• 8.227.888 stemmen

Met onder meer: David Morrissey, Ben Chaplin en Emily Watson

Releasedatum: 14 februari 2008

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over The Water Horse

"How Do You Keep A Secret This Big?"

Een eenzaam jongetje vindt een mysterieus ei, waarin een vreemd schepsel uit de Schotse mythologie blijkt te zitten. Nieuwsgierig gaat hij op zoek naar de herkomst van het watermonster.

imageimageimage

Sgnt. Walker

Jock McGowan

avatar van theonering

theonering

Erg mooie film en erg vermakelijk.

Hele goeie special effects, alweer petje af voor Weta Digital en Weta Workshop

avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

Typische film die gereleased is geweest, in een paar zalen heeft gespeeld en nu gedoemd is om in de videotheekbakken weg te rotten. Ik heb nog nooit iemand over deze fillm horen spreken. Cars en de smurfen zijn hypes, maar over deze prent hoor je maar weinig.

Ik vond het een goede film, een echte familiefilm. De film is ook iets meer voor oudere kinderen. De WOII omgeving en de ongerepte Schotse Highlands maakt de film net iets minder mainstream dan we gewend zijn. Het begin is ook vrij eng,althans dat kan ik mij voorstellen bij jonge kinderen. Het monster is trouwens zeer goed gemaakt, komt zeker niet fake over. Wel mocht de vriendschap tussen het jongetje en het wezen iets meer benadrukt worden. Ik vond het nogal een benefit vriendschap. Zolang je iets blijft eten geven, is het je dankbaar en heb je er iets aan.

Ik ben zelf naar de Highlands vorig jaar geweest en heb dus uiteraard ook loch ness bezocht. Het is prachtig en de film deed dit voor een stuk herleven. Mooie aanzet om het monster van loch ness verhaal terug in het leven te roepen.

avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

Bitking schreef:

Deed mij steeds denken aan Free Willy deze film.

Inderdaad mij ook zeker tegen het einde

avatar van kampsie1

kampsie1

Ik zal wel een kind van 35 zijn, vond het schitterend!

avatar van lala83

lala83

Film advies:

Zeer mooie film, hier is moeite voor gedaan en dat zie je ook, prachtig verhaal over monster van lochness, zeer goede soundtrack kortweg 4,5 sterren.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

De kids vonden hem wel leuk, mooi tevreden zijn Wendy....nou wel ik vond het maar helemaal niks.

Belachelijk snel groeiend monster van Loch Ness in belachelijk cliché-verhaaltje met een zielig jongetje en een aardige en heleboel slechtbedoelenden volwassenen.

Liefdeloos massa-product.

En geweldig idee van SBS6 om deze film voor jeugdig publiek aan te bieden namens een cognac-producent

Joy4ever

Wat een tegenvaller idd. Dat beest is in no-time groot. Maar dat is niet het grootste manco imho. Ik mis de betovering door het verhaal. Nergens krijg je echt sympathie voor het jongetje of voor het monster. Zeer matige kinderfilm.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Beetje bij elkaar gejat van allemaal andere films als E.T. en Stuart Little, maar nu met het Schotse landschap om het extra kleur te geven.

avatar van J.Ch.

J.Ch.

Wat een negatieve reacties hier... Ik vond het juist een heel lieve film! Het beest zag er prima uit, de landschappen waren prachtig, het acteerwerk was prima - zelfs van de kinderen - en met een Schots accent kun je me ook altijd wel een plezier doen. En het verhaal... Als dat je niet aanstaat, gaat deze film 'm niet worden, nee. Maar ik zou de film nou niet willen afschrijven omdat het monster zo snel groot wordt, dat brengt juist de vaart in het verhaal. Bovendien vind ik het wel fijn dat het niet té Hollywood is, het kan niet altijd allemaal goed aflopen. Volgens mij is deze film juist heel erg geschikt om met de familie te kijken.

avatar van Brix

Brix

Ik herken mijn beleving van deze film ook niet in de negatieve kritieken.

Ik zag hem voor 't eerst een jaartje geleden ongeveer, toen ik de DVD kocht.

De beoordeling van J.Ch. is vrijwel gelijk aan die van mij.

Ik wil de film desondanks binnenkort nog eens opnieuw gaan bekijken (ik heb de TV uitzending niet gezien)

Benieuwd of mijn indruk nu anders zal zijn met de negatieve opmerkingen in mijn achterhoofd.

Ik vond het kleine "monstertje"erg aandoenijk.

Het deed mij onwillekeurig denken aan 'Zwelgje' uit de Tom Poes en Bommel film 'Als je begrijpt wat ik bedoel'.

Al met al ook de leukste film over het "monster van Loch Ness"die ik ooit gezien heb.

avatar van shawna

shawna

Heerlijk feel good movie helaas zijn er veel te weinig van.

avatar van .Herkauwer

.Herkauwer

Wat is dit toch een hoopje cliché. Wat zat ik me toch kapot te ergeren aan die militair die steeds chagrijnig naar dat kind kijkt. Konden ze nou echt niets anders verzinnen om duidelijk te maken dat er een 'badguy' tussen de militairen zit? Zo zitten er nog meer stukken in waarbij je als kijker nooit de kans krijgt om zelf die kartonnen karakters te ontdekken.

Dan is het wel een kinderfilm, maar van kinderen kun je toch wel verwachten dat ze zelf ook wat snappen. Indien ze nog niet die leeftijd hebben bereikt, zullen ze zich alleen (terecht) druk maken om Nessie.

Dit is weer zo'n voorbeeld van makers die hun kijkers onderschatten, met als gevolg dat het een clichéverhaaltje wordt.

2 sterren, ik kon me af en toe nog wel 'vermaken'.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Een zeer goede jeugdfilm. Maar voor volwassenen ook erg vermakelijk. Ik stond weer versteld van de goede special effecten. Het beestje ziet er heel echt uit. Ook als het gegroeid is. Erg mooi. Wat zitten er toch veel te zeuren dat het beest snel groeit? Boeiend? Het landschap is ook erg mooi. Zeker wil ik nog een keer naar Schotland.

cantforgetyou schreef:

Het landschap is ook erg mooi. Zeker wil ik nog een keer naar Schotland.

De film is opgenomen in Australië

avatar van rep_robert

rep_robert

De film is iets te kinderachtig naar mijn mening, de avonturen die beleefd worden stellen net even te weinig voor om echt te imponeren, zit de film vol vervelende stereotypen en is de CGI bijzonder wisselvallig. Zo vond ik Crusoë in het begin wel erg mooi en realistisch vormgegeven, maar werd hij naarmate hij ouder werd steeds lelijker en werd het duidelijk dat het water paard een product uit de computer is. Wel een pluim voor de adembenemende omgevingen.

Voor de kids prima te behappen, maar ik ken toch wel betere fantasyfilms die beter uitgewerkt zijn.

• 2067 stemmen

E.T. uit een meer, zonder familie, die springt als een vrije orka, verpakt in (o.a.) Schotse omgevingen. Dat is the Water Horse.

Jay Russell is een kruimeldief en pikt zonder gene van het ene na het andere product. Beter goed gejat dan slecht verzonnen. Maar zo goed is het allemaal niet.

De effecten zijn in het begin, met het kleine waterpaardje, nog alleraardigst. Ook in bad oogt het allemaal vrij waarlijk. Maar de stukken waar de Jordy van Loon look-a-like (Angus) op de rug van Crusoe zit, laten zien dat het budget krap was. Sowieso is de wijze waarop Crusoe als een speer groot wordt nogal debiel. In één lopende scène verandert de kleine Gremlin binnen no-time in een kolossale draak.

Halverwege verliest de film het verhaal wat uit het oog, en dat is waarschijnlijk de grootste reden dat de film weinig magie bevat. Samen met het feit dat Russell het script nogal eenzijdig - met een dun laagje oorlog - op het doek verwerkt. Kan hem het verder schelen dat hij op de meest clichéachtige manier eindigt (opa is Angus en kind vindt een nieuw ei - gut o gut).

Verder zeker niet slecht en voor kinderen kan the Water Horse best betoverend werken (volwassenen prikken er te snel doorheen).

Joy4ever schreef:

De film is opgenomen in Australië

Het filmen vond plaats in onder andere Nieuw-Zeeland, Schotland en de studio's in Wellington.

Nicolage Rico schreef:

De eerste gouden boterham van dit jaar is hierbij vergeven

Joy4ever schreef:

De eerste gouden boterham van dit jaar is hierbij vergeven

Toen jij op cantforgetyou reageerde?

avatar van Decec

Decec

Een mooie avonturenfilm...

Mooi verhaal...

Mooi gemaakt...

Uitstekend acteerwerk...

Prachtig mooi omgeving...

Mooi HD kwaliteit...

Ook uitstekend achtergrond muziek (Dolby Digital)...

Het is echter moeite waard...

Leuk voor kinderen, maar ook voor volwassen...

avatar van queenie

queenie

Leuke film. Mooi gemaakt dat diertje wat erg snel groeit. Leuke familiefilm. 3*

avatar van Lennert

Lennert

Prachtige familiefilm. Oh wat is het zoet allemaal, maar het is door de cast, de Schotse (Nieuw-Zeelandse) omgeving en de sterke soundtrack, zoveel malen beter te verteren dan het gros van de zoete Hollywood troep. Nessy, pardon, Crusoë is een fijn geanimeerd en bovenal aandoenlijk monster, terwijl de acteurs (vooral Chaplin en Watson) goed op elkaar ingespeeld zijn.

De film heeft in de vorm van de gevestigde soldaten en de oorlogsdreiging nog een leuk historisch subplotje er in zitten, dat tegelijkertijd ook voor de enige vorm van spanning en actie zorgt. Echt spannend wordt het nergens, maar er zitten tegen het einde een aantal vermakelijke momenten die de film iets dynamischer maken dan het anders zou worden. Gewoon een erg leuke film voor het hele gezin.

avatar van SaNDuTjE

SaNDuTjE

Aardige fantasy die goed van start gaat maar toch in z'n voorspelbaarheid ten onder gaat.

Wat in het begin opvalt is de redelijke goeie CGI. Het verhaal lijkt door de oorlog een interessante wending te krijgen maar lijkt meer gebruikt te zijn als opvulling dan dat het iets toevoegde. De relaties tussen de vrouw, hulp en de majoor lijken wat geforceerd om te overtuigen, waardoor alleen die tussen Angus en Crusoe overblijft. Op zich niet verkeerd maar ook weer zo voorspelbaar dat het mij niet wist te ontroeren helaas, aangezien ik wel vatbaar ben voor dit soort films. De schitterende omgeving dragen bij aan een aantal mooie shots van de Schotse Hooglanden waardoor dat al haast een reden is om de film te kijken. Hoe dan ook voor (met name) jong en ook oud best een aardige film waar wel wat meer in had gezeten.

avatar van K. V.

K. V.

Meestal heb 'k het niet zo als de film te digitaal is, maar hier was het goed gedaan. Het verhaal is inderdaad voorspelbaar, maar stoorde niet.

Tja, voor de rest was het een goeie familiefilm, een aanrader voor jong en oud.

avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

Het verhaal over Loch Ness is natuurlijk sowieso wel erg interessant, en het is dan ook leuk dat er eens een film over is gemaakt. Voorspelbaar maar flink wat mooi beelden.

Een film die zich uit leent voor een wat jonger publiek waardoor het voor mij soms wat kinderachtig over kwam.

Toch 3 sterretjes!

avatar van wimaroca

wimaroca

samen gekeken met de kinderen,zeer goed gemaakt

inderdaad een kinder film maar is goed te kijken

toch 3 sterren

avatar van John Barry

John Barry

The Water Horse vind ik een leuke film.

Deze film vind ik makkelijk weg te kijken. De film vond ik op geen enkel moment langdradig. De film heeft een leuk verhaal. De film heeft goede special effects. Het watermonstertje is mooi gemaakt. De film heeft mooi camera werk. De film is gefilmd op erg mooie locaties en we krijgen in de film dus een paar mooie beelden van mooie landschappen voorgeschoteld.

Het acteerwerk in deze film is wel aardig, maar niet hoogstaand. Het acteerwerk van bijna de hele cast kan er wel mee door. Alleen Emily Watson als de moeder van Angus vond ik echt slecht acteren. Die moeder was trouwens ook wel een beetje storend. Ik vond die moeder onaardig en onsympathiek overkomen. Het kan aan mij liggen, maar ze lijkt mij geen fijne moeder.

De muziek in deze film is van James Newton Howard. Howard kan wel beter, maar toch zorgt hij voor een goede soundtrack die goed bij de film past.

Ik vond het einde van de film wel sterk. Een ander jongetje vind ook weer zo ei. De cirkel is rond en het verhaal kan bij een ander jongetje opnieuw beginnen. Leuk bedacht.

Al met al vind ik dit een vermakelijke familie film.

3,5 ster voor deze film.

avatar van RuudC

RuudC

Ondanks dat The Water Horse een best leuke familiefilm is, kun je er niet echt onderuit dat de film niets, maar dan ook echt helemaal niets origineels heeft. Nu zie ik sommige mensen films aanhalen, waar ik dan wel weer mijn twijfels bij heb, maar de overeenkomsten met een kinderprent als Als Je Begrijpt Wat Ik Bedoel zijn toch wel erg duidelijk.

Nogmaals, leuke film hoor. The Water Horse geeft een leuke draai en semi-verklaring aan het mysterieuze monster van Loch Ness. Dat het verhaal zich in de tweede wereldoorlog afspeelt, lijkt aanvankelijk wat vreemd, maar het voegt wel iets toe. Heel klein beetje dan. Ik had het niet erger gevonden wanneer het een wat grotere rol zou spelen. Nessie ziet er verder best goed geanimeerd uit. Sommige scenes zijn duidelijk meer geschikt voor kinderen dan volwassenen en iedere 25-plusser zal tegen het einde "Free Willy!" geroepen hebben. Al met al een leuk avontuur en een geinige rol van the governor.

avatar van arno74

arno74

Aardige film over een jongen en een soort van monster van Loch Ness dat uit een ei komt dat het jongetje heeft gevonden. Aardige jeugdfilm maar wat mij betreft veel minder leuk en minder geschikt voor volwassenen dan een film als Pete's Dragon (2016). Het zijplot over militairen die zich vlak bij het meer vestigen (welke zowat evenveel tijd opeist als het hoofdverhaal van de film) was flauw en misplaatst. 3*

avatar van panax

panax

prachtige beelden van schotland ,zelf twee jaar geleden geweest onvergetenlijk hoe mooi dat land is.

leuke film met leuke special effects !!