• 11.288 nieuwsartikelen

Releasedatum: 9 november 2000

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot The Cell

"Enter The Mind Of A Killer"

Carl Stargher vermoordt mooie jonge vrouwen op gruwelijke wijze. Zijn slachtoffers houdt hij gevangen in een cel, waarin automatisch water stroomt. Als de meisjes eenmaal dood zijn leeft Stargher zijn zieke fantasieën verder uit op hun lichamen. FBI-agent Peter Novak ontdekt hem, maar wanneer ze zijn woning binnenvallen, ligt de levensgevaarlijke moordenaar in een diepe coma. Een race tegen de klok begint. Waar is het laatste levende meisje? Kan ze nog gered worden? Ze roepen de hulp in van dr. Catherine Deane die haar eigen hersenen via computers kan koppelen aan de hersenen van Stargher. Aan haar de taak om in de verwrongen, kleurrijke fantasiehel van de psychopaat de locatie van het meisje te vinden voor het te laat is en voor ze er zelf aan onderdoor gaat...

Catherine Deane

Henry West

Dr. Barry Cooperman

avatar van numb nuts

numb nuts

vond de 1ste x deze film niet veel aan,al ruim 20 jaar oud herkeken ,en genoten van visueel als mvr lopez wat een mooie vrouw

avatar van Shadowed

Shadowed

Net niet.

Eerste officiële aanraking met regisseur Singh tot zover ik weet. In ieder geval met zijn creatievere soort films, want Sneeuwwitje tel ik eigenlijk niet mee als een film die hij heeft geregisseerd. Alles aan The Cell geeft overigens ook weg dat er veel vrijheid werd verleend aan de regisseur, maar iets te veel in dit geval naar mijn mening.

Het ontbreekt deze film niet aan de nodige mooie shots, er zitten werkelijk geweldige scenes tussen met schitterende kleuren en cinematografie. In dat opzicht is de film best geslaagd, maar Singh gaat toch iets te veel over-the-top uiteindelijk met ronduit belachelijke kostuums en een compleet verloren Lopez die zich duidelijk geen raad weet met de kleurrijke boel om haar heen.

Verder is het verhaal leuk verzonnen maar matig uitgevoerd. De beelden spreken momenteel te veel, het verhaal zelf had erg intelligent kunnen zijn maar Singh is daarin niet geïnteresseerd en zo krijg je iets dat veel potentieel had kunnen hebben maar uiteindelijk gewoon niet waar kan maken. D'Onofrio is bovendien ook niet eng of dreigend genoeg als de gestoorde moordenaar.

Wat verder volgt is een film die nog wel aardig wegkijkt maar gezien het niet geïnteresseerd is in een goed doordacht verhaal is zo'n lange speelduur ook onnodig. Erg complex wordt het niet, en alles wat er wel te zien is dat zijn mooi geregisseerde beelden ondersteund door vreselijke muziek en acteerwerk, waardoor veel potentieel op z'n beurt ook weer uit de film gezogen wordt.

Ongetwijfeld zit er dus wel potentieel in de film, maar dit krijg je eigenlijk als de regisseur voor een veelbelovend project gaat en enkel geïnteresseerd is in de helft van de uitwerking. Slecht geacteerd en gecomponeerd, maar de mooie beelden soms maken regelmatig wat goed. Singh heeft echt wel talent, maar moet zich gewoon focussen op alle benodigde elementen en niet de helft.

avatar van frans123

frans123

Kom er niet door heen Alles staat mij tegen in die film. Na kwartier gestopt...cut!!

avatar van dsp9000

dsp9000

Ik dacht altijd dat dit een hele slechte film was, maar op aanraden va een kennis toch eindelijk een keer bekeken. Mijn conclusie is dat dit gewoon een hele goede film is met een origineel verhaal en uitvoering en acteerwerk ook gewoon goed.