Zombieland: Double Tap (2019)

Alternatieve titel: Zombieland 2

Komedie / Horror

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Woody Harrelson, Jesse Eisenberg en Emma Stone

Columbus, Tallahassee, Wichita en Little Rock hebben zich aardig weten aan te passen in Zombieland en slagen er samen in een veilig onderkomen te vinden... in het Witte Huis. Maar de persoonlijke spanningen nemen toe en de zusjes Wichita en Little Rock kiezen ervoor er tussenuit te knijpen. Columbus en Tallahassee besluiten een poging te doen het team te herenigen en volgen de dames richting Graceland, maar ontdekken tijdens hun reis dat de zombies, die ze tot nu toe altijd de baas waren, steeds moeilijker uit te schakelen zijn.

avatar van barcam
Terug amusante horror/komedie die een leuk vervolg is.
Had weinig verwachtingen maar viel nog mee qua entertainment.
Denk dat de acteurs zich enorm geamuseerd hebben en dit zie je ook.
Overbodig vervolg? Misschien wel maar blijft vermakelijke pulp.

avatar van Collins
Een aardig vervolg op Zombieland. De ingrediënten zijn grotendeels dezelfde.
Dezelfde centrale cast met Emma Stone, Jesse Eisenberg, Abigail Breslin en ‘good old’ Woody Harrelson, die zich nog immer bezig houdt met het elimineren van zombies. Goed op elkaar ingespeeld genereren zij op speelse wijze een aangename dynamiek met ruimte voor onderling sarcasme en leuke situatiekomedie.
Er zijn wel wat nieuwigheden. Zo worden er nieuwe typen zombies geïntroduceerd, die het verhaal wat smeuïger maken (de Homers zijn hilarisch) en is Zoey Deutch, als leuke verrassing en dom blondje aan de cast toegevoegd. Het zou me niet verbazen als zij bij een mogelijk derde deel een vaste waarde zou zijn.
Verder wat korte optredens van Rosario Dawson en Luke Wilson. Niet bijzonder. Uiteraard is ook Bill Murray weer van de partij, die bij de aftiteling een extra optreden verzorgt met wat sketchachtige fragmenten. Zal komisch bedoeld zijn, maar was eigenlijk wel wat genant. Ook niet bijzonder dus.
Ach, over het algemeen is het best leuk allemaal. Toch voelt de film minder fris aan. Logisch natuurlijk. De componenten zijn intussen bekend. Werkelijk nieuwe perspectieven biedt de film niet. Desalniettemin is de film gewoon prima vermaak met vaart en aangename humor.
Ik vond het eerste deel leuk. Ik vond het tweede deel dat meer van hetzelfde biedt, ook leuk.

avatar van nathaniel177
Goed vervolg op deel 1. Sterkste punten zijn duidelijk de chemie tussen de 4 vrienden en de grappen. Die zijn van hetzelfde soort humor als in deel 1 maar ook alsnog leuk. Ook was de introductie met een voice over van Jesse Eissenberg leuk die ons even vertelt wat er in die 10 jaren is gebeurd. Eissenberg en Harrelson vind ik nog steeds de leukste rollen hebben. Er kwam ook nog een toffe one take zombie fight in de film voor, dat was erg leuk. Leuke actiescènes nog tussendoor en de toevoeging van Zoey Deutsch als dom blondje is geslaagd. En natuurlijk is de cameo van Bill Murray en het interview voor Garfield 3 ook geweldig. Mijn moeder en ik hebben net zoals van deel 1 kunnen genieten, alleen is deze gewoon iets minder verfrissend.
3.5 *

Goeie film waarin het viertal al een decennia lang overleefd hebben in de zombiewereld. Meer van hetzelfde, maar met een hiatus van 10 jaar is dat niet erg en dat maakt dit een geslaagd vervolg. Een vlot tempo, een grappige toon en vermakelijke personages (uiteraard ingevuld door dezelfde cast).

Erg goed vervolg van Zombieland dat zich tien jaar later afspeelt. Deze film is voornamelijk hetzelfde als de eerste film, maar dan grappiger, meer en betere bijrollen en een beter verhaal. Zoey Deutsch is geweldig in deze film. Normaal gesproken vind ik mensen als haar personage irritant in films, maar Zoey Deutsch speelt haar personage gewoon erg goed. Ook de dubbelgangers van de hoofdrollen en de nieuwe zombies (voornamelijk de homers) zijn grappig. De mid-credits cameo van Bill Murray is ook fantastisch. Dit is gewoon een hele leuke film die op alle fronten het eerste deel verslaat. Ik geef deze film dan ook 1* hoger dan dat ik de oorspronkelijke film had gegeven.

avatar van Boeikens
Volledig op de lijn van het eerste deel met een nieuwe eindbestemming en wat meer medestrijders.
De humor is even geslaagd, de zombies zijn wat verder uitgewerkt.
Al bij al zeker ok maar boeide me net wat minder dan de voorganger.

avatar van DjFrankie
Wel grappig met momenten, maar soms ook te flauw. Op het einde veel zombies, verder valt het zombiegehalte erg mee in deze film. Murray grap is geslaagd.

avatar van cantforgetyou
Ik vond dit een leuke film. Sterk vervolg. Niet echt spannend en de special effects (computer bloed) waren niet echt geweldig, maar toch wel een avontuurlijke film. En Emma Stone, daar blijf je in verdrinken in die ogen. Wat een knappe meid. En ze heeft ballen en humor.
De domme blondie (Zoey Deutch) is erg grappig en steelt stiekem toch de show.

avatar van Fisico
Zombieland slaat dezelfde weg in als de eerste film. Zelfde subgenres en insteek deze zombiekomedie. Grootste pluspunten zijn sowieso het feit dat de cast behouden is. Dat vergroot de herkenbaarheid. Ook de toevoeging van het domme blondje was eigenlijk wel geslaagd, iets wat ik vooraf niet had voorspeld. Ze steelt bij momenten toch wel de show.

De film is en blijft vlot. Ook de humor slaat meestal wel aan. Niet alles is even geslaagd, maar de film hoeft ook niet te serieus genomen worden. Het overtal aan personages was dan weer net wat minder. Die adepten dienden tot niets. En ook de opsomming van de regels vond ik leuker in de eerste film. Het einde heeft een wat overload aan zombies waardoor het misschien net té gemakkelijk was. Maar vermakelijk was het zeker! Ligt zeker binnen het niveau van de eerste film.

avatar van bjerik76
moest even terug denken waar t eerste deel over ging, dat bleek alweer 10 jaar geleden te zijn dan dit vervolg.
Helaas is de film er niet beter op geworden.
Het verhaal is dit keer wel heel erg simpel, hoewel de cast wel goed acteert en de special effecten wel oke zijn.

avatar van Shadowed
Leuk leuk leuk.

Niet hoogstaand, absoluut niet zelfs. Maar wederom een leuke toevoeging aan de carrière van Fleischer. Als regisseur 1 keer de fout ingegaan met 30 Minutes or Less maar sindsdien goed opdreef met verschillende genres. Toen ik de berichten las dat de film meer richting komedie ging, vreesde ik echter wel voor een tweede fout.

Maar in dat opzicht kreeg ik uiteindelijk een best grappige film voor de kiezen. De film is ontzettend zelfbewust en laat dit in de eerste dialogen eigenlijk al weten. Wat volgt is 99 minuten aan dom, lomp en vlot vermaak. Het tempo houdt zich nergens in en daardoor is dit vervolg makkelijk uit te kijken.

Deel 1 maakte destijds niet zo'n indruk, maar ik denk dat die aan herziening toe is. Fleischer pakt het in dit tweede deel uiteraard wat grootser, voller en energieker aan. Het doet de film soms goed, en soms wat minder. Bij vlagen klapt de komedie bijvoorbeeld dicht door een film die zichzelf net wat te leuk vindt.

Qua gore is er meer CGI dan daadwerkelijke bloedspetters. Maar het zit wel snor, er vloeit voldoende bloed om de gemiddelde horrorfan tevreden te houden. Vergeleken met het vorige deel neigt dit wel meer naar de grapjes en minder naar de zombies, maar qua vermaak doet het weinig afbreuk aan de reeks.

Toen ik de trailer destijds zag, vreesde ik even. Maar het uiteindelijke resultaat is gelukkig wat anders. Zo houdt de film zich niet echt bezig met de Eisenberg en Harrelson-klonen, wat ik vooraf wel dacht. Maar de uiteindelijke toevoegingen aan de cast zijn niet de beste toevoegingen. Dawson is erg saai en Deutch net wat te innemend. Enkele droge grappen slaan bij Deutch dan wel weer aan.

Acteerwerk van de main crew blijft wel leuk, al is het vooral Harrelson die de beste komiek weet te zijn. De CGI is voor de rest niet al te knap, erg onrealistisch, maar bij een film die over zombies gaat is dat niet meteen aan de orde. Het ziet er voor de rest ook wel speels uit, dus veel te klagen is er niet.

Uiteindelijk wel een erg simpel verhaal. Paar hoogstandjes van de regie qua camerawerk, maar het uiteindelijke resultaat is vooral een opgeblazen en vermakelijke zombiefilm. Puur entertainment eigenlijk. Niks op aan te merken.

avatar van mcdaktari
Ik vond de eerste Zombieland film best goed, dit vervolg vond ik ook helemaal niet verkeerd, ja oke, Amerikaanse humor, dat is niet echt mijn humor maar ik kon er toch af en toe wel om lachen. Voor Amerikaanse humor was het zeker niet verkeerd. Wat mij betreft is het wel een geslaagd vervolg dit.

avatar van DonCorleon3
Vermakelijk vervolg. Vond de eerste 5 minuten nog t gekst. Daarna allemaal vrij flauw maar zo nu en dan nog best grappig. einde vond ik verder ook slap en cliche.