Jackass: The Movie (2002)

Komedie / Documentaire

geregisseerd door Jeff Tremaine
met Johnny Knoxville, Bam Margera en Steve-O

Johnny Knoxville en zijn team van gekken gebruiken het concept van de MTV show 'Jackass' (een stel gasten doen gevaarlijke en weerzinwekkende stunts, gewoon om te zien wat er zal gebeuren) en maken er een film van. Hierdoor kunnen ze nóg verder gaan in hun stunts dan ze op TV al konden.

Soms heel erg grappig en krijg ik gewoon bijkpijn van het lachen, maar soms ook totaal niet grappig.

avatar van MJP10

avatar van DB10
Het is en blijft toch wel heel vermakelijk. Dat ranzige hoeft van mij niet zo, maar dat viel in de film ook wel mee gelukkig. Laat ze maar lekker lomp elkaar pijn doen, dat blijft toch het grappigst. Hoewel die actie met die hoorn bij die elitaire golfers ook wel mooi was.

avatar van Billy-Pilgrim
Blarown schreef:
wel leuk, maar beetje dom dat mensen hem 5* gaan geven, want mij lijkt dat je hem niet keer op keer kan kijken,..
maarja, dat is hun mening.

Oh jawel hoor. Om de zoveel tijd kan ik me hier echt helemaal kapot om lachen. Je moet het natuurlijk ook niet zien als een film, want dat is het niet in de zin van dat het een verhaal heeft. Als verzameling humoristische extreme stunts is Jackass voor mij nog steeds onovertroffen. Ik hoor vaak dat mensen bij slechte komedies zeggen: Joh, gewoon verstand op nul zetten. Dit is nou de juiste film voor zo'n opmerking. Het is puur genieten van andermans leedvermaak. Maar wel op een zeer originele manier. De stunts zijn vaak erg goed bedacht. Ook de personages waar ik inmiddels zo aan gewend ben geraakt voegen echt iets toe. Met als hoogtepunt natuurlijk Johnny Knoxville, maar ik denk dat iedereen wel z'n favoriet heeft.

Topvermaak dus!

avatar van Moviestar1979
Hoewel ik er wel van gehoord had, heb ik de serie zelf nooit gezien.
Gisteravond was voor mij de kans om de meest extreme, bizarre en idiote stunts met eigen ogen te bekijken.
De film diende er juist grotendeels voor om alle scènes te laten zien die de TV-serie nooit hebben gehaald.
Dit is ook niet zo vreemd.
Hoewel er een paar leuke stunts zijn wordt het van kwaad tot erger.
In de meeste gevallen kun je ook maar beter zorgen voor een sterke maag.
Leuk om weer eens te bekijken zodra hij op TV komt, maar voor de rest alleen voor de echte liefhebbers.
En kids: " Don't try this at home!!! "

2,5 *

Erg lollig.

Van een filmconcept kan je moeilijk spreken, het is dan ook echt niet meer dan een lange aflevering. Vroeger wel eens wat stukjes gezien maar nooit echt blijven hangen bij de serie, dus veel herkende ik er ook niet van.

Een leuke combinatie van domme, pijnlijk en vaak grappige stunts. Enkel Party Boy in Japan werkt niet zo goed meer, die hebben ondertussen te kampen met Hard Gay Man.

Als film valt het moeilijk te beoordelen. Veel meer dan 90 minuutjes ongein is het ook zeker neit, cinematografisch valt er absoluut niks te beleven. Maar lollig is het wel, vandaar ook zeker een voldoende. Veel hoger hoeft dan ook weer niet.

avatar van s0njaa
Aaaaah ik wil ook zo een grote boodschappenkar!

avatar van rotjuh
Heerlijk om te zien dat er altijd nog grotere gekken op de wereld zijn als jezelf....
Voel me soms (bijna) schuldig van het tranen trekkend leed vermaak....
Voor mij erg goedmaar kan me ook meningen van anderen voorstellen als smerig of weezinwekkend.... ik zie de humer er wel van 3,5 ster

avatar van hgz
hgz

avatar van movie acteurs
MJP10 schreef:
te gek... ,maar niet nodig je hebt de serie al

De makers wilden het allemaal extremer maken. De reden omdat te doen was om een film te maken ivm tv rechten.
Nadat ik het, ook al lollige Jackass 3-d gezien had, heb ik dit ook weer herzien. Dit blijft toch een geweldig grappige zwartgallige komedie. Oke, het is inderdaad abnormaal en behoorlijk ziek wat deze gasten doen. Bijv: Wasabi snuiven, een autootje in je anaal duwen en in het openbaar bij een Hardware store waar ze wc's verkopen in een van de wc's poepen. En zo zijn er nog meer stukjes. Maar het blijft gewoon behoorlijk hilarisch. Ook het geweldige van deze film is het begin waar ze met dat winkelwagentje uit de mist/rook komen met op de achtergrond: "O Fortuna". Vooral toen ik dit voor het eerst zag vond ik dat helemaal gaaf (en ook nog best indrukwekkend maar dat kwam meer door de muziek erbij). Ik heb deze al behoorlijk vaak gezien, maar steeds loop ik 85 minuten te gieren. Ook de hier wat mindere opgenoemde stukjes zoals Muscle Stimulator, Yellow snowcone etc. blijf ik geweldig vinden. 4,5.

avatar van lars-pixar
‘Lachen tot de tranen uit je ogen springen’

Heerlijke film met verschillende filmpjes. De cast is gewoon uniek en geniaal. Ik denk wel dat je meer moet lachen als je bij de film set staat maar ook als kijker is de humor erg komisch. Vervolgen op Jackass 1 tot en met 3 laat maar komen.

avatar van mrc314
MJP10 schreef:
te gek... ,maar niet nodig je hebt de serie al

De serie mocht niet meer worden voortgezet of zo dacht ik, vandaar dat ze films zijn maken.

avatar van lars-pixar
mrc314,

En gelijk hebben ze ook, in de film kunnen ze net iets meer dan in de serie maar meestal is de serie leuker dan een film die later komt maar bij Jackass merk je er niks van want het is toch steeds het zelfde

avatar van night rider
en op het eind de meest bekende scene van ryan dunn,de dinky toy....en uit eindelijk is hij omgekomen in een grote dinky toy!

avatar van Fran
Af en toe vind ik het leuk om naar Jack Ass te kijken maar dan moet ik wel al een soort van melige stemming hebben. Meestal als je één aflevering van JS heb gezien dan blijf je toch kijken en ongemerkt heb je zo 5 afleveringen weggekeken. Daarom is het dan wel handig dat deze film er is. En er zitten in de film ook meer hardere scène's in die ze volgens mij niet op tv mogen uitzenden. Voor liefhebbers van JS een aanrader. Lachen dus !

avatar van Jessen0wnt
Volle speelduur onderbroeken lol, af en toe erg dubbel gelegen, af en toe mijn wenkbrauwen opgehaald. Ik vind het bv. niet echt een succes om dieren hierbij te betrekken. Dat ze gek zijn snap ik, maar laat dan niet hiermee die onschuldigen opfokken. Qua lol erg sterk, maar qua docu matig. Geen structuur of ook maar enige coördinatie, 3 sterren

Het blijven gewoon helden, haha.
Het is natuurlijk niet te vergelijken met 'normale' films, dus dat moet je ook niet doen en dan krijgt ie van mij 3,5*

avatar van RuudC
Om wat ruimte te creeëren in de dvdkasten heerst er nu een schoonmaakwoede bij mij thuis. Alle dvd’s die ik niet genoeg de moeite waard vind, gaan eruit. Zo ook Jackass: The Movie. Een van de eerste dvd’s die ik zelf kocht en de achttienjarige Ruud zou me een draai om de oren geven wanneer hij wist dat ik deze film weg ga doen. Zeven jaar geleden vond ik het Jackassgebeuren prachtig en zou ik deze film makkelijk vier sterren geven. Maar het is nu eenmaal een feit dat deze dvd sinds enkele maanden na de aanschaf alleen maar stof heeft verzameld.

Bij het herkijken blijkt wel hoezeer de zaken veranderd zijn. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met een verandering in mijn gevoel voor humor, maar aan de andere kant zijn er weinig moppen die een tweede keer net zo grappig zijn. De humor van Johnny Knoxville en co. ontstijgt maar zelden het puberale niveau. Slechts enkele sketches weten nog mijn mondhoeken te krullen. Zo vond ik de caddyrace best gaaf of de scene waarin Steve-O een nieuwe tattoo krijgt. Verder is het vooral veel doorspoelen en hoofdschuddend kijken naar totaal niet grappige dingen.Het zal voor tv ongetwijfeld te extreem zijn, maar een behoorlijk aantal grappen zijn aan de saaie kant. Ik kan niets met Party Boy of die saaie drol van een Ehren McGhehey. Het leukste vond ik eigenlijk nog het stukje ‘Sons of Jackass’, maar dat heeft weinig met de serie te maken. De 2,5 ster is het gemiddelde. Dit kun je 1 a 2 keer zien, daarna is het niet grappig meer.

avatar van Spetie
Het blijft toch wel briljante ongein dit.

Een film is het moeilijk te noemen, daarvoor zijn sommige zaken te onsamenhangend en staan de sketches te vaak op zichzelf, maar grappig is het zeker.

Het is de meest simpele manier van humor. Lol maken ten koste van anderen, maar ook ten koste van jezelf. Johnny Knoxville en zijn kornuiten maken er af en toe wedstrijd van, van wie het extreemst kan zijn en wie het meeste pijn kan lijden. Sommige zaken zijn oh zo simpel, maar toch best geniaal verzonnen. Het meest grappig blijf ik die toeter op de golfbaan vinden.

Ik heb deze al verschillende keren gezien en telkens wordt ik er weer vrolijk van en besef ik dat ik goed bezig ben, want lachen is immers gezond en ik heb me een aantal keren rotgelachen hierom.

avatar van daxclusive
Bijzonder slecht!! Ik had er veel meer van verwacht en ook een goede dosis-humor, maar helaas. De acts die de heren van Jackass uitvoeren zijn gewoon niet-grappig en oer-dom. Spelen met je leven en met als effect dat Steve-O toen ook aan de stunts van Jackass is overleden. Ik zie de humor er niet van in om een auto in de prak te rijden, of een auto in je kont te stoppen. Vreselijke vertoning. 0.5*

avatar van jordandejong
daxclusive schreef:

Ik denk dat je Ryan Dunn bedoelt, en die is niet omgekomen door Jackass-stunts maar door een auto-ongeluk.

avatar van Fryce
IK kan er wel om lachen. Film gaat lekker snel en kijkt goed weg. Niet alles even leuk/grappig maar ht overgrootste gedeelte was goed te doen.

avatar van sinterklaas
Vroeger toen ik nog een broekie van 12 was, keek ik het altijd bij mijn opa en oma (omdat we thuis namelijk geen kabel hadden) en toen vond ik de series al helemaal geweldig. Nu bijna 10 jaar later was ik maar eens aan de film begonnen, en dit is gewoon weer jeugdsentiment ten top en even grappig als toen.

Zoals beloofd maken we weer kennis met de Jackass crew die toch maar vonden om eens een film te maken met hun stunts. En ook hier is het gewoon van het begin tot het eind de ballen uit je broek lachen. Mannen van rond de 30 die geestelijk de pubertijd nog niet uit zijn. Johnny Knoxville is weer fantastisch als de leider, en Wee-man blijf ik altijd nog de beste van allemaal vinden. Ook Steve-O, Bam, Chris ea waren weer heerlijk aanwezig. De stunts waren weer lekker pijnlijk en je vraagt je toch altijd wel af of die hele crew geen stalen botten heeft ofzo. Ze zijn ook internationaal actief, niet alleen in hun woonplaats halen ze fratsen uit, maar ook zetten ze de Japanners op stelten. Wat ik allemaal hilarisch vond is een bodemloze put en dan kan ik netzogoed de hele film in een spoiler verklappen, want ik vond alle stunts wel geweldig. Sommige zijn ook overduidelijk geacteerd, met name met die krokodil in huis van die ouders en die pa op de wc-stunt. Waar mijn lach volume heel hoog is is bv bij die: hele schijt-scene, die gong-gedeelte, die hoorn op de golfveld, die vuurwerk stunt, verkleed gaan als opa , dat speelgoedautootje, en ook als ridder op een fiets een winkel binnen racen Geweldig. Die papier-snij gedeelde is wel een fucked up moment.

Verder gewoon een schitterende filmversie van Jackass die je zelfs 10 jaar later even veel lol en plezier geeft als toen. Niet voor politiek correcte zeikerds bestemd.

avatar van Sergio Leone
Net te doen.

Johnny Knoxville en andere dwazen halen wat stunts en mopjes uit waarbij ze vooral zichzelf voor schut zetten. Ik kan het wel hebben, maar vaak wordt een geslaagd stukje afgewisseld door een onnodig kakpismomentje waarbij Steve-O kotst.

Als film werkt dit beter dan verwacht. De sketches wisselen elkaar voldoende af en het tempo ligt relatief hoog. In het juiste kijkgezelschap kan dit hilarisch zijn.

avatar van VforVictor
Wel geinig maar deel 2 is beter

avatar van Kondoro0614
Jackass: The Movie

Ogh! Ik kan echt geen genoeg krijgen van Jackass. Wat geweldig vind ik het toch. Natuurlijk is het, hoe ze soms tegen de buiten wereld doen, niet normaal. Maar, erg geinig om te zien. Waarin je ook kan zien dat Jackass helemaal het oude is met pijn, gekrijs, poep en zeker ook niet vies van het showen van je geslachtsdelen . Heerlijke stunts, bijvoorbeeld met het golf karretje alles kapot rijden en noem zo maar op. Waaruit ook blijkt dat Johnny Knoxville en Steve-O toch wel de twee grootste sukkels zijn, hahaha!!! Nou goed het concept vond ik erg geinig. De film heeft niet echt een verhaal wat je kan volgen. Gewoon aan zetten en genieten! Alleen heb ik de kots stukken doorgespoeld .

avatar van Ajax&Litmanen1
Jackass is wel een serie uit mijn middelbare schooltijd die ik destijds (begin van de eeuw) erg waardeerde, al keek ik het ook weer niet zo overdreven vaak. Recent de 3 seizoenen eens compleet bekeken en nu de films opnieuw.

Ik lijk Jackass een beetje te zijn ontgroeid, merkte ik al de afgelopen tijd. Nog altijd valt er genoeg te gniffelen of te verbazen dat ze zulke pijnlijke dingen willen ervaren, maar echt grote indruk maakt alles niet meer. Nog altijd heb ik geen behoefte aan de stront, sperma en pisjokes (een ijsje onder pissen en oplikken vind ik oprecht smerig en niet leuk om te zien), maar gelukkig zitten er heel wat grappen en stunts in waar ik wel om kan lachen.

De toeter op de golfbaan is wel de leukste, lekker elitaire golfers uit hun concentratie halen Maar ook de grappen rondom de dikke Phil (al vermoed ik wel dat ze vaak in scene zijn gezet) of idiote dingen waar ze reacties mee uit willen lokken zoals de verkleedpartij als verkeerspilon of de bejaarde die in de scootmobiel in slaap valt op het zebrapad zijn wel echt de moeite.

Alles bij elkaar is Jackass gewoon nog steeds leuke onderbroekenhumor. Niks mis mee om eens af en toe te kijken, ondanks dat lang niet alle sketches leuk zijn. Het plezier dat de cast heeft tijdens filmen maakt wel veel goed.

3* (was 3,5*)

avatar van Argyle
Toppie.

avatar van APPEL68
Een 2 omdat er één goeie grap bij zat

avatar van Black Math
Na vijftien jaar weer eens herzien. Wat is er in de tussentijd veel veranderd! Met name MTV, wat totaal niet meer op een muziekzender lijkt en alleen nog maar troep uitzendt, wat leidt tot een "vroeger was alles beter" gevoel. Wat was Jackass dan oneindig veel leuker, hoewel het als één van de eerste niet-muzikale programma's op MTV de ontwikkeling tot pulpzender in gang heeft gezet.

De film is niets meer dan een lange aflevering en stelt als film dus niet veel voor. Desondanks blijft het altijd weer vermakelijk. Veel onderbroekenlol, maar wel van het soort waarbij de makers zelf het grootste slachtoffer zijn. Het is een stelletje masochisten, met opperclown Steve O. voorop. Bij sommige stunts, zoals bij het golfkarretje, is het haast ongelooflijk dat er niemand is omgekomen. Er is in ieder geval sprake van veel creativiteit in het bedenken van pijnlijke situaties.

Kortom, verstand op nul en alles, inclusief stront, pis en kots, over je heen laten komen. 3*.

avatar van danuz
Jeugdsentiment

Voel me redelijke oud nu ik dit weer eens terugzie. Destijds keek ik Jackass en vooral CKY vol bewondering op MTV. Vooral als tijdsbeeld blijft dit best overeind en het jonge enthousiasme van de cast werkt zelfs nu nog aanstekelijk. Veel meer dan een scala aan losse sketches is het niet, maar dat is hier nu juist wel charmant. En die stukjes in Japan zijn wel redelijk classic.

avatar van Shadowed
Lol.

Tja, wat kan ik hier van zeggen. Het verhaal is natuurlijk niet aan de orde bij zo'n film als deze. Ik heb nog nooit de series gezien van MTV en ik schaam me dat ik deze ook nu pas zie want ik lag echt dubbel bij sommige grappen en stunts.

Knoxville en zijn team doen de meest grappige, lollige, gekke, gewaagde en soms te gore stunts. Regelmatig moest ik hard lachen om deze stunts. Deed me erg denken aan shows zoals Lachen om home video's maar dan op sommige stukken nog een schep er bovenop.

Opnieuw, sommige stunts waren grappig, de meeste ook zo ontzettend stom. Pis, poep, kots komen allemaal aan de orde. Soms gaat het dan weer iets te ver zoals een vuurpijl van je kont afvuren of Wasabi snuiven. Voor de rest wel van genoten