Firehouse Dog (2007)

Familie / Komedie

geregisseerd door Todd Holland
met Josh Hutcherson, Bree Turner en Bruce Greenwood

Rexxx, Hollywoods beroemdste filmhond, is verdwaald en komt terecht bij een armoedige brandweerkazerne. Daar ontmoet hij een jongen (Hutcherson) en samen proberen ze de kazerne uit het slop te trekken.

Don Dijk
Wat een bizar hoog gemiddelde. Trap er niet in, het is qua film niet best. Wel een énig hondje natuurlijk.

avatar van Phantasm
Erg leuke film, prima vermaak.

avatar van StickStickly
Vrijdag op VT4.

[quote]jackie chan schreef:
Jammer dat sommige hem zo slecht beoordelen!

Vond hem best oke! Hij was zo clische als het maar kon (hondje gevonden, hondje doet goed werk, hondje gaat terug na eigenaar hondje komt bij nood terug en hondje mag je houden)

Nu heb je alles al verklapt

Heb hem gekeken en het is een perfectie samenkoming van mn 2 grootste interesses, 112 diensten en honden:) Dus echt GEWELDIG:)

Had de film al gezien, dat stukje wat er nu is, op Film 1. Maar de rest van de film tot vandaag toe dus niet, dus officieel heb ik dus nu de hele film gezien:)

Moet zeggen, ik heb er niks over te klagen. Moet zelfs soms tranen. Maar dat komt omdat ik zo'n gevoelige persoonlijkheid ben.

Mr. Chiel schreef:
De kinderen vonden 'm geweldig, maar boven de 16 (en dan ben ik nog ruim) toch niet echt boeiend. Las hier dat het grappig zou zijn, nou 3 keer ofzo. Gelukkig vonden de kids 'm wél heel leuk. Speelduur overigens veel te lang!

Mensen die dit soort reacties geven weten duidelijk niet wat leven is. Ik ben zelf 19 en geniet er nog steeds van. En dan de speelduur, hallo het is deels een rampenfilm. DUH!

Ik word geband als ik niet de hele film zie, maar alle mensen mogen op deze film stemmen terwijl ze m amper hebben gezien, of heel kort, dat is GEWOON FOUT!

Belachelijke hoge gemiddelde score. Slecht acteer werk, cliché gebeurtenissen dus erg voorspelbaar en een flinter dun verhaal.
De hond was lief en kon leuke kunstjes, maar voor de rest was het kut film.

avatar van Mr. Chiel
Hoezo weet je niet wat leven is als je een kinderfilm niet grappig en te lang vond?

Chattingforum schreef:

Leuke familiefilm, kijkt lekker weg op een zondagavondje. Knap dat een hondje zo kan 'acteren'.

Chattingforum schreef:

Het is GEWOON FOUT dat je bijna alles films een 5 geeft dus jij vind zo'n beetje alle films perfect zijn en dat kan gewoon niet. Vooral deze film een 5 geven dat kan GEWOON echt niet.

Dit is een leuke hartverwarmende jeugdfilm met goede rocksongs erin gemonteerd. Een joch, zijn vader, brandweermannen en zomaar een hond, garantie voor emotie, avontuur en ook wat zoetigheid.
Een verhaal over een brandweerteam, dat met opheffen bedreigd wordt. Een hond speelt de hoofdrol en zorgt dat alles tot een goed einde wordt gebracht.

PS: toevallig vandaag ook wat brandwonden opgelopen, dus het sprak wel aan

jeanleeke
tof filmke

Dick2008
Een matige familiefilm. Ik vind het maar een rotjoch die de hoofdrol speelt. Honden in films komen vaak uit een asiel (en zullen daarna wel bij een goed baasje terecht komen, neem ik aan). Een organisatie ziet er bij films op toe of de dieren goed behandeld worden, dat wordt dan aan het eind van de film vermeld. Dit staat o.a. als extra plus andere dingen over honden op de dvd.

Je mag dan ook verwachten dat de hond de hoofdrol speelt, maar ik vind dat achteraf toch best wel tegenvallen. De grappige hond doet wat kunstjes maar er zitten ook trucages in, alsof een hond bijvoorbeeld van zo'n hoogte kan springen. Een sjieke acteurhond die opeens brandweerhond wordt vind ik ook nogal vergezocht. De film is toch meer een verhaal over de brandweer en redddingsacties. 2.0