Pete's Dragon (2016)

3,12

Avontuur / Familie

geregisseerd door David Lowery
met Oakes Fegley, Bryce Dallas Howard en Robert Redford

Al jaren maakt houtsnijder meneer Meacham kinderen blij met zijn verhalen over een woeste draak die diep in de donkere bossen van de Pacific Northwest woont. Zijn dochter Grace, die werkt als boswachter, vindt die verhalen maar ongeloofwaardig. Totdat zij Pete ontmoet. Pete is een mysterieuze jongen zonder huis en familie die samen beweert te leven met een gigantische, groene draak genaamd Elliott. De beschrijvingen die Pete over de draak vertelt, lijken verdacht veel op de draak uit de verhalen van meneer Meacham. Daarom gaat Grace samen met haar vriendin Natalie op zoek naar de waarheid. Een zoektocht die resulteert in wonderlijke vriendschappen.

67 BERICHTEN 20 MENINGEN
avatar van bjerik76
geplaatst: 17 juni, 23:56 uur [permalink]
Eerder ging Bryce Dallas de strijd al aan met een monster in " The Village", vervolgens dinosaurussen in "Jurassic world, en nu red ze een draak.

Ik heb de film niet 3d gezien, misschien viel de draak daarom wat tegen, maar ik vond het anno 2017 toch wat onrealistisch en erg computer-achtig overkomen.

De cast is wel goed, de muziek, maar van de mierzoete draak viel de moed mij in de schoenen.
Ook jammer is dat de film geheel anders is dan het origineel, ik heb geen vuuroren en zee gezien.
Het is een totaal ander verhaal dan het origineel. ook dat is jammer.
Maak een mooie " real action" kopie ( wat het origineel min of meer al was)
Of maar net als Maleficent een soort 2e kijkvan het origineel .

Ieder geval ben ik het wel eens dat de bossen beschermd moeten blijven., maar deze film is voor mij geen blijvertje,

avatar van horizons
geplaatst: 18 juni, 00:27 uur [permalink]
Een 1 op 1 kopie van het origineel is toch maar saai.

avatar van Solipsis

geplaatst: 21 juni, 23:16 uur [permalink]
Weet niet welk origineel, maar ik vind het op de een of andere manier wel hartverwarmend vooral in het begin...
Schaam me er niet echt voor dit als volwassene te waarderen. Maar steeds meer tegen het einde aan vind ik het zo extreem 'feel-good' en overdreven zoet worden dat ligt me er echt wat te dik op. Pure suikerklontjes dat is voor een paard wat mij betreft.

Of een diabetische draak ofzo

avatar van mjk87
geplaatst: 22 juli, 20:51 uur [permalink]
Die draak zoals die eruit ziet -zo overduidelijk uit de computer- kon 15 jaar terug al niet meer, maar in 2016 verwacht ik toch echt meer. Zeker ook van Disney, want de cgi hebben ze daar de laatste jaren dik op orde.
Verder een vreselijke film. Doodsaai gefilmd met werkelijk niets bijzonders te melden, matig geacteerd, matig verhaal, heel kinderlijk van toon, nergens spannend of ook maar meelevend. Nee, eigenlijk kan ik hier niets positiefs over melden. 0,5*.

avatar van horizons
geplaatst: 23 juli, 00:14 uur [permalink]
mjk87
Wat maak je me nu.

avatar van mjk87
geplaatst: 23 juli, 00:49 uur [permalink]
Ja, zoiets dacht ik ook: Disney, wat maak je me nu.

Deed me erg denken aan Unendliche Geschichte, vind ik ook zo een kinderlijke maar ook vreselijke film. Die heb jij ook 4,0* gegeven zie ik Dit soort films zijn het hem soms gewoon niet.

avatar van ikkegoemikke
geplaatst: 8 augustus, 10:38 uur [permalink]
“You know, when I was a little girl... ...I wanted to live in the forest more than anything.
I love being out there. It was so fun, with the squirrels and the birds and the trees...
So, when I grew up, I made it my job to protect the woods, and everything in them.
Which I supposed includes you.”

Ik heb nog maar net mijn mening neergepend over “Beauty and the beast” en besefte naderhand dat ik al een paar keer “Pete’s dragon” heb gekeken, samen met mijn 7-jarige dochter, zonder hier eventjes iets over te vertellen. Dan maar snel die schade inhalen en een kort en krachtig opiniestukje uit mijn mouwen schudden. Zoals ik al eerder vermelde kan ik een verfilmde versie van een Disney tekenfilm altijd wel appreciëren. Nu was de versie uit 1977 eigenlijk al een mix van een gewone film met tekenfilm (met wijlen Mickey Rooney). De draak in deze versie ziet er wel levensecht uit en heeft gelukkig geen roze pruik meer, maar licht op als een groene lampion als Pete hem aanraakt.

Er is maar één manier om mijn kinderen het boeiend te houden tijdens het kijken van een verfilming van een Disney tekenfilm, en dat is ervoor te zorgen dat ze direct in het verhaal gezogen worden en datgene te zien krijgen waarvoor ze zijn gaan kijken. Geen langdradige uitweidingen aan het begin dus alsjeblieft. En dat is waarom deze film zo in de smaak viel bij mijn ongeduldig dochtertje. De draak die zich als taak stelde om zich te ontfermen over die arme Pete (Oakes fegley), liet niet lang op zich wachten. Voordat ze het wist keek ze ademloos naar uiteen wijkende bomen en zag ze de immense groene draak verschijnen wiens knuffelgehalte wel enorm hoog is dankzij zijn zacht lijkende pels. Het dodelijk ongeval wordt ook niet expliciet in beeld gebracht, wat dan wel weer zorgde voor een langere periode waarin de nieuwsgierige vraag “Wat is er met Pete’s mama en papa gebeurd?” gesteld werd. Maar dat euvel was alweer snel vergeten zo gauw het avontuur in hogere versnelling geschakeld werd.

Het verder verloop van de film is niet bijster origineel en volgt het gekende thema waarbij jongeren, die nog steeds in sprookjes geloven en verwonderd naar zulke sprookjesachtige dingen kijken zonder financieel winstbejag, het opnemen tegen volwassenen die het niet zo goed voorhebben met deze wonderbaarlijkheden. Inderdaad, geldgewin of angst is meestal een motief om het fantastische te kooien. Hier is dit Gavin (Karl Urban) die van Elliot een soortement kermisattractie wil maken. Vanzelfsprekend zijn er ook de volwassenen die in oude legendes en sprookjes blijven geloven zoals Meacham (Robert Redford). En dan zijn er nog diegenen die na bepaalde tijd erin beginnen te geloven zoals Grace (Bryce Dallas Howard) en Jack (Wes Belley). En dit alles werd weeral volgestouwd met jeugdig enthousiasme, avontuurlijke belevenissen en vreselijk spannende actie. Op kinderniveau wel te verstaan.

Ach uiteindelijk heb ik toch enorm genoten van deze eenvoudige jeugdfilm. Een moment van ontspanning waarbij ik toch overvallen werd door kinderlijke verwondering. En tegelijkertijd genieten van de toegepaste moderne technieken en grafische magie. Het moment waarop Pete en Elliot spelend elkaar najagen en Elliott neerplonst in de stromende rivier was prachtig om te zien. En als volwassene apprecieerde ik ook het acteerwerk van Robert Redford, Bryce Dallas Howard en natuurlijk Oakes Fegley. Maar weet je wat me het meeste plezier deed? Dat moment dat mijn dochter me met zo’n lachende ogen aankeek, vol pretlichtjes, en vol overtuiging me vroeg of we hem nog eens zouden kijken. Missie geslaagd Disney!