Jackass: The Movie (2002)

Komedie / Documentaire

geregisseerd door Jeff Tremaine
met Johnny Knoxville, Bam Margera en Steve-O

Johnny Knoxville en zijn team van gekken gebruiken het concept van de MTV show 'Jackass' (een stel gasten doen gevaarlijke en weerzinwekkende stunts, gewoon om te zien wat er zal gebeuren) en maken er een film van. Hierdoor kunnen ze nóg verder gaan in hun stunts dan ze op TV al konden.

avatar van danuz
Jeugdsentiment

Voel me redelijke oud nu ik dit weer eens terugzie. Destijds keek ik Jackass en vooral CKY vol bewondering op MTV. Vooral als tijdsbeeld blijft dit best overeind en het jonge enthousiasme van de cast werkt zelfs nu nog aanstekelijk. Veel meer dan een scala aan losse sketches is het niet, maar dat is hier nu juist wel charmant. En die stukjes in Japan zijn wel redelijk classic.

avatar van Shadowed
Lol.

Tja, wat kan ik hier van zeggen. Het verhaal is natuurlijk niet aan de orde bij zo'n film als deze. Ik heb nog nooit de series gezien van MTV en ik schaam me dat ik deze ook nu pas zie want ik lag echt dubbel bij sommige grappen en stunts.

Knoxville en zijn team doen de meest grappige, lollige, gekke, gewaagde en soms te gore stunts. Regelmatig moest ik hard lachen om deze stunts. Deed me erg denken aan shows zoals Lachen om home video's maar dan op sommige stukken nog een schep er bovenop.

Opnieuw, sommige stunts waren grappig, de meeste ook zo ontzettend stom. Pis, poep, kots komen allemaal aan de orde. Soms gaat het dan weer iets te ver zoals een vuurpijl van je kont afvuren of Wasabi snuiven. Voor de rest wel van genoten

avatar van mjk87
Hm nee. Sommige Jackass-films en -momenten vind ik nog wel oké, maar dit is echt te simpele goedkope humor om langer dan 10 minuten leuk te blijven. De dichtheid van grappen is best hoog met veel korte stukjes, maar juist de grappen die langer duren met opbouw en al vind ik vaak het leukste om te zien bij Jackass, en dat had deze nauwelijks. Ook visueel enorm brak, dus zelfs daar niets te genieten. Voor een enkel geslaagd moment nog 1,0*.

avatar van Fisico
Mja, pure nostalgie deze Jackass. Destijds druk bekeken op MTV en deze movie zag ik lange tijd geleden ook al eens. Blijft wel eens tof, ook al zaten er veel stukken in die voor mij vandaag minder aansloegen. Die golfkarretjes bleven wel leuk. Enkele stunts waren ook buitengewoon goor zoals het pisijsje. Echt vies om ernaar te kijken. Ook dat snijdend papier vond ik onverdraaglijk. Dan nog liever een mes.

Voor de rest inderdaad nogal platte en goedkope scoringshumor. Er zat ook weinig samenhang in, geen opbouw (voor zover dat mogelijk is). Technisch gezien is dit niet waard, gewoon wat sketches aan elkaar geplakt. Dus veel te beoordelen valt daar niet aan. Gezien de amusementswaarde toch een nipte 2,5*.