The Girl Next Door (2004)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Luke Greenfield
met Emile Hirsch, Elisha Cuthbert en Timothy Olyphant

Matthew Kidman staat op het punt te slagen voor zijn eindexamen als hij zijn mooie nieuwe buurmeisje Danielle ontmoet. Matthew is ervan overtuigd dat hij het meisje van zijn dromen heeft gevonden, totdat zijn seksgeoriënteerde vriend Eli onthult dat Danielle eigenlijk een pornoster is. Matthew is zwaar geschrokken en weet niet hoe hij met de situatie om moet gaan.

gemaster schreef:
Standaardfilmpje waarin ik welgeteld 2x echt heb moeten lachen.
Al met al alleraardigst. 3,5 ster.
Opmerkelijk.

avatar van gemaster
Ja het was niet echt een supergrappige film, maar ik heb me er meer dan prima mee vermaakt. Vandaar. Ik zie trouwens dat ik Jesse had geschreven waar het eigenlijk Kelly moest zijn.

avatar van De Knip
Wel een leuke film, voor iedereen wel watchable.
Zo nu en dan best lollig. Natuurlijk een Prom op het einde. Vond de rol van die Kelly nogal vreemd. Ene keer is 'ie een keiharde jongen, dan weer een vriend. Die overgangen vond ik nogal makkelijk. Maar ja, Amerikaanse komedie...dus niet teveel nadenken:

***1/2

Ik wist niet dat er ook nog goede romantische comedy bestond, maar dit is er 1 van.
Heerlijke film die niet te zoetsappig is maar gewoon leuk in elkaar gezet.

Omdat dit 1 van de weinige romantische comedy`s is die ik gewoon goed vond geef ik hem ****1/2 ster

Heb de unrated versie hier liggen die ik vanavond dan maar eens in mijn dvd speler ga stoppen. Heb het meestal niet zo op dit soort films maar de meningen zijn opvallend positief.

Ja ik heb de film 2 keer gezien nu, tis onbegrijpelijk hoe die vrouw kan spelen ze is een pornoster met een verlegen en speels karakter,.. Zoals ik hoor zijn vele koppeltjes uit elkaar gegaan na het kijken van deze film omdat elisha cuthbert aka the girl next door je laat zien wat voor een vrouw elke man wel wil hebben, Geweldige film maar niet iets om het uit te maken ...

(5 sterren)
Groetjes Martijn

Xodus schreef:

avatar van De GeuS
Als het vanwege een film uitgaat, dan is het ook maar beter zo....

Idd! Dan zit het niet echt snor... pfff

avatar van Master Blaster
echt lache film

ik kwam niet meer bij van het lachen van sommige stukken

vooral toen die ene jongen drugs had gebruikt was het lache geblazen

4 stereen

Deze film is echt een toppertje! Erg leuwke humor die mij ook heel erg aanspraak. Bijvoorbeeld een lapdance krijgen samen met je rector whaha!! Je moet hem zien om de humor er van in te zien! Ik raad hem iedereen aan. Het is vooral een lachfilm maar het verhaal vind ik ook nog wel goed en orgineel. Ook zitten er bloedmooie babes in
4,5 Sterretjuhsz!!

avatar van gemaster
Hij krijgt een lapdance samen met een kennis van zijn ouders, niet de rector. Inderdaad een leuke scene.

avatar van bisse
Dacht ff van o nee weer zo n standaard highschool bullshit maar al gauw kwam ik er achter dat deze film gewoon steengoed is en de rolbezetting is super.

Zeer leuke comedie, met een zeer mooie vrouw :D:D:D
Sam Young is ook cool

lachen leuker dan alle american pies bij elkaar

M'n mond viel open van verbazing toen ik de gemiddelde score voor deze film zag. Hoe kan dit gedrocht gemiddeld ruim 3,5* hebben gescoord? Of zit ik dan toch helemaal verkeerd?

Voor m'n gevoel heb ik de afgelopen jaren nog nooit zo'n ongeloofwaardige en vervelende film gezien. Er zijn natuurlijk wel meer romantische comedy's die van de cliché's aan elkaar hangen, maar die bieden dan meestal nog een aantal leuke grappen. Of goed acteerwerk, en chemie tussen de hoofdpersonen. Hier zag ik daar niets van terug. Het verhaal vond ik bovendien rommelig verteld, zoals ook de soundtrack geen geheel vormde. Ik geloof niet dat ik me ooit eerder zo heb geërgerd. Jammer.

0,5* (en nee, ik geef geen punten voor knappe actrices)

Ghola schreef:

Ik vind het ook erg overdreven.

avatar van bisse
Ghola schreef:

0,5* (en nee, ik geef geen punten voor knappe actrices)

ja je ziet het wel degelijk voor de volle 100% verkeerd. Ten eerste probeert deze film helemaal niet geloofwaardig te zijn maar gewoon te entertainen. Wanneer je iedere film die niet geloofwaardig is afkeurt dan gaan er een heleboel complete genres en films aan je voorbij. Daarnaast is de chemie tussen de hoofdpersonen wel degelijk aanwezig en die spat juist met vonken van het scherm af. De verhaallijn zit superstrak in elkaar en wat hier rommelig aan zou moeten zijn is me een raadsel. De hoofdpersoon en de bijrolactrice spelen juist enorm goed voor een film die gebaseerd is op een clichematig concept(dat dan weer wel). Verder is er een grotere aandacht besteed aan de algehele sfeer van de film dan dat er de hele tijd american-pie- achtige flauwe puberale grappen worden uitgehaald. Ook wil ik nog ff mededelen dat je veronderstelling dat deze film een hoge score krijgt door de mooie dame op de kaft een misvatting is. Ga iedere film met denise richards of het eerste de beste andere snoepje eens na op deze site en kijk of die ook een hoge score krijgt...

Dat gemiddelde zakt nog wel, maar ik vind deze film ook wel een heel stuk beter dan de gemiddelde tienercomedy.

Als eerste: wat een ontzettend lekkere vrouw is dat zeg! En ze speelde haar rol zo goed dat ik zelf haast verliefd werd. Maar anyway...de film was erg leuk, leek erg veel op zo'n comedy uit de 80's die ik nog steeds allemaal erg leuk vindt.

bisse schreef:

Als je m'n stemmen bekijkt dan zul je zien dat ik best wel te porren ben voor een niet-realistische setting, maar het verhaal daarin moet natuurlijk wel overtuigend gebracht worden. Ik denk dat geloofwaardige personages daarin erg belangrijk zijn, en die miste ik hier nogal. Dan wordt het moeilijk om mij te 'entertainen'.

Tsja, nu beweer je gewoon het omgekeerde van wat ik zei en daar kan ik weinig mee. Misschien kan je wat voorbeelden van scenes noemen om me te overtuigen?

Ik vond dat er alsnog teveel flauwe grappen in zaten (omtrent die twee gefrustreerde vrienden bijvoorbeeld). Veel sfeer heb ik niet kunnen ontdekken, maar het verhaal irriteerde me dan ook zo erg dat het helemaal aan me voorbij kan zijn gegaan.

Dat was deels gebaseerd op de reacties hierboven (iemand gaf aan al 3 hele sterren voor Cuthbert alleen), en het publiek waarmee ik de film keek (dat joelde zodra Cuthbert zich (idioot traag, natuurlijk) uitkleedde voor het raam (dat uiteraard open stond, en nét bekeken werd door de buurjongen)).

Dat soort clichés irriteerden me enorm, waardoor ik deze film (te?) snel had afgeschreven. Ik wil 'm over een tijdje nog wel een nieuwe kans geven (hoewel dit echt m'n eerste 0,5*-score was!).

is gewoon een geil vrouwtje.

morpheus schreef:

Heb je beide versies gezien of alleen de unrated?

Mits beiden, raad je het aan de unrated aan te schaffen?

Ik heb alleen de unrated versie gezien dus ik kan er helaas geen ordeel over vellen. De unrated versie zal wel meer directer sexueel getinte scenes bevatten. En daar zitten er ook heel wat van in, de hele film zowat, hoewel hollywood altijd nog vrij braaf is.

De film zelf is wel leuk, één van de leukere tienerfilms dit jaar alhoewel ook The Girl next Door nergens echt bijzonder is. Nouja Eliza Cuthbert bijna naakt is natuurlijk een pluspunt.

***

Leuke tienerkomedie... best een origineel en leuk verhaal... lekkere muziek... goeie humor.. en wow wat een vrouwen allemaal. En dan natuurlijk vooral Elisha zelf! Was me in '24' nooit zo opgevallen. Moet ik toch ook maar weer eens gaan kijken.

Ja, vond het een leuke film! Heb vaak moeten lachen.

Een redelijke film. Toen de film werd gestart was mij alleen verteld dat het dus om een 'jongeman' ging, die een pornoster als buurvrouw krijgt. Tja, ik had helaas de 'jongeman' iets te oud ingeschat, toen bleek dat het om een tiener ging. Dus dat was op dat moment een kleine terleurstelling. Maar het was best een leuke film en een verassend einde.

toch heel wat anders dan de normale high school filmpjes die laatste paar jaren zijn uitgekomen zoals bijvoorbeeld she's all that en ga het hele rijtje maar af. Dus je zou kunnen zeggen dat dit redelijk verfrissend was om is een andere manier van dit genre aan te pakken en zeker voor de afgelopen jaren 1 van de betere. Heb ook erg moeten lachen en natuurlijk zitten alle cliche's er in, maar dat hoort bij het genre. 3,5*

dttom schreef:

ik sluit me hier wel bij aan, en ook 3.5*

markpennings
The girl mag ook wel mijn buurmeisje zijn, jezus wat ziet zij er goed uit.
Verder zeer goede film, en erg leuk. Zeker voor een comedy.