• 8.602.963 stemmen

• Google Play Bekijk via Google Play
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot My Dog Skip

"Every family needs an optimist."

1942. De negenjarige Willie woont met zijn ouders in een klein dorpje in Mississippi. Hij is een beetje een eenzaat, die voortdurend met zijn neus in de boeken zit. Zijn enige vriend is zijn buurman Dink, maar hij wordt opgeroepen door het leger en naar Europa gestuurd. Willie's ouders willen voorkomen dat de jongen eenzaam wordt en ze kopen een terriërpuppy voor zijn verjaardag. Door de komst van het beestje heeft Willie het voortaan een stuk gemakkelijker om vrienden te maken. Bovendien helpt de hond hem de echte waarde van vriendschap, trouw en liefde kennen.

imageimageimageimageimage

River's Friend

Accordian Boy

avatar van frodette

frodette

Prachtige film op het laatst moet ik altij huilen

Hilarious

Inderdaad een prachtige film. Ik heb zelf mijn hondje erdoor ook Skip genoemt.

avatar van otherfool

otherfool

Misschien niet helemaal eerlijk (want dit is een kinderfilm tenslotte), maar ik vond deze film haast niet te verdragen. Ik kreeg hem destijds gratis bij m'n dvd-speler, maar dat had achteraf niet gehoeven. Softe familiefilm die ondanks de A-cast geen moment weet te ontroeren (mij tenminste niet, ik zie dat de film bij anderen wel werkte).

1*.

otherfool schreef:

Dat verklaart veel.

avatar van bvonk

bvonk

leuke familie film voor de middag uurtje. laat zien hoe de band kan zijn tussen jonge jongen en hond. als je niet van honden houd kan ik snappen dat je deze film niet goed kunt volgen. niet spannend maar wel ontroerend.

4.0

avatar van lowhusky

lowhusky

leuke film met prima cast

avatar van kiriyama

kiriyama

Aardig filmpje maar niet heel bijzonder.

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Beginnend als standaardfilmpje en een veel te brave familie. Gewoon erg standaard. Toch nog een half puntje meer voor het einde, dat was erg ontroerend

*3,5

avatar van _Kirsten_

_Kirsten_

Vroeger mijn lievelings film..Telkens weer als ik hem zie moet ik weer huilen..wel goede film.

Hilarious

Nog maar eens herkeken en het blijft een prachtige film!! Echt hij blijft gewoon superontroerend. Een prachtige film over de hechte vriendschap tussen hond en baasje. Super!

avatar van xenne

xenne

een film die eigenlijk niets speciaal brengt, uiteindelijk is't een simpel verhaaltje over vriendschap tussen een jongen en een hond... érg simpel - maar ook wél erg effectief, want de film wist me meermaals te ontroeren (wat ook duidelijk de bedoeling is van deze film, film is erg dramatisch/sentimenteel). ik kon me perfect inleven in het personage van Frankie Muniz, ik had vroeger ook zo een hondje, dat zal dan ook wel de reden zijn dat ik me deze keer niet stoorde aan het hoge cliché-gehalte. verder wel een goeie cast (vooral het hondje acteert Oscar-waardig) en mooie cinematography. voor mij niet echt een kinderfilm, eerder iets voor de hele familie, inclusief de huisdieren (op voorwaarde dat er genoeg zakdoekjes in huis zijn) ... 3¼

avatar van nummervlinder

nummervlinder

Hele mooie film, heb er wel even voor gehuild en dat gebeurt al niet vaak. Frankie Muniz als Willie en zijn hondje Skip waren een prachtig duo in de film. Het einde was triest een beetje, maar werd mooi afgesloten toch. Ook vond ik dat er soms wel wijze dingen enzo in gezegd werden. Kortom prachtig, prachtige hondenfilm die wijst op de relatie tussen mens en dier, hoe mooi deze wel kan zijn...

avatar van BenicioDelToro

BenicioDelToro

Of het nu Benji is, of Lassie... Ik moet altijd janken bij dit soort films. Ook weer bij My Dog Skip. Ook al barst de film van de clichés, ik werd toch geraakt door de belevenissen van Willie en Skip. I'm a sucker for these kinds of things...

ikk

BenicioDelToro schreef:

Me 2...

Een 3* voor deze aardige familiefilm.

Theunissen

Vond dit best een mooie film en ook nog eens ontroerend. Op het einde heb ik toch twee keer een traantje moeten wegpinken. Ben zo wie zo gevoelig als er iets met dieren gebeurt.

Vond het overigens schandalig dat het jongetje later naar Europa ging en Skip op zijn oude dag achter liet in America. Skip heeft alles gedaan voor dat jongetje en dan moet dat jongetje ook alles doen voor Skip. Hij had Skip gewoon moeten meenemen en niet achterlaten. Nu stierf Skip toch een beetje eenzaam en alleen.

avatar van VlinderTisha

VlinderTisha

net gekeken en ook ik moest huilen op het einde.

wist het wel, heb ik altijd met dit soort films.

4,5 *

avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

Inderdaad, typisch zo een film waar iedereen op het einde moet huilen. Ik ook hoor. Heb hem thuis liggen, wil hem nog eens een tweede keer zien voordat ik stemmen geef.

Review volgt later.

avatar van Thom1994

Thom1994

Hilarious schreef:

Inderdaad een prachtige film. Ik heb zelf mijn hondje erdoor ook Skip genoemt.

De reden dat ik hem heb gekocht is omdat mijn hondje ( een boomer ) Skip heet, op het internet verveelde ik me en ik tikte in : Skip, toen kreeg ik deze film, wat een toeval.

avatar van Brix

Brix

Mooie en ontroerende film.

Zeker voor hondenliefhebbers(zoals ikzelf)

Zou hem wel opnieuw willen bekijken, maar dat einde...snotter snotter...ja, ik geef 't toe.

avatar van mathias265

mathias265

otherfool schreef:

1*.

Waarom stem je er dan op?

zo gaat te waardering van deze film onnodig naar beneden !

avatar van harm1985

harm1985

Uber-sentimentele film natuurlijk, perfect voer voor kinderen op zondagochtend derhalve en zo liep ik ook tegen deze film aan. Muniz doet het voorwaar niet slecht, maar het is de hond die de show steelt. We hebben zelf ook een Jack en bij mijn vriendin biggelden de tranen over de wangen op het eind en ik moet zeggen dat mijn de ogen ook wat vochtig werden.

avatar van Robi

Robi

Mathias265 schreef : Waarom stem je er dan op?

zo gaat te waardering van deze film onnodig naar beneden !

Waarom geef jij de film 5 sterren ?

Zo gaat de waardering van deze film onnodig omhoog !

Grapje hoor ! Ik moet de film zelf nog bekijken.

Maar goed, iedereen mag natuurlijk zelf schrijven wat hij van een film vindt en daar ook een bijpassende waardering aan geven.

Dat is juist het leuke van moviemeter.

avatar van rep_robert

rep_robert

Dat is de hele bedoeling van deze site, om te stemmen. Beetje onnozele opmerking van Mathias

avatar van hkoster16

hkoster16

heb de film een lagere waardering gegeven dan hij verdiend. het is een kinderfilm. echt overdreven als je al over de 50 bent. voor kinderen best leuk.

moviemeter is gebaseerd op smaak niet op kwaliteit.

avatar van Phantasm

Phantasm

Erg leuke film die mooi in elkaar is gezet, ook voor de kids.

avatar van rep_robert

rep_robert

Helemaal mijn soort film, al mag de soundtrack wel iets meer vrolijk, minder klef, eigentijdser en minder aanwezig zijn. Had liever lekkere ouderwetse muziek gehoord. Maar het was in ieder geval iets te nadrukkelijk aanwezig.

Verder een periode in het verleden die me meer dan prima bevalt, charismatische hoofdrolspelers, een simpel maar wel leuk coming of age verhaaltje en een mooie Jack Russel terriër die de hoofdrol speelt.

Af en toe op het randje qua sentiment, maar het einde werkt wel bij mij en achteraf is dit toch wel een ideale familiefilm.

avatar van gizzegiz

gizzegiz