Zombieland (2009)

Komedie / Horror

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Woody Harrelson, Jesse Eisenberg en Emma Stone

Twee mannen genaamd Columbus (Jesse Eissenberg) en Tallahassee (Woody Harrelson) moeten zien te overleven in een wereld die overbevolkt is door zombies. Tijdens hun strijd met overleving bundelen ze krachten met Wichita (Emma Stone) en Little Rock (Abigail Breslin), die ook een manier hebben gevonden om in leven te blijven. Tijdens hun strijd moeten ze zich afvragen wat erger is, van elkaar afhankelijk moeten zijn of toch maar aan de zombies overgeven.

avatar van Filmkriebel
Echt leuk. Zombieland werkt als komedie erg goed, mede door de atypische ontmoeting tussen de droge Columbus en de harde redneck Tallahassee. Haha, wat een duo . De één met zijn clownfobie, de ander op zoek naar Twinkies. Hun weg kruist, behalve rondwaggelende hongerige zombies, ook nog twee jonge meiden. Het zombiegeweld is net genoeg om de liefhebbers van horror niet tegen de schenen te schoppen maar het komediegedeelte beviel me ook meer dankzij de running gags. Ook die hele mise-en-scène met Bill Murray was goed gevonden en deed me lachen. Murray speelt beter zijn cameo's dan zijn echte filmrollen heb ik soms de indruk. De verwachtingen waren niet hoog daar ik een hekel aan zombiefilms heb maar deze is samen met Train to Busan één van de weinige die me tot nu toe bevallen is. Een dikke 3,5*

avatar van cantforgetyou
Ik vond dit een leuke film. Niet echt spannend en de special effects (computer bloed) waren niet echt geweldig, maar toch wel een avontuurlijke film. En Emma Stone, daar blijf je in verdrinken in die ogen. Wat een knappe meid. En ze heeft ballen en humor.

avatar van Grindhouse62
Vanavond heb ik Zombieland met een hapje en een drankje samen met een aantal vrienden herzien en hebben ons prima vermaakt. Binnenkort ook deel 2 even kijken, die komt deze maand op Netflix.

avatar van umbra
Grindhouse62 schreef:
als ge op dik anderhalf jaar 2x dezelfde films moet zien...is u collectie té pover

avatar van Grindhouse62
umbra schreef:
Mijn collectie is zeer zeker niet pover, maar ik moet dan de film niet herzien, maar wil hem herzien.