Zombieland (2009)

Komedie / Horror

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Woody Harrelson, Jesse Eisenberg en Emma Stone

Twee mannen genaamd Columbus (Jesse Eissenberg) en Tallahassee (Woody Harrelson) moeten zien te overleven in een wereld die overbevolkt is door zombies. Tijdens hun strijd met overleving bundelen ze krachten met Wichita (Emma Stone) en Little Rock (Abigail Breslin), die ook een manier hebben gevonden om in leven te blijven. Tijdens hun strijd moeten ze zich afvragen wat erger is, van elkaar afhankelijk moeten zijn of toch maar aan de zombies overgeven.

avatar van mjk87
Deze film gaat nergens over, maar ik heb me echt kostelijk vermaakt. Erg leuk sfeertje, goed tempo, fijne gore en soms lekker lomp. 4 acteurs en 4 totaal verschillende rollen met elk eigen kenmerken en vol plezier gespeeld. Vaak hardop moeten lachen. En dan ook van die fijne momenten als Harrelson zombies neerschiet terwijl je kijkt vanuit een shot in een rollercoaster. Zo zie je ook nog eens originele dingen. Stone is gewoon heel fijn om te zien en Breslin speelt dat typische wijze kleine zusje, maar doet dat wel erg sterk. 4,0*.

avatar van TornadoEF5
Hmm, ik had er toch meer van verwacht. Er zitten wel grappige momenten in de film, maar het benadert gewoon niet de hilariteit die ik bijvoorbeeld wel in What We Do In The Shadows of Shaun of the Dead zag. Voor de horror moet je deze film ook al niet kijken, het gaat toch vooral om de humor Zeker omdat de film zichzelf ook niet echt serieus neemt, en zeker de zombiethematiek. Sommige momenten in de film halen het tempo eruit, en komen wat dom over. En ook zeker niet alles was grappig. Het is niet slecht, en goed voor een keer, maar meer dan dat is het toch niet echt. Ik ben ook een beetje verbaasd over de vrij hoge rating van deze film (vooral dan nog op IMDb), maar dat ben ik wel vaker.

avatar van Shadowed
Leuk.

Toch wel een leuk filmpje van deze Ruben Fliescher. De film is zeker beter dan de gemiddelde zombiefilm, omdat de film er een aantal draaien aan te geven die de film dan weer net iets anders maken. Het geweld is soms wat te soft, maar dat boeit niet.

Vooral Harrelson acteer leuk. Er zit wat onderbroeken lol in maar dat is niet storend, de acteurs zijn een leuke combi en soms is de chemie ook duidelijk te merken. Ook best een toffe cameo van Bill Murray, die soms ook echt hilarisch is.

Leuke film. Aangeraden onder horror/komedie fans. Verwacht geen over the top gevechten met veel bloed, en zet vooral je verstand op 0.

avatar van joolstein
Als horror is deze film niet echt geslaagd maar als komische road-movie was dit zo gek nog niet! Columbus (Jesse Eisenberg), schietgrage Tallahassee (Woody Harrelson) en de oplichter-zusjes Wichita (Emma Stone) en Little Rock (Abigail Breslin) zijn alle op weg naar iets. Het waar is niet heel belangrijk,zoals ook de rest maar fijne scenes tonen des te meer! Het plot draait dan ook meer om vriendschap en persoonlijke evolutie, dan een zombie-uitbraak. En is een beetje te vergelijken met feelgoodfilms. De grappen in de film zijn van een zeker niveau. Wat een groot pluspunt was. En dan is er nog een onvergetelijke cameo van een filmster met de initialen B.M. Persoonlijk vond ik het een fijne film en werkte best ontspannend, maar is ook verwijderd van een echte superfilm. Een prima film voor in de bioscoop; licht verteerbaar met een bak popcorn op schoot.