Zombieland (2009)

3,48

Komedie / Horror

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Woody Harrelson, Jesse Eisenberg en Emma Stone

Twee mannen genaamd Columbus (Jesse Eissenberg) en Tallahassee (Woody Harrelson) moeten zien te overleven in een wereld die overbevolkt is door zombies. Tijdens hun strijd met overleving bundelen ze krachten met Wichita (Emma Stone) en Little Rock (Abigail Breslin), die ook een manier hebben gevonden om in leven te blijven. Tijdens hun strijd moeten ze zich afvragen wat erger is, van elkaar afhankelijk moeten zijn of toch maar aan de zombies overgeven.

717 BERICHTEN 92 MENINGEN
avatar van MDMovie
Leuke film, die na een paar keer kijken nog steeds leuk blijft!
Was nooit echt van de Zombie films maar daar is toch wat verandering ingekomen. Deze film heeft daar aan bijgedragen.

Deze film bewijst dat ook Zombie films leuk (grappig) kunnen zijn. Ja, de film Shaun of the Dead is ook een Zombie comedy maar Zombieland is vele malen beter in mijn ogen.

Jesse Eisenberg zet toch wel een prima en vermakeljike rol neer als Colombus, die zijn eigen regels heeft om te overleven. We horen de hele film door af en toe een voice over van Jesse die wat uitlegt over zijn regels of andere dingen. Verder zitten Harrelson en Emma stone prima en hun rollen en weten zij er beiden wat leuks mee te doen.

Had stiekem toch gehoopt op een deel 2, maar als ik eerdere berichtgeving moet geloven gaat dat er waarschijnlijk nooit van komen jammer genoeg.

avatar van Gerlof1378

Net als Shaun Of The Dead 1 van de beste horror films met een vleugje humor. Deze film gisteren dus gezien en nog steeds een topper. Goed verhaal, prima actie, coole effecten, heerlijke Emma Stone, Bill Murray in een klein rolletje ja en natuurlijk Woody Harrelson als Tallahassee nuff said

avatar van TomBroers
Een van de beste zombie films van de afgelopen jaren! De perfecte ombinatie van comedy en horror is bij deze film gevonden, enkele grappige stukken gemengd met een zombieplaag en genoeg geweld. Zet daarbij twee geweldige en grappige hoofdpersonages neer en je hebt een prima film!

Zombieland zal geen moment gaan vervelen, daar zorgt de constant heerlijk komische sfeer van de film wel voor, dit is dan ook echt waar de film het van moet hebben, want echt spannend word de film nooit. Als je opzoek bent naar pure horror kun je deze dan ook beter laten liggen! Toch slaagt de film er zeer goed in je anderhalf uur puur te vermaken als komische horror!

4* voor dit heerlijk stukje horror entertainment!

avatar van firepotatoe
erg vermakelijke film. Goed geacteerd, leuk verhaal en blijft boeiend tot het einde.

avatar van housemoviewatch
Ja heerlijk filmpje. Zit van alles wat in!

avatar van IH88
Erg geslaagde zombie komedie. Eisenberg en Harrelson zijn erg goed op dreef en Emma Stone is nooit vervelend om naar te kijken. Leuke bijrol ook van Bill Murray.

avatar van JoeCabot
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Geweldige gozer, die Ruben Fleischer.

Zet je maar schrap voor een stevige portie ouderwets geknal. De actie voelt heel erg 80s aan en dat zint me wel. Over the top, zonder franjes

Je acht het verder niet voor mogelijk met die stortvloed aan zombie spin-offs tegenwoordig, maar Zombieland brengt een frisse kijk op het genre. De waslijst aan tips om een apocalyps te overleven is erg handig. En die analyse hoe dikkerds eerst besmet raken wijst gewoon op erg veel (nutteloos) inzicht van de makers. Bill Murray's gastoptreden was de kers op de bullshit-taart. Ook al zag je al van kilometers aankomen hoe zijn verhaal zou eindigen.

Als we Murray even buiten beschouwing laten, zijn er eigenlijk maar vier echte personages. Vier typetjes: de nerd, de redneck, de lepe chick en haar nog lepere zusje. Ik vond Eisenberg het sterkst acteren, al is het vooral Harrelson die de show steelt.

Om de film écht vet te maken had Fleischer het grof geschut moeten bovenhalen. Shotguns en tuingerief zijn best OK, maar een vlammenwerper of bazooka zouden de film toch wat extra cachet geven.

Hoe dan ook geen moment verveeld. 4*

Zombieland

Hoe vaak ik Zombieland nog ga herzien weet ik niet. Maar, ik ben er zeker nog niet naar uitgekeken! Wat een geweldige film is Zombieland en zeker 1 van mijn favorieten binnen de zombie genre! De film heeft geniale grapjes waar ik uiteraard helemaal van in een deuk lig. De zombies zien er niet slecht uit en de film is erg leuk in elkaar gezet! Jesse Eisenberg deed het erg goed en zeker super leuk! Emma Stone, erg knappe meid die het zeker niet verkeerd deed! Maar toch was mijn persoonlijke favoriet hier in de film, natuurlijk Woody Harrelson. Wat een geweldige acteur en een super rol! Het verhaal vond ik leuk om te volgen en het concept was zeker niet mis. Super leuk om te kijken als je een zombie fan bent!!! Aanrader dus!

jeffur
Grappige film, met overal een vleugje van. Maar het zat ook vol met bullsh*t momenten. Al met al iets boven het gemiddelde. 3,5.

avatar van Lkw
Zelden zo'n flauwe, waardeloze film gezien. Nauwelijks een plot, totaal niet grappig en op Harrelson na behoorlijk slecht geacteerd. Ik begrijp niets van de gemiddelde score, noch op IMDb noch hier.

leuk voor een filmavondje!

avatar van IH88
“The first rule of Zombieland: Cardio. When the zombie outbreak first hit, the first to go, for obvious reasons... were the fatties.”

Zombieland blijft een erg geslaagde zombie komedie. De combinatie van actie en humor werkt uistekend en de regie van Ruben Fleischer is speels maar ook met een echte focus op het verhaal en de personages. De voice-over van Eisenberg is geweldig en de "regels" rond het overleven van een zombie aanval hilarisch.

Eisenberg kan dit soort personages waarschijnlijk in zijn slaap nog spelen maar hij is er dan ook erg goed in. De bange maar tegelijkertijd ook slimme en inventieve nerd Columbus (what’s in a name?) past wel bij hem. Harrelson steelt de show als schietgrage cowboy met het hart op de tong. Heerlijke rol en de charismatische Harrelson haalt er het maximale uit. Ook Stone en Breslin zijn leuk als slimme en sluwe zussen die alles stelen wat los en vast zit maar naarmate de film vordert wel steeds meer optrekken met Eisenberg en Harrelson en sympathie krijgen voor de twee heren. Deze vier vormen een komisch kwartet die gemakkelijk de hele duur van de film blijft boeien (het had zelfs wat langer mogen duren). En gooi er dan nog een scheut zombies tegenaan die creatief worden omgelegd en je hebt één van de beste zombiefilms die ik heb gezien. Bonuspunt voor de leuke bijrol van Bill Murray.

avatar van alexspyforever
Waarom heb ik deze weer gekeken, ach ja omwille van Abigail Breslin die hier weliswaar nauwelijks aanwezig is. Het begin was best amusant met die regeltjes maar daarna kabbelde op slaapverwekkende wijze verder. Ik snap de superlatieven die deze film oogst niet echt. Is de standaard voor horror en comedy zo laag geworden? Er gebeurt haast niets, geen verhaal, nauwelijks karakterontwikkeling, niet spannend en zeker niet grappig. En Bill Murray argh vreselijk

alexspyforever schreef:

Booeee!!!! Haha !

avatar van alexspyforever
Kondoro0614 schreef:

Booeee!!!! Haha !

Bekijk even jouw mening bij deze film. Ik zou zeggen als je een zombiefan bent moet je misschien eens wat oudere zombiefilms kijken want ik ken anders wel wat zombiefans die aan deze film geen zak vinden en dan bedoel ik niet enkel mezelf Als dit grappig is dan snap ik de humor van tegenwoordig niet meer en is de standaard voor verhaal en karakterontwikkeling wreed laag geworden. Nu goed het is maar een film en dat cijfer is maar een cijfer, ik stem ook nauwelijks nog omdat ik achteraf toch niet terug ga kijken ernaar. Voor mij is het interessanter of een film me wist te boeien en amuseren en of die herkijkwaarde heeft. Ik heb dan ook die behoefte niet meer om dat uit te drukken in een cijfer of een bepaald ranglijstje te maken

alexspyforever schreef:

Het geen wat je net zegt "Voor mij is het interessanter of een film me wist te boeien en amuseren" heb ik zeker hoog opgenomen, en niet alleen bij Zombieland kijk ik dit aan bij veel films en / of series. De humor mist misschien hier en daar, dat zou kunnen maar, voor mij was het gewoon puur het jasje waar ze mee filmden. De leegte, het kleine survival gevoel, dat vond ik waardig in deze film. Maar, toch vond ik Harrelson erg leuk acteren. Ook vertelde ik in mijn mening dat ik 'in een deuk lag' van de grapjes, nou is (Zoals je kunt zien aan de lengte) niet een al te uitgebreide review. Dus ook deze zin kan nog groot uitgepakt worden, erg groot,, Destijds geen zin aan denk ik.

Stuur mij, als je wilt, even via een PM wat gave zombie films die jij gezien hebt, oud of nieuw welke mij aanspraken zal ik er tussen uit nemen. Toch staat Dawn of the Dead (2004) op mijn nummer 1 van de zombies film, en Zombieland als tweede. Maar het is natuurlijk hoe je er tegen aan kijkt. Zo weet ik dat jij Dolls (1987) een erg goeie film vind (misschien 1 van je favo), straks is dat niks voor mij, dan geef ik die ook 0,5*? Tja, zo zit iedereen anders in elkaar uiteraard.

avatar van comely

Paar luchtige momenten, voor de rest langdradig.

En de zombies waren behoorlijk belabberd.

Fantastische zombie film alleen half puntje weg voor jessie eisenberg ik kan hem niet uitstaan

avatar van horizons
Leuk!

Moet toch wel erkennen dat sinds ze in films de zombies sneller hebben gemaakt (daargelaten wanneer iets technisch een zombie is ) de films in genre toch wel een stuk leuker. Dat ouderwetse geschuifel maakt toch minder indruk.
Niet dat deze film spanning draait, in tegendeel zelfs, het gaat hierom een stukje humor binnen het genre. Tuurlijk is er wel de betrouwbare zombie gore her en der maar het draait om de avonturen van Columbus en co.
Eisenberg, Harrelson, Stone en Breslin spelen leuk en met veel plezier. Af en toe wat logica overboord voor de fun stoort dan absoluut niet.

Netjes dit.

Tenminste eens een zombie film waar je eens lekker kunt lachen, geweldig

avatar van Nicholas
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Geinige film met prima rollen van typecast acteurs Harrelson en Eisenberg. Fantastische scène met Bill Murray overigens.

avatar van Duke Nukem
Erg grappige zombiefilm met Woody Harrelson in een rol die hem op het lijf is geschreven: een onbetrouwbare halve gek die houdt van Twinkies. En Bill Murray speelt gewoon zichzelf. Ook Jesse Eisenberg zit goed in zijn rol en Emma Stone ziet er natuurlijk leuk uit! Wat mij betreft hadden ze gerust een vervolg op deze film mogen maken.

avatar van Valak
Ik ben misschien een van de weinige horrorliefhebbers die hier gewoon geen zak aan vond. Niet grappig, niet spannend, niet eng. Nee, niks voor mij.

1,5* voor de moeite.

avatar van 93.9
Belachelijke film. Hier en daar wel grappig. Als je echt niets meer hebt om naar te kijken kun je deze film opzetten...
Wel aardige muziek

Zombieland

Het is misschien nu 1 a twee jaar geleden dat ik ‘Zombieland’ heb gezien maar het blijft me maar niet vervelen, elke zit lijkt wel weer beter en komischer te worden. Hoewel je na mate de film moet eindigen een beetje ongeïnteresseerd kan worden, zeker na zo’n irritante romantisch/komedische scene te hebben gehad en de twee dames naar Pacific Playland komt er weer wat meer actie in de zaak, net op tijd gered als het aan mij ligt want anders heeft hij minder gescoord. Zombieland is, en dat vindt ik echt tof om te zeggen: na ‘ Dawn of the Dead (2004) ‘ mijn favoriete zombie-film. Als ik mocht kiezen wat mijn lieveling ‘monster’ is in een film zou ik de zombies benoemen, en dan zeker voor een lachend avondje zou ik met een gerust hart nog een keer Zombieland kunnen herzien want dit blijft gewoon een overheerlijke film.

Laten we beginnen dat de film voor mij 1 van de heerlijkste introducties ooit heeft. Het ligt me dan ook ontzettend erg hoe deze film begint, een paar mooie scenes van de zombies, Jesse’s uitleg van alle regels en dan de slomo beelden met de zombies die aanvallen en je de mensen in totale chaos ziet en dat alles onder het fantastische nummer ‘ For Whom The Bell Tolls’ van Metallica in hun goeie dagen. Daarbij de snelle introductie met Woody Harrelson raast de film snel door waar ik opzich wel blij mee ben, wat is Woody een fantastische acteur in deze film en ik heb echt een paar keer dubbelgelegen om deze beste man, hilarisch! Zijn scene wanneer de hummer gekaapt word en de dames verteld niet mee te willen naar ‘Pacifc Playland’ en dan vooral de scenes ervoor dat hij echt opzoek is naar Twinkies. Twinkies zijn absoluut niet te vreten, ik heb een tijdje geleden een doos met Twinkies besteld omdat ze in deze film erg geprezen werden en door een van mijn favoriete YouTube kanalen maar gadverdamme, wat een rotzooi is dat spul!

We beginnen de film met Jesse Eisenberg (Ja, hij lijkt wel erg veel op ‘Heisenberg’). Een ‘nerd’ die na drie weken lang gamen, Moutain Dew Code Red en pizza’s eten ook overlevende is van de Zombieaanval. Hij loopt op de snelweg waar hij Woody tegen komt. Samen gaan ze richting het westen, Jesse naar Columbus, Ohia en Woody naar Tallahassee. Ze besluiten samen die richting op te gaan. Wanneer ze een ‘Hostess’ truck tegen komen stoppen ze, Woody wil graag twinkies (Hostess is de fabrikant hiervan). Ze besluiten de truck te openen maar er zitten Sno Balls in, een heel ander koekje. Waarom vertel ik dit? Ik vind dit een heel fijn feel-good element hebben waarvan ik echt heb weten te genieten, gewoon de drang naar zo’n koekje, lol!

Het verhaal was sowieso leuk. We volgen Columbus en Tallahassee die samen reizen naar het oosten, want beiden steden liggen richting het oosten van Amerika als je in L.A. begint. Samen reizen ze af en komen ze een supermarkt tegen waar ze, na wat zombies vermoorden opeens Wichita en Little Rock tegen komen, heel toevallig en ook twee die niet aangevallen worden door de grote zombies in de supermarkt. De twee bestelen Columbus en Tallahassee waarna ze er vandoor gaan met Tallahassee zijn auto. Eenmaal wanneer de twee weer een nieuwe auto hebben gevonden, een hummer vol met wapens zien ze de auto die de twee meiden hebben gejat staan. De twee worden weer gekaapt waarna ze besluiten om met z’n vieren verder te reizen, en Witchita en Little Rock samen het mooie verhaal vertellen hoe ze de tankhouders oplichten, verdomme wat een mooie scene met Emma Stone . Eenmaal aangekomen in L.A. gaan ze richting het huis van Bill Murray die zich voordoet als Zombie, samen met Woody de Ghostbuster scene te hebben na gespeeld, wat echt hilarisch was, word hij vermoordt door Columbus en is dat ook weer einde verhaal. Met een te gekke eind scene in Pacific Playland eindigt de film niet geheel rustig maar wel dat ze met z’n vieren weer verder op pad gaan.

De gehele film kent voor mij een feel-good element. Komedie is geslaagd, eindelijk eens een keer en de hoeveelheid actie en bloed wat gecombineerd word met de komedie is fijn. Ik vindt dit zeker geen slechte zit en ik kan er echt uren van genieten, ook al word de film op het eind wat saaier (de drama scenes in het huis van Bill Murray) maar dat mag de gehele pret niet bederven want voor de rest heb ik ultiem genoten van de film.

Dit zou geen vijf sterren film voor mij worden omdat ik toch iets ongeconcentreerd begon te kijken tegen het eind en Jesse Eisenberg vind ik helemaal niet zo’n fijne acteur. Voor de rest is de film meer dan geslaagd en blijf ik bij mijn stem zoals hij nu is, wat een geweldige film toch, welkom in mijn top 10!

avatar van Sideshow Bob
Ik ken weinig slechtere films en ben dan ook verbaasd over deze hoge rating. On-be-grij-pe-lijk voor mij.
Niet boeiend, niet spannend en zelden grappig. Mislukt dus als horror en mislukt als komedie.

avatar van W.V.
Vermakelijke kleine variatie op het zombiegenre, de film begint erg sterk, met de regels om de apocalyps te overleven en die scene op de parkeerplaats is prachtig. Maar daarna vlakt de film wat af en het samenspel tussen Eisenberg en Harrelson hapert zo af en toe. Toch blijven er wel leuke momenten over, vooral als de dames worden ontmoet.
Het beste stuk van de film is het optreden van Murray, subliem. Ook in het pretpark zitten enkele goede grappen en dat tilt deze film net boven dertien in een dozijn uit. Trouwens de film zit lekker vol met verwijzingen naar andere films, dat alleen al maakt de film toch de moeite waard ook al komt de film als komedie niet helemaal van de grond, daarom van mij een gemiddelde beoordeling.