Zombieland (2009)

Komedie / Horror

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Woody Harrelson, Jesse Eisenberg en Emma Stone

Twee mannen genaamd Columbus (Jesse Eissenberg) en Tallahassee (Woody Harrelson) moeten zien te overleven in een wereld die overbevolkt is door zombies. Tijdens hun strijd met overleving bundelen ze krachten met Wichita (Emma Stone) en Little Rock (Abigail Breslin), die ook een manier hebben gevonden om in leven te blijven. Tijdens hun strijd moeten ze zich afvragen wat erger is, van elkaar afhankelijk moeten zijn of toch maar aan de zombies overgeven.

avatar van mjk87
Deze film gaat nergens over, maar ik heb me echt kostelijk vermaakt. Erg leuk sfeertje, goed tempo, fijne gore en soms lekker lomp. 4 acteurs en 4 totaal verschillende rollen met elk eigen kenmerken en vol plezier gespeeld. Vaak hardop moeten lachen. En dan ook van die fijne momenten als Harrelson zombies neerschiet terwijl je kijkt vanuit een shot in een rollercoaster. Zo zie je ook nog eens originele dingen. Stone is gewoon heel fijn om te zien en Breslin speelt dat typische wijze kleine zusje, maar doet dat wel erg sterk. 4,0*.

avatar van TornadoEF5
Hmm, ik had er toch meer van verwacht. Er zitten wel grappige momenten in de film, maar het benadert gewoon niet de hilariteit die ik bijvoorbeeld wel in What We Do In The Shadows of Shaun of the Dead zag. Voor de horror moet je deze film ook al niet kijken, het gaat toch vooral om de humor Zeker omdat de film zichzelf ook niet echt serieus neemt, en zeker de zombiethematiek. Sommige momenten in de film halen het tempo eruit, en komen wat dom over. En ook zeker niet alles was grappig. Het is niet slecht, en goed voor een keer, maar meer dan dat is het toch niet echt. Ik ben ook een beetje verbaasd over de vrij hoge rating van deze film (vooral dan nog op IMDb), maar dat ben ik wel vaker.

avatar van Shadowed
Leuk.

Toch wel een leuk filmpje van deze Ruben Fliescher. De film is zeker beter dan de gemiddelde zombiefilm, omdat de film er een aantal draaien aan te geven die de film dan weer net iets anders maken. Het geweld is soms wat te soft, maar dat boeit niet.

Vooral Harrelson acteer leuk. Er zit wat onderbroeken lol in maar dat is niet storend, de acteurs zijn een leuke combi en soms is de chemie ook duidelijk te merken. Ook best een toffe cameo van Bill Murray, die soms ook echt hilarisch is.

Leuke film. Aangeraden onder horror/komedie fans. Verwacht geen over the top gevechten met veel bloed, en zet vooral je verstand op 0.

avatar van joolstein
Als horror is deze film niet echt geslaagd maar als komische road-movie was dit zo gek nog niet! Columbus (Jesse Eisenberg), schietgrage Tallahassee (Woody Harrelson) en de oplichter-zusjes Wichita (Emma Stone) en Little Rock (Abigail Breslin) zijn alle op weg naar iets. Het waar is niet heel belangrijk,zoals ook de rest maar fijne scenes tonen des te meer! Het plot draait dan ook meer om vriendschap en persoonlijke evolutie, dan een zombie-uitbraak. En is een beetje te vergelijken met feelgoodfilms. De grappen in de film zijn van een zeker niveau. Wat een groot pluspunt was. En dan is er nog een onvergetelijke cameo van een filmster met de initialen B.M. Persoonlijk vond ik het een fijne film en werkte best ontspannend, maar is ook verwijderd van een echte superfilm. Een prima film voor in de bioscoop; licht verteerbaar met een bak popcorn op schoot.

avatar van bjerik76
op zich wel goed, alleen irriteerde ik me elke keer aan de teksten ( regelnummers ) die vermeld werden, en de vertelvorm van het hoofdpersonage zo nu en dan.

avatar van Aazhyd
Ik snap dat het een semi-komische film is, maar mijn god, wat zit de film vol met volstrekt ongeloofwaardige flauwekul. Zoals 50 keer schieten met een shotgun zonder herladen? Bill Murray die even mag opdraven voor helemaal niets? Een fles wijn openen en dan drinken alsof-ie leeg is en zonder te slikken? Etc. etc.

Komt nog bij dat de film gewoon retesaai is. Jammer, ik had er veel meer van verwacht.

avatar van Joyce41
Ik snap niet dat mensen dit serieus een leuke film kunnen noemen,ik ben al helemaal niet van de Zombiefilms maar ok zender stond hierop denk geef het een poging.
Maar werkelijk zonde van de tijd,
Niet eng en niet komisch ook.

avatar van Flat Eric
Een roadmovie met wat zombie-obstakels.

Een erg leuke horror-comedy waar de vaart lekker inzit. Het verveelt geen moment.
De fijne kleine cast maakt het verder ook een genietbare rit om uit te zitten.
Wat de film extra meer pit geeft is de soundtrack, die ondersteunt de confrontaties met de zombies prima.
Kijk uit naar deel 2.

avatar van HK Senator
Als Zombie comedy zijn Shaun Of The Dead en Return of the Living Dead 10 keer beter. De personages in deze film maken zulke domme keuzes. Ze zijn werkelijk het overleven niet waard.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Waren zombies een lange tijd voer voor serieuzere horrorfilms, het is al een tijdje bekend dat er ook genoeg te lachen valt met die slenterende kadavers. Met geweldige films als resultaat, met titels als Return of the Living Dead, Braindead en Shaun of the Dead als de bekendste en wellicht ook beste. Maar daardoor moet je met je zombiekomedie anno 2009 wel met iets nieuws komen. Zombieland is een erg amusante film, maar heel vernieuwend is het allemaal niet. Er worden wat leuke visuele geintjes uitgehaald - met teksten in beeld - en de geestige slowmotion credits met Metallica’s For Whom the Bell Tolls zet de toon uitstekend. Maar gaandeweg laat Ruben Fleischer de creativiteit een beetje varen. De film levert dan niet per se amusement in, maar begint af en toe wel wat in te kakken.

Wat vooropgesteld opvalt bij deze Zombieland is dat er maar weinig zombies in voor komen. Vooral gedurende de tweede akte zijn er amper wandelende lijken. Oké, Fleischer geeft ons er vier leuke hoofdpersonages voor in de plaats, maar toch doet de opening vermoeden dat er meer zombie-actie zou plaatsvinden. Het begint aan het einde van akte twee, als we een tijdje puur met de vier personages zijn, zelfs wat te slepen. En dat is best knap voor een film van amper anderhalf uur. De vier hoofdfiguren zijn gelukkig leuk genoeg, met name Harrelson is erg amusant. De bekende cameo in de film is eveneens geinig, hoewel deze weer iets te lang wordt uitgespeeld. De film voelt hier en daar wat fragmentarisch - en dat is ook niet heel gek, gezien de film oorspronkelijk een serie zou worden. Ben blij om te zien dat er nu - na tien jaar - een vervolg komt, maar verwacht daarin ook niet heel veel vernieuwends. Maar goed, als die op z’n minst zo vermaakt als deze, dan hebben we niet heel veel te klagen.

3,5 sterren.

avatar van schumacher
Leuke film.

avatar van Vidi well
Redelijke film. Wellicht was ik te benieuwd naar deze film, vanwege het aankomende nieuwe deel, maar ik vond Zombieland enigszins tegenvallen.

De film opent grappig, met een droge voice-over met survivaltips en een boel idiote zombie-scenes. Maar na een tijdje gaat het tempo drastisch omlaag met als dieptepunt de scenes in het huis van Bill Murray. Leuke bijrol van hem wel, maar al die scenes in dat huis halen het vlotte karakter uit de film, en de semi-diepe gesprekken maken alleen maar meer duidelijk hoe plat de karakters zijn en hoe dun het verhaal is.

Zombieland begint en eindig leuk, maar het middendeel is mij te traag en daar levert de film op in. Desondanks leuk om eens gezien te hebben.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Lang mee gewacht maar nu zelfs al deel 2 binnenkort in de bioscopen gaat draaien leek het mij een goede timing deze film eindelijk eens te gaan kijken.
Zombieland is een film geworden die zichzelf(gelukkig) geen moment te serieus neemt, het is gewoon de volle speelduur luchtig vermaak met daarbij door de goed op elkaar ingespeelde cast ook een zeer prettige sfeer. De speelvreugde van de acteurs spat van het scherm af en dat is zonder twijfel in het voordeel van de filmervaring.

De film heeft een zeer aangenaam tempo met hier en daar wat heerlijke hardrock en metal op de soundtrack en natuurlijk Bill Murray
Emma Stone is nog steeds een mooie meid, maar in Zombieland is ze al helemaal een schoonheid.

Optimaal vermaak wat mij betreft met daarbij ook nog eens een bevredigende finale.
Mocht deel 2 net zo vermakelijk worden is die wat mij betreft zeker welkom.

avatar van Basto
Deze herzien in de hoop m leuker te vinden. Het is een lekker energieke zombiefilm en Harrelson is altijd fijn. Helaas kan ik dan niet zeggen over Eisenberg die aks nerd te veel doet denken aan zijn rol in Social Network en ook nergens grappig is. Zonde!

3,5 blijft staan.