The Kids Are All Right (2010)

Komedie / Drama

geregisseerd door Lisa Cholodenko
met Julianne Moore, Annette Bening en Mark Ruffalo

Twee kinderen, die door kunstmatige inseminatie zijn verwekt, wonen bij hun lesbische moeders. Hun echte vader hebben ze nooit gezien. Op een dag zoeken ze hun vader op. Op de verjaardag van de oudste brengen ze hun echte vader in hun gezinsleven, wat voor de nodige verwikkelingen zorgt.

avatar van m1701
Goeie film.
Zeer onderhouden, acteerwerk was echt geweldig.
Nergens werd de film saai.

avatar van Koen87
Mwoah, prima filmpje wat de middelmatig niet weet te overstijgen. Vaak te liefelijk en niet scherp genoeg, jammer.

avatar van Passiebloempje
Dramatische komedie zonder tranen en dijenkletsers, maar stof tot nadenken met subtiele humor. Love it!

'I bought you some cigarettes.' XD

avatar van arno74
Aardig drama met prima sfeer en acteerwerk. Het blijft echter wel een 13 in een dozijn-filmpje. Ook deze film werd net als The Social Network uit hetzelfde jaar overbeladen met prijzen en nominaties. Dat doet me denken dat 2010 niet zo'n best filmjaar is geweest, want ook deze film is op zich niet bijzonder.

Prima cast, goed acteerwerk en een clichématig verhaaltje dat nergens weet te verrassen, daarmee kom ik op 3 ruime sterretjes.

Beetje vreemde film met enkele expliciete beelden (die niet altijd evenveel bijdragen tot het geheel) en ongewone gezinssituaties. Maar het verhaal sleept je wel mee zodat de zittijd net lang genoeg duurt.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Ik had net Somewhere van Sofia Coppola achter de kiezen en merk je toch wel het gebrek aan echte emoties in deze The kids are alright. Het koppel Benning/Moore werkt op zich wel met een mooi gezinnetje. 2 tieners die hun weg wat zoeken. Het verhaallijn van de spermavader komt toch een beetje plots binnengevallen en vooral de opvolgende romance vond ik niet bepaald passend. Jammer, want ook al is het concept van de echte vader die in het gezinsleven binnenvalt de grote verhaallijn, ik had graag meer gezien van het gezin zelf. Het geheel is ook nergens echt speciaal en vooral dankzij de grote namen net iets meer dan een standaard tv-film.

Goeie film. Uitstekende acteerprestaties. Een film die geen spetters en sensatie nodig heeft om te blijven boeien. Geeft een mooie kijk op "volwassen worden" van mensen.
Meer scherpte had het verhaal ongeloofwaardig gemaakt.

avatar van TornadoEF5
Drama dat lekker wegkijkt met een licht komische ondertoon. Deze film blinkt uit in zijn eenvoud, en is daarom vrij realistisch - realistischer dan andere kaskrakers. Acteerprestaties zijn ook ijzersterk. Mark Ruffalo maar ook Mia Wasikowska blinken hier echt uit.

Aanrader dus.

Wat een ontzettend vervelende Amerikaanse zeikfilm. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.

avatar van Donkerwoud
Subtiele kleine film die het niet moet hebben van grootse en meeslepende emoties, maar eerder van herkenbare momentjes en een prettige dosis zwarte humor. Elke politieke opvatting tegen same sex marriages wordt volledig van tafel geveegd in een lieflijk voortkabbelend plot vol intieme momentjes tussen de acteurs.

Wat mij betreft is het gebrek aan werkelijk hét sterkste statement dat de film voor het homohuwelijk had kunnen maken. Dat mensen van gelijk geslacht kunnen trouwen is niks om je over op te fokken. Het zijn namelijk net heterokoppels met hun frustraties, verwachtingen, spanningen en liefdevolle intimiteiten. Veel heterokindjes mogen hopen dat ze in zo'n warm nest terechtkomen als de twee kinderen in de hoofdrol.

avatar van stefan dias
Heb licht schizofrene gevoelens over deze film.

Wat hij zeker goed doet: fantastische dialogen met mensen (en zeker kinderen) van vlees en bloed. Vooral Joni was indrukwekkend, met haar wat vettige haar en twijfelende blik. Kanjer. Ook Anette Benning kreeg een mooie rol als 'mama Nic' en zette die ook geweldig neer. Mijn sympathie ging alleszins naar haar personage uit. 'Yeah, I like my wine.'
De boodschap zoals ooit in leuke commercials verwoord komt heel goed over: 'gay marriages are just like ordinary marriages, only gayer.'

Wat ik minder vond: de manier waarop Paul afgeserveerd werd. Ja, in het begin dacht ik ook wel 'hij is echt wel vol van zichzelf'. Maar op het einde lijkt het wel alsof er een rekening met iemand vereffend diende te worden. In de film lijkt hij wel in de val gelokt: eerst opgevoerd als 'perfecte' gevoelige man om op het eind toch maar lekker als macho door iedereen het deksel op de neus te krijgen. Zijn zwarte 'neukpoppetje', zijn dochter, mama Nic (dat was niet meer dan normaal en heel geloofwaardig) maar vooral door Julianne Moore. Die liaison tussen beiden was sowieso al redelijk om de wenkbrauwen bij te fronsen. Maar bepaald flauw werd Moores reactie, toen hij 'ervoor wou gaan' vol ongeloof de telefoon weggooide nadat ze hem nog toeschreeuwde alas hij er écht niks van begreep: 'But Im gay!'. Hij werd echt als indringer beschouwd (terwijl hij toch echt geen initiatief had genomen) en ook als dusdanig afgeserveerd.
Alsof alleen hij in de fout gegaan was en niet vooral zij. Ze komt er ook wel makkelijk vanaf met een emo-speech en wat droeve blikken… tja.
Plots was alle subtiliteit verdwenen, het voelde een beetje als natrappen.
Best een leuke, warme film, alleen jammer dat het ten koste van iemand moest gaan.

avatar van Insignificance
Niet zo fijn. Het beste wat Cholodenko doet, is hetgeen ze nalaat. Geen gezanik over de samenstelling van het gezinnetje, niet van buitenaf, niet van binnenuit. Iedereen beschouwt het als normaal en zo hoort het ook. Met dat aan de kant en een indie motortje eronder, zou dat wel wat kunnen opleveren, maar de humor is te mild om ontwapenend te zijn en het weet ook niet echt een tegenwicht te bieden voor het drama dat vanzelf eens om de hoek komt kijken. Een huwelijk is hard werken, hoor. Het is me wat, daar in het slot.

Daarvoor gaat het ook niet al te soepel. De kinderen zijn inderdaad oké (hun vrienden wat minder), met de volwassenen gaat het veel stroever. Elke keer als Cholodenko iets over hen wil zeggen, komt dat erg onnatuurlijk over. Vooral Bening heeft er last van. Een wijntje te veel, haar positie, verbale irritaties, het ligt er wel erg dik bovenop. Net als wat Moore en Ruffalo uitspoken en hoe dat uiteindelijk uitpakt. Het zal best gedurfd zijn, zo'n relatiedrama, maar deze lijkt iets te graag te willen. Het komt in ieder geval te vaak gekunsteld over.

avatar van MRDammann
The Kids are all Right, een film die floreert dankzij de fantastische acteerprestaties. De film wordt afgewisseld met humor en wat tragische momenten, waar ik altijd wel een voorstander van ben. Daarom voelen de emoties ook echt aan en word je het verhaal echt ingezogen. De verhoudingen in relaties die ontstaan zijn echt heel boeiend. Ook een mooi einde van de film!

avatar van bjerik76
goed geacteerd, en de interacties zijn oke.
De sexscenes hadden wat minder gemogen .
Niet al te zwaar drama, en niet al te vrolijke komedie.
Gewoon een mooie sleepfilm met mooie tijdsduur.

avatar van Boenga
Coming of age bij de jongeren, en relatieproblemen bij de ouders, in een mooie mix gegoten van drama, komedie en romantiek.
Niet overgedramatiseerd, heel real life, met als gevolg dat ik deze een heel stuk beter vind dan veel van de films die tussen de Atlantische en de Stille Oceaan gemaakt worden.
De vijf hoofdacteurs hebben daar een belangrijk aandeel in.

Minpuntje zoals ik hier nog wel lees, is de manier waarop Paul van het toneel verdwijnt - alsof hij de grote en enige schuldige is van de 'verwikkelingen'.
Wat in mijn ogen toch niet het geval is...

vond het een goede film ,moest wel lachen om de sex scenes....

avatar van Decec
Een goede komedie/drama film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende actrice Julianne Moore...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Af en toe onrustig camerabeweging...

avatar van Fisico
The kids are all right is een leuke luchtige drama/comedy over moreel onderwerp als spermadonorschap. Wat als je verwekte kind(eren) hun biologische en in eerste instantie anonieme vader wensen te ontmoeten? Het levert een boeiende film op en vooral het begingedeelte sprong er bij mij bovenuit.

Wat je te zien krijgt zijn geforceerde en ongemakkelijke dialogen tussen het gezin en Ruffalo. Ruffalo is zoals Bening het later verwoordt niets meer dan een indringer die zich wil nestelen in een nieuw gezin. Het levert spanningen op over opvoeding, levenstijlen en -visies. Laat staan dat je het clichématige overspel ook nog in overweging dient te nemen. Jammer dit laatste gegeven, want de film had op zich voldoende kwaliteit om het zonder te doen.

De acteerprestaties waren ok. Weinig op aan te merken. Het einde mocht misschien open zijn, ik had eerder een onafgewerkt gevoel. Het verdwijnen van Ruffalo leek me iets te simpel. Degelijke film, dat zeker, maar het verbaast me wel dat hij geselecteerd werd als beste film op de
Oscars van 2010. Nipte 3,5* voor mij.

avatar van IH88
“He might be weird. I mean, he donated sperm. That's weird.”
“Well, you know, if he hadn't, we wouldn't be here, so... respect.”

Onderhoudende film die drijft op het sterke spel van de acteurs, en ik kan het totale gebrek aan moralisme of sentiment ook wel waarderen. Het zijn allemaal niet de meest sympathieke personages, maar door de acteurs leef je wel met iedereen mee. Het voelt oprecht aan, en Bening, Moore, Ruffalo, Wasikowska en Hutcherson acteren ijzersterk. Het geeft wel een zure nasmaak dat Ruffalo's personage als de slechterik wordt afgeschilderd (terwijl ze allemaal fouten maken). Maar de laatste scènes zijn schitterend en maken veel goed.

avatar van stefan dias
IH88 schreef:
“He might be weird. I mean, he donated sperm. That's weird.”
“Well, you know, if he hadn't, we wouldn't be here, so... respect.”

Vind ik ook het zwakke punt van de film. Komt heel onoprecht over.