The Girl Next Door (2004)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Luke Greenfield
met Emile Hirsch, Elisha Cuthbert en Timothy Olyphant

Matthew Kidman staat op het punt te slagen voor zijn eindexamen als hij zijn mooie nieuwe buurmeisje Danielle ontmoet. Matthew is ervan overtuigd dat hij het meisje van zijn dromen heeft gevonden, totdat zijn seksgeoriënteerde vriend Eli onthult dat Danielle eigenlijk een pornoster is. Matthew is zwaar geschrokken en weet niet hoe hij met de situatie om moet gaan.

Best een aardige film, niet vernieuwend maar wel onderhoudend.
Gezien tijdens een premiere marathon.

Beetje standaard feelgood tienerfilm. Af en toe ook wat rommelig.
Maar over het algemeen wel leuk voor een verloren avondje. En Elisha is g**l

avatar van BoordAppel
Alleen die poster al

Jammer dat er een paar zwakke scenes inzitten dat hele gedoe met die speech was echt vervelend , want verder is dit gewoon een erg grappige film. Heb me een paar keer kapotgelachen. Prima soundtrack ook.

Ik denk trouwens dat als het met de marketing enigszins snor zit, dit een hele grote hit kan worden in Nederland.

kos schreef:

Prima soundtrack ook.

Inderdaad, alhoewel iets te veel verschillende muziek door elkaar. Maar wel leuk om bijvoorbeeld 'Lucky Man' van The Verve weer eens te horen.

Dat had ik bij 'Killing moon' van Echo & the Bunnymen. Erg tof.

Geweldige film, geweldig einde.. kortom; als deze in de bios in NL verschijnt, ga ik em nog een keer kijken. Buren die evt naast me zitten; jullie zijn gewaarschuwd

erg leuke en aparte film en een zeer mooie elisha.

Erg toevallig want als Sjowhan na het zien van deze film meteen zn post hier had gedaan(??), dan waren we waarschijnlijk ongeveer op hetzelfde moment klaar met het zien van deze film. Best opmerkelijk als er maar 6 mensen deze film hier hebben gekeken.

avatar van bioscoopzaal
Vlotte, sympatieke komedie met een uitstekende rol voor Elisha Cuthbert. Het was me nooit eerder opgevallen, maar die meid beschikt echt over verschroeiend veel sex-appeal. Ze domineert dan ook zowat elke scène waar ze in speelt. Helaas verliest het plot halverwege een beetje de pedalen, en moet ook Cuthbert wijken voor een toenemend ingewikkeld subplot.

Het einde is dan wel weer erg goed gevonden, en ondanks het feit dat het allemaal nét iets te lang duurt, maken de goede acteerprestaties (niet alleen van Cuthbert), de vakkundige regie en de uitstekende muziekkeuze de film best de moeite waard. Al is het natuurlijk niet meer dan een guilty pleasure.

3 sterren.

avatar van amco
Lijkt me wel een leuke film(met mooie babe)

Ze speelt nogal op de automatische piloot in "24" (vooral het 2e seizoen dan....).

Gewoon een leuke film, verder niks bijzonders. Maar wat is zij lekker zeg! 3 sterren

avatar van BoordAppel
gotti schreef:

Dat was ook een te loze rol. In het 1e seizoen vond ik haar wel goed en ze is een erg prettige verschijning.

Net gekeken, leuke vermakelijke film, gewoon goed wegkijken!! Leuk verhaal, en ik vond het de hele tijd boeiend!! Ook leuk einde, niet verwacht dat het zo zou lopen!!

avatar van Jordy
Jeetje zeg, die Cuthbert.

Verder nogal matig allemaal, paar erg grappige momenten, veel geërger aan ongeloofwaardige momenten, ongeloofwaardige acties van dat jochie. Laat ik het maar op een 2,5 houden.

Aardige komedie maar daar is dan ook wel alles mee gezegd. Gewoon leuk om met je vriend(in) een keer op de bank te kijken maar verder geen hoogvlieger.

Maar damn............ die vrouw! Echt te lekker!!! 3,5* waarvan 3 voor haar.......

Jassie schreef:

hmmm, deze post hoort bij een andere film. Maar het was wel een aardige film, beetje voorspelbaar, maar wel leuk. En idd ZIJ is idd echt heel mooi!!

Net gezien, en een leuke film, wordt wel een hit denk ik in de bioscoop! En een pracht van een meid!!!

Hij is echt geweldig!

ja ze heeft zeker wel potentie. Zeer vermakelijke film. Tot dusver 4*

leuke film!
*jammer dat zij zelf niet uit de kleren ging *

avatar van zeus
Een leuke film waarbij de leuke momenten worden afgewisseld voor normale dingen. En ja die meid is gewoonweg geweldig, een lust voor het oog. Dus een 4* deze keer.

Redelijk oké, maar toch te veel van een standaard komedie.

avatar van De GeuS
Elisha Culbert is lekker in een verder standaard, niet overdreven grappig filmpje; de "leukste" grappen zitten in het begin van de film terwijl het verhaal in de film naarmate de tijd vordert, slechter wordt; 2,5 ster....

zo gasten! Erg leuke film. Wel een tip; dit is net zoiets als american pie achtig... dus ga met je vrienden kijken! Lachen geblazen (zelfs in mn eentje lag ik soms dubbel)

Heb er zojuist ook met plezier naar gekeken. Is zeker een aanrader.. een 4

avatar van bvvlerken
Zeer amusante film.
Onderhoudend van begin tot eind.
Flink gelachen.

En die Elisha Cuthbert.....BREATHTAKING !!!!

Was hem op het werk in de pauze aan het kijken en toen mijn collega's beelden zagen bleven ze spontaan zitten.

Als ze je aankijkt ben je verkocht !!!

avatar van gemaster
Standaardfilmpje waarin ik welgeteld 2x echt heb moeten lachen. De score is echter zeer goed. Het was inderdaad verrassend om ineens 'Lucky Man' te horen vann The Verve. Ook leuk om de intro van een 2 Unlimited nummer te horen. Lekker herkenbaar. Het andere grote pluspunt is natuurlijk Elisha Cuthbert. Allejezus wat een sexappeal. Gelukkig ging ze niet volledig naakt, want dat had toch een beetje de spanning eraf gehaald. Er zitten ook nog wat aardige bijrolletjes in zoals die van pornoproducent Jesse. Al met al alleraardigst. 3,5 ster.