omdat de echte motelgasten in de film figureerden.

Hoewel de film irritant begint (kinderen zijn vaak irritant) zet de actrice die Moonee speelt wel een goeie prestatie neer als het kleine meisje dat opgroeit bij haar luie trashmoeder. Ook Willem Dafoe doet het goed, hoewel ik hem als goedaardige en intelligente manager misschien niet vond thuis horen op zo'n deprimerende plek.

Zeker een film om nog eens opnieuw te zien.

avatar van Mac Hammer Fan
De hoofdpersonages in deze film kwamen bij mij erg antipathiek over: een grofgebekt irritant meisje dat veel kattekwaad uithaalt en vooral een agressieve feeks van een moeder. Het einde vond ik logisch (de moeder verliest het hoederecht) maar zo'n film is echt niet mijn ding. Sorry. De personen die mij vergezelden (senioren) in de bioscoopzaal konden zich evenmin in het verhaal inleven. Wellicht is dit een prent die een jonger publiek meer aanspreekt.

Zeker een indrukwekkend filmpje over de zelfkant aan de overkant van Disneyland.

Wat een vondst die Vianite en die kleine Brooklynn Prince mag er ook zijn.
Het einde vond ik persoonlijk ook wat magertjes.

avatar van wibro
Deze film gaf mij na afloop nu niet bepaald een vrolijk gevoel ondanks het mooie weer buiten. De kinderen probeerden er het beste van te maken maar die moeder was een en al dieptreurigheid. Tja, ik dacht al wanneer halen ze nu dat kind bij haar moeder weg, want van opvoeden had die moeder totaal geen kaas geheten. Maar ja, die zal ook wel een klote jeugd gehad hebben. Dat kattekwaad van die kinderen herkende ik trouwens ook enigszins. Keitjes op het dak en tegen de ruiten van de buren gooien, buren in de rook zettten, belletje trekken etc etc dat deed ik vroeger toen ik nog een blaag was.
Een aardig maar toch depri filmpje dus dit Florida Project hoewel de filmmaker met het toegepaste kleurengebruik er toch iets vrolijks van probeerde te maken.

avatar van danuz
Soort Little Rascals update - kids tegen een backdrop van relatieve troosteloosheid. Maar waar een film als American Honey die zelfkant vol energie uitbeeldde, blijft Baker mij teveel hangen in hand held realisme (inclusief matige plotontwikkelingen en 'acteerwerk').

avatar van Black Math
Ik weet eerlijk gezegd niet helemaal wat ik hier mee aan moet en dat is natuurlijk nooit echt een goed teken.

Deze film voelt een beetje aan als een documentaire, maar is het niet. Ik snap de bedoeling, maar die staat haaks op hetgeen dat mij het meest aantrekt in de films die ik waardeer: het audiovisuele aspect. De samenleving hier getoond is behoorlijk rauw, dat opleuken met mooie beelden gaat ten koste van het documentaire-achtige aspect, dus ik zou ook niet echt weten hoe dit anders zou moeten, maar optimaal voor mij is het dus niet. Desalniettemin is ook voor mij interessant de film een keer te zien vanwege het contrast tussen de onbezorgde leefwereld van de kinderen en de worstelingen van hun moeders.

Verder natuurlijk een mooie rol voor Willem Dafoe als de manager van het motel, die met de luimen en grillen van de bewoners om probeert te gaan, van tijd tot tijd flink op zijn strepen gaat, maar duidelijk het hart op de juiste plek heeft. Leuk dat hij in zo'n relatief kleine film (relatief, want volgens mij heeft de film uiteindelijk toch behoorlijk wat aandacht gekregen) wil spelen en wat mij betreft betaalt zich dat uit.

Kortom, voor mij niet optimaal, maar ik zie wel de waarde ervan en ik denk dat een hoop filmliefhebbers hier meer uit kunnen halen dan ik. 2,5*.

Uitstekend drama.
Een andere inkijk van het zonnige Orlando Florida waar het duidelijk niet overal een sprookje is.
Zeker niet in de armoedige weg hotelletjes waar behalve sommige toeristen ook arme gezinnen, alleen staande moeders met kinderen sober leven. En over dit dagelijkse troosteloze leven gaat deze film.
De film komt extra sober over omdat er nauwelijks een soundtrack aanwezig is.
Zelfs niet bij de aftiteling. Hele mooie symphatieke rol van Wlilliam Dafoe. Ook de jeugdige cast verdiend een dikke pluim.