The Girl Next Door (2004)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Luke Greenfield
met Emile Hirsch, Elisha Cuthbert en Timothy Olyphant

Matthew Kidman staat op het punt te slagen voor zijn eindexamen als hij zijn mooie nieuwe buurmeisje Danielle ontmoet. Matthew is ervan overtuigd dat hij het meisje van zijn dromen heeft gevonden, totdat zijn seksgeoriënteerde vriend Eli onthult dat Danielle eigenlijk een pornoster is. Matthew is zwaar geschrokken en weet niet hoe hij met de situatie om moet gaan.

ik dacht dat Moviemeter bij de beoordeling van een film een onderscheid zou gaan maken tussen aantal sterren en aantal tissues?

Dat zou het gemiddeld aantal sterren wel flink drukken, dunkt me

avatar van fabbyke
eel leuke film ook veel gelachen en de film is gwn lekker

Jemig, wat een hoog gemiddelde bij deze film. Lijkt me nogal een flauwe puberfilm.

Eerder een leuke puberfilm.

avatar van sn@ke
the girl next door ****

Onverwacht goede , kleine , hedendaagse maar erg leuke jongerenkomedie. Het verhaal is redelijk. The girl next door staat bol van dolgrappige situaties en vondsten. Acteerwerk is overtuigend en grappig , met natuurlijk een prachtrol voor Cuthbert.

The Girl Next Door...

Damn wat een lekkere film is dit zeg, ik heb hem nu 2 x gezien, en dit is echt 1 van de beste films wat ik ooit gezien heb...

Ook Elisha Cuthbert speelt echt geweldig in deze film, plus ze is natuurlijk wat al eerder gezegd is... ongelooflijk lekker!

Maargoed, ik heb dus nu ff een vraag voor jullie, want ik kan niet achter de naam van een nummer komen...

Het stuk waarbij Matthew, Danielle en de rest door de slingers bij het prom lopen, draait een rapnummer op de achtergrond, weet iemand wat de naam is van dat nummer?

Graag antwoord hierop.....

Kheb hem al... Het was "Lapdance" van N.E.R.D

avatar van Jorick
Leuke, komische "tiener-film" die me erg mee viel.

avatar van Phoenix
Ontzettend clichèmatige film die niet de juiste balans tussen romantiek en teen-comedy weet te vinden. Hij wordt daarentegen volkomen gered door de geweldige muziek en Cuthbert, die de film naar 3* liften.

Door het flinke gemiddelde hier had ik er iets meer van verwacht, maar ik heb weleens leukere teenage highschool movies gezien.

Die regisseur is wel grappig soms, en vanwege Cuthbert toch nog 3*

echt zeer leuke film en alisha speelt haar rol echt (Y)

Ik vond het een flauwe film, halverwege de film heb ik hem uitgezet......

avatar van ToNe
Bij tienerkomedies/drama's is het in het begin bijna een verplicht introductienummer: het presenteren van het schoolklimaat, met natuurlijk de jocks en de misfits. Heerlijk, die nuance.

En dan komt the girl next door. Wat hierna volgt zou een beeld kunnen geven hoe de Zuid-Koreaanse My Sassy Girl in een Amerikaans setting eruit zou kunnen zien.
Kunnen zien, he. De meid is brutaal en onvoorspelbaar, maar zoals bij de meeste films schuilt er dan iets onder het oppervlak. Zou ze dan ook een misfit zijn?

En hoe.
Het verhaal laat zich dan van haar andere kant zien.
Het pornogegeven wordt [door de hoofdfiguren] niet verheerlijkt. Het is eerder tragisch. Zeker als de toedracht achterwege wordt gelaten. We weten allemaal dat je niet zomaar even besluit om adult films te maken. Had de film ook hiervoor tijd genomen, dan had je een deprimerende film als resultaat.
Sterker nog, je zou Danielle niet eens meer als object of desire kunnen zien.

Het is dan uiteindelijk jammer dat de film aan het eind, de geldschieters ook eens blij gaat maken, door weer in een simpele tienerkomedie/drama te veranderen, inclusief inventieve race tegen de klok en autoriteit en een zorgeloze happy ending.

Interessant vanwege het middenstuk, al moet je de stereotype omgeving even negeren.

ik vond dit een hele leuke en interessante film, ik heb er smane met een vriendengroepje naar gekeken en vonden het allemaal heel leuk, ik raad dit dan ook aan alle tieners aan.....4,5 sterren....

Hele leuke film, om ff relaxt byte lachen.. heb in tijden niet zo goed kunnen lachen en geef em 3.5 sterren
wel zakte ie heeel ff weg maar was daarna weer volop terug

avatar van _Daan_
Elisha Mooie vrouw!

Film allang gezien maar ik ga hem zekere nog eens bekijken

Gewoon alleen 4* voor dat godse lekker wijf

Ik heb hem net zitten bekijken en vond het een leuke film. Echt een film om lekker ontspannen met een zak chips en een biertje op de bank te bekijken en te genieten van Elisha Cuthbert...

EEE
Onverwacht leuke film! Erg goede filmmuziek en een lekker ontspannen sfeertje. Normaal heb ik het niet zo op dit soort films, maar dit is toch echt een geval apart.

Natuurlijk wordt er ook een hoop goed gemaakt door Elisha, echt een ongelofelijk lekker wijf!!!

Zeker vier sterren waard.

avatar van james_cameron
De ultieme mannelijke fantasie wordt werkelijkheid in deze aangename romantische komedie. Veel rake grappen, leuke akteurs en een vrij realistisch beeld van de amerikaanse seks-industrie tillen deze vlot gemonteerde film boven de middelmaat uit. En Cuthbert is inderdaad erg lekker.

avatar van HiLL
Comedy-Fan schreef:

The Girl Next Door...

:O :O :O Dus hij is bijna net zo goed als La Vita e Bella, Pulp Fiction, Shawshank Redemption en the Godfather?

(Eurotrip een 5 :O)

avatar van BoordAppel
Kan het misschien afgelopen zijn met andere cijfers erbij halen van bepaalde users. Dat is namelijk heel erg irritant.

"Who's your daddy?"
Speelde ik maar de rol van ene Emile Hirsh...:(

avatar van Edie
Wel grappig, niet heel bijzonder... 3 sterren.

avatar van HiLL
BoordAppel schreef:

Mag ik vragen wat daar zo irritant aan is? Omdat het offtopic is, aangezien het dan een andere film betreft?

Bijvoorbeeld.

Leuke film die je lekker op je gemak kunt kijken.

In het begin dacht ik zal wel een heel commerciële film zijn... ahja was het ook naar mijn mening.

Maar wel een hele leuke film! Leuke gespeeld door elisha cuthbert ik heb veel bewondering voor haar!
Ook bekent van de serie 24, ze kwam naar hollywood deed veel audities waaronder voor 24 waar ze gelukkig voor aangenomen werd!

Ook werd ik verrast door emile hirsch behalve dat hij super cute is, speelt hij de rol van nerdje errug goed!

High school film a la american pie achtig vind ik

Leuke film...grappig en best ook wat romantisch :)
Kan er mij soms iemand zeggen hoe het liedje noemt of wie de componist is ervan; als ze op de party beginnen te kussen
Thx greetings

The Verve - Lucky Man meen ik.

avatar van gemaster
Volgens mij heeft Kos helemaal gelijk.