Desu Nôto: The Last Name (2006)

Alternatieve titels: Death Note: The Last Name | Death Note 2

Japan / Verenigde Staten
Horror / Mystery

geregisseerd door Shûsuke Kaneko
met Tatsuya Fujiwara, Ken'ichi Matsuyama en Erika Toda

In dit vervolg op Desu Nôto sluit Light Yagami (Tatsuya Fujiwara) zich aan bij een speciaal team dat op zoek is naar Kira. Hij hoopt daarmee de verdenking van zichzelf af te wenden. Tevens hoopt hij op deze manier af te raken van detective L (Ken'ichi Matsuyama), die hem nog steeds op de hielen zit.

Is Light in deze film een vrouw:S

avatar van Roodkapje
Als je deze film naast de manga en de anime legt komt hij er het zwakst uit van de drie. Hier en daar vond ik dat het acteren erg ongeloofwaardig overkwam en ook de CGI was bedroevend slecht.
Maar de film entertained wel, en dat is wat we nodig hebben

niet kijken voor dat je de manga en anime hebt gezien
heeft de zelfde gebeurtenissen maar iets anders

5* voor kira

Geweldig gevolg op deel 1..
niet dat er een stukje mist ofzo..
zoals je vaak bij andere films ziet..

Die Ryuk is en blijf geweldig.. ookal zie je hem niet veel in deze film..

ik hoop dat ze een keer op tv komen lijkt me wel cool

shahad
Max77 schreef:
Is Light in deze film een vrouw:S

Nee

*SPOILER*=, aan het einde de eerste deel zie je een tweede Death Note, die bij het meisje (Misa) terechtkomt. Kortom, Light blijft hetzelfde personage....

---------------

Goeie film , maar het eerste deel was beter....

avatar van sylphil
Quote shahad "Goeie film , maar het eerste deel was beter...."

Helemaal mee eens.

avatar van totalreject
silverfaustx schreef:
niet kijken voor dat je de manga en anime hebt gezien
heeft de zelfde gebeurtenissen maar iets anders

LOL dat is een understatement

avatar van Hero-man
Een hele mooie film.. Deze moet je meteen naar 1 kijken dat is het beste...
Een welverdiende 4.5*

Super onozele film, dramatisch acteerwerk..lijkt wel een toneelmiddag op een basis school..te belachelijk voor woorden.
Het verhaal ging wel, de film is wel vermakelijk.
Heb m zelfs afgekeken!
Met wat betere special effects en geloofwaardige acteurs zou het allemaal wat beter zijn.

avatar van watarichase
ik vind light gewoon echt raar..
ja ik vind de anime veel leuker.
alleen de nieuwe film, L change the world, wat gebasseerd is op L vind ik echt heel mooi.

avatar van Taken
Wow wat was het weer een heerlijke film om naar te kijken, ik vond m ietsjes beter dan het eerste deel.

Edgar77
totalreject schreef:

LOL dat is een understatement

Mee eens!!! Het einde van deze film... Niet echt zoals Death Note zou moeten zijn.
Deel 1 was nog aardig te pruimen. Deel 2 kijken we maar niet meer.

Toch liever de Anime!

avatar van totalreject
Edgar77 schreef:

Deel 1 was nog aardig te pruimen. Deel 2 kijken we maar niet meer.

Toch liever de Anime!

Ik vond het einde van de anime eigenlijk nog slechter dan die van deze film.
Voor het beste einde van de Death Note reeks moet je bij de manga (boekies) zijn. Wat natuurlijk ook meteen het originele einde is.

avatar van Rudeo
Was toch minder dan deel 1 want dit tweede deel ging op een vrij degelijke manier verder en deed verder niks bijzonders, het onheilspellende was er voor mijn gevoel een beetje vanaf en maakte de film daarom ook minder spannend. Verder begon het matige camerawerk nu ook op te vallen maar ben daarentegen wel heel benieuwd geworden naar de Anime

film_kaza
Beter als deel 1!
De serie werd vanaf episode 16 veel minder. Maar de film gaat vanaf daar gewoon op een goed en spannend niveau verder. Geen mannetjes die pielen rond een tafel en geen vervangers voor L. Zo had de serie moeten eindigen.

Spannend, aangezien het een andere verhaallijn aaneemt tegenover de serie. L komt een stuk cooler over vergeleken met deel 1 en het weet de aandacht vast te houden.

3,5 *

avatar van Baggerman
Inderdaad is het een beetje voortborduren op deel 1, maar toch nog wel onderhoudend.

Light irriteert me hier ontzettend, terwijl ik 'L' een ontzettend gaaf personage vindt, met zijn geklieder met zoetigheden!

De laatste tien minuten vond ik wel too much, onnodig en saai...

Leuke film, L was weer aan het eten. Het leukste vond ik nog wel toen L zijn duim opstak, nog nooit hem blij gezien!

avatar van viewtiful
toch best wel een tegenvaller als je de manga gelezen hebt
Dat L zijn duim opstak was inderdaad wel tof. L vond ik sowieso wel sterk gespeeld. Ik ben aan de manga Light gewend en als je hem dan in de film ziet valt het op de een of andere manier toch wel tegen net zoals Misa. Ik had Misa schattiger verwacht. Daarnaast gaat de film echt veel te snel, maar dat kan komen omdat ik de manga gelezen hebt.

Heb de manga niet gelezen de anime weer wel.
Maar goed Misa zou blond haar moeten hebben en de vader van light leek niet echt etc, mja daar stoorde ik me totaal niet aan.
Light en Lawliet draaide het vooral om, wat ik wel weer mooi vond weergegeven.

En net als de anime is hier ook een abrupt slechte einde.
Verder het kat muis spel, de suspence etc echt geweldig.

avatar van _manga_
ik heb alleen l:change the world gezien, die beviel me redelijk, is deze beter?

ik zie net trouwens dat beide films uit 2006 komen, wel erg snel achter elkaar gemaakt dan zeg

avatar van Darker than L
Ik vind dit een goed vervolg op het eerste deel, hoewel ik dit einde tegenover de manga/anime wel minder vind. Verder blijf ik bij de pluspunten van het eerste deel: goede casting, goed acteerwerk en redelijk dichtbij het bronmateriaal.

3,5 (deel een was toch iets beter)

avatar van _manga_
leuke film!beter dan l change the world, redelijk goed acteerwerk, en een zeer verrassend einde, het leek dat light gewonnen had maar dat was toch niet zo!
maar nadat light dus verloren had
mocht de film wel afgelopen zijn, dan duurt ie nog een kwartier ofzo, maar voor de rest ben ik aangenaam verrast !

Deel 1 toch afgekeken en zaten toch wat goede momenten in. Deel twee is echter puur en puur een slap aftreksel van de anime/manga. Lijkt er niet op, slechte special effects en voice overs. En heel slap acteerwerk. Van zowel de acteur van Yagami Light, Amane Misa en L.

Ben nu halverwege en twijfel er aan om hem niet gewoon uit te zetten. Het idee van een verfilming was aardig maar ze hadden aan het verhaal moeten vasthouden. Het verhaal was namelijk het beste in de anime en de spanning daar in is nergens terug te vinden in de verfilming.
De rivaliteit tussen L en Light is er ook niet. Verder is de uitwerkiing van Light ook bijzonder slecht. In de anime wordt duidelijk de nadruk gelegd op waarom hij nou zo competent en intelligent is.

In de film zie je dat bijna niet meer terug.

avatar van Barcel
Ook dit is een verdomd meesterwerk maar dan met een fantastische ontknoping. Ik weet niet wat ik nog meer moet zeggen maar mijn mening over deel 1 is bijna hetzelfde als die van deel 1. Zeer geslaagd dus.

avatar van _manga_
vind deze een stuk leuker als deel 1, spannender, ook het verhaal is leuker hiero, en een spannend eind over wie er nou gaat winnen of niet, voor de rest net als 1, gewoon goed geacteerd enz.

misa deed het ook wel leuk ondanks dat ze er eigenlijkt toch best anders uitzag?

en ook hier zitten ze goed bij het verhaal van de manga/anime, wel weer een paar dingen veranderd een een b est groot stuk overgeslagen volgens mij, maar het stoort niet en zeker niet als je de manga/ anime niet gezien hebt

al met al, 2 goede en spannende death note films en ik ben ook blij dat het een japanse film is en geen amerikaanse !

avatar van FillumGek
Deze review is gebaseerd op beide films, aangezien het als het ware één film van ruim vier uur is. Deze film gaat dus verder waar de vorige ophield. Het lijkt erop dat veel mensen die de animé kennen de film lager waarderen als degene die de animé niet kennen. Nu zag ik de animé drie jaar geleden en het is tot nu toe de beste animé die ik ooit heb mogen aanschouwen. Gek genoeg ben ik heel veel details, en zelfs de helft van het verhaal vergeten. Misschien dat ik daarom beter van de film kon genieten dan de meeste fans.

Ik vind het vreemd als mensen zeggen dat het verhaal niet goed is, aangezien het een zeer intelligente thriller is die nog behoorlijk diep gaat ook. Het hele Death Note gegeven is ook origineel en het is fantastisch om te zien hoe Light en L elkaar uit de weg proberen te ruimen. Ook vond ik de casting helemaal niet slecht, L was zelfs het hoogtepunt. Hij werd een beetje neergezet als een retard, maar was hij dat niet ook een beetje in de animé? Aan de andere kant wel reteslim natuurlijk, en stiekem ook best cool met z'n snoepverslaving. Light stoorde ik me ook niet echt aan, al moet ik bekennen dat ik de animé-Light een beetje vergeten ben. Weet wel dat Light in de animé wat overtuigender op me over kwam. Misa, Sayu en Naomi weet ik ook niet precies meer, maar ze worden wel vertolkt door drie mooie dames en dat telt ook een beetje.
Ryuk en Rem waren wel geinig, al was het erg wennen toen Ryuk voor het eerst in beeld kwam. Het uiterlijk was goed, maar de CGI ziet er niet best uit.

De spanning was best voelbaar, al komt dat ook omdat ik het einde niet precies meer wist. Ik weet het, slecht voor iets dat ik beschouw als het beste dat ik ooit in animé zag. Deze recensie is dus ook geschreven door iemand die niet veel heeft te vergelijken met de animé, qua verhaal en diepgang bijv. Deed ik dat wel, dan was deze film mij misschien ook wel tegen gevallen.

avatar van brymj
Zeer slechte acteur die Fujiwara, zet Light totaal niet geloofwaardig neer, Light had helemaal niet constant zo'n domme glimlach op z'n gezicht. Light was juist ontzettend serieus en stil.
CGI is inderdaad niet best, en ook L liet wat te wensen over, daarnaast vind ik het gewoon jammer van de kleine details, Misa met zwart haar, Soichiro zonder snor en bril, en Mogi die dood gaat ipv Ukita, en Demegawa die niet dik is, ik snap niet waarom ze dat doen, ze hebben toch duidelijke voorbeelden uit de manga om ze zo realistisch mogelijk te maken?
Het einde was wel mooi

dominion
Heb je Battle Royale nog niet gezien want daar acteert Fujiwara zeer goed.

avatar van Shinobi
Aardig vervolg en een andere einde dan de anime, alleen iets te lang doorgetrokken.
Waar Ryuk er overigens nog wel aardig uit ziet, ziet Rem er totaal niet uit.

Wederom 3,0 sterren.

avatar van Minority_Check
het einde was zeker verrassend en zo slecht nog niet. De rest van de film valt gewoon tegen vooral acteurs.
Ik ben benieuwd wat de amerikaanse remake ervan gaat maken.

avatar van joolstein
Dit is het tweede deel van de film (al is het veel meer een mini-serie) Desu Nôto (2006) De twee films vormen namelijk één geheel, en het verhaal van deel 2 sluit naadloos aan bij dat van deel 1. Waarbij in deel 1 het verhaal voornamelijk werd opgebouwd en de personages van Light en L. worden neergezet en in deel 2 zien we daarvan de afwikkeling. We leren verder weinig nieuws over de centrale figuren Light en L., of van het meisje Misa. Ook nieuwelinge Mikami kreeg helaas maar een klein rolletje. De verschijning van een tweede doodschrift en Shinigami zorgen wel dat het verhaal interessant blijft. De special effects zijn van dezelfde kwaliteit als bij zijn voorganger en kunnen ermee door. Als je de film aan één stuk kijk is het een prima film. Al heeft het ook zo zijn mindere kanten (plot-holes).

avatar van Basto
Wederom een leuk schaakspel. De manier waarop het allemaal is uitgewerkt, maakt ook dit vervolg prima genietbaar al is het verrassende er wel een beetje af.. Wellicht iets te lang, maar wederom een ruime voldoende.