Desu Nôto: The Last Name (2006)

Alternatieve titels: Death Note: The Last Name | Death Note 2 | デスノート The Last Name

Japan / Verenigde Staten
Horror / Mystery

geregisseerd door Shûsuke Kaneko
met Tatsuya Fujiwara, Ken'ichi Matsuyama en Erika Toda

In dit vervolg op Desu Nôto sluit Light Yagami (Tatsuya Fujiwara) zich aan bij een speciaal team dat op zoek is naar Kira. Hij hoopt daarmee de verdenking van zichzelf af te wenden. Tevens hoopt hij op deze manier af te raken van detective L (Ken'ichi Matsuyama), die hem nog steeds op de hielen zit.

avatar van Minority_Check
het einde was zeker verrassend en zo slecht nog niet. De rest van de film valt gewoon tegen vooral acteurs.
Ik ben benieuwd wat de amerikaanse remake ervan gaat maken.

avatar van joolstein
Dit is het tweede deel van de film (al is het veel meer een mini-serie) Desu Nôto (2006) De twee films vormen namelijk één geheel, en het verhaal van deel 2 sluit naadloos aan bij dat van deel 1. Waarbij in deel 1 het verhaal voornamelijk werd opgebouwd en de personages van Light en L. worden neergezet en in deel 2 zien we daarvan de afwikkeling. We leren verder weinig nieuws over de centrale figuren Light en L., of van het meisje Misa. Ook nieuwelinge Mikami kreeg helaas maar een klein rolletje. De verschijning van een tweede doodschrift en Shinigami zorgen wel dat het verhaal interessant blijft. De special effects zijn van dezelfde kwaliteit als bij zijn voorganger en kunnen ermee door. Als je de film aan één stuk kijk is het een prima film. Al heeft het ook zo zijn mindere kanten (plot-holes).

avatar van Basto
Wederom een leuk schaakspel. De manier waarop het allemaal is uitgewerkt, maakt ook dit vervolg prima genietbaar al is het verrassende er wel een beetje af.. Wellicht iets te lang, maar wederom een ruime voldoende.

Ook weer matig.

Ik heb niet zoveel met de hele Death Note franchise. Op zich is het idee wel leuk, maar men probeert iets veel te serieus te maken van een verhaaltje dat in essentie best vergezocht is. Hoet boekje is dan één ding, maar al die regeltjes erbij maken het alleen maar erger.

Daar probeert men dan een aantal twistjes uit te puren, maar die weten nooit te overtuigen. Nogal voorspelbaar. Verder mist de film toch ook een regisseur die er echt wat van wil maken. Kaneko lijkt zich wat te braaf aan het verhaaltje te houden, het is allemaal zeer functioneel en verhalend.

CG blijft ook een minpunt, de shinugami zien er echt onnozel uit. En alles bij elkaar opgeteld valt die 2+ uur speelduur ook niet echt te verantwoorden. Het is misschien net iets vlotter dan de andere delen die ik gezien heb, maar goed vind ik het nog steeds niet. Misschien toch Sato's nog versie maar een keer proberen, dat is een regisseur die met dit soort materiaal wél uit de voeten zou moeten kunnen.