ad

Geregisseerd door: Ruben Fleischer

Met onder meer: Woody Harrelson, Jesse Eisenberg en Emma Stone

Over Zombieland

"Nut up or shut up."

Twee mannen genaamd Columbus (Jesse Eissenberg) en Tallahassee (Woody Harrelson) moeten zien te overleven in een wereld die overbevolkt is door zombies. Tijdens hun strijd met overleving bundelen ze krachten met Wichita (Emma Stone) en Little Rock (Abigail Breslin), die ook een manier hebben gevonden om in leven te blijven. Tijdens hun strijd moeten ze zich afvragen wat erger is, van elkaar afhankelijk moeten zijn of toch maar aan de zombies overgeven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Bill Murray

Clown Zombie

Zombie Meter Maid (onvermeld)

Hippie Girl (onvermeld)

Bicycle Zombie (onvermeld)

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Echt leuk. Zombieland werkt als komedie erg goed, mede door de atypische ontmoeting tussen de droge Columbus en de harde redneck Tallahassee. Haha, wat een duo . De één met zijn clownfobie, de ander op zoek naar Twinkies. Hun weg kruist, behalve rondwaggelende hongerige zombies, ook nog twee jonge meiden. Het zombiegeweld is net genoeg om de liefhebbers van horror niet tegen de schenen te schoppen maar het komediegedeelte beviel me ook meer dankzij de running gags. Ook die hele mise-en-scène met Bill Murray was goed gevonden en deed me lachen. Murray speelt beter zijn cameo's dan zijn echte filmrollen heb ik soms de indruk. De verwachtingen waren niet hoog daar ik een hekel aan zombiefilms heb maar deze is samen met Train to Busan één van de weinige die me tot nu toe bevallen is. Een dikke 3,5*

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Ik vond dit een leuke film. Niet echt spannend en de special effects (computer bloed) waren niet echt geweldig, maar toch wel een avontuurlijke film. En Emma Stone, daar blijf je in verdrinken in die ogen. Wat een knappe meid. En ze heeft ballen en humor.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1966 berichten

Vanavond heb ik Zombieland met een hapje en een drankje samen met een aantal vrienden herzien en hebben ons prima vermaakt. Binnenkort ook deel 2 even kijken, die komt deze maand op Netflix.

avatar van umbra

umbra

Grindhouse62 schreef:

als ge op dik anderhalf jaar 2x dezelfde films moet zien...is u collectie té pover

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1966 berichten

umbra schreef:

Mijn collectie is zeer zeker niet pover, maar ik moet dan de film niet herzien, maar wil hem herzien.

avatar van Mr_Mephisto

Mr_Mephisto

No-nonsense- & grindhouseachtige interpretatie van de klassieke zombiefilm met montages die bijgevolg ook aan Tarantino doen denken. Het fungehalte is hoog maar er is nog genoeg spanning & gore om van een horrorfilm te kunnen spreken. Eisenberg komt sympathiek en onbeholpen over, Stone is cool, Harrelson speelt natuurlijk gewoon zichzelf. De cameo van Bill Murray is een prettige verrassing; en een film als deze komt probleemloos weg met het besluit van die scène. Leuk, leuk.

avatar van Shadowed

Shadowed

Mindere herziening.

Keek hem vooral omdat het vervolgdeel Double Tap erg goed beviel qua entertainment. Toen bedacht ik me dat ik maar weinig herinnerde van dit deel en toen deze weer op Film1 beschikbaar was maar eens opgezet voor herziening. Ik moet daarbij concluderen dat het tweede deel me beter heeft gesmaakt.

De film opent wel heerlijk waarin de regels worden geïntroduceerd gevolgd door lekkere montage bij de opening-credits. Ik zat al achterover om eens lekker vermaakt te worden door zombiegeweld en humor. Maar wat daarna kwam viel me toch weer een beetje tegen helaas.

De grappen kwamen in het algemeen gewoon wat minder aan. Er zitten leuke ideeën bij en genoeg clichés waar de draak mee gestoken wordt, maar erg grappig zijn ze niet. Een echt luchtig gevoel, wat ik bij het tweede deel wel kreeg, ontbreekt hier ook. Ik moet nergens echt lachen ondanks genoeg lompe pogingen.

Acteerwerk is niet briljant, maar Eisenberg en Harrelson blijven een leuk duo. Twee goede acteurs, dus daar mag je dan ook wel degelijk acteerwerk van verwachten. Stone en Breslin maken minder indruk en moeten het meer hebben van de uitstraling die ze hebben dan van het acteertalent helaas.

Qua horror is er weinig memorabels op de pretpark-sequentie in de slotfase na. Dat vormt ook gelijk het hoogtepunt van de film waar de leukste ideeën naar buiten worden gebracht. Alles wat daarvoor komt is toch wat aan de makke kant, horror die niet echt indruk wil maken. De montage mist ook een bepaalde vlotheid en de loop wat luchtigheid. Iets wat ik in het tweede deel een stuk geslaagder vond.

Een tegenvallende herziening. Ik blijf het een voldoende toekennen, maar verlaag de stem wel met een 0,5*. Ik merk wel dat het talent van Fleischer door de jaren heen meer is geworden.

avatar van Filmreiziger

Filmreiziger

Een meesterlijke komedie (sorry, ik kan het echt geen horror noemen) met elementen van een parodie op het horror gengre. Droge, subtiele humor, goed geacteerd, verrassend, veel chemie tussen de acteurs. Geen standaard komedie, dus verwachten geen onderbroeken lol en over de top flauwe grappen. Het is allemaal net even wat subtieler. Ook in de relaties tussen de hoofdpersonen gebeurd het nodige dat de film interessant maakt. Geniale verwijzingen naar andere films met een verassende cameo. De samensmelting tussen horror en komedie pakt niet vaak goed uit, maar Zombieland is een uitzondering hierop. Ik heef het niet vaak, maar dit keer toch echt 5 sterren.

avatar van Survivor87

Survivor87

Een heerlijke horrorkomedie(die meer komedie is dan horror) met een superleuke en hilarische rol van Woody Harrelson als twinkyfan en wapenfreak Thenassea. En ook een altijd leuke verschijning van de hier pittige Emma Stone als het oudste oplichters zusje. Echt genoten van deze film.

avatar van macrobody

macrobody

Een niet al te serieuze zombiefilm. Zo wil ik ze graag zien. Leuke humor maakte de film zeer aangenaam.