Jackass Presents: Bad Grandpa (2013)

Alternatieve titels: Bad Grandpa | Bad Grandpa .5

Komedie / Roadmovie
92 minuten / 102 minuten (unrated) / 86 minuten (Bad Grandpa .5)

geregisseerd door Jeff Tremaine
met Johnny Knoxville, Jackson Nicoll en Georgina Cates

Sketchfilm van de makers van Jackass waarin Johnny Knoxville als de 86-jarige Irving Zisman - bekend personage uit de Jackass-reeks - een roadtrip door Amerika maakt met zijn kleinzoon Billy (Jackson Nicholl). Tijdens deze reis komen Irving en de jonge Billy in aanraking met strippers, ontevreden deelneemsters aan schoonheidswedstrijden en andere nietsvermoedende mensen waarin de grens wordt opgezocht met het toelaatbare. Deze ontmoetingen zullen leiden tot situaties die een geheel nieuwe betekenis geven aan de term vroegkinderlijke opvoeding.

avatar van nachtraafje
Grappig hoe verborgen camera beelden gecombineerd zijn met film.

avatar van TomBroers
Geweldige film, super humor en enkele geweldige scenes, ik heb me zeer goed vermaakt met Bad Grandpa, maar je moet er van houden zullen we maar zeggen...

Goeie film waarin een bejaarde man, samen met zijn kleinzoon. zijn recent overleden vrouw naar haar laatste rustplaats brengt. Een aaneenschakeling van verborgen-camera-grappen, maar doordat er toch een verhaal omheen zit en de personages leuk zijn, kijkt dit wel fijn weg. Lekkere lompe humor, maar je vraagt je wel af hoeveel er daadwerkelijk 'echt' is. De jonge Jackson Nicoll doet in ieder geval goed mee.

avatar van LOTR-lover
Ben van de Jackass generatie dus ben opgegroeid met Johnny Knoxville en z'n groep vrienden. De kracht van Jackass vond ik altijd dat er totaal geen lijn in zat, het ging niet om een verhaal of iets dergelijks. Het waren random sketches die vooral in de beginperiode hilarisch waren.

Met Bad Grandpa probeert Knoxville er een soort verhaal omheen te gieten (wat in mijn ogen niet werkt), en hierdoor verliezen de sketches wat aan kracht. Ook vind ik niet alles even hilarisch. Ik miste de echte scherpte, de hardheid, de pure Jackass vibe. Nu las ik dat er een Bad Grandpa .5 uitkomt waarin 40 minuten extra materiaal zit en die volledig uncensored is. Heb het vermoeden dat dat meer in de richting komt van wat ik had verwacht.

Overigens vond ik de vermomming van Knoxville vrij teleurstellend. Ik snap dat niet iedereen hem zou herkennen maar de 'fans' van Jackass zeker weten. Voornamelijk doordat hij vrijwel de gehele film zijn eigen stem gebruikt.

5/10 (IMDB)

avatar van oemoemenoe
Knoxville doet Benidorm Basterds, alleen zijn Nederlanders en Belgen daar een stuk beter in. Knoxville vind ik al niet hilarisch, laat staan zijn zwakke medespelers. Het narratief komt geforceerd over en is erg overbodig. Een verzameling sketches werkt beter.

avatar van puti
Best veel gelachen en ik vind het geweldig hoe die zeer " enge " amerikaanse miss-verkiezingen voor kleuters te kakken worden gezet.
Scheet tegen de muur vond ik geweldig !

avatar van Nixon17
Voor het verhaal hoef je hem niet te kijken verder leuke film wel veel gelachen.

avatar van Richard_Voorhees
Ik werd hier gisteren positief door verrast. Ik had me er namelijk van te voren niet al teveel van voorgesteld, maar hier en daar zaten er toch een aantal grappige scenes tussen.
Dit komt met name door het enorm foute gedrag van Irving (Knoxville), maar daarnaast zijn de reacties van sommige mensen ook priceless (zoals tijdens de begravenis).
Niet te vergelijken met het Jackass materiaal, maar het is zeker wel leuk plat vermaak.

avatar van THiZ-iZ-MaDNeSS
Ook ik was positief verrast. Ik verwachtte er niet veel van maar ik heb toch goed vermaakt. Niet alle scenes waren grappig maar ik heb toch een aantal keren gelachen.

avatar van Erick1985
Heb letterlijk in een deuk gelegen... wat een heerlijke en superleuke film. Héééérlijke en prachtige muziek ook trouwens. Zelf ook ooit een roadtrip door Amerika gemaakt; dus dat sfeertje is prachtig mooi gecreeërd hier. Maar dat even terzijde.

Heerlijk gelachen, en vind het echt lef hebben om zulke fratsen uit te halen haha. Verder hadden ze denk ik ook geen beter jochie kunnen casten voor de film. Wat een grappig ventje. 4 sterren!

avatar van ambrosini
eenmalig filmpje.. maar een geniale stuk is de schoonheidswedstrijd

avatar van leatherhead
Best geinig, maar toch minder geslaagd dan de Jackass films.

De Bad Grandpa stukjes die ook al in de originele Jackass films voorkwamen waren erg leuk vond ik. Deze zeker ook wel zo nu en dan, alleen om daar nou een hele film mee te vullen wordt wel erg repetitief. Zoals ik al zei zeker een paar erg komische scenes; het stuk waarin Knoxville's in een restaurant schijt en het stuk in de stripclub zijn daar perfecte voorbeelden van, en zo zaten er nog wel meer scenes in die zeker grappig waren, maar overall toch wat minder meestal.

Ook van de keuze om er een heel verhaal in te verweven ben ik niet zo gecharmeerd, aangezien het toch maar weinig voorstelt allemaal. Het leuke aan Jackass was dat je een stel idioten kon volgen die simpelweg lol maakte door de meest krankzinnige dingen te doen, opgedeeld in verschillende segmenten. Hier is dat dus echter anders, wat ik wel jammer vind.

Blijft verder wel gewoon een vermakelijk en bij vlagen komisch onzinfilmpje. 2,5*.

avatar van Maxie Fields
Niet de grappen (a la Benidorm Bastards op zijn Borac's), maar de (echte) reacties van de mensen vind ik het meest komische aan deze film. Ook Billy speelt verassend goed. Verder een dikke pluim voor het knappe camerawerk en de montage.

avatar van Decec
Een matige komedie film...
Flauw verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Goed achtergrond geluid
(Dolby Digital)...
Prima HD kwaliteit breedbeeld...
Niet te moeite waard...

avatar van Marvinleeaday
Vooral in het begin geniale humor. Zwakt wel een beetje af maar blijft toch erg leuk.

avatar van brabusRUS
Het idee is erg leuk en ik heb een aantal keer moeten lachen, maar over algemeen vond ik het nep.

avatar van Kondoro0614
Jackass Presents: Bad Grandpa

Ik vond Jackass Presents: Bad Grandpa toch nog erg komisch. Ik denk dat je er van moet houden, ik vind droge streken altijd wel geinig en kan er wel om lachen dus ik denk dat daarom Jackass Presents: Bad Grandpa me vooral prima bevallen is. Het geen wat ik nou echt jammer aan Jackass Presents: Bad Grandpa was dat ze er nu een soort script bij probeerde te stoppen. Voorgaande waren natuurlijk gewoon fragmenten waar ze idiote stunts uithalen maar bij deze film probeerde ze er een verhaal aan te binden, een echt makkelijk verhaal: Johnny, oftewel grandpa, krijgt z'n kleinzoon tijdelijk toegewezen om naar z'n pa te brengen aangezien zijn ma weer de bak in moet, onder hun roadtrip, wat ik overigens altijd leuke films vind, halen ze allerlei streken uit die in mijn ogen echt geinig waren.

Het was dus echt wel voor mij komisch alleen was het verhaal zelf niet bijzonder, ook het acteerwerk kon vaak wel iets beter en daarom zak ik een halve ster met mijn stem. Heb prima genoten maar buiten de stunts om, die ik vaak hilarisch vond, was de film erg mager. Was ook toevallig dat hij donderdag op RTL 7 werd gedraaid. Overigens ook dat dit de laatste Jackass film is waar ik nog een mening op moest geven, weer een serie compleet!

(verwijderd)
Helemaal vergeten dat ik deze ook mee heb gepakt op tv afgelopen week.

De titel Jackass kunnen ze beter weglaten want de enige overeenkomst is de participatie van Johnny Knoxville.

Over het algemeen saai, met een paar uitblinkende 'grappen' zoals de jongen die de onbekende man voordoet als zijn vader of toen Johnny door de ruiten vloog, dat waren wel geniale scènes. De dialogen zijn verschrikkelijk, met name de autoscènes waren bijvoorbeeld om te janken, bleh.

Jackass is koning, deze film niet.

avatar van Baggerman
Ging de film met enorm lage verwachtingen in, maar heb toch nog af en toe wel smakelijk gelachen. Het joch acteert overigens uitstekend. Hoogtepunten vond ik toch de schoonheidswedstrijd, de natte scheet tegen de muur en het door de winkelruit vliegen van grandpa.

trailer ziet er geinig uit. vanavond eens kijken.

avatar van ILDIB
neem ff de scènes weg met de lul en ballen en dan is het voor de rest gewoon prima. Billy is geknipt voor zin rol.

avatar van Shadowed
Jackass maar weer.

Toch weer een beetje het bewijs waarom ik de stunts en grappen en grollen van het origineel Jackass veel leuker vind dan dit. Begrijp me niet verkeerd, hier zitten een aantal leuke dingen in, maar het is uiteindelijk toch vooral Knoxville als Irving die vrouwen probeert te versieren.

De stunts zijn vrijwel minimaal, er zijn er niet veel. Deze film bestaat vooral uit verborgen camera grappen met een klein roadmovie plotje daaromheen. Knoxville die veel seksgrappen maakt, en veel grove en seksuele opmerkingen maakt naar vrouwen, daar bestaat meer dan de helft uit. Laat dat nu precies iets zijn wat ik nooit heel grappig heb gevonden.

De echt geslaagde grappen zijn vooral de dingen die de seksgrappen even opzij schuiven, zoals het in de maling nemen van mensen. Dat vond ik gewoon heel leuk. Al slaan een hoop grappen de plank behoorlijk mis, sommige zijn dan weer een behoorlijke voltreffer.

Paar dagen geleden de .5 versie gezien, en dat was voornamelijk een docu. Ik moest daar, als de grappen in beeld kwamen, toch wel vaak om lachen. Dus ik had verwacht hier echt plot om te liggen, maar dat is helaas niet gelukt en ben ik daarin toch wel een beetje teleurgesteld.

Make-up is wel geslaagd, behoorlijk geslaagd zelfs. Knoxville ziet er ook daadwerkelijk uit als een ouwe man, en Nicoll staat er eigenlijk gewoon bij als hulpje. Maar als lief ventje voert hij zijn rol toch wel overtuigend uit, al hoeft hij niet al te veel te doen behalve een paar dansjes doen en een paar kleine grapjes uithalen.

Uiteindelijk ook niet heel slecht, enkele keren wel moeten lachen. Maar ik had meer gehoopt op grappen uithalen als Irving en niet continue de seksuele opmerkingen naar vrouwen maken, dat heeft dat toch een stukje verpest. Maar voor de rest was het allemaal wel vermakelijk met een leuke Knoxville.

Was erg blij dat Jonze en Keener hier voor een groot deel uit zijn gelaten. Dat waren vervelende figuren in de .5.

avatar van dualcia
Ik ben fan van Jackass. Ik heb de films vroeger tigtallen keren gekeken en nog steeds vind ik het super vermakelijk om die mannen bezig te zien. Voor mij zit de kracht van Jackass in de vriendschap en de groepsdynamiek van de mannen en ik geniet dus ook het meest van de pranks die ze samen en op elkaar uitvoeren. De (bad grandpa) sketches vond ik altijd het minste van de films; mede omdat je dan vaak ook afhankelijk bent van de reacties van de omstanders, maar ook omdat Johnny Knoxville alleen Jackass niet zó succesvol maakt.

Dit is de reden dat ik deze film nooit heb opgezet. Bad Grandpa pakt de sketch uit de film op en maakt er een soort van verhaaltje omheen. Ik snap waarom ze dat hebben gedaan, maar voor mij werkt het niet. Gelukkig gaan ze in de film soms ontzettend over de top en daardoor toch genoeg gelachen bij een aantal sketches: het einde van de begrafenis, het bed dat inklapt, de stripclub, de bingo-tent, het poepen in het restaurant en de child beauty-pageant. Deze stukken waren zeker heel grappig. Jammer alleen dat veel andere sketches vooral gaan over Irvin die vrouwen probeert te versieren, dat de stukjes met Billy alleen niet echt spannend zijn en dat de sketches met Billy's vader helemaal niet leuk zijn. Daardoor is het als film niet top, omdat de verhaallijn voor mij niet werkt en toch te veel sketches niet succesvol zijn.

Desalniettemin wel hard gelachen om bovengenoemde sketches die wel heel goed werken en het was leuk om naar te kijken!

avatar van Alathir
Matige film met een paar goede grappen dat wel. Verhaaltechnisch is er weinig te beleven. Grappen zijn er in overvloed maar de meeste zijn niet erg geslaagd. Toch heb je gelukkig een paar uitschieters die veel goedmaken. Het grappigste vind ik als ze er los over gaan en dat doen Knoxville wel een aantal keer uitstekend. Onder meer zijn striptease met zijn ontzettend lange balzak en het omhoogschijten tegen de muur in het restaurant vond ik geweldig. De scènes met de vader boeiden voor geen meter. Voor de rest is het leuk dat het publiek van niets weet op voorhand, dat maakt het wat spontaner en spontane humor blijft de beste. Dus op zich zou dit me moeten liggen maar als de film enkel op de komedie moet teren die te vaak ondermaats is, blijft het een gemiddelde komedie wat mij betreft.

avatar van DragQueen
Op zich een vrij matige film, die qua verhaaltje weinig om het lijf heeft, maar zo nu en dan wel een grap te bieden heeft waar smakelijk om gelachen kan worden. 2 Sterren.