• 8.223.229 stemmen

Met onder meer: David Morrissey, Ben Chaplin en Emily Watson

Releasedatum: 14 februari 2008

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over The Water Horse

"How Do You Keep A Secret This Big?"

Een eenzaam jongetje vindt een mysterieus ei, waarin een vreemd schepsel uit de Schotse mythologie blijkt te zitten. Nieuwsgierig gaat hij op zoek naar de herkomst van het watermonster.

imageimageimage

Jock McGowan

avatar van hijman1946

hijman1946

[quote]John Barry schreef:

The Water Horse vind ik een leuke film.

Deze film vind ik makkelijk weg te kijken. De film vond ik op geen enkel moment langdradig. De film heeft een leuk verhaal. De film heeft goede special effects. Het watermonstertje is mooi gemaakt. De film heeft mooi camera werk. De film is gefilmd op erg mooie locaties en we krijgen in de film dus een paar mooie beelden van mooie landschappen voorgeschoteld.

Het acteerwerk in deze film is wel aardig, maar niet hoogstaand. Het acteerwerk van bijna de hele cast kan er wel mee door. Alleen Emily Watson als de moeder van Angus vond ik echt slecht acteren. Die moeder was trouwens ook wel een beetje storend. Ik vond die moeder onaardig en onsympathiek overkomen. Het kan aan mij liggen, maar ze lijkt mij geen fijne moeder.

De muziek in deze film is van James Newton Howard. Howard kan wel beter, maar toch zorgt hij voor een goede soundtrack die goed bij de film past.

Ik vond het einde van de film wel sterk. Een ander jongetje vind ook weer zo ei. De cirkel is rond en het verhaal kan bij een ander jongetje opnieuw beginnen. Leuk bedacht.

Al met al vind ik dit een vermakelijke familie film.

avatar van Movsin

Movsin

Jeugdfilm voor jong en oud met een verhaal rond het monster van Loch Ness.

Familiaal in de beginne (moest wel eens aan "ET" denken met de kleine Crusoe) en nadien heel avontuurlijk met visuele effecten en de gedachte dat kortzichtigheid de relatie mens-dier kan verstoren

Vertolkingen zijn zoals het hoort voor dergelijke films met een prima verteller als Brian Cox er bovenop.

Tarkus

Mooie jeugdfilm gebaseerd op Loch Ness.

Simpel verhaal, maar leuk voor de kinderen en ook wel volwassenen.

Niet echt een topper deze film, maar de speciale effecten voor het monster mogen wel gezien worden.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Leuk genoeg.

Kinderfilm, zeer zeker. Een soort Free Willy, maar dan in een ander, voor mij althans, aangenamer jasje. Verweven met de legende van het monster van Loch Ness, is dit een aangename zit.

De Schotse setting doet wonderen en ook de vertelstructuur werkt voor mij wel bij dit soort films.

Aangename wegkijker, ideaal als tussendoortje.

avatar van schenkowiets

schenkowiets

Al 4 keer gezien maar t blijft een prachtige film,en erg goed gemaakt .

Goed geacteerd en een geweldig verhaal,zoals je ze niet vaak meer ziet.

Deed me op 1 of andere manier aan E.T denken en die is ook super !

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Degelijke familie fantasy film waarbij de legende van het monster van Loch Ness gebruikt wordt voor de introductie van een magisch waterpaard. Vooreerst een prachtige setting in de Schotse Hooglanden. Ook het verhaal, gestoeld op kindermaat, was aangenaam om volgen. De kinderen hebben er vast van genoten, net als ik overigens.

Voor mij deed het, net als enkelen hierboven overigens, als een gedeelte ET en een slot met een Free Willy look. Een beetje eng en mysterieus in het begin wanneer hij ei is uitgekomen en het draakje zich verbergt. Verder wat grappige passages en leuke intermezzo’s met Churchill. Het plot met de militairen kwam moeizaam op gang, maar had op het einde toch nog wat om het lijf.

CGI was duidelijk, maar was best ok. Free Willy op het einde was voorspelbaar, maar past wel binnen het genre. Ook het feit dat de dieren verder overleven aan de hand van een nieuw (gevonden) ei is mooi meegenomen.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Denk dat ik deze film maar weer eens ga kijken, want ik kan me herinneren dat ik het destijds best een goeie film vond. Er zijn nog heel veel films die ik jaren geleden zag en zeker de moeite waard zijn om nog eens te bekijken. Daar is The Water Horse er ook één van. Het verhaal kan ik me niet meer precies herinneren, maar weet nog wel dat ik het toen niet slecht vond, daarom maar weer eens kijken.

avatar van H€yoka

H€yoka

Ik kan best begrijpen dat iemand dit een goede film vindt. Van het "papa is er niet meer" aspect over "het kleine diertje wordt gigantisch maar blijft lief" tot de klusjesman die eerst vervelend doet om dan tot een surrogaat vader uit te groeien, het zit er allemaal netjes in.

Laat nu net dat zijn wat me stoort aan deze film. Het draaft maar door, wordt nergens interessant en alle gebeurtenissen zie je vanop een kilometer aankomen. Er kunnen Duitse onderzeeërs in het loch komen? In een film over een gigantisch zeedier? Drie keer raden wat hier zit aan te komen...

2.5* voornamelijk voor de manier waarop de film het monster in beeld brengt.