Tully (2018)

Drama / Komedie

geregisseerd door Jason Reitman
met Charlize Theron, Mackenzie Davis en Mark Duplass

Marlo is moeder van drie, waaronder een baby. Van haar broer krijgt ze een cadeau in de vorm van een kindermeisje genaamd Tully. Aanvankelijk is het voor Marlo wennen aan Tully's extravagante persoonlijkheid, maar na verloop van tijd merkt ze ook hoe attent en merkwaardig zij kan zijn. Er groeit een sterke band tussen de twee vrouwen.

avatar van max cady
Een klein drama, niet veel meer dan dat. Wel aardig. Het speelt zich ook vrijwel op een locatie af. Comedy kun je wel weglaten.

Mooie tragi komedie.
Vooral dankzij sterk acteerwerk van Charlize Theron.
De vele kilo's die zij moest aankomen voor deze rol hebben zijn vruchten afgeworpen.
Best verrassend plot.

avatar van cantforgetyou
Dit is een bijzondere film. Je kunt hem niet echt in een 'hokje' stoppen. Niet dat dit moet. Maar toch. Het is geen echte drama, geen echte komedie, geen commerciële hapsnap, geen filmhuis film. Tja, wat is het dan wel? Gewoon een bijzondere film. In het begin is die wat traag en/of saai. Maar het wordt dan toch wel interessant. Charlize kan altijd zeer goed spelen. Ze zet weer een geloofwaardig type neer. De tegenspeelster sprankelde van het scherm. Leuke meid. Het einde vond ik een beetje 'vaag'. Jammer. Maar in totaliteit een aanradertje.

avatar van IH88
“I bet you have big plans. I mean, your 20s are great. They are, but then your 30s come around the corner like a garbage truck at 5:00 AM.”

Uitstekende film met geweldige acteerprestaties van Theron en Davis. Theron is een bad ass in films als Atomic Blonde en Mad Max: Fury Road, maar ik zie haar ook graag in dit soort rollen (zie Monster). Onverschrokken, maar ook niet bang om zich kwetsbaar op te stellen en een complete metamorfose te ondergaan.

Dit is een film over een vrouw met psychische problemen, die ten onder gaat aan de druk van het gezinsleven. En dan komt night nanny Davis en ziet het leven er gelijk rooskleuriger uit. De twist op het laatst kwam toch nog als een verassing, en het laat zien hoe Tully uiteindelijk op haar eigen manier weet om te gaan met haar problemen en het drukke gezinsleven. Vreemd maar erg sterk, regisseur Reitman en scriptschrijver Diablo Cody hebben weer een pareltje afgeleverd.

avatar van Thampon
Nu ja, een klein uurtje volgehoude en dan toch maar uitgezet. De film kwam voor mij niet echt op gang. Dat er iets mis was, kwam na een tijdje wel. Maar neen, hij was eerder saai dan goed...

avatar van Thomas83
Een best eigenzinnige film over postnatale depressie. Heel anders dan de feelgood dramatische komedie ik verwachtte. Behoorlijk maf en dromerig ook, maar wat heel echt is aan de film is hoe de alledaagse en lelijke kantjes van het moederschap worden getoond. De focus ligt helemaal op het perspectief van Marlo, wat, minus een wat al te vlakke rol van haar man, wel echt een plus is. Dit is voor 90% de film van Theron, en in mindere mate ook Davis. De film is wel wat simplistisch en de zwarte humor werkt niet altijd, maar dat is allemaal wel door de vingers te zien. Vond de twist op het einde wel gigantisch voorspelbaar. 3.5*.

Pregnant drama met een creatieve twist over een moeder, die voortdurend tegen haar psychische limieten zit te hikken. Een ‘night nanny’ brengt van lieverlee uitkomst.
Ongegeneerd zet Charlize Theron haar rol van tobbende moeder neer. Zij kan dat geen ander. Haar tegenspeelster Mackenzie Davis zorgt met een frisse vertolking voor het nodige evenwicht in het verhaal. Een uitstekende, leerzame film over de vaak verborgen lasten van het moederschap.

avatar van suzy34
Ik vond het echt een goede film. Vraag me nog steeds af of Tully er ook echt was, of dat het de verbeelding van de moeder was omdat ze oververmoeid was en ze het dus ook allemaal zelf deed. Ik twijfel nog steeds... Nog maar een tweede keer kijken dan hahah

avatar van j_u_u_l
suzy34 schreef:

Ja, dat is de twist toch, dat Tully er dus niet echt was. Toen ze het ongeluk kreeg zat er ineens niemand naast haar en in het ziekenhuis zeiden ze dat ze oververmoeid was. Lijkt me dan dat ze toch alles alleen heeft gedaan. Je krijgt ook nooit een ontmoeting te zien tussen Tully en haar man, behalve die ene keer in bed dan. Maar daarvan denk ik ook dat het Marlo is geweest. Ik begrijp alleen nog niet dat ze het wel met haar man over Tully heeft, dan zou ze dat stuk dus helemaal gelogen moeten hebben tegen hebben....

avatar van Nonamanise85
Mooie film over de verborgen lasten vh moederschap. Absoluut geen komedie. Charlize T speelt de uitgeputte moeder uitstekend. Goed einde ook, die geeft de film net dat beetje extra.

avatar van Psycho-M
Wat is die Charlize Theron toch een heerlijke actrice.
Ook deze rol van een verslonste moeder weet zij naar een hoger niveau te tillen.
Het verhaal kabbelt een beetje voort, maar is tegelijkertijd een mooie vertelling over een vermoeiend en uitdagend moederschap.
De twist aan het einde geeft de film net dat beetje extra.

Geen onaardige film. Geen hoogvlieger. Voor mensen die nog geen kinderen hebben: het monomane beeld van de eerste periode is vrij aardig uitgebeeld!

Goeie film waarin een moeder van twee kinderen en een pasgeboren baby hulp krijgt in de nachtelijke uren. De film belicht op een niet te zware (en ook niet bepaald subtiele) manier de negatieve kanten van het moederschap. De plot-twist à la The Sixth Sense zag ik al wel aankomen, maar past verhaaltechnisch uitstekend. Charlize Theron zet een goeie en ook wel moedige rol neer als het titelpersonage. Met gemak 3.5 sterren.

avatar van missl
Mooi drama over een moeder met 3 kinderen, waarvan haar man zijn eigen ding doet en zij nergens meer aan toe komt. Daardoor krijgt ze hulp van iemand voor in de nacht. Theron draagt deze film, zij brengt haar personage best kwetsbaar.

avatar van olbo
Saaie film, waarschijnlijk dat ik niet in de doelgroep val (kinderen) Alhoewel je niet van te voren weet of je daar onder valt. Komedie element is mij ontgaan. Niet mijn ding, discussie overbodig.

Een goeie film, zeker als je in de doelgroep "been there done that" past. Heel herkenbaar en dus ook niet verrast dat ze zich dingen in heeft gebeeld die niet echt waren. Goed om deze kant van het moederschap én vaderschap ook eens te belichten.

avatar van Rodger
Ok,..een prima drama hoe het kan zijn als je kinderen krijgt.
En ook hoe alle aandacht en energie naar de kinderen toe gaat..
Wijze les... pak eens wat vaker de rijd voor jezelf.. en je naaste
3.0 ***

avatar van Number23
Lekkere reclame voor zwangerschap en kinderen krijgen deze film, maar misschien dat er ergens moeders zijn die zich hierin herkennen.
Sowieso fantastische rol van Charlize Theron die weetikveel kilo aankwam.
En een plottwist die erg goed is, maar maybe met iets meer impact gebracht mocht worden.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

Charlize Theron had er heel wat voor over om deze rol te vertolken en ze gaat er dan ook volledig in op en zet met veel verve het beeld neer van een overspannen, depressieve moeder, aan haar taken overgelaten door haar partner en die uiteindelijk haar levenslust heeft verloren aan een onverschillige, kritische, bijna cynische kijk op het leven.
Goed bedoelde film om het belang, waarde en ondersteunig van het moederschap te onderlijnen.

avatar van eRCee
Echt prima dit. Vond in tegenstelling tot sommige anderen hier juist het komische aspect van Tully erg geslaagd. Het zijn niet zozeer grappen die worden gemaakt, maar vooral grappige situaties die worden gecreëerd. Mackenzie Davis die gelukzalig glimlachend vanaf een halve meter afstand zit toe te kijken hoe Theron borstvoeding geeft, dat soort dingen, gneh. Het drama is ook niet slecht hoewel ik verwachtte dat het ontluisterender zou zijn, nu blijft het redelijk binnen de normale spreiding volgens mij qua uitbeelding van hoe het moederschap beleefd wordt. De twist doet het prima maar verandert verder voor mij weinig aan de film, positief noch negatief. Voor Theron heb ik wel respect, toch kan je je afvragen of het niet logischer is om een actrice te casten die van zichzelf die lichaamsbouw heeft (het antwoord is ja, dat is logischer, maar men zal wel bang zijn dat het publiek dan wegblijft).