The Water Horse (2007)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Australië
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Jay Russell
met David Morrissey, Ben Chaplin en Emily Watson

Een eenzaam jongetje vindt een mysterieus ei, waarin een vreemd schepsel uit de Schotse mythologie blijkt te zitten. Nieuwsgierig gaat hij op zoek naar de herkomst van het watermonster.

avatar van hijman1946
[quote]John Barry schreef:
The Water Horse vind ik een leuke film.

Deze film vind ik makkelijk weg te kijken. De film vond ik op geen enkel moment langdradig. De film heeft een leuk verhaal. De film heeft goede special effects. Het watermonstertje is mooi gemaakt. De film heeft mooi camera werk. De film is gefilmd op erg mooie locaties en we krijgen in de film dus een paar mooie beelden van mooie landschappen voorgeschoteld.

Het acteerwerk in deze film is wel aardig, maar niet hoogstaand. Het acteerwerk van bijna de hele cast kan er wel mee door. Alleen Emily Watson als de moeder van Angus vond ik echt slecht acteren. Die moeder was trouwens ook wel een beetje storend. Ik vond die moeder onaardig en onsympathiek overkomen. Het kan aan mij liggen, maar ze lijkt mij geen fijne moeder.
De muziek in deze film is van James Newton Howard. Howard kan wel beter, maar toch zorgt hij voor een goede soundtrack die goed bij de film past.
Ik vond het einde van de film wel sterk. Een ander jongetje vind ook weer zo ei. De cirkel is rond en het verhaal kan bij een ander jongetje opnieuw beginnen. Leuk bedacht.
Al met al vind ik dit een vermakelijke familie film.

Jeugdfilm voor jong en oud met een verhaal rond het monster van Loch Ness.
Familiaal in de beginne (moest wel eens aan "ET" denken met de kleine Crusoe) en nadien heel avontuurlijk met visuele effecten en de gedachte dat kortzichtigheid de relatie mens-dier kan verstoren
Vertolkingen zijn zoals het hoort voor dergelijke films met een prima verteller als Brian Cox er bovenop.

Mooie jeugdfilm gebaseerd op Loch Ness.
Simpel verhaal, maar leuk voor de kinderen en ook wel volwassenen.
Niet echt een topper deze film, maar de speciale effecten voor het monster mogen wel gezien worden.

avatar van Sergio Leone
Leuk genoeg.

Kinderfilm, zeer zeker. Een soort Free Willy, maar dan in een ander, voor mij althans, aangenamer jasje. Verweven met de legende van het monster van Loch Ness, is dit een aangename zit.
De Schotse setting doet wonderen en ook de vertelstructuur werkt voor mij wel bij dit soort films.
Aangename wegkijker, ideaal als tussendoortje.