Dragged across Concrete (2018)

Canada / Verenigde Staten
Actie / Misdaad

geregisseerd door S. Craig Zahler
met Mel Gibson, Vince Vaughn en Tory Kittles

'Dragged across Concrete' volgt twee politiemannen, een ervaren agent en zijn jongere, wispelturige partner. Wanneer er videobeelden van de twee opduiken waarop hun onconventionele werkwijze te zien is, worden ze geschorst. Krap bij kas en zonder opties ziet het tweetal geen andere uitweg dan zich in de criminele onderwereld te storten.

• Vanaf 2 mei in de bioscoop
  • vanaf 31 december te koop op dvd en blu-ray

avatar van Left4Dead
Zahler heeft stijl, de chemie tussen Vaughn en Gibson is opvallend, ik noem het twee handen op één buik.
Script lijkt soms wat onnodig ballast mee te sleuren echter wordt het nooit vervelend. Eigenlijk loopt het script goed zodat het nergens echt saai durft te worden.

Veel MM-ers hebben Vaughn vaak afgedaan, ik niet, dankzij The Cell (2000) wist ik wat hij kon, en ook hier zit hij er goed bij. Maar als je het mij vraagt is de gehele crew prima bezig. Regie staat er strak op, dat is Zahler wel toevertrouwt en laat hij wederom zien. Zijn prenten lopen gewoon lekker, ze kijken prima weg. En dat maakt Zahler één van de betere regisseurs voor mij in de laatste jaren.

Het verhaal haar onderwerp wordt wel heel gestaag ingeluid. Geschorste agenten op het slechte pad om het financieel allemaal rond te kunnen krijgen. 160 minuten is nogal wat, Zahler gebruikt de tijd om de personages goed uit de doeken te doen. Een harde wereld die zo nu en dan met heerlijke droge humor in script benadert word, en dat werkt echt prima.
Een aardig opzet die wel iets korter had gemogen, maar een aantal wendingen doet wel weer goed om er een lange zit van te maken.

Een degelijk stuk werk.

avatar van mixmaster
159 minuten genieten, ik heb deze film in 1 ruk afgekeken en me geen moment verveeld.
Mede door het uitstekende acteerwerk van Mel Gibson en Vince Vaughn en het heerlijk uitgewerkt verhaal, kijkt deze film heerlijk weg.

Weinig montage en lange scenes , maar dat maakt deze film nou juist zo goed.

avatar van marsie
film boeide van begin tot eind. Een slowburner met een verrassend soms gewelddadig laatste uur. Voor mij een aanrader. Beetje tarantinostyle !

avatar van Rvdz
Vanavond in de Pathé-sneak!

avatar van Flitskikker
Inderdaad een slowburner die af en toe opleefde, fijne humor bevatte en... ja, toch niet veel meer. Beetje Pulp Fiction-stijltje met willekeurig lijkende verhaallijnen die plots instartten, dan weer een tijdje weg bleven, maar uiteindelijk bij elkaar kwamen. Desalniettemin raakte ik niet verveeld; na het zeer rustige eerste uur bleef er toch een soort spanning hangen.

Distributeur is DFW, dus de spatiefouten, uitroeptekens, nadrukaccenten en afkortingen vlogen je weer om de horen. Blokvorming was weer belangrijker dan woordgroepen bij elkaar houden. Als je het verschil tussen 'tenminste' en 'ten minste' en 'teveel' en 'te veel' niet kent, 'klote zooi' niet eens aaneen kunt schrijven en niet weet dat 'college' geen 'college' is, dan moet je echt wat anders gaan doen dan bioscoopfilms vertalen.

avatar van Rodger
Het verhaal en de actie momenten waren prima, alleen te traag en daar moet je wel liefhebber voor zijn...
2.5 **

avatar van Harco
Flitskikker schreef:

Ik weet niet hoe het tegenwoordig is met hun blu-rays, maar hun dvd's waren vroeger ook om te huilen. Las laatst weer dat ze in hoger beroep gaan in een rechtszaak waarin ze de NAW-gegevens van downloaders van The Hitman's Bodyguard willen verkrijgen bij Ziggo. Laat ze eerst eens goede producten afleveren. Stel prutsers.

Mmmm???? Gibson...geen fan van...Maar na de reacties hier, wil ik hem wel zien.

avatar van konijnenkop
Wat een bagger film ik wil die 159 minuten van mijn leven terug !!!

avatar van Walter S.
Ik vond het qua traagheid wel meevallen. Er wordt uitgebreid de tijd genomen, maar er gebeurt ook het eerste anderhalf uur genoeg.
Ik vond het een prima misdaadfilm, hard en goor op zijn tijd, je ziet niet alles mijlenver aankomen, ondank de dik 2,5 uur geen tel verveeld.

avatar van Captain Pervert
Flitskikker schreef:
[...]en niet weet dat 'college' geen 'college' is, dan moet je echt wat anders gaan doen dan bioscoopfilms vertalen.

Ik lees vaker gezeik over DFW, maar heeft iemand wel eens de moeite genomen hen een mailtje te sturen hierover?

avatar van nathaniel177
konijnenkop schreef:
Wat een bagger film ik wil die 159 minuten van mijn leven terug !!!

En toch 3 sterren?

nathaniel177 schreef:

En toch 3 sterren?

Was een foutje ik geef hem 2 sterren!!

avatar van Shinobi
"Do not prioritize money over having a heartbeat."

S. Craig Zahler heeft een erg eigenaardige stijl die ik zeker kan appreciëren. Het is dan ook fijn om te lezen dat hij stellig heeft vastgehouden aan zijn final cut van 159 minuten, ondanks dat Lionsgate hem verzocht om de speelduur in te korten.

Net zoals zijn voorgaande films neemt Zahler hier weer rustig de tijd om je als kijker te introduceren met alle personages, welke zo hun eigen beslommeringen hebben. Hier ligt de focus vooral op twee geschorste agenten die het slechte pad bewandelen, omdat ze geen andere manier zien om hun hoofd boven water te houden. De bedoeling is om een crimineel te beroven, maar je kunt al raden dat zoiets niet helemaal vlekkeloos zal verlopen.

De cast is hier op zijn best, mede omdat elke acteur de ruimte krijgt om zijn personage te vertolken. Zo is de wisselwerking tussen Mel Gibson en Vince Vaughn fijn om te zien, besprenkeld met wat leuke droge humor. Het is alleen jammer dat er hier en daar wat twijfelachtige beslissingen genomen worden omtrent enkele karakters, waardoor de geloofwaardigheid een knauw krijgt.

Desalniettemin kent 'Dragged across Concrete' een heerlijke slow burn stijl. Deze wordt gekenmerkt door de mate van onvoorspelbaarheid; je weet simpelweg niet wie het zal overleven. Op deze wijze blijven de ontwikkelingen spannend. Qua geweld is dit helaas wel een stap terug ten opzichte van 'Brawl in Cell Block 99', maar er blijft gelukkig genoeg rauwheid over. Het geheel wordt afgetopt met een prima soundtrack.

Al met al levert Zahler weer een degelijke film af. Maar na zijn vorige titel had ik hier toch iets meer van verwacht.

Dikke 3,0 sterren.

Shinobi schreef:
"Do not prioritize money over having a heartbeat."

De cast is hier op zijn best, mede omdat elke acteur de ruimte krijgt om zijn personage te vertolken. Zo is de wisselwerking tussen Mel Gibson en Vince Vaughn fijn om te zien, besprenkeld met wat leuke droge humor. Het is alleen jammer dat er hier en daar wat twijfelachtige beslissingen genomen omtrent enkele karakters, waardoor de geloofwaardigheid een knauw krijgt.

Desalniettemin kent 'Dragged across Concrete' een heerlijke slow burn stijl. Deze wordt gekenmerkt door de mate van onvoorspelbaarheid; je weet simpelweg niet wie het zal overleven. Op deze wijze blijven de ontwikkelingen spannend. Qua geweld is dit helaas wel een stap terug ten opzichte van Brawl in Cell Block 99', maar er blijft gelukkig genoeg rauwheid over. Het geheel wordt afgetopt met een prima soundtrack.

Dikke 3,0 sterren.

Het hoofd boven water houden is onzin ze wilden gewoon een appeltje voor de dorst !!

@ konijnenkop

Niet waar. Met name de door Mel Gibson gespeelde cop had een duidelijke reden waarom hij dat geld nodig had.

avatar van Shffl
Draak van een film. Traag, voorspelbare plotwendingen, cliché-karakters, beroerde dialogen.

Zonde van je tijd.

avatar van james_cameron
Na twee uitstekende films is deze derde van regisseur S. Craig Zahler helaas nogal een tegenvaller. Sterke scenes genoeg, maar de film is veel en veel te lang, alsmede erg traag. Veel scenes gaan eindeloos door. Hier had een strakke montage wonderen kunnen verrichten. Na een matig begin boeit de film gelukkig wel en vooral het laatste uur is erg spannend. Gibson en Vaughn vormen daarnaast een leuk duo. Sporadisch erg gewelddadig, maar lang niet zo bot als Zahler's vorige film, Brawl In Cell Block 99. Kan ook amper natuurlijk.

Walter S. schreef:
@ konijnenkop

Ja om te verhuizen maar het was niet zo dat ze zonder die klus geen brood op de plank hadden ...

avatar van Seam
james_cameron schreef:
Ik vind dat juist bij uitstek een van Zahler's krachten: de onvoorspelbare spanningsbogen en onconventionele tempo die hij aanhoudt. Bij Bone Tomahawk was dit ook al zo.
Het minimalisme hier is gewoon goddelijk en verwonderlijk.

avatar van mrklm
Afgezien van een paar gewelddadige momenten valt er in de eerste 80 minuten van deze misdaadthriller bar weinig te beleven. Veel sombere blikken en eindeloos gepraat tijdens nachtelijke ritten doen je meteen afvragen waarom regisseur/scenarist S. Craig Zahler de film niet binnen de 90 minuten had kunnen afhandelen. De verschijning van Jennifer Carpenter als een bankmedewerkster met privéproblemen leidt de beste scène uit de film (de bankroof) in maar haar bijdrage is helaas van korte duur. Daarna is het woord weer aan Gibson en Vaughn, maar hun emotieloze vertolkingen zorgen ervoor dat de boel daarna weer danig inkakt. Tory Kittles levert beter acteerwerk af als een man die net uit de gevangenis is gekomen en zich gedwongen voelt om terug te keren in de criminaliteit, maar zijn verhaal is niet zo interessant. Dat geldt helaas voor het grootste deel van deze thriller met een chronisch tekort aan 'thrills'.

De film begint best goed, en de humor bevalt mij wel maar na een tijdje kakt de film in en snapte ik niet helemaal waar het verhaal nou heen gaat.

Ze hadden er zeker wel iets beters van kunnen maken als er een half uur minder film was.

avatar van wwelover
Goed concept, sterke cast, leuke humor, maar tikkie te langdradig. Denk dat als er een half uur uitgeknipt was dat de film een stuk beter geweest zou zijn. Zitten ook gewoon paar momenten in de film die heel weinig toevoegen (vrouwelijke werknemer van de bank bijvoorbeeld). Hele leuke chemie tussen Vaughn en Gibson. Verder is de film soms wel erg gruwelijk.

avatar van Walter S.
Vooral dat stukje waarin ze de sleutel zoeken. En weer terugvinden.

Gii
Prima misdaadfilm, die gelukkig de gebruikelijke clichés en bijbehorende muziek vermijdt...je moet hier wel goed uitgerust naar toe want het gaat allemaal kalmpjes aan (wat ik overigens wel prettig vond)...

avatar van schumacher
In het begin dacht ik van dit gaat hier nog vet worden........maar helaas, in dit genre vind ik de film mega traag, veel te traagggg. En dan begon het ook zeg maar onsamen hangend te zijn, is maar mijn mening, het sleepte mij niet meer mee terwijl dat dat in het begin nog wel het geval was.
Zoals iemand het hier heeft gepost: de film zakte helaas ferm in en waar het verhaal heen ging geen idee.

Teveel geklets voor mij.

avatar van cantforgetyou
Je moet van dit soort films houden. Ik lees hierboven vaak: 'saai, traag, onnodig lang verhaal'. Ik hou ook niet zo van lange films, maar soms past het in het genre. Bij deze film vond ik dit ook zo. Alhoewel het begin wel erg langzaam ging, bouwt de film als een boek naar een spannend einde toe. Verschillende plotlijntjes komen uiteindelijk bij elkaar. Mel Gibson wordt ouder, maar heeft een prachtige kop. Vince Vaughn doet het ook goed. Af en toe lekker grof. Gewoon een goede film in zijn genre.

Y&T
Rodger schreef:
2.5 **

nu worden de personages weer eens heerlijk uitgediept , om je in verschillende emoties en personen deel te laten nemen en zo het verhaal ingeslurpt te worden , is het weer niet goed.

Y&T
zalig, zalig , zalig....heerlijke Gibson...

spoilerallert. :
klein dingentje , een mens moet toch wat te zeiken hebben....
de zin'.....( nadat de doos goud is afgeleverd door de post )...en voordat het computerspel gespeeld wordt....
'voordat ik de doos poste...' - natuurlijk weten we dat hij daar verantwoordelijk voor was. - !! maar dit terzijde!!

avatar van extremezz
Spannende film en Mel Gibson is het acteren nog niet verleerd.