Zombieland: Double Tap (2019)

Alternatieve titel: Zombieland 2

Komedie / Horror

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Woody Harrelson, Jesse Eisenberg en Emma Stone

Columbus, Tallahassee, Wichita en Little Rock hebben zich aardig weten aan te passen in Zombieland en slagen er samen in een veilig onderkomen te vinden... in het Witte Huis. Maar de persoonlijke spanningen nemen toe en de zusjes Wichita en Little Rock kiezen ervoor er tussenuit te knijpen. Columbus en Tallahassee besluiten een poging te doen het team te herenigen en volgen de dames richting Graceland, maar ontdekken tijdens hun reis dat de zombies, die ze tot nu toe altijd de baas waren, steeds moeilijker uit te schakelen zijn.

• vanaf 25 maart te koop op dvd en blu-ray

avatar van Kondoro0614
Ik raad het je ook aan nooit meer deze films te kijken alexspyforever. Al vanaf de eerst horror/komedie omtrent zombies heb je er al een negatieve blik op, en de tien films daarna bestempel je ook met een halve ster of misschien iets hoger. Niet jouw ding blijkbaar .

Kondoro0614 schreef:

Vanaf de eerste horror comedies omtrent zombies ben ik negatief? Dan heb je deze gemist kennelijk.

The Return of the Living Dead (1985) - MovieMeter.nl

Braindead (1992) - MovieMeter.nl

Ik kan enkel hopen dat dit soort films niet meer worden gekozen bij een draft ja

En wibro tja als deze film tegenover een film komt te staan die ik echt wel goed vind, zou het vervelend zijn dat ik niet mag stemmen omdat ik Zombieland 2 niet heb gezien. Simple as that. Na een half uur heb ik trouwens de film op 1,5x snelheid afgespeeld. Nogmaals Abigail Breslin is een van mijn favorieten dus ik had een beetje hoop.

avatar van rep_robert
Als je deze film alleen opzet voor Breslin's decolleté zou ik toch eerder The Call (2013) gaan kijken. En als je die al hebt gezien (wat je natuurlijk dan wel hebt , nog een keer kijken

rep_robert schreef:

Voordat je mij van masochisme verdenkt

Horrorfilm draft en KO - MovieMeter.nl

Er volgt een KO en je mag enkel stemmen als je beide films hebt gezien.

alexspyforever schreef:

The Return of the Living Dead (1985) - MovieMeter.nl

Braindead (1992) - MovieMeter.nl

Sorry hoor Johan, maar je komt nu ook aankakken met één film die je met een vier sterren bestempeld, één van de twee (Braindead) vond je leuk en 'The Return of the Living Dead' bestempel je zelf ook maar met drie sterren oftewel: een film die net een voldoende van je heeft gekregen en deze genres bevat.

Hopen lukt toch niet, het is helaas dat je de keuze van deze films niet fijn vind. Maar je ziet wel, en ook in de drafts dat er een groepje mensen zijn die deze film wel leuk vermaak vinden en dat is natuurlijk voor een ieder weer anders. Nogmaals: deze films zijn duidelijk niet wat voor je, laat ze of links liggen of ga er met een andere mindset in. Ik ken je langer dan vandaag, en ik weet ook dat je soms te negatief deze films aanzet.

Kondoro0614 schreef:

Wes, nu klink je alsof mijn lage stem ineens het gemiddelde zal doen kelderen. Hoe absurd je het ook mag vinden dat ik een film opzet waarbij ik weinig hoop heb dat het iets voor mij is, het blijft mijn eigen keuze (en je weet best dat ik heb gekeken in het kader van de draft). Als je nu al voor mij wil bepalen wat ik wel en beter niet kijk omdat je niet tegen negatieve recensies kan, dan kan je ze best negeren. Ik kan het me ook gemakkelijk maken, een 0,5* geven zonder commentaar en dan hoef ik me ook niet te verantwoorden waarom ik de films kijk, hoewel ik dat helemaal niet hoef te doen in de eerste plaats.
Ik heb de film wel degelijk met goede moed aangezet en dacht met de verhaallijn van Little Rock kan het misschien nog wel wat worden maar helaas was dit enkel gedaan met de reden om haar zo veel mogelijk uit beeld te houden.

Als je mij al langer dan vandaag kent weet je dat ik niet snel gul ben met hoge waarderingen en dat ik niet snel tevreden ben te stellen op het vlak van film. Maar ik heb het er wel voor over om door een hoop shit te gaan om die enkele parels of vermakelijke trash te vinden. Wees gerust ik krijg geen afkeer van films hierdoor en zal hierdoor niet in een depressie belanden. Op het einde "it's only a movie" hup naar de volgende misschien is die wel beter.
Ik voer geen betoog dat mensen deze film niet moeten kijken, dus voer jij aub ook geen betoog dat ik deze links moest laten liggen. Ik heb mijn zeg gedaan over deze film en voor mij is de kous af.

avatar van Thomas83
Teleurstellend vervolg. Op een gegeven moment is het nog redelijk vermakelijk allemaal hoor, maar het duurt te lang voor de film op dat punt aankomt, en het is allemaal iets te zelfbewust met het verwijzen naar de eerdere film. Zo leuk als die film van tien jaar geleden wordt het nooit. De nieuwe personages zijn gewoon niet zoveel. Dawson zit alleen maar in de film om ook Tallahassee een partner te gunnen, de hippie is een irritante rol en een plotmiddel, en Deutch speelt dat domme blondje nog wel even leuk, maar haar rol is veel te groot.

Bij die dubbelgangers van Columbus en Tallahassee zijn de schrijvers dan weer wel zo verstandig ze op tijd te lozen. Dat was ook wel een van de betere grappen van de film. Erg vermakelijk om Eisenberg en Middleditch zo tegen elkaar op te zien spelen. Verder ook wel wat geinige locaties en ook de finale is niet heel slecht. De gore is ook weer niet verkeerd. Van mij hadden er nog wel wat meer actiescènes met de zombies in de film gemogen. 2.5* dan maar.

avatar van Kondoro0614
Gelukkig blijft het een discussie site alexspyforever, en mag ik een film die ik waardeer net zo goed verdedigen als jij deze mag afkraken en andersom. Ik ken je als één van de langste op deze sites, dat weet je ook en ik heb al mogen genieten door menige tips van je en ik hoop dit in de toekomst nog vaker te mogen doen. Ik wil je helemaal niks voorlezen, ik wil je alleen meegeven om (buiten drafts om dan) dit soort films misschien niet meer aan te zetten, that's all.

avatar van Macmanus
Aardig.

Of iemand er 10 jaar later nou echt op zat te wachten kun je je afvragen. Probleem is een beetje dat de film ook niet echt meer wil zijn dan zijn voorganger. Aan alles voel je dat iedereen het ziet als een carriere filler. Het is nooit geweldig grappig en het verhaaltje heeft weinig om het lijf. Eisenberg is ook wat vervelend hier, heb bij hem altijd het idee dat zijn 15 minutes wel een beetje op zijn.

Wat rest is een filmpje dat goed wegkijkt. Het kan met een vervolg veel erger, maar ook wel beter.

3 sterren.

avatar van schumacher
Mja, ik vond den 1ste film beter. Den 2de hier is gewoon meer vh zelfde, in feite wat overbodig en ze hadden het korter moeten houden zoals de vorige film.

Veel lachen heb ik ook niet moeten doen.

De scenes met de zombies waren nog leuk en de film keek nog redelijk weg maar dat was het dan ook voor mij.

Niet beter of verrassender dan de eerste Zombieland, maar ik vind het zeker geen slechte film. Het verhaal is povertjes, het einde voorspelbaar, maar de chemie tussen Harrelson, Eisenberg en Stone is heerlijk en maakt veel goed. Het stukje parodie op de eigen personages in het Hound Dog Hotel deed mij ook veel plezier, en ik was blij verrast om Bill Murray ondanks zijn hartverscheurende dood in het eerste deel toch terug te zien (pas na de aftiteling, maar toch). Ook prettig om weer eens een film te zien zonder een overdaad aan SWJ bullsh-t.

avatar van joolstein
Oude wijn, nieuwe...uitvoering

In 2009 verscheen de komische ‘horror’-film Zombieland,nu na tien jaar keert de originele cast terug. Wat op zich best opmerkelijk is want de toen nog relatief onbekende Emma Stone en Jesse Eisenberg zijn inmiddels grote sterren en tja...Abigail Breslin is geen klein meisje meer. Ze is opgegroeid als een net niet te irritante plof-chick.

Enfin, het is ook een tijd waarin de zombie volledig is uitgemolken. Iets waar de film zich maar al te bewust van is en vandaar hoor je aan begin Columbus in de openingsscène tegen de kijker zeggen; ‘U heeft veel keuze qua zombie-entertainment, Bedankt dat u voor ons heeft gekozen’, Een stukje zelf bewustzaamheid!

Daarna begin de film in het Witte Huis en wat later de onontkoombare roadmovie van de zusjes Wichita en Little Rock samen met Tallahassee en Columbus en een paar nieuwe karakters. Zoals de actrice Zoey Deutch die de rol als Madison vertolkt (is in enkele scènes hilarisch) en Rosario Dawson als Nevada.

De film is dus vooral meer van hetzelfde, wat zowel werkt als pro en con. Vernieuwend is de film niet. De film zit vol humor over de hedendaagse entertainment-cultuur. De grappen en verwijzingen variëren van scherp tot flauw en sommige gingen naar mijn gevoel net iets langer door dan nodig was. De charme compleet terughalen uit het origineel lukt niet, maar de film komt wel met vlagen in de buurt.

Komedie is nu niet direct het genre waar ik vaak iets mee kan maar deze Zombieland-films zijn een positieve uitzondering. Met deze Feelgood-film heb ik me dan ook geen seconde verveeld en genoten van de referenties en verwijzingen. Al met al is dit een geslaagd vervolg. (wel ietsepietsie minder dan de eerste) Wacht ook nog even tot na de aftiteling, want ook de filmster met de initialen B.M. kom nog even in een cameo langs.

avatar van Left4Dead
Cast gelijk en wederom onder gezag van Fleischer. Het eerste deel mocht een 3,5** steren beloning van mij krijgen, was dus erg benieuwd na het vervolg, hoe vaak hebben we meegemaakt dat een vervolg slecht uitpakt. Het gaat meteen los en warempel, een glimlach deed het me meteen krijgen.

Ben niet van de zombiefilm (hoe gek dat ook klinkt met mijn avatar), maar als er goed de gek mee gemaakt wordt dan ben ik wel van de partij. En dat zat meteen weer snor met dit vervolg. In ieder geval, zelfs de dame van Columbia studio in de intro al wat nare gasten van zich afslaan. Geweldig, de toon gezet. Slimme en domme zombies moeten aangepakt worden.

Vanaf het begin zit je in precies dezelfde sfeer als het eerste deel, een geweldig hilarisch script van meet af aan. Helaas is er natuurlijk weer een maar, de humor glijd in niveau langzaam aan af. Heel jammer want die begon sterk, het lijkt alsof het kruid te vroeg verschoten was.

Een leuke, gemakkelijke wegkijkende prent met een knipoog.

avatar van KingJ
goed entertainment & af en toe een glimlach maar meer niet....
deel 1 had z’n charme die in deel 2 ook wel aanwezig is maar het is wel een herhaling van zetten....

avatar van james_cameron
Overbodige sequel, onderhoudend maar erg vergezocht qua grappen en grollen. Vooral de zombies komen er ditmaal erg bekaaid af. Hier en daar een geïnspireerd moment, maar de plot is geforceerd en de personages hebben hun charme inmiddels verloren. Vooral Jessie Eisenberg is hier veel te popie jopie. Overigens wel even wachten tijdens de aftiteling: daar zit de beste grap van de film.

avatar van Psycho-M
Het is misschien een overbodig vervolg en misschien hebben ze er te lang mee gewacht, maar ik heb me prima vermaakt met dit tweede deel.
Ik vind de verschillende karakters nog steeds leuk en elkaar aanvullen.
En ook de chemie tussen de acteurs is er nog steeds.
Misschien niet leuker dan het eerste deel, maar ik ging weer met plezier terug naar Z-land.

avatar van filmkul
Heerlijk tweede deel. Het verhaal is lekker maf en wordt prima uitgewerkt door Fleischer. Het tempo ligt hoog en de grappen volgen zich in rap tempo op. Tussendoor worden de zombies op de meest originele manieren omgelegd. De cast is goed op elkaar ingespeeld en Deutch is een leuke, niet heel originele, toevoeging. De finale is wat makkelijk, maar wel vermakelijk. Blijf wel de aftiteling afkijken! 3.5

avatar van Alathir
Een beduidend zwakker vervolg. Zoals wel vaker het geval is natuurlijk. Er valt duidelijk minder humor te ontdekken in de eerste helft van de film. Eenmaal dat Zoey Deutch ten tonele verschijnt is het helemaal een flop. Ongelooflijk irritant, ik snap niet dat de makers dit zelf niet door hadden. Je hebt over-the-top ( = grappig) en je hebt irritant ( = pijnlijk ongrappig). Is het onderscheid zo moeilijk te zien? Eerste keer dat ik Zoey in zo'n onderontwikkelde rol zie verschijnen, maar dit is een rol die ze beter had gemeden. Ik vond ze er wel mooi uitzien tot ze haar mond opentrok.

Breslin heeft ook niet echt een upgrade gehad qua uiterlijk. Bij haar merk je echt het verschil in tijd. Ook Stone is zichtbaar ouder geworden. Bij Jesse zie je uiteraard quasi niks verschil (hij kreeg net zijn eerste stoppels) en ook Woody lijkt amper verouderd.

In Zombieland 2 zie je een typisch verschijnsel. De tweede film had een upgrade nodig qua zombies. Je hebt nu Homers, Hawkings, Ninjas en T-800's. Ik vond de soorten zombies amper van elkaar te onderscheiden. Juist de Homers waren erg duidelijk te herkennen aan hun debiele gedrag. Om eerlijk te zijn vond ik de intro van de film het beste en dat zegt dus ongetwijfeld al genoeg. Ik ga hier 2* voor uitdelen.

Ben wel een beetje zombie moe maar deze kon ik toch nog goed behapstukken, zeker niet slechter dan het ook al verdienstelijke eerste deel. Veel humor en relatief weinig zombies(dus weinig horror en drama), de hoofdrollen worden vergeven aan de echte mensen. Een filmreeks die zichzelf totaal niet serieus neemt(beetje Shaun of the Dead maar dan wel iets minder qua niveau) en het vooral zoekt in scherpe grappen waarmee het genre enigszins op de hak wordt genomen(maar ook weer niet te veel gelukkig). Naast de vier al bekende hoofdrolspelers(plus wederom Bill Murray, blijf zitten tot aan de eindtitels) is er geslaagde nieuwe aanwas van min of meer bekende acteurs zoals Luke Wilson, Rosario Dawson en de hier prettig irritante Zoey Deutch. Harrelson geeft trouwens een fantastische, extraverte komische rol weg en maakt daarmee bijna de hele film, een compliment wat je niet kunt geven aan de altijd wat ongemakkelijk acterende Eisenberg, een droogkloot die eigenlijk ongeschikt is voor dit soort films. Grappig al met al, maar aub geen derde deel, genoeg is wel genoeg.

avatar van Alathir
coumi schreef:

Ik vind Eisenberg wel goed tot zijn recht komen in deze films, waarschijnlijk juist omdat het zo'n droogkloot is. Verder ben ik zeker geen fan van de man.

avatar van Ste*
Ik weet eigenlijk vrijwel niets meer van het eerste deel, behalve dat ik hem erg leuk vond. Dit deel is sowieso minder. Het is, als je er niet al teveel van verwacht, op zich nog wel vermakelijk wat humor betreft (hoewel soms wat al te hard geprobeerd en flauw) maar met name de nieuwe personages die geïntroduceerd worden voegen weinig leuks toe en maken het een beetje een suf geheel. Die domme blonde is eigenlijk te irritant en simpel voor een film als deze en het verhaallijntje van Little Rock met haar songwriter is ook flinterdun en voegt zeer weinig toe.

Redelijk weinig zombies en kills ook moet ik zeggen, het is vooral een wat flauwe komedie geworden op deze manier terwijl de vorige film het volgens mij toch meer moest hebben van cool/grappig zombiegeweld. Dat is nu eigenlijk bijzaak geworden, er gaat ook geen enkele dreiging meer van de zombies uit, zelfs met de geëvolueerde sterkere zombies wordt uiteindelijk helemaal niets gedaan.

Niet beter dan het 1e deel maar toch genoten van de leuke humor.
De cast is leuk en zeker een erg leuke rol van Zoey Deutch als blondje Madison. 3,5*

Vreselijke film... nergens grapig, nergens spannend.

avatar van opa-ben
Normaal heb ik niets met horror of zombie films maar ik ben wel een fan van Woody Harrelson en besloot deze film te gaan kijken, ik werd niet teleur gesteld, de film is hilarisch, ik lag regelmatig dubbel en vind het een aanrader voor iedereen die niet van zombiefilms houdt maar wel van een komische kijk op het zombiefilm genre.