Because of Winn-Dixie (2005)

Familie / Komedie

geregisseerd door Wayne Wang
met Annasophia Robb, Jeff Daniels en Eva Marie Saint

Op een mooie zomerdag gaat de tienjarige India 'Opal' Buloni naar de supermarkt om boodschappen te doen en komt thuis met een hond. Zij noemt hem naar de supermarkt waar ze hem vond: Winn-Dixie. Winn-Dixie is niet zomaar een hond. Hij is groot, mager en hij stinkt een beetje, maar hij heeft ook een hartveroverende glimlach. Opal en haar vader zijn net verhuisd en Opal heeft nog geen vriendjes gemaakt in Florida, waar ze voorlopig nog in een morsig trailerpark wonen. Maar met de komst van Winn-Dixie verandert alles. Door hem leert ze allerlei bijzondere mensen kennen.

BS
net de tailer gekeken.
Niet echt een film waar ik nogmaal naar zou kijken,maar de trailer heeft wel iets.

avatar van RWL
RWL
Wil deze wel eens zien. Al is het alleen al vanwege Dave

neo (crew)
Dit was die film dus. Maar wat speelt ie nu, de hond?

ONE 2 WATCH!!!!

leuke film, met best wel goede acteermomenten erin. Leuke zondagavond film.

Leuker dan verwacht, lekkere 'feel good movie' voor jong en oud.

Idd, feel good movie. Moest soms toch echt wel lachen! leuke film met veel leuke momenten. 3,5*

avatar van balosa
leuke film met een grappige (boerende ) hond, maar verder is hij niet speciaal of uniek 3*

avatar van moviefreak#1
Nou speciaal vind ik de film dan weer wel. Een ontzettend leuke familiefilm die ook nog een diepere boodschap heeft. Ontzettend goede rol van Dave Matthews (wat heeft die man toch een mooie stem), vooral de scène dat hij muziek maakt voor de dieren in de dierenwinkel is fantastisch. Een dikke 7

avatar van mikeh
slechte film, de special effects is helemaal niks
1,5 *

avatar van matthijs_013
mikeh schreef:
de special effects is helemaal niks

Juist, want daar draait deze film ook om.

kappeuter (moderator)
Lief filmpje met een mooie en lieve rol van Annasophia Robb. Niks mis mee.
Het is een goed script. Ondanks het voorspelbare verhaaltje verveelt de film nergens. Er zitten wat moralistische aspecten in, maar het wordt niet door de strot geduwd.
Dat Jeff Daniels kan acteren laat hij ook hier zien. Die man hoort gewoon wat vaker in hoofdrollen aan bod te komen. Gelukkig is dat in Squid and the Whale onlangs nog gebeurd.

avatar van prutnek
dit is gewoon een kinderfilm vond er niet veel speciaals aan
van de man van smoke en blue in the face had ik verwacht dat hier ook wel een volwassen tintje aan zou zitten maar niet dus
leuk om met de kids te kijken maar voor mij geen toegevoegde waarde

avatar van soom
Derde rol op rij voor mij van AnnaSophia, en in deze rol vond ik haar wel erg lief, ja, hoewel ze in Bridge to Terabithia een iets volwassener rol neerzet. Because of Winn-Dixie is erg ontroerend, en een bron van onvervalst toenadering zoeken in een ontzettend schattige scene deed me heel veel. Sowieso is Because of Winn-Dixie een film vol schattige dingetjes, kleine dingen waar je niet zo 1,2,3 over nadenkt die je bij de strot kunnen grijpen, je niet meer loslaten.

avatar van TyphOn
mikeh schreef:
slechte film, de special effects is helemaal niks

Ja, die zaten er ook reuze veel in.
Leuk en ontroerend filmpje, met een mooie soundtrack op het eind.

avatar van Laila001
Ik vond dit een heel leuke familiefilm met veel grappige momenten, maar ook ontroerend. Goed verhaal. En met een mooie boodschap.

avatar van Fryce
Grappig filmpje met een leuke feel-good gehalte.

avatar van Carl
een prima kinderfilm, maar volwassenen blijft het allemaal wat te kinderlijk.
1.5

avatar van Decec
Gewoon een leuke familiefilm, wel een grappige hond.
Eigenlijk is dit voor de jeugdfilm...
Wel leuk bekende acteur Jeff Daniels zien....

avatar van TragieStar.*
Nou, het is toch maar deze film geworden vanavond

Een leuke familiefilm en de hond is echt zo lief. De cast is geweldig, en zo zijn de gebeurtenissen ook allemaal herkenbaar maar ook vermakelijk. Annasophia Robb doet me denken aan Dakota Fanning, maar ze acteert als een volwassen persoon. Erg knap op zo'n leeftijd.

Het verhaal is soms ietwat voorspelbaar, maar dat verwacht je natuurlijk ook bij zo'n film als dit. Maar het is gewoon erg vermakelijk, je verveelt je geen minuut. En je leeft ook echt mee met gevoelens van de hoofdrolspeelster.

Zal de film niet snel nog een keer opzetten, maar ben blij dat ik de film heb gezien. Moest een paar keer lachen om de koosnaam: Dunlap

avatar van alexspyforever
Over deze film heb ik niets dan lof. Verhaal is eigenlijk heel simpel maar ongelooflijk mooi. Over hoe een straathond mensen bij elkaar brengt. Er zit heel veel symboliek in. De karakters hebben allemaal hun eigen verhaal, hun eigen verdriet en het is mooi dat ze dat uiteindelijk met elkaar kunnen delen en dat allemaal thanks to Winn-Dixie

avatar van missl
Een meisje duikelt in een supermarkt een hond op en neemt hem mee naar huis. Haar vader is het hier in den beginne niet mee eens, maar hij draait bij en eigenlijk draait iedereen in het dorp bij. De film heeft een erg hoog Disney gehalte en komt hiermee weg, best een schattige prent.