American Pie 2 (2001)

geregisseerd door J.B. Rogers
met Jason Biggs, Shannon Elizabeth en Alyson Hannigan

De jongens uit deel één hebben inmiddels een jaar studie achter de rug, en komen elkaar weer tegen. Nadia komt Jim opzoeken, maar hij is bang dat hij seksueel gezien nog steeds niet helemaal klaar is voor haar. Hij besluit Michelle weer op te zoeken, in de hoop zo nog het één en ander te leren.

avatar van Phantasm
Net zo leuk als zijn voorganger.

avatar van Movie Jim
Dit soort lach films vind ik nou echt geweldig.

Ik heb anderhalf uur keihard kunnen lachen.
Dit is echt geweldig!

avatar van rcuppen79
Saai en vooral onorigineel vervolg. De grappen en grollen zijn veelal hetzelfde en helaas worden ze dit keer een stuk minder leuk gebracht.

avatar van Sergio Leone
Redelijk.

Hetzelfde als deel 1 en dat is voor een sequel zelden slecht. Deel 1 is genietbaar en dit dus ook. Enkele scènes blijven er uiteraard bovenuit steken; niet altijd door het humorgehalte, maar ook gewoon door de vettigheid.

De voltallige cast is weer op post en dat is vanzelfsprekend leuk. Eugene Levy is de grappigste, al komt die Finch – naam acteur mij onbekend – aardig in de buurt.

Verder niet zo speciaal. Qua sfeer en beleving heeft het wel iets en ook nummers van Sum 41 e.d. doen mij wat nostalgisch worden naar mijn tijd als beginnend pubertje.

Dick2008
Dick2008 schreef:
Eigenlijk wel wat raar om met dit deel te beginnen als je het eerste deel nog niet hebt gezien. Kijk ik die een volgende keer maar dan is het weer mooi geweest.
Genoeg flauwe films gezien dus dat is niet het punt, als je dan maar kunt lachen, waarvoor die films bedoeld zijn.
Zitten wat goede korte grapjes in. Ook een aantal langere gedeelten, zoals met die telefoons dat die gasten voor schut worden gezet door die vrouwen. Die met die lijm is ook goeie. Ik vind wel dat die grappen slecht worden uitgewerkt en afgerond. Heb het begin van deel 3 gezien, wel lachen, maar daar dus ook weer. Verder onevenwichtige film waardoor vaker niet leuke gedeelten dan wel leuke. Een krappe 3.0.

Vanaf de derde film wordt het wat mij betreft beter, behalve dan weer die laatste. Die eerste, daar begin ik niet eens meer aan, maar deze is bij herkijken ook behoorlijk matig. De "goede" grappen zijn op één hand te tellen, nog niet eens. Diverse highschoolfilms verder, zie je toch wel wat bekende namen terug in deze film. Maar meer dan gezuip, een hoop sexpraat en puberale grapjes heeft de film niet te bieden. En ik vind het maar (gaapsmiley) een saaie bedoeling. 2.0

avatar van Mr-Mcmovie
Geslaade sequel met weer de nodige cast met wel minder vicky en heather in deze maar dat werdt vervangen door meer Nadia en meer Sherman.

Net als de eerste zijn hoogtepunten heeft als de scene met Finch op de wc en de scene met jim en de taart of jim en nadia op de webcam heeft dit deel ook zo wat zijn kleine hoogtepuntjes en voor mij was dat jim dat zijn zelf vastlijmde en vooral de hilarische scene met de twee zogezegde lesbo's en de walkytalky's.

Verder niet veel veranderd (wat zeer positief is) en weeral een meesterlijke William scott als stifler.
ook heeft American Pie 2 net als deel 1 een heerlijke soundtrack met o.a. sum 41, offspring, Green Day, en wederom het nummer mrs robinson als Finch met stiflers mother gaat rollenbollen.

avatar van IH88
“Ladies, I am down with the funky shit.”

Nog steeds leuk. De vrienden komen bij elkaar om de zomervakantie feestend door te brengen in een schitterend zomerhuis aan het strand. Echt alle personages komen weer langs en alhoewel de ene een grotere rol heeft dan de andere, is het een feest van herkenning.

Alle acteurs hebben zichtbaar de tijd van hun leven en het is heerlijk om anderhalf uur met deze personages door te brengen. Je kent de karakters door het eerste deel en de vele knipogen naar de originele Pie werken uitstekend. Toevoegingen zoals het broertje van Stifler en de grotere rol van Sherman werken ook goed en ze zijn gelijk uitstekend op hun plaats. Biggs, Levy en Scott zijn nog steeds helden maar ook Hannigan vond ik geweldig. Band Camp! En de droge Lyonne als Jessica blijf ik ook weergaloos vinden. Wat ook bijdraagt aan de heerlijke zomerse sfeer is de muziek van onder andere The Offspring en Sum 41. Dit tweede deel gaat op dezelfde voet verder als het eerste deel en dat is maar goed ook.

avatar van Daan258
O zo vaak gezien maar ik kan hier altijd nog om blijven lachen.
De American Pie reeks vind ik altijd nog één van de betere comedy films.

Leuk voor de jongeren onder ons, heb er ook altijd wel om kunnen lachen ! heb er
altijd met plezier naar gekeken, maar de ene is nou eenmaal leuker dan de andere...

Naar mijn mening, is dit kwa leuk, de volgorde:

1. American Pie - 2
2. American Pie - 1
3. American Pie - The Wedding
4. American Pie - Reunion
5. American Pie - presents - The Naked Mile
6. American Pie - presents - Beta House
7. American Pie - presents - Band Camp
8. American Pie - presents - The Book Of Love

de originele cast blijft voor mij het beste ! en dus ook de leukste !

maar die van book of love.... grappig verhaaltje maar voorderest...
man man man wat triest allemaal ! vond het een beetje zielig,
ook de Stifler (scott) wat een sukkeltje !

STEVE EN DWIGHT DE BESTE ! ! !

avatar van misterdhdh
Enorm leuk filmpje. Heb echt genoten van dit tweede deel dat misschien wel het beste is. Het verhaal op zich is niet nieuw, de uitwerking ervan is enorm sfeervol en zit vol met hilarische momenten. Heb enorm moeten lachen met die pis scene van Stifler, maar het hoogtepunt was toch wel de lijm-masturbatie scene, zelden zo gelachen met een film. Ook de scene met die lesbische meisjes in het huis zorgde voor veel plezier en zo zaten er zeker voldoende momenten in. Stifler eist natuurlijk de hoofdrol weer op, maar ook de andere personages zijn weer genieten. De originele cast blijft toch met voorsprong de beste. Al bij al perfect hoe ik me deze film had voorgesteld. Een American Pie film is altijd wel eens leuk om te bekijken, al zijn ze niet allemaal even goed. Deze American Pie 2 is zeker één van de betere uit de reeks. Enorme feel good movie met leuke personages, leuke situaties, leuke muziek,... . Al zijn dit soort films natuurlijk niet voor iedereen weggelegd.
4/5
****

avatar van Shadowed
Pijnlijk.

Ik ben toch van plan de hele serie te bekijken, maar tot nu toe (deel 1 en 2) heeft deze serie me niet erg overtuigt. Het is zeker luchtig en kijkt heel makkelijk weg, maar ik vond dat deel 1 hier te veel in herhaling stond.

Vaak stond ik met mijn hand voor mijn gezicht te kijken van schaamte, zoals de fake lesbo scene. Sommige scenes waren dan wel weer leuk, zoals de trombone scene. Daarnaast heb ik niet erg vaak moeten lachen.

Het acteerwerk is wel verbeterd, behalve van Reid. Reid moest niet eens in de reeks verschijnen, 0 humor karakter. De rest van de karakters is wat grappiger en luchtiger zoals Stifler. Ik hoop dat deeltje 3 wat beter zal zijn.

avatar van Kondoro0614
En dan waren we nog niet klaar met de films die ik op het familieweekend heb gezien, de zaterdagavond moest namelijk nog gevuld worden en na een lang dagje had ik dan ook maar mijn laatste film ‘American Pie 2’ gekeken die ik had meegenomen voor mezelf als we even gescheiden gingen van elkaar. Ik moet zeggen dat dit tweede deel me prima heeft weten te vermaken. Hoewel dit tweede deel natuurlijk niet in de buurt kwam van de goedheid van deel één, die natuurlijk opzich zelf gewoon ontzettend goed was, vond ik dit tweede deel geen lastige weg kijker, hoewel het allemaal iets beter had gekund was het niet slecht.

De cast is het zelfde, voor die mening kun je terecht bij mijn mening van het eerste deel, Jason Biggs vond ik vooralsnog het leukste uit deze film, de rest vond ik wel wat meer terug getrokken en dat was balen.

Qua verhaal was het niet echt spannend, we volgen de vrienden tijdens hun leven in college waarna ze terug naar huis keren voor ik meende de zomervakantie. Ze zoeken elkaar weer op en beginnen weer feestjes te houden, maar de politie heeft alle mogelijke feest plekken ‘gesloten’ en ze moeten nu opzoek naar iets anders, waarna ze uitkomen op het strand. Ze gaan werken voor geld en geven leuke feestjes maar wees niet bang, de hoofddoel van deze film is niets anders dan seks en naakte dames, wat ik persoonlijk niet erg vind.

Het concept is geinig maar daar blijft het wel bij, en dan is er maar bar weinig te vertellen over ‘American Pie 2’ die ik bij vlagen toch leuk vond maar het algemeen is gewoon veel slechter dan het eerste deel, en dat is toch wel jammer te noemen. Ook deze houd ik weer kort, want we willen zoals gewoonlijk nu nog even een filmpje opzetten en morgen is het er weer vroeg uit voor het werk.