Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay (2008)

geregisseerd door Jon Hurwitz en Hayden Schlossberg
met Kal Penn, John Cho en Roger Bart

Omdat de bloedmooie Maria uit hun leven verdwijnt door naar Amsterdam te vertrekken, besluiten de twee vrienden Harold Lee en Kumar Patel haar achterna te gaan. Maar onderweg naar Amsterdam probeert het tweetal een grote waterpijp mee te smokkelen. Het duurt niet lang voordat de passagiers in het vliegtuig de twee aanzien voor terroristen. Vanaf dat moment komen Harold en Kumar in de meest bizarre situaties terecht.

Eerste deel was stukken beter ondanks toch een dikke vijf dus 2.5*

Leuk maar niet zo bijzonder als hier soms beschreven. Een film die lekker wegkijkt, maar geen echt scherpe grappen bevat. Jammer, want met die twee knakkers moet het beter kunnen. Maar toch leuk om eens (tussendoor) te kijken.

avatar van rotem
Lekker simpel filmpje. Prima vermaakt en af en toe best gelachen !!

Haalt het niet bij deel 1 maar dat was ook niet mogelijk want die staat dik op een in mijn favo lijst. 4 sterren, ook omdat nederland weer eens op de kaart gezet wordt.

avatar van Dutchmeister
Zeker wel gelachen, had ik niet verwacht. Ook onder de stonede mensen viel die erg goed.

avatar van otherfool
Oke, en dan gaan we nu iets zinnigs zeggen over de film waarin een levensgrote zak wiet gef***f***** wordt...

Guantanamo Bay gaat rustig verder waar White Castle was gebleven, maar dan nog even een paar stapjes verder en ranziger. Soms te erg voor woorden, dan weer hilarisch, waarbij vooral het overheidsmannetje de show steelt (haha dat blikje fris en dat kleingeld). Soms rollend over de grond, dan weer haren uittrekkend van plaatsvervangende schaamte.

2,5* dan maar.

avatar van bartje30
Veel gelachen bij deze film, alleen wat een irritante rol van Rob Corddry als overheidsagent.
Vooral het stukje bij bush is geweldig!!!!

avatar van belchinees
Haha die overheidskerel Fox met zijn racisme

avatar van finitio
Eerste deel was inderdaad beter, maar alsnog is dit een echte aanrader.

Het eerste deel is inderdaad beduidend beter, maar voor een gewone dinsdagavond toch best vermakelijk.

Mr_White
Veel minder grappige stukken dan zijn voorganger en die was al niet super (maar wel vermakelijk). Voornaamste grappen waren voor mij toch wel Neil Patrick Harris als zichzelf die zoveel mogelijk pussy wil (helemaal briljant omdat NPH in het echt homoseksueel is) en de constant racistische ondervragingstechnieken van de overheidsagent.

avatar van Uier
Al met al een geinige blower-movie met 2 gasten clichematig in een penibele situatie terecht komen. Penn en Cho spelen geinig en vooral het feit dat ze constant afgezeken worden door de oppervlakkig staat, die hun als alles behalve hun orginele oorsprong aanzien. Een aantal goede grappen, maar soms te flauw en overdreven, waardoor het absoluut geen uitschieter in zijn genre is.

Hoogtepunt vond ik Fox, met zijn racistisch geneuzel. Paar keer goed kunnen lachen als 'ie weer uitflipte. Ook de KKK vond ik hilarisch. "Look, mexcians!"

avatar van Woltertjes
Echt prachtige film. Heb echt gelachen om sommige grappen uit de film. Je moet hier gewoon lekker voor gaan zitten en je niet ergeren aan alle dingen die er gebeuren en tussen komen voordat ze eindelijk op hun bestemming komen. Het slaat allemaal nergens op maar dat maakte voor mij niet uit. Ik geef 3.5

avatar van Ruben. K.
God , god em nog es god wat heb ik gelachen!!!!

Deze twee acteurs weten prachtig een leuke comedie in mekaar te zetten waar allerdaagse kwesties op een leuke manier naar voren worden gebracht. tevens word ingespeeld op vooroordelen die heersen in Amerika maar ook in de rest vanm de wereld, maar alles in een comische setting.

Ik vond deze film persoonlijk leuker als de eerste ( Harold and Kumar go to White Castle) deze was ook zeer vermakelijk maar in de tweede wist men de karakters beter uit te spelen omdat het ongemakkelijke van een eerste film al achter de rug was.

avatar van J.T.O
Ruben. K. schreef:
God , god em nog es god wat heb ik gelachen!!!!

Inderdaad, de voordelen met betrekking tot Amerika is vreselijk grappig. En ditmaal veel beter uitgewerkt dan de voorafgaande deel en waren ze minder flauw of random. Het begin vind ik toch het leukst, daarna werd de film een beetje langdradig en semi grappig met Neil, maar in zijn geheel heb ik toch erg van genoten.

Mijn favoriete stukjes zijn

- Het begin op vliegveld, a random security check
- G. bay met die terroristen en cocksandwich
- Gangsters die geheel iets anders blijken te zijn
- Die cycloop kind, hoe in godsnaam kom je erop
- Naab tolker die Koreaans praat, ik kwam niet bij van het lachen
- Kumar die “the angel” van Harold beledigt met suckie suckie

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Over de top en zo fout als het maar kan is dit desondanks een leuk tweede avontuur van Harold en Kumar. De film neemt een klein beetje de Amerikaanse cultuur en met name paranoia op de korrel maar wordt gelukkig nergens écht serieus. Gewoon achterover leunen en genieten van platte grappen over sex en pis. De bijrollen gaan er met de film vandoor. Geen hoogvlieger maar wel bovengemiddelde humor die de fans zeker zullen waarderen.

Zinema

avatar van Ruben. K.
J.T.O says: " Inderdaad, de voordelen met betrekking tot Amerika is vreselijk grappig. En ditmaal veel beter uitgewerkt dan de voorafgaande deel en waren ze minder flauw of random. "

Heb je inderdaad groot gelijk in dit zie je bij meer films en vooral bij series, in de eerste film of serie zie je duidelkijk dat men de draai in hun rol nog moet vinden daarom vind ik het aktijd een goed idee dat er een sequel komt van een leuke film....vooral dan zijn ze beter...op de overduidelijke uitzonderingen na.

avatar van J.T.O
Ja, de eerste deel was iets te flauw en random in zin van ik zit te plassen en iemand uit neverland komt ook plassen ha ha ha. Hier hadden de meeste grappen wel een leuke draai aan de realiteit, of althans zo mag ik denken hoe het zit met de stereotyps in Amerika.

avatar van Kelsey16
leuk om eens te zien, maar wel erg simpele humor, sommige stukken waren erg grappig (KKK, Bush), andere stukken hadden van mij niet gehoeven, (de droom, en dat hertje).

2,5 van mij.

Deze moet ik zeker zien!! Vond Go to white castle echt geweldig om te zien. Zal hem vanavond bekijken en beoordelen!

avatar van maxB
vond deze eens stuk grappiger als deel 1

avatar van De GeuS
stinissen schreef:
Eerste deel was stukken beter ondanks toch een dikke vijf dus 2.5*

Naar mijn mening dus net andersom

avatar van decsss
Iedere Amerikaanse film waar Amsterdam in voorkomt lijkt gedoemd te mislukken.

avatar van Lord Flashheart
Af en toe wel gelachen, maar de grappen zijn veel minder scherp als in deel 1. Als je van platte humor houdt kan je beter voor dit deel gaan. Mager zesje, dus 3***.

Super simpele komedie die vrij voorspelbaar is in het genre "euro-trip"en dergelijke...maar met te droge humor voor woorden, als opvolger zeker geslaagd ookal is wel om bekend dat een opvolger minder is als het eerste deel. Deze film bewijst het tegendeel, TOP!

avatar van PKlijnstra
"Escape from Guantanamo Bay", is een zeer goede opvolger van de vorige versie "White Castle" de droge humor van Harold & Kumar is ongekend en wanneer je eenmaal in de zogenoemde fase van deze humor zit is hij gewoon geweldig om te bekijken.

"Escape From Guantanamo Bay" is gewoon een droge film met een vergezocht verhaal, tuurlijk past alles weer op zijn plaats en is de film voorspelbaar. Desondanks zijn de acteurs wederom geweldig en weten ze naar mijn idee gewoon de mens te vermaken met hun flauwe humor. Jammer dat deze film naar mijn weten de Nederlandse bioscopen is gepasseerd, er was zeker animo voor geweest naar eenmaal het eerste deel gezien te hebben.

Film is gewoon leuk,flauw en eenvoudig te volgen.
Heb zeker een aantal keer flink gelachen. 3.5*

ik moet deel 1 nog gaan kijken,

toch moet ik zeggen dat ik het een vermakelijke film vond.
Verstand op nul en gewoon kijken.
Verder geen hoogstandje ofzo

avatar van Charlie Cheese
Het niveau van deze film ligt ZOveel lager als deel 1.

Het gaat deze film de halve tijd over tieten en neuken, in de vorige film was die denk ik 10-20%. Erg jammer dat ze op deze manier toch nog publiek willen trekken want zonder dit alles was dit ook wel gelukt.

In deel 1 lag ik eigenlijk constant dubbel en heb de film zo'n 5-6 keer gekeken. Dat komt er bij deze film echt niet van..

Erg jammer.

ik heb deze film net gekeken, best wel een grappige film. er zitten veel grappige stukjes tussen. en de hoofdrol spelers zien er ook al grappig uit