Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay (2008)

geregisseerd door Jon Hurwitz en Hayden Schlossberg
met Kal Penn, John Cho en Roger Bart

Omdat de bloedmooie Maria uit hun leven verdwijnt door naar Amsterdam te vertrekken, besluiten de twee vrienden Harold Lee en Kumar Patel haar achterna te gaan. Maar onderweg naar Amsterdam probeert het tweetal een grote waterpijp mee te smokkelen. Het duurt niet lang voordat de passagiers in het vliegtuig de twee aanzien voor terroristen. Vanaf dat moment komen Harold en Kumar in de meest bizarre situaties terecht.

avatar van otherfool
Oke, en dan gaan we nu iets zinnigs zeggen over de film waarin een levensgrote zak wiet gef***f***** wordt...

Guantanamo Bay gaat rustig verder waar White Castle was gebleven, maar dan nog even een paar stapjes verder en ranziger. Soms te erg voor woorden, dan weer hilarisch, waarbij vooral het overheidsmannetje de show steelt (haha dat blikje fris en dat kleingeld). Soms rollend over de grond, dan weer haren uittrekkend van plaatsvervangende schaamte.

2,5* dan maar.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Over de top en zo fout als het maar kan is dit desondanks een leuk tweede avontuur van Harold en Kumar. De film neemt een klein beetje de Amerikaanse cultuur en met name paranoia op de korrel maar wordt gelukkig nergens écht serieus. Gewoon achterover leunen en genieten van platte grappen over sex en pis. De bijrollen gaan er met de film vandoor. Geen hoogvlieger maar wel bovengemiddelde humor die de fans zeker zullen waarderen.

Zinema

avatar van Spetie
Wat een tegenvaller dit vervolg en dit komt vooral door het script, want zowel Kal Penn als John Cho blijven talentvolle (komedie)acteurs. Waar het eerste deel vooral uitblonk door de frisheid in grappen, daar is dat in dit vervolg bij vlagen helemaal verdwenen. Het niveau id duidelijk gedaald en we krijgen een overvloed aan plas, poep en seksgrappen te zien, dat de film duidelijk overheerst. Zaten nog wel een aantal geslaagde stukken tussen, zoals bij de KKK , maar de film komt helaas niet in de buurt van het eerste deel.

Niet zo leuk als White Castle, alles van die film wordt hier in het extreme nog een keer overgedaan. Heel veel flauwe zaken worden hierdoor echt te flauw en kinderachtig. Toch nog een aantal keren moeten lachen en, hoewel heel puberaal, vond ik het trio met die zak wiet echt hilarisch .

avatar van rokkenjager
Uitstekende vervolg op deel waarin het nu allemaal wat smeriger en gedurfder aan toegaat. Op zich fijn, maar toch is het opgegeven moment wat van oude wijn. Lee en Patel zijn weer een fijne duo. Patel spuugt Lee echter af en toe uit het beeld. Zeer geestig neergezet. Geldt tevens voor enkel leuke bijrollen (de boer en zijn vrouw, kkk hoofd, Raza ).

De film weet echter niet constant te boeien, en haalt enkel keren de flauwheid gehalte. Daardoor krijgt ie niet 4* toegereikt. Maar het blijft een uiterst vermakelijke zaterdagavond filmpje. 3,5*

avatar van DVD-T
Toch wel een heel leuk vervolg, de moraal ligt er hier nog veel dikker boven op dan het eerste deel en is echt heel erg USA.Als je daar een beetje doorheenprikt, zie je toch nog een leuke film waarbij de grapdichtheid iets minder is dan het eerste deel.Tegen het eind wordt het allemaal iets te sentimenteel en hij duurt ook iets te lang.Ook leuk vond ik de terugkomst van N.P.H..En die scene van bottomless is echt geweldig.

avatar van Leland Palmer
Leland Palmer (crew)
Het eerste deel zag ik al een tijd geleden en was wel grappig. Ik denk dat ik dit vervolg zelfs nog leuker vind dan het eerste deel. De humor is gewoon heerlijk van de bovenste plank. Denk je dat je een hoogtepunt hebt gehad, worden we weer verrast met een ander geweldig moment. Het houdt maar niet op in deze film. Penn en Cho zijn nog steeds een goed duo en uitermate grappig. Natuurlijk is het allemaal vreselijk stompzinnig en slaat het nergens op, maar ik heb genoten van de heerlijke humor.

Wat me wel opviel was dat de film een paar keer behoorlijk gewaagd uit de hoek kwam. George Bush, Al Quaida en de KKK worden op een manier neergezet waarvan je mag verwachten dat niet iedereen dat op prijs zal stellen. Vooral na de gebeurtenissen van 11-09. Maarjah, ik vond het geweldig. Het kan mij niet grof genoeg gaan in ieder geval. Zo zijn er ook weer vele geweldige scenes. Als H&K bij het huis van hun vriend aankomen in Miami, met al die lekkere wijven bijvoorbeeld, geweldig. Wanneer die vent zijn lul laat zien: That looks like Osama Bin Laden's beard! Wanneer de ouders van H&K verhoord worden is ook geweldig trouwens en die broer en zus met hun kind, niet te geloven, maar het hoogtepunt is het moment dat Kumar samen met zijn vriendin een trio heeft met een 2 meter grote zak wiet, prachtig. Ach, eigenlijk zijn (bijna) alle momenten heerlijk in deze film, ondanks dat het nergens op slaat.

Ik wist niet wat ik hoorde toen Kenny Loggins met het nummer Danger Zone voorbij kwam in het vliegtuig dat die agent z'n koptelefoon op heeft. Cool nummer, en dan moet ie' net in deze film gedraaid worden. Het word wat mij betreft nergens flauw en het gaat nooit echt té ver met alles. Op naar het volgende deel zou ik zeggen, als die al komt. Ik ga 'm dan weer zien in ieder geval.

avatar van kalehein
WAARDELOOS!!
Heb 'm met veel pijn en moeite doorstaan, zonder ook maar één keer te lachen. Alleen het stukje op het eind met Bush toverde een lichte stijging van de mondhoeken op mijn gezicht.

De humor in deze film ontgaat mij volkomen. De film bestaat alleen maar uit sex en drugs humor en zeer flauwe humor (op het kinderachtige af). Dat deze film nooit in de bioscoop heeft gedraaid kan ik me goed voorstellen. Kal Penn en vooral John Cho waren totaal niet om te lachen. Zelden zo'n slechte komedianten gezien in een film.

De scènes bij de KKK-clan, het bordeel en de president waren zo flauw en triest. Dat daar iemand om heeft moeten lachen ?

avatar van Shinobi
Op zich wel een redelijk vermakelijke film, alleen naar mijn mening iets te lang om je geboeid te blijven houden.
Maar wel respect hoe ze met alles de draak steken in deze film, ik neem een: Guantanamo Bay en Cockmeat sandwich, terroristen, rednecks enz. En trouwens ik vond die Corddry echt geniaal als hoofd van de veiligheidsdienst, net toen ik dacht dat hij zichzelf niet meer kan overtreffen in de film doet hij het toch.

Nipt 3, 0 sterren van mij.

avatar van dutchtuga
Erg flauwe komedie met een verplichte romantische insteek, die maar heel sporadisch grappig is. Cho heeft nog wel komisch talent in zich, maar vind die Penn niet veel soeps eigenlijk. De titel deed mij trouwens vermoeden dat het zich de hele speeltijd in Gauntanamo Bay af zou spelen. Zat ik er even naast..

avatar van Goldenskull
Net als White Castle erg flauw, maar daardoor soms juist erg grappig. Cockmeat Sandwich en de scène met Bush in de game kamer, prachtig .

Wat Sex Drive wel lukt, lukt deze Escape niet. Sex Drive voorkomt ongrappig flauw te worden en is daarom ook al snel uitgegroeid tot één van mijn favorieten in het genre.

Kunnen nog net 3* vanaf. Leuk voor een keertje.

avatar van rep_robert
Ik vind dit echt een hilarische film.
De film is op sommige momenten gewoon geniaal grappig( in mijn ogen dan).
Een paar van de hoogtepunten:

Triootje met de wietzak
De stoere negers die eigenlijk heel behulpzaam zijn
De scene met de ouders van Harold & Kumar die ondervraagd worden.
De scene met het hertje en daarna de rednecks
De bottomless party
Cockmeat Sandwich
Allerlaatste grap in aftiteling.
Het "Unicorn" moment met Neil Patrick Harris

De film is natuurlijk op een gegeven moment wel cliché wanneer Kumar zijn liefde terugwint, maar dat mag de pret uiteindelijk niet drukken.

Harold & Kumar zijn een heerlijk koppel samen en belanden in de gekste situaties, aparte humor die echt lekker opzichzelf staat.

Op naar deel 3!

avatar van Karl van H.
Overduidelijk een vervolgfilm die in alles groter en grootser moest zijn dan het eerste deel. Hoewel dat ook genoeg leuke momenten oplevert, is de film hier en daar wel érg over de top zonder daarbij grappig te zijn (het hele gedeelte met Bush, bijvoorbeeld) en worden er ook wel érg veel grappen uit het eerste deel opnieuw gebruikt. Desondanks een geslaagde film om met een paar melige vrienden op de bank te kijken.

avatar van Beloki
Aardige komedie! Zitten echt een paar hilarische scenes in.

B.

avatar van dave
In vele opzichten gelijkwaardig aan de eerste film. Veel geinige en originele situaties. Toch voelt het zeker tijdens het laatste half uur wat overbodig aan. Het ultra voorspelbare einde was een echte afknapper.

Over het algemeen voel je ook aan dat ze het eerste deel willen overtreffen door er nog meer wiet, -paddo -en naaktscènes in te proppen. Spijtige vaststelling.

Gelukkig vallen de bijrollen zeer in de smaak, met Corddry als Ron Fox voorop.

"Why the fuck is your ass so dirty? Don't you wipe?"

3,00 (3,25)

avatar van movie acteurs
Had deze gisteren gezien.

Heb best gelachen met deze flauwe, grappige komedie. De eerste film nog niet gezien maar deze was wat mij betreft al grappig. Vooral ook de leuke belevenissen van deze twee zorgde ervoor dat ik mij niet verveelde. En kom maar op met dat Deel 1. Deze krijgt een 3,5.

Meer smakeloze onderbroekenlol, alleen heeft een deel van de figuranten de onderbroek deze keer thuis gelaten. Amerikanen hebben eigenlijk geen idee hoe je een goede komedie moet maken. Laat dat maar over aan de Engelsen en Fransen. Eén ster voor het idee, een half voor de uitvoering.

Matig vervolg waarin de twee wiet-rokende vrienden opnieuw in allerlei vreemde situaties belanden. Aanvankelijk lijkt het verhaal wat rechtlijniger dan het eerste deel, maar de titel dekt maar de eerste 25 minuten van de film. Wederom weer veel sex, pies en poep grappen. Hilarisch is het niet, maar hier en daar valt zeker wel wat te lachen zoals het bottomless feestje. De twee hoofdrolspelers doen het net iets beter dan in het eerste deel.

avatar van Vinokourov
Ghehehe, leuk vervolg met onze grote vrienden Harold & Kumar. Naast de banale pies, poep en penisgrappen zijn er nog genoeg vermakelijke grappen en grollen overgebleven. Het eerste deel was natuurlijk wel beter.

avatar van martijn011
Mwa, wel erg veel pies, poep en sex-grappen.
Driekwart van de grappen was eigenlijk helemaal niet grappig te noemen. Ik noem alleen al die zogenaamde trio met dat marsmannetje, over elkaar heen pissen, met de grondwet je kont afvegen en ga zo maar door.

Heb af en toe nog moeten lachen en dan vooral om Kumar die toch wel een leuk duo vormt met Harold.
Deze twee geven de film nog een draaglijke score want veel soeps is het niet hoor. Er zijn veel leukere komedies.

avatar van david bohm
Toch wat minder dan het bij vlagen hilarische deel 1, maar toch een paar goeie grappen. De bottomless trend juich ik toe het zou mooi zijn als het algemeen geaccepteerd raakt. Film duurt wat te lang naar mijn smaak, 90 minuten van dit soort grappen en grollen is genoeg.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ai, de herziening van de 2e Harold en Kumar viel me erg tegen. Zeker als je een dag eerder nog deel 1 hebt gekeken, die juist weer enorm leuk was. Deze 2e film is echt een stap achteruit. Deel 1 was ook wel plat en seksistisch, maar deel 2 gaat daar veel te lang op door. Al die poep en plas grappen zijn niet leuk, maar dat schijnt toch altijd in komedies te moeten. Zonde, zeker omdat deel 1 ook een hoop leuke momenten had. Deel 2 heeft overigens ook wel een aantal leuke momenten, zoals:

- De arrestatie in het vliegtuig
- De behulpzame basketballers
- De KKK meeting scene in het bos
- De ondervraging van de ouders van Harold en Kumar

Maar het is wel te weinig om me echt te vermaken. Zeker omdat de film ook een kwartier langer duurt in vergelijking met deel 1. Gelukkig zijn er nog wel enkele leuke bijrollen, zoals die van Neil Patrick Harris en Ed Helms (the Office US!). Penn en Cho zijn ieder geval nog wel een leuk duo, waardoor ik wel erg benieuwd ben naar deel 3 die over een tijdje gaat draaien. De trailers van die film zijn ieder geval veelbelovend. Hopelijk maakt deel 3 het nodige goed.

2,5* (was 3*)

avatar van ibendb
Beter dan het eerste deel, maar Harold en Kumar zijn nog steeds niks voor mij.
Deze film begint erg grappig, maar zwakt dan weer af naar het niveau van het eerste deel. De personages zijn nog vreemder en de situaties waarin het duo terechtkomt zijn nog absurder. Een kleine 3*.

avatar van Sergio Leone
Leuker dan z'n voorganger.

En dat is simpelweg te danken aan de grappen. Die zijn gewoon beter. Voorts is alles hetzelfde gebleven: zelfde personages, zelfde soort humor, zelfde opbouw, ...
Ook het stonergehalte is hier meer aanwezig. Bij zowat elk tussenstation wordt er wiet gebruikt.
Het einde is natuurlijk wat flauwtjes met zowel Harold als Kumar die van straat raken, maar de Amsterdamfragmenten maken dat ruimschoots goed.

Kal Penn is deze keer het beste op dreef. Nu is het tenminste duidelijk dat hij een wietgebruiker is en dat zorgt voor behoorlijk wat animo. John Cho blijft uiteraard secuur.
Het bijrolletje van Neil Patrick Harris is deze keer meer geslaagd. Zijn unicornscène is hilarisch.

Hoog stonergehalte, hilarische moppen en een paar mooie vrouwen: meer moet dat niet zijn. Op naar deel 3.

Dik anderhalf uur en eigenlijk maar een scene die nog op een gniffel kan rekenen -bij de basketters- bij een (onbewuste) tweede kijkbeurt. Zelfs in het pies-en kakgenre is dit een vrij zwakke prent, verrmoed ik, al ben ik dan weer geen expert.

Bijzonder flauw. Altijd het idee gehad dat de Harold & Kumar films wat meer (beter script, scherpere humor ofzo) te bieden hadden dan de zoveelste highschool komedie, waar dit natuurlijk gewoon op voortborduurt. Is niet zo. Gewoon weer eentje in het rijtje met slaapverwekkende sex, drugs en poep humor. Oh borsten en een piemel, lachen man. Daar is niet ogenblikkelijk wat mee mis, maar snap niet dat men kan blijven gniffelen om de zoveelste herhalingsoefening die zichzelf veel geestiger vindt dan die uiteindelijk is. Het blijft juist te braaf, te voorspelbaar en te veel binnen de lijnen. En nee, ik kijk er niet te serieus naar, ik was bereid een hoop onderbroekenlol voor lief te nemen.

avatar van Kondoro0614
Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay

Het is weer tijd voor een typische Wesley actie. Dat is... De films achterstevoren kijken.. Nee, ik kijk ze niet van het eind tot begin. Maar ik begon bij deel drie (Kerst film , kerst tijd) en nu ben ik bij twee. Binnenkort komt deel 1... Heb ik verdorie altijd haha!

Net zoals in de kerst film vind ik John Cho en Kal Penn erg leuk acteren! Nu bijvoorbeeld in het vliegtuig, in Guantanamo (klote naam) en uiteraard ook gewoon de rest van de film! De grapjes waren leuk, alleen zoals iemand eerder al zei, soms beetje te oversekst, te veel plas en poep en drugs grappen! Maar goed, vele dingen maken het opzich wel goed in de film. Rob Corddry daarin tegen, nee, ik vond hem echt verschrikkelijk in de film! Kon ook niet genieten of lachen van zijn acteer werk, nee die vond ik helaas niet wat.. De rest van de acteurs deden het ook wel leuk!

Zoals ik ook al eerder las, en het daar ook mee eens ben, is dat ik de film in het begin leuk vond beginnen, maar na maten je de film verder in kwam zakte het steeds een traptreden naar beneden. Kwa acteur prestatie's maar ook kwa grappen. Het verhaal was leuk bedacht, alleen vond ik het in de gevangenis cel ietsjes te goor worden.. Bah! Het concept was dus ook wel leuk, en op vele momenten goed uitgevoerd.. Prima te doen! Binnenkort de eerst van de reeks kijken en voor mij dus de laatste van de reeks! Haha ! Leuk voor een avondje om te vullen, kan er mee door! Ik zelf persoonlijk vond de kerst film van de heren leuker!

avatar van tattoobob
Dit soort films kan ik altijd wel waarderen......jaa ik hou wel van poep en plas grappen .
Harold en Kumar zijn dan ook een prima duo op het witte doek....hillarische momenten wisselen zich af met mindere maar het word nooit saai om naar te kijken.

avatar van john mcclane 2
goud maar fout???
nee de ultieme stoner reeks deze,cheech an chong zijn waardeloze B films ,als je dit ziet.
Lekker grof,zonder censuur,absurde situatie's
Vind de drie delen zowiezo erg grappig,ook als je geen wiet meer rookt.'
deel 3 ( het is weer bijna kerst) dus ook de moeite waard.
natuurlijk zijn sommige grappen te makkelijk.maar boeie.

avatar van JoeCabot
Harold en Kumar staan weer garant voor onversneden onderbroekenlol, ditmaal zowaar met een zweempje satire. “North Korea and Al Qaeda working together”: bij momenten roept deze sequel echo’s op van een betere South Park-episode. Met als hoogtepunt het onderonsje met Bush.

Dat neemt niet weg dat de film ook flink wat dieptepunten kent. Niet dat de shitload aan toilethumor een echte deal breaker is – zoals het een goede stonerfilm betaamt wordt de lat niet al te hoog gelegd – maar de film probeert toch iets te makkelijk te scoren bij pubers.

Saai wordt het nergens, deze roadtrip doorheen de Deep South. Een mooi excuus om nog eens een blik clichés over hillbilly’s open te trekken. Verder onthoud ik vooral dat Neil Patrick Harris en eenhoorns voor elkaar voorbestemd zijn.

Zo mogen ze er nog wel een paar maken. 3.5*

Geinig vervolg die nog iets grappiger is dan het eerste deel. Het begint allemaal wel erg platvloers, en dat blijft het op zich ook wel, maar er zitten voldoende geslaagde grappen in. De bijrol van Harris is wederom erg grappig. De film deed we regelmatig aan South Park denken, iets dat ik hier ook terug las, en dat is zeker een compliment. Het derde (kerst)deel is beduidend minder.