Dragged across Concrete (2018)

Canada / Verenigde Staten
Actie / Misdaad

geregisseerd door S. Craig Zahler
met Mel Gibson, Vince Vaughn en Tory Kittles

'Dragged across Concrete' volgt twee politiemannen, een ervaren agent en zijn jongere, wispelturige partner. Wanneer er videobeelden van de twee opduiken waarop hun onconventionele werkwijze te zien is, worden ze geschorst. Krap bij kas en zonder opties ziet het tweetal geen andere uitweg dan zich in de criminele onderwereld te storten.

• Vanaf 2 mei in de bioscoop
  • vanaf 31 december te koop op dvd en blu-ray

avatar van Nick Theunis
Vaughn opnieuw in een film van Zahler.

Ik kijk er al naar uit, want gisteravond heb ik nog genoten van zijn vorige film, te weten de lekker harde en eveneens Actie / Misdaad film "Brawl in Cell Block 99 (2017)", met vrijwel dezelfde cast.

avatar van Left4Dead
Kan wel eens een gek gevoel geven als Vaughn en Carpenter ineens als compleet andere personage op het doek gaan verschijnen. Desalniettemin.... ik heb er zin in, de combi Gibson en Vaughn lijkt mij een goede. Hopelijk kei-knetterhard als Payback waarin Gibson zijn beste kunnen liet zien.

avatar van Verhoeven
Wanneer arriveert de trailer?

Vanaf 21 februari 2019 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)
EDIT: verplaatst naar 2 mei 2019

avatar van Rvdz
Dat zal wel roet in het eten gooien voor LIFF dan. Jammer, zat er op te hopen.

Verhoeven schreef:
Wanneer arriveert de trailer?

Waar/hoe heb jij deze gezien?

avatar van Verhoeven
Left4Dead schreef:
Waar/hoe heb jij deze gezien?
Op het filmfestival van Venetië. De film is iets minder dan de vorige twee Zahler's - wat o.a. komt door iets te veel karakters en zijplotjes - maar in de kern staat deze film als een huis. Erg van genoten.

Verhoeven schreef:

Je hebt mij zeker benieuwd gemaakt.

avatar van DiDa
Bioscooprelease veranderd (nog nader te bepalen)

Dragged Across Concrete -Trailer & Laatste nieuws - Pathé - pathe.nl

avatar van John Milton
Net geen Brawl in Cell Block 99 (2017), maar wederom een fijne, eigenzinnige film. Lekker langzaam.

avatar van max cady
Lekker langzaam wordt hierboven gezegd en dat klopt, al beviel me dat de 2e helft van de film stukken beter. Maar dat kan ook komen doordat ik de film na de eerste helft beter begon te vinden. De duur van de gehele film is zo voorbij, zo lijkt het. dat wel. Misschien nog een keer herzien. Voor nu 70%

avatar van Dopke
Fijne slowburner. De titel is waardeloos en de poster zegt ook weinig maar toen ik zag dat Zahler de regisseur was, was dit een reden om ‘m te kijken. Het zijn allemaal larger then life figuren, conversaties die we nooit in het echt op dit niveau zouden hebben en je ziet soms dat de acteurs wat moeite hebben om het geloofwaardig uit te spreken Maar de dialogen zijn wel erg, erg goed. Daarnaast wat zijplotjes en zijsprongetjes die er niet echt toedoen maar dusdanig aanwezig dat dit een punt/onderdeel is van de film en het daarom karakter geven. Had de film korter gekund en hetzelfde kunnen vertellen of zelfs dezelfde impact kunnen hebben? Ik denk het wel, maar ik vind het wel tof dat dit niet is gedaan. Er is bewust voor gekozen om een keer bijzaken niet weg te editen, wat gelijk de reden is dat de film 160 minuten duurt. Enige, helaas grote minpunt, is de scene met de gegijzelde vrouw die richting de politiemannen kruipt. Eerder was al aangegeven dat Gibson/Vaughn geen politie zijn, de badguys betwijfelen ook dat het politie is, en toch zetten ze dit stompzinnige plannetje door. En het werkt het ook nog, waarbij Vaughn het leven laat. Het is stompzinnig omdat er veel omheen hangt (voicemail van vrouw enzo, hoop dramatiek). Het is een slimme film, dit stukje had toch ook wel slimmer gekund.

Ik ga nog geen score geven, wel moet er een (voor mijn mening) belangrijk minpunt van de film van mijn hart:
Zoals de poster boven mij (Dopke) al aangaf, was er veel dramatiek in de film. Naar mijn mening TE veel (denk aan de scene van de vrouw die met veel moeite haar pasgeboren baby kan achterlaten bij haar vriend/man voordat ze naar de bank vertrekt, en dan vermoord wordt door die criminelen (dat die vrouw vermoord ging worden was voor mij meteen voorspelbaar).
Die scene komt bij mij te gemaakt over. In de zin dat je het onmogelijk NOG dramatischer kan maken.
En uiteraard moesten zowel Gibson als Vaughn het leven laten

avatar van macrobody
Dit was geen klets boem baf filmpje nee. De voorbereiding is zeker een halve film lang en dan nog loopt het uit de hand uiteraard. Door de traagheid was het wel realistischer maar er zaten ook wel hele donkere stukjes in waarin het leven van een persoon net zo veel waard is als van een mier. En jammer dat we nu in ELKE film een interraciaal koppel hebben, dat is dan ook wel weer overdreven en het voegt ook niets extra toe. En is er sinds de laatste 20 jaar een film uit Hollywood gekomen waar de schurken het niet met de dood bekopen?
Zeldzaam. Toch een ruime voldoende voor deze film. Gewoon goed acteerwerk.

avatar van zoutzak
Fijne slowburner, één van de verassingen van 2019.

avatar van Movie-Addicted
Toch wel een lekkere film. Gibson en Vaughn deden het vrij goed als duo! smaakt in mijn ogen naar meer. Het is inderdaad een slowburner, maar geen minuut verveeld. Ik vond de film daarentegen ook vrij onvoorspelbaar overkomen. De "soms" zwarte humor vond ik wel minder.Had beter gekund. En ja, soms de close-ups waren net ietsjes te lang. Maar goed. Al met al een een ruime voldoende.

* 3.5+

avatar van notoirefilmhater
Prima filmpje. Gortdroge zwarte humor, onvoorspelbaar, goed geacteerd, spanning. Kwam soms een beetje over als GTA The Movie. Wel even van te voren onthouden dat de film 2,5 uur duurt. Film is ook geen extreme hoogvlieger, omdat het verhaal niet bijster origineel is.

Zeer geslaagd. Begint langzaam, maar wordt gaandeweg steeds intenser. Knap dat je van zo een simpel gegeven een dergelijk fascinerende film kunt maken. Bijna een masterclass van de regisseur, die een beetje lijkt te spelen met de kijker, soms opzettelijk gaten lijkt te laten vallen in de vertelling bijvoorbeeld of personages vrij uitvoerig introduceert om ze vervolgens abrupt uit de storyline te laten verdwijnen. Net als zijn vorige film, de gewelddadige adrenalinekick Brawl in Cell Block 99 erg hard en bij vlagen zeer wreed. Niet ieders smaak ongetwijfeld, maar met lef en visie gemaakt. Dialogen zijn vaak schitterend, te mooi om waar te zijn soms en niet echt realistisch, maar who cares?, hier willen we wel in geloven. Aanrader voor de niet al te tere zieltjes.

coumi schreef:

Je hebt mijn interesse bij deze gewekt

avatar van cor1946
Wat een zit meer dan 2 uur. Was wat traag maar verder best een goed verhaal. Gibson speelde prima en Vaughn was ook prima.

Film die mij een beetje doet denken aan de kwaliteit serie "True Detective".
Misschien een ideetje om Gibson daar in te zetten voor volgend seizoen?
"Dragged across Concrete" is vooral een echte acteer film met veel uitstekende dialogen.
Het is een trage en grauwe misdaad film.
Richting het einde wordt het pas echt gewelddadig en gaat wat dat betreft de sluizen open.
Reken wel op een behoorlijke zit van bijna 2 uur en 3 kwartier, dus een filmpje tussen door is het niet.
Er is een bijrol voor Don Johnson ( wie ken hem nog?)

Het is moeilijk wakker te blijven, maar het eindresultaat geeft een goed gevoel van: ik heb een goede film gekeken. Val je snel in slaap bij films dan vrees ik dat je het einde niet gaat halen .

avatar van vindorent
Craig Zahler wordt echt met iedere film die hij maakt beter. Wat was dit een goede film! De film duurt iets langer dan twee en een half uur, maar de film verveelt geen moment; de film wist mij de hele tijd beet te pakken. Mel Gibson en Vince Vaughn hebben een geweldige chemie samen, en ik heb volgens mij Gibson nog nooit zo'n sterke rol zien neerzetten!

avatar van Brabants
Dragged across Concrete is een super interessant en boeiend filmp(je). Het staat tussen aanhalingstekens omdat de speelduur toch niet gering is. Het is een langzaam voortkabbelend geheel maar er gebeuren interessante dingen en de karakters worden steengoed uitgewerkt. Het is een heerlijk samenhangend geheel wat in no time voorbij vliegt. Echte aanrader.

avatar van Corcicus
Dit had dus gerust een vol uur korter gemogen, man wat een ellenlange zit. Gory action is echt de huisstijl van S. Craig Zahler en in deze film is dat niet anders. Altijd heerlijk om Mel Gibson te zien spelen en na Brawl in Cell Block 99 ben ik ook fan geworden van Vince Vaughn. Spijtig dat elke actiescène gevolgd werd door een pak onnodig geouwehoer.

avatar van filmkul
Redelijke misdaad film. Het verhaal is niet heel bijzonder, maar wordt wel goed uitgewerkt door Zahler. Een klein minpunt is de speelduur. Er gebeurt net iets te weinig om echt de hele zit te boeien. Daarentegen krijgen de karakters meer dan genoeg ruimte zich te ontwikkelen. De film eindigt met een gewelddadige climax en de nodige gorigheden zoals we gewend zijn van Zahler. Gibson en Vaughn zijn goed op elkaar ingespeeld. Een hele zit, maat wel de moeite waard. 3.0/3.5

avatar van assowise
Film helaas een 2.5 maar de muziek is errug lekker dus+0.5. Geen slechte film maar het was te langzaam. Zat goed in elkaar maar er gebeurde iets te weinig.