Outsourced (2006)

geregisseerd door John Jeffcoat
met Josh Hamilton, Ayesha Dharker en Matt Smith

Outsourced gaat over het leven van Todd Anderson, manager van een callcenter in Seattle. Op een dag krijgt hij te horen dat hij zijn baan verliest, omdat het bedrijf verplaatst wordt naar.... India. Het is zelfs de bedoeling dat hij zijn opvolgers in het lagelonenland gaat inwerken. Als Hamilton op het kantoor in Bombay aankomt, is de cultuurshock enorm. De verschillen tussen hem en zijn Indiase collega's lijken onoverbrugbaar. Totdat hij de mensen beter leert kennen en zelfs vriendschappen sluit. De Amerikaan realiseert zich dat hij als westerling nog veel te leren heeft, over India, over Amerika en niet in de laatste plaats over zichzelf.

avatar van Aapje81
Verassend aangename film die veel te bieden heeft. Acteren, scenario, cultureel, romantiek, humor. Allemaal heel subtiel en smaakvol gedaan. Echt een aanrader

Grappig uitgewerkte film tegen de achtergrond van een voor de westerse (en later andere) werknemer dreigende situatie.
Schitterend geacteerd, vind ik.

avatar van brabusRUS
Ik heb de film gister nacht gezien en vond 'm echt geweldig. Ik verwachte er absoluut niks van. Leuk geacteerd van beide acteurs en prima chemistry. En of India heel erg cliche is neergezet, kan ik niet echt over oordelen aangezien er nooit ben geweest.

Kortom, ik had na deze film een heerlijk gevoel aan overgehouden!

Ik geef 'm een 4.0 maar ik neig ook een beetje naar een 4.5*

avatar van wwelover
Geinige film met nog een pakkend en eigenlijk toch serieus onderwerp want dit gebeurd echt. Maar ja, hier word er wat louche over gedaan, en India word niet realistisch gebracht. Veel stereotype mensen en het was te mooi/schoon in beeld gebracht, India is veel vuiler. Maar ja heb me vermaakt, cast was ook prima in orde. Zaten een paar sterke grappen in.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Middenmotende romcom.

Deze romantische comedy is allesbehalve speciaal binnen het overbevolkte genre. Jammer is dat de humor mondjesmaat is en er een flauw moralistisch ondertoontje door het gehele plot zwerft. Ook de voorspelbaarheid stoort omdat de cast geen vermakelijke characters kent. Een middenmoter dus, waar zo'n beetje alles standaard aan is.

Doorsnee.

Een onderhoudend, eerlijk, kleurrijk, licht, charmant, maar ook mierzoet en sentimenteel liefdesverhaal (over een man die zichzelf wil ontdekken), met de boodschap dat, ondanks culturele verscheidenheid en verschillen in ras, religie en normen opgelegd door de samenleving, mensen in de grond hetzelfde zijn en hetzelfde willen. De film spreekt een onvoorwaardelijke liefde en waardering voor het land India uit. Er wordt goed geacteerd.

avatar van goliathje
Leuke film, goed gespeeld, mooie beelden. Een geslaagde kruising van Hollywood en Bollywood. Ik heb er van genoten en mee gelachen. Een pracht voorbeeld hoe je met en van clichés een originele film kunt maken.