Outsourced (2006)

geregisseerd door John Jeffcoat
met Josh Hamilton, Ayesha Dharker en Matt Smith

Outsourced gaat over het leven van Todd Anderson, manager van een callcenter in Seattle. Op een dag krijgt hij te horen dat hij zijn baan verliest, omdat het bedrijf verplaatst wordt naar.... India. Het is zelfs de bedoeling dat hij zijn opvolgers in het lagelonenland gaat inwerken. Als Hamilton op het kantoor in Bombay aankomt, is de cultuurshock enorm. De verschillen tussen hem en zijn Indiase collega's lijken onoverbrugbaar. Totdat hij de mensen beter leert kennen en zelfs vriendschappen sluit. De Amerikaan realiseert zich dat hij als westerling nog veel te leren heeft, over India, over Amerika en niet in de laatste plaats over zichzelf.

avatar van WillemC
Al 9 keer gestemd en nog geen bericht?
Ga de film komende week kijken.

veel mensen voor weinig geld meer winst dat is de trend van de wereld de rijken worden rijker de armen blijven arm.

Mijn vriendin zat hem te kijken en ik moet zeggen voor een romantische komedie was ie niet slecht.
Zit veel humor in en je krijgt een mooi beeld van India.
Al met al een 4 waard.

avatar van balosa
de verschillen tussen India en de Amerikaanse / Westerse cultuur zijn leuk in beeld gebracht, het verhaal is verder wat zoetsappig maar verveelt niet, de film wordt wat interessanter als je wat interesse hebt om een andere cultuur beter te willen leren begrijpen 3.5*

avatar van kanjertje
Knappe en vrij originele komedie met een boodschap

avatar van Aapje81
Verassend aangename film die veel te bieden heeft. Acteren, scenario, cultureel, romantiek, humor. Allemaal heel subtiel en smaakvol gedaan. Echt een aanrader

avatar van jackie chan
Wat is hiuer grappig aan?

Bij klokhuis hadden ze t ook es over dat je met rechts moet eten. Dat was nog VEEL grappiger in beeld gebracht!

Zelfs voor een klas met kinderen (om te leren over andere culturen) zal ik hem niet vertonen veel te wsaai.

wat kinderachtig meneer dood (mr death(

jackie chan schreef:
wat kinderachtig meneer dood (mr death(

hahahaha, leer Engels ipv de ondertiteling te lezen. Todd werd Toad. Je kan dan niet in de ondertiteling "pad" zetten of wel? ... "meneer Dood" was bedoeld als vertaling van een woordgrap.

boeiende film over een Amerikaan die geen enkele kennis van de andere cultuur heeft, echt een standaard Amerikaan.

Het einde vond ik erg slap maar gedurende de film werd ik geboeid door het tipje van de sluier van het Indiase normale leven.

-I want my american eagle made in America and sold by Americans. - That is possible sir, I will give you the website rigt away. - Will it cost the same price? - No sir, it will cost 212 dollars in stead of thirty.
Kijk goed om je heen, bijna alle spullen die wij hebben kunnen we kopen doordat zij een tiende van ons salaris verdienen.

Grappig uitgewerkte film tegen de achtergrond van een voor de westerse (en later andere) werknemer dreigende situatie.
Schitterend geacteerd, vind ik.

avatar van WanderingStar
Leuk.

Voor een romantische comedie, normaal gesproken meestal verder redelijk inhoudsloos, echt leuk gedaan!

Het is ongetwijfeld niet zo dat je na het kijken van de film alle cultuur verschillen zal begrijpen, maar het wordt leuk en speels aangetipt in deze film.

Haha ik had er eerlijk gezegd weinig van verwacht en ik werd op aangename wijze verrast

avatar van Leviwosc
Best leuke film alleen wordt India wel heel erg cliché neergezet, dat is een beetje jammer. Verder is de humor goed gedoseerd, niet te overdreven en ook niet te zoetsappig.

3,5 sterren

avatar van brabusRUS
Ik heb de film gister nacht gezien en vond 'm echt geweldig. Ik verwachte er absoluut niks van. Leuk geacteerd van beide acteurs en prima chemistry. En of India heel erg cliche is neergezet, kan ik niet echt over oordelen aangezien er nooit ben geweest.

Kortom, ik had na deze film een heerlijk gevoel aan overgehouden!

Ik geef 'm een 4.0 maar ik neig ook een beetje naar een 4.5*

avatar van wwelover
Geinige film met nog een pakkend en eigenlijk toch serieus onderwerp want dit gebeurd echt. Maar ja, hier word er wat louche over gedaan, en India word niet realistisch gebracht. Veel stereotype mensen en het was te mooi/schoon in beeld gebracht, India is veel vuiler. Maar ja heb me vermaakt, cast was ook prima in orde. Zaten een paar sterke grappen in.

avatar van Antina
Leuke film! Erg leuk ook om de cultuurverschillen zo praktisch zichtbaar te maken! Ik heb genoten van deze film!

Geel slechte film. alleen vind ik er nogal weinig verhaal inzitten, gebeurd bijna niets. Echt een komedie vond ik het ook niet. Ik vond hem niet echt speciaal/

vondhet wel eenOK film, niet super grappig ofzo.. meer een speelfilm
gebeurd niet bijzonder veel maar kijkt wel lekker weg

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Middenmotende romcom.

Deze romantische comedy is allesbehalve speciaal binnen het overbevolkte genre. Jammer is dat de humor mondjesmaat is en er een flauw moralistisch ondertoontje door het gehele plot zwerft. Ook de voorspelbaarheid stoort omdat de cast geen vermakelijke characters kent. Een middenmoter dus, waar zo'n beetje alles standaard aan is.

Doorsnee.

avatar van GGG
GGG
Heerlijke grappige film!

avatar van Dean Abbot
Heeft NBC hier nu een tv-serie van gemaakt?

Dean Abbot schreef:
Heeft NBC hier nu een tv-serie van gemaakt?

Jep! Zo lijkt het wel.

avatar van Djumbo
Ontspannende aangename filmpje. Heb er met plezier naar gekeken

avatar van ladybug
Leuke feel good movie!
Goede verhaallijn, aardig geacteerd en mooie beelden van India.

Een aanrader.

avatar van treinstel
Prachtige film, hoewel een komedie is het eigenlijk ook nog eens praktijk.
Veel van dit soort banen verdwijnen naar landen als India en China....
Maar ze moeten het dan wel op de juiste wijze doen, dus ik denk dat het outsourced gebeuren tegenwoordig in de praktijk heel vaak voorkomt..
Maar zonder overdrijving kan ik deze film iedereen aanraden want er zit echt alles in.
Je houdt er zeker een erg leuke filmavond aan over...

Een onderhoudend, eerlijk, kleurrijk, licht, charmant, maar ook mierzoet en sentimenteel liefdesverhaal (over een man die zichzelf wil ontdekken), met de boodschap dat, ondanks culturele verscheidenheid en verschillen in ras, religie en normen opgelegd door de samenleving, mensen in de grond hetzelfde zijn en hetzelfde willen. De film spreekt een onvoorwaardelijke liefde en waardering voor het land India uit. Er wordt goed geacteerd.

Echt een leuke film, goed geacteerd en eens iets anders, Helemaal top en vermakend.

avatar van Pazmaster
Luchtige komedie met een vrij simpel verhaal. Echt lachen heb ik niet gedaan maar de film kijkt wel lekker weg. Niets bijzonders dus maar leuk eens gezien te hebben. 3 sterren

avatar van Mr. Chiel
De serie van deze film is zes dagen per week te zien op RTL5, 16.00 uur.

avatar van missl
Charmante film over een man die naar India gaat voor werk, allerlei cultuurverschillen meemaakt. Ik denk dat het nog leuker is wanneer je zelf ook in India geweest bent. Maar dat ben ik dus niet. Kijkt lekker weg, tovert een glimlach op je gezicht, ik heb er met plezier naar gekeken.

avatar van goliathje
Leuke film, goed gespeeld, mooie beelden. Een geslaagde kruising van Hollywood en Bollywood. Ik heb er van genoten en mee gelachen. Een pracht voorbeeld hoe je met en van clichés een originele film kunt maken.