Jackass 3D (2010)

Alternatieve titel: Jackass 3

Komedie / Documentaire
94 minuten / 99 minuten (unrated edition)

geregisseerd door Jeff Tremaine
met Johnny Knoxville, Bam Margera en Steve-O

Jackass 3 is het logische vervolg op de twee voorgangers waarin Johnny Knoxville, Bam Margera, Steve-O, Ryan Dunn, Chris Pontius, Preston Lacy en Rob Stull weer allerlei domme, riskante en weerzinwekkende acties voor de camera uithalen. In 3D dit keer!

avatar van Lord Flashheart
Zelfs ruim een decennium later briljant.

Volgens mij zat ik nog op de middelbare school toen Jackass populair werd. In ieder geval moest je het gezien hebben om mee te kunnen praten. Zelfs oudere generaties keken mee, want het was al snel een fenomeen. Na de eerste film ben ik echter afgehaakt en heb het programma slechts sporadisch nog bekeken. Niettemin is mijn hernieuwde kennismaking goed bevallen.

De sketches zijn even goor en gewaagd als voorheen, maar ze zijn wel veel beter uitgedacht dan vroeger. De budgetten zijn stukken hoger, het team professionals eromheen een stuk groter. De grotere mogelijkheden betalen zich duidelijk uit in meer afwisseling en creativiteit. Ondanks de zichtbare veroudering van de vaste castleden, staan ze aardig hun mannetje. Van mij mogen ze nog jaren doorgaan, al vraag ik me af hoe lang je dit fysiek kan volhouden.

Dikke 3,5*.

Driello
eigenlijk zijn dit de grappigste films, zelfs al zijn het geen films, eigenlijk. Ik kan me geen film herinneren die me zo aan het lanchen maakt als de jackass serie. Maar goed, ben wel verbaasd dat een serie clipjes op moviemeter geaccepteerd is.....

avatar van riefenstahl
Meer puberale ongein van onze masochistische vrienden, dertigers ondertussen, maar het blijft amusant om naar te kijken. Steve-O zonder drugs blijkt gewoon een aardige jongen, coked up and obnoxious had 'ie meer charisma merkwaardig genoeg. De jackass formule is nu wel een beetje uitgemolken en de heren doen hier en daar nogal geforceerd aan but hey, they've got bills to pay.
Wat ik altijd goed aan jackass heb gevonden is dat ze de grenzen opzoeken en (soms letterlijk) schijt aan (Amerikaanse) taboes hebben. Het was ooit grensverleggende humor, dat is het nu niet meer, maar nog steeds leuk genoeg om een avondje met vrienden te lachen.
De scene met de ''gecensureerde'' piemel die toch steeds in beeld komt vond ik van Wim T.Schippers achtige kwaliteit, de man in gorillapak grap daarentegen deed Ralph Inbar ruim 30 jaar geleden een stuk beter. Dat steeds wisselende niveau vind ik ook typisch jackass.

avatar van ILDIB
Meer van hetzelfde maar 70% is gewoon leuk om te zien. Alleen de bad grandpa delen zijn echt te kinderlijk. En pontius en het gelach van knoxville zijn ook over de datum. Maar prima vermaak.

Wel jammerlijk om te zien dat het wel meer opdrachten uitvoeren is dan om zelf te experimenteren zoals in het begin.

avatar van Ajax&Litmanen1
Na de hele serie en de vorige films opnieuw te hebben gezien, nu ook deze Jackass 3D. Gelukkig is het geen mosterd na de maaltijd, maar juist de leukste film van de 3. Als ik ze vergelijk, dan zit deze Jackass 3D veel meer gevuld met stunts en sketches en minder met de kots en poephumor, waar ik erg blij mee ben want dat laatste is gewoon smerig. Al zijn de poo cocktail en de zweet-drink scene hier wel heel extreem op dat andere vlak.

Maar dit was weer erg tof, leuk om iedereen weer terug te zien. Van de briljante opening met de enorme hand tot het lanceren van een wc hokje. Het blijft gewoon leuk.

Wel jammer dat ze bepaalde zaken wel erg vaak in al die jaren hebben gedaan, zoals de stunts met stieren. Ook is de sketch met de opa nog steeds niet zo leuk, maar de dwergensketch in de bar was weer prachtig.

3,5* stonden en blijven staan.

PS: Als ik IMDB moet geloven, dan komt er in 2017 een nieuwe film! Jackass 4 (2017) - IMDb

Laat maar komen, zin in!

als je houd van gestoorde gasten met veel laf , is dit een film voor jou!

Omdat de tv ondanks 500 zenders niks te bieden had voor ons, gisteravond deze van Netflix geplukt, en zo werd de zaterdag toch nog gierend afgesloten. Heerlijk als je gewoon onbekommerd wilt lachen en geen zin hebt om een verhaal te moeten vasthouden. Platte soms smerige humor, natuurlijk. Maar goed, dan vertel je toch gewoon NIET aan je collega's dat je gekeken hebt?

avatar van Shadowed
Lollig derde deel.

Voor mij blijft deel 1 toch wel het beste, maar deel 2 en 3 zijn zeker niet slechter. De stunts zijn zeker weer over de top en de ranzigheid en moedigheid ontbreekt ook niet. Niet zo hard gelachen als bij deel 1, maar zeker wel gelachen.

Vooral bij de vliegtuigmotor en de Trompet Ram kon ik het niet inhouden. En dat ze ook gewoon door blijven gaan! Soms voel je de pijn en het gevoel dat ik viel bij de Kerstman scene had ik ook. Het is soms moeilijk voor te stellen dat dit echt is.

Leuk derde deel, maar betwijfel of er een vierde komt naast de .5 delen. Zal ook wel met de dood van Dunn te maken hebben.