Jackass Number Two (2006)

Alternatieve titel: Jackass 2

Komedie / Documentaire

geregisseerd door Jeff Tremaine
met Johnny Knoxville, Bam Margera en Steve-O

In deze tweede speelfilm halen Jackass- leden als Chris Pontius, Johnny Knoxville, Steve-O, Bam Margera, Wee Man en Ryan Dunn weer opnieuw de meest bizarre en idiote stunts en grappen uit, die de kijker vooral niet zelf thuis moet uitproberen. Van stierenvechten met een blinddoek om tot het loslaten van bloedzuigers op je oogbol; niets is de heren van Jackass te gek.

avatar van Niveath
Puur amusement, en daar kijk ik persoonlijk film voor. Bij deze film continu moeten lachen dus de amusementswaarde lag erg hoog. 4*, Geweldig.

Tja, die stunts blijven toch wel grappig, het is altijd wel geinig als ze weer iets compleet idioots doen wat behoorlijk link is.

Het vervelende is alleen dat ze tussendoor allemaal van die flauwe poep-pies-hangende tieten-kots etc. crap moeten gooien.
Dat gore gedoe is gewoon niet grappig in tegenstelling tot die stunts.

Ook opmerkelijk dat hier een nogal sadistisch kantje om de hoek komt kijken, telkens elkaar in paniek laten verrassen door opeens slangen in een limo te gooien of 1 van de maatjes gigantisch op zn bek te laten slaan. Vooral Knoxville heeft iets heel sadistisch in zn karakter lijkt het.

avatar van maxcomthrilla
Jackass deel 1 nooit gezien. En laatst toevalligerwijze deze film bekeken. Iemand die ik vaak van veel filmtips voorzie, zei dat ik deze film niet kon missen. Nou had ik Aquamarine al eens afgeslagen dus leek het mij wel beleefd om een keer interesse te tonen.

En ik heb toch wel kunnen lachen hoor. De stukjes van oma en opa zijn geweldig! Alleen jammer dat de Jackassers soms teveel gore dingen poberen te doen die dan weer niet grappig zijn maar eerder smakeloos. Bv. paardenstront eten.

Toch een leuke film, waarbij het soms even duurt voordat je weer kunt lachen. Maar gelachen wordt er zeker! 3,5*

Duidelijk veel te veel herhaling van deel 1. Het is allemaal alleen iets groter, vreemder en internationaler. Niet dat dat nou zoveel bijdrage leverde; heb veel dingen gezien die ik eigenlijk niet echt wilde zien. Duidelijk over de houdbaarheidsdatum heen. Jackass was stuk leuker toen het allemaal iets kleinschaliger was...

avatar van otherfool
gotti schreef:

Inderdaad. Nog ranziger en gestoorder, maar ik miste de echte fun hier een beetje, dit deel is toch wat overbodig. De 2,5 sterren zijn voor de schijnbaar ongelimiteerde dosis lef van de jongens. Maar laten we hopen dat het hier dan echt bij blijft.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Best lachen dat Jackass, het doet me alleen nergens, ook niet in de verste verte, enigzins aan een film denken. Deel 2 moet het minder van de stunts hebben en veel meer van het misbruik van allerlei menselijke dan wel dierlijke secreties. Bovendien zijn de heren meer dan ooit ontzettend gelukkig met hun anale fixatie.
De grappen en grollen of het gestunt met boodschappenkarretjes of skateborden is de bij vlagen verassend origineel en gedurft maar de heren weten dat meestal 10 seconde later weer geheel teniet te doen. Vaak blijkt het toch erg flauw en lomp, regelmatig sadistisch en soms gaan de heren ook ronduit te ver (alhoewel dat ongetwijfeld de bedoeling zal zijn, zie ik er niet altijd de humor van in).

Okay, ze hebben ballen (nog wel tenminste) maar na 2 delen Jackass heb ik wel genoeg puberale aanstellerij gezien; "Please lord, don't let there be a Jackass 3" zo als ze het zelf al aangaven. 2*

avatar van Shinobi
Duidelijk minder dan deel 1, al worden hier ook wel leuke dingen gedaan zoals Margera die een penis op z'n kont laat brandmerken, dat met stukje met het raket en de musical.
Verder een beetje van hetzelfde.

Ik geef 'm 2, 5 sterren.

Toen ik nog een paar jaar jonger was, vond ik Jackass niet leuk. Blijkbaar moet je in je twintiger jaren zijn om weer terug te verlangen naar 1,5 jaar geleden toen je nog wel kattekwaad uit kon halen, zoals de jongens van Jackass. Behalve de smerigheid die Stevo-O meestal uithaalt (gaat je wang niet bloeden met een vishaak er door heen?), is het gros van de onzinnigheid zeer vermakelijk. Vooral de bokshandschoen uit muur scène is echt briljant.

avatar van Spetie
Tja als je van de serie hebt genoten en de eerste film ook leuk vond, dan zal je net als ik dit tweede deel ook best leuk vinden. Vond je er verder niets aan dan is dit vervolg ook zeker geen aanrader. In dit vervolg gaan de heren nog net even iets verder dan in de eerste film, met als gevolg nog meer pijn en vooral nog meer plas en poepgrappen. En laat dat laatste nou net de grappen zijn die ik allemaal wat minder kon waarderen. Gelukkig valt er bijvoorbeeld tijdens het brandmerken van elkaar, het geblinddoekte stierenvechten en het rolstoel schieten nog genoeg te genieten. Samenvattend toch een stukje minder dan de eerste film, maar er valt genoeg te lachen, mits je natuurlijk van dit soort humor houdt.

Het eerste deel vond ik nog wel aardig maar deze vond ik dus echt geen reet aan (er zaten misschien 2 a 3 leuke scene's in waarom ik heb moeten lachen). Zeer saai en allemaal wel eens gezien. Dat deze een hoger punt gemiddelde heeft dan het eerste deel verbaasd me wel enigszins, ik had eigenlijk verwacht dat deze ergens in de flop-lijst zou staan. Maar zo zie je maar weer dat smaken verschillen. Ik vond het vreselijk en een ander vond hem briljant. Misschien ben ik inmiddels te oud voor deze gein.

avatar van jumpstylemovie
G-E-N-I-A-A-L!

Echt een fantastische film. Het blijft leuk om te zien hoe mensen zichzelf compleet kapot maken. Ik heb me in tijden niet zo vermaakt.
Dit word zeker een film om op DVD te halen.

Heerlijk. 4,5*

avatar van Goldenskull
Bij vlagen hilarisch, maar soms ook smeriger dan menig horrorfilm. De stunts zijn leuk, maar die smerige dingen niet. Wel aardig, maar duurt gewoon te lang om het boeiend te houden. Net iets beter dan deel 1.

avatar van DVD-T
De tv serie was gestopt, en we hebben maar liefst vier jaar moeten wachten op een vervolg van Jackass: The Movie. De koek was nog niet op, want eindelijk was daar dan Jackass: Number Two.

Qua smakeloosheid overtreft dit tweede deel het eerste zeker. Dat vele gepoep, poep eten en paardensperma drinken had voor mij niet zo gehoeven. En de zwakke dingen uit Jackass 1 zijn hier ook weer volop aanwezig. Toch blijven er genoeg hillarische momenten over, waar je zo af en toe echt krom van het lachen ligt. Ik weet niet waarom, het is ook niet de beste skit uit de film, maar ik lag echt in een deuk bij "The Valentine". Verder kent de film meer van dit soort leuke momenten, die je de slechte grappen en grollen weer wat doen vergeten. Opnieuw leuk vermaak.

avatar van movie acteurs
Hersenloze gasten die elke keer wat effectiefs verzinnen om zichzelf/ander te pijnigen of voor schut te zetten. Zoals het einde als Ehren een terrorist moet spelen en dat ie een baard van schaamhaar krijgt van de crew. Ook als Steve-O een bloedzuiger aan het oogwit hangt.Brrrr Hoe die gozer die pijn kan weerstaan is een raadsel.
3,5. Naar mijn mening even goed als de eerste film.

avatar van Minotaures
Bah! Er zijn vele clips aanwezig waar ik een beetje weg moest kijken. Maarja, zo zit Jackass in elkaar, dus het was te verwachten.

Het minibiken vond ik wel leuk. Deed me beetje aan Remi Gaillerd denken.

Lolliger dan het eerste deel.

De stunts zijn iets leuker, de items heb ik het idee meestal ook net iets langer. Verder uiteraard weer meer van hetzelfde, maar dan net wat entertainender.

Je vraagt je soms af wie die dingen bedenkt. Een aantal geweldige apparaten gezien, zoals de wip bij de stier en die ramp aan het water. Echt kleine kinderen zijn het.

Met het vulgaire weinig problemen mee, ik vraag me alleen wel af hoe gestoord je moet zijn om jezelf zo vaak pijn te laten doen. Snippets zoals met de slang in het ballenbad kan ik niet zo goed volgen. Na één beet lig ik denk ik te kermen op de grond, maar die gasten gaan gewoon lekker bloedend door. Ook bij de berenklem heb ik m'n wenkbrauwen even gefronst.

Iets beter dan deel 1 dus. Echt een film vind ik het nog steeds niet dus meer dan deze 3.5* zit er voor het concept Jackass echt niet in, maar ik zal het niet nalaten het derde deel ook nog mee te pikken.

avatar van booyo
Tja, wat kan je hier over kwijt? Heerlijke capriolen, uitgevoerd door een stel vermakelijke mafkezen. Na een uur valt het een beetje in herhaling, moeilijk om 92 minuten naar stunts te kijken. Maar gelukkig kan je het makkelijk uit zetten en de volgende dag weer door kijken. Gewoon lekker lachen en blij zijn dat er zulke idioten op onze aardbol rondlopen. Alleen Bam Margera vind ik eigenlijk maar een sukkel.

avatar van Vinokourov
Stuitend, banaal en niveauloos. Dat is het! Maar het is ook o zo hilarisch . Het heeft continu erg gave stunts en sketches. Telkens bleef ik mezelf afvragen: waarom doen ze dit ??

avatar van Sergio Leone
Best leuk.

Dit tweede deel is beter dan het eerste deel (de liefdesverklaring, Bam's moeder die zich van bedpartner 'vergist', de terrorist, ...) en dat had zich ook in punten geuit mochten er twee "mopjes" niet hebben ingezeten, en dat zijn die wanneer zo'n dwaas opgedroogde kak eet en een ijsje voorzien van z'n eigen pis oplekt. Dat is mij net iets te wansmakelijk om niet in mijn beoordeling mee te nemen.

avatar van Kondoro0614
Jackass Number Two

Voor mij is natuurlijk een film als Jackass helemaal geweldig. Ik weet niet wat het is maar, ik heb een soort duivels instinct dat ik met meestal wel geinig vond hoe iemand pijn heeft. Dan moet je niet denken aan die terroristen die mensen uit elkaar knallen maar gewoon de pijntjes die leuk om te zien zijn. Ik denk niet dat je als hater van dit soort films dit moet gaan kijken. Want dan word je helemaal wild. Het 1 na het ander word in iemand's kont geduwd. Kots vliegt heen en weer en van poep zijn ze ook niet vies. Nouja, ze kunnen er ook niet bepaald tegen, haha! Ik heb me erg vermaakt met deze Jackass film en ik kan er meestal geen genoeg van krijgen. Altijd vermakelijk! 'Acteurs' deden het ook leuk en voor de rest niet echt heel veel te zeuren.

avatar van Ajax&Litmanen1
Niet heel veel beter of slechter dan deel 1. Misschien wat minder memorabele stunts en teveel smerige kots of poepgrappen waar ik echt niet van hou. Maar het blijft wel geestig om te kijken naar die mannen die zich weer als een stel idioten laten mishandelen. Flauwekul zoals de intro met de vuist in de muur vind ik wel leuk. Zaken als paardensperma weer totaal niet, bah. Idem met de bloedzuiger en de vishaak. Maar schijnbaar is er wel een publiek voor zulke extreme zaken. De grap met April Margera en de verwisselde echtgenoot was tof, al vraag je je toch wel af of dit vooraf geregisseerd is. Al was haar reactie wel echt een geschokte.

3* (was 3,5*)

avatar van Black Math
Van hetzelfde laken een pak.

Ik had tot nu toe alleen het eerste deel gezien, de andere delen kwamen er om de een of andere manier niet van. Uiteindelijk is dit deel alleen op accenten anders dan het eerste deel, want ook dit is een combinatie van gekke, pijnlijke stunts, en poep- en pieshumor. De nadruk ligt in dit deel wat meer op het laatste, en dat is precies het verschil in accent.

Wat mij betreft overdrijven ze een beetje, want op een gegeven moment gaat voor mij de lol er toch wat af. Desondanks leuke momenten, zoals met de stieren, de stunts bij het water, en de practical joke van de terrorist. Het kijkt prettig weg en blijft vermakelijk.

Maar uiteindelijk toch een beetje een herhalingsoefening, die iets minder uitpakt. 2,5*.

avatar van Shadowed
Stunts beter, maar de humor niet.

Deel 1 vond ik erg geslaagd omdat de humor en grappige dingen er veel meer waren (Panda's) en hier waren het eigenlijk alleen de oudjes soms weer. De stunts zijn gelukkig weer helemaal over de top, soms vraag ik me echt oprecht af of ze echt zijn.

Hoogtepunt is natuurlijk de rode raket. Jeetje, die Knoxville. De film kijkt heel makkelijk weg, maar ik vind het eigenlijk een soort herhaling van deel 1. Maarja, toch een voldoende, Jackass blijft wel erg leuk natuurlijk.

avatar van sinterklaas
Hartstikke leuk alweer.

Ja, mijn jeugdsentiment, zoals ik al bij deel 1 omschreef, die ik bij mijn opa en oma kon zien omdat we thuis zelf geen kabel hadden (slechts Ned 1, 2 en 3). Zelfs mijn opa kon erom meelachen en dan voornamelijk met hoe hij het uitsprak. "Jekket."

De heren hebben tijdens de opnames al heel wat opgelopen; gezien de ontbrekende tanden, blauwe plekken, rode stippen... en dan gewoon doorgaan. Het is echter weer niet bij te houden met waar ik moet beginnen; elke Jackass lid heeft wederom zijn geweldige charme, geleid door Johnny Knoxville, en de vele stunts zijn de ene keer pijnlijk, de andere keer satirisch en provocerend (neem bijvoorbeeld dat seksgefrustreerde 91 jarige vrouwtje, of die bad grandpa met zijn kleinzoon) en de andere keer lig je krom van het lachen van de kinderlijke poep, pis en paardensperma geintjes... soms wordt er gekotst. Onvergetelijk in deze kwestie vond ik Bam, die zich als zondebok voelt. Hoogtepunt: dat ie die lullen op zijn reet laat brandmerken en het aan zijn ouders laat zien.

Achja, ik ben bijna 28 jaar en nog steeds lig ik helemaal dubbel van Jackass. Iets wat nu anno 2018 niemand meer over durft te doen lijkt wel.