Wish You Were Here (1987)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door David Leland
met Emily Lloyd, Tom Bell en Jesse Birdsall

In een Engelse conservatieve badplaats groeit Lynda op met haar vader en jongere zusje. Al op jonge leeftijd houdt Lynda ervan om te rebelleren. Ze loopt constant te vloeken, wat in de strenge gemeenschap niet op prijs wordt gesteld. Haar vader stuurt haar naar een psychiater die probeert te achterhalen waar al dat gevloek vandaan komt. Als ze een tiener is, wordt ze exhibitionistischer en wordt haar gedrag seksueel getint. Ze wordt zelfs zwanger van een bekende van haar vader.

avatar van narva77
Wat is er mis met mijn plaatjes?

avatar van Jordy
Jordy (admin)
was nou niet echt mooi...

als het standaard imdb plaatje niet mooi is svp even verder zoeken... er staat nog een film van je in de wacht waar ik morgen even een beter plaatje bij ga zoeken

Een greep uit het leven van een "hard to handle" tienermeisje dat zich afspeelt in de jaren 50.
Goed verhaald en in beeld gebracht.
Genietbaar.

Redelijke film over een 16-jarig meisje dat nogal te koop loopt met haar seksualiteit. Een vrij simpel verhaal, maar onderhoudend gebracht (mede door de goeie en onbeschaamde rol van Emily Lloyd). Hier en daar wordt een verklaring voor haar gedrag aangetipt, maar dat blijft helaas wel wat oppervlakkig.

Is dit op dvd? Kan iemand me Pm'en voor meer informatie?

avatar van Uzza_Sparta
gotti schreef:
Is dit op dvd? Kan iemand me Pm'en voor meer informatie?

voor minder dan 5 pond via www.amazon.co.uk

Region 2 DVD Release Date: 17 Sep 2007

Fan-tas-tisch! Met een brok in m'n keel zitten kijken. Prachtig verhaal, maar ook fantastisch gespeeld door Emily Lloyd en Tom Bell. De eerste rol van Emily Lloyd en misschien wel de beste die ze gespeeld heeft. Pas zeventien, dus stond ze dicht bij haar personage van de eenzame, kwetsbare maar ook vol levenskracht zittende tiener, die schijt heeft aan alles en iedereen: 'up your bum!'. Maar die uiteindelijk wel met de brokken komt te zitten.

David Leland heeft er een memorabele film van gemaakt, prachtig van beeld en de sfeer van zo'n naargeestige Engelse badplaats met vettige fish and chips, armoede en dubbele moraal druipt er vanaf. En dan ook nog een perfect passende soundtrack. Uit niets blijkt dat deze film dertig jaar oud is. Tijdloze filmkunst.

avatar van Baboesjka
Mooie film! Vandaag op YouTube bekeken. Het verhaal interesseerde mij erg, goed geacteerd en mooi in elkaar gezet. Ook door de beelden uit het verleden tussendoor. Een film die mij aan het denken zette. Vier sterren!