Zombieland: Double Tap (2019)

Alternatieve titel: Zombieland 2

Komedie / Horror

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Woody Harrelson, Jesse Eisenberg en Emma Stone

Columbus, Tallahassee, Wichita en Little Rock hebben zich aardig weten aan te passen in Zombieland en slagen er samen in een veilig onderkomen te vinden... in het Witte Huis. Maar de persoonlijke spanningen nemen toe en de zusjes Wichita en Little Rock kiezen ervoor er tussenuit te knijpen. Columbus en Tallahassee besluiten een poging te doen het team te herenigen en volgen de dames richting Graceland, maar ontdekken tijdens hun reis dat de zombies, die ze tot nu toe altijd de baas waren, steeds moeilijker uit te schakelen zijn.

• vanaf 25 maart te koop op dvd en blu-ray

avatar van ILDIB
Prettig vervolg op deel 1 maar haalt het er niet bij helaas. De verwijzingen zijn soms grappig en het nieuwe karakter Madison voegt zeker wat toe. Maar het verrassende van 1 is helaas weg, al blijft de sfeer en setting heerlijk.

avatar van Kondoro0614
“Merry Christmas! What would you like, little girl?”

Geweldig. Een film die bijna wel voor mij gemaakt lijkt te zijn. Het tweede deel in ‘Zombieland’ en ik heb wederom genoten. Het eerste deel vond ik zelf erg sterk en erg leuk en ook tijdens die tweede deel gingen mijn mondhoeken vaak naar boven toe. De film is gewoon vrolijk, komisch en helemaal mijn ding: zombies slachten en lol hebben. Eigenlijk hebben we als kameraden niet te lang getwijfeld en hebben we direct besloten om de dag na release de bioscoop te bezoeken die na mijn verbazing de film vertoonde als laatste om 19:00 uur, best kort dag werd het zo met de planning uit het werk. De zaal was leeg, er zat bijna geen kip wat me toch wel een beetje deed verbazen, ik dacht dat de titel wel bekend was. Dat maakt het in ieder geval wel aangenamer voor mij om te zitten, zo weinig mogelijk hinder van anderen in de zaal, beter kan bijna niet.

Zoals ik het eerste deel klapt de film weer echt binnen en dit doen we traditioneel met een Metallica kraker. Waar het bij deel één het nummer For Whom The Bell Tolls door de speakers heen blaast met een heerlijke actie scene er achter geplakt, het mollen van zombies namelijk volgt deel twee eigenlijk zijn jongere broertje graag in zijn voetstappen. Hier worden we omver geblazen door het nummer ‘Master of Puppets’ en tja, dan wordt mijn Metalhart toch wel een beetje getriggerd en krijg ik spontaan meer zin in een film als deze! Wederom zien we hier het hele team weer een partij zombies mollen en vette actie scenes voor het witte huis.

Maar dit zijn niet de enigste stukken muziek waar de film graag mee naar voren komt, want we volgen Tallahassee droom om naar Graceland te gaan ook. Graceland is de plek waar Elvis (geboren weet ik niet) geleefd heeft en hier staan veel van zijn eigendom stukken die veel fans over de wereld willen zien. Echter is het huis compleet verwoest en staat zijn inboedel ergens anders waar Tallahassee’s droom werkelijkheid werd, heerlijk om te zien. Maar ook het nummer ‘Free Bird’ nog even langs kwam, ook lekker. En het lijkt dus wel dat ook Ruben Fleischer geliefd is door de stevige muziek genre op deze wereld, en ik hou er van ?.

Voor de rest stapt de film graag (zoals ik al zei) in de voetstappen van zijn jongere broertje, die voor mij al erg succesvol was. De film brengt eigenlijk veel van de zelfde soort grappen mee wat ik totaal niet erg vond, heb er kosteloos en vermakelijk om moeten lachen. Ook is de actie niet mis en zitten we weer lekker in een apocalyptische wereld. Woody Harrelson zat heerlijk in zijn rol en had er duidelijk zin in, de man was wederom erg komisch als het karakter Tallahassee en deed het in mijn ogen erg goed. Maar persoonlijk vond ik de hele cast leuk, die gelukkig nergens echt veranderd was. Zo zien we ook weer de leuke Jesse Eisenberg voorbij komen en de zeer knappe Emma Stone. Het nieuwe karakter wat werd vertolkt door Zoey Deutch was ook leuk, die ging onder de naam ‘Madison’ en daar kon ook wel vermakelijk om gelachen worden. Je ziet dat Eisenberg en Harrelson heerlijk op elkaar ingespeeld zijn en samen verbinden ze de film toch wel zoals hij nou is, zonder deze twee mannen waren de films eigenlijk nergens in mijn ogen.

Het verhaal is leuk maar erg simpel en soms misschien wat doorsnee. Little Rock was het samen met Wichita gevlucht, en nadat ze een jonge genaamd Berkeley (die Tallahassee duidelijk niet mocht) is ze ook gevlucht van Wichita. In de tussentijd waren Columbus en Tallahassee weer met zijn tweeën en komen ze bij Madison uit die met de twee mee gaat. Ze is echt niet de slimste en ze worden gek van haar, en wanneer Wichita besluit terug te komen zijn de rapen gaar. Ze gaan met z’n allen op zoek naar Little Rock die in Babylon zit (een kamp voor hippies) en onderweg stuiten ze op allemaal gevaren. Dus nee, het verhaal was verre van ingewikkeld en was eigenlijk erg makkelijk, maar om toch iets te hebben om de film op te laten draaien word er verder toch meer gewerkt aan de avonturen die ze ondertussen beleven.

Ja, ik heb echt heel erg van deze film genoten maar dat krijg je bij mij makkelijk voor elkaar als je een sterk duo en voornamelijk Harrelson in de apocalyptische wereld gooit en vervolgens gewoon domweg een film neerzetten die eigenlijk nergens over gaat maar toch leuk is. Ik zou ook niet terug deinzen voor een deel drie graag zelfs, en met Ruben Fleischer aan het roer zie ik ook zoiets niet mis gaan.

avatar van Graaf Machine
Eerst een hele zware pot schaak moeten leveren, dan lekker uit eten, dan twee uur naar Hengelo terug treinen, en gelijk na aankomst de bioscoop induiken om dit te zien. Voor mij de perfecte zaterdag.
Dat maakt dit natuurlijk nog niet de perfecte film, maar een hele fijne film is dit zeker. Volbloed comedy, leegbloed zombie. Geweldig.

avatar van rep_robert
Zombieland: Double Tap is het vervolg waar niemand op zat te wachten, maar waar iedereen die de zaal uitloopt zich uiteindelijk wel met de film heeft vermaakt.

De vaart zit er vanaf het begin in en Fleischer maakt de verstandige beslissing om lekker over de top te gaan met de humor. Het gevolg is dat de film veel meer humor bevat dan het eerste deel en weinig saaie momenten kent. De film vraagt je wel om er in mee te gaan en het allemaal maar te geloven. Maar door het pure komedische karakter trok ik het wel. Het is lekker straight to the point en pure fun. Wat dat betreft een slimme keus om er een typisch tweede deel van een franchise van te maken. Groter en meer. Stiekem toch een tikkeltje beter dan het eerste deel!

avatar van Ajax&Litmanen1
Ja, dit was echt hartstikke leuk zeg! Ik vond Zombieland 1 vrij vermakelijk, maar ze sloegen daar nooit helemaal door naar de richting van de komedie. Het lag er dik bovenop, maar het had beter gekund. Dat maken ze in Double Tap helemaal goed. De film is nog een grote actie-komedie vol absurde situaties en lompe grappen. Ik heb me ieder geval enorm goed vermaakt. Stone is cute maar stoer, Eisenberg is zelfs te pruimen (ben echt geen fan van die kerel), maar Harrelson steelt echt de show als lomperik met een goed hartje.

Ook vind ik de locaties ditmaal een stuk creatiever. Het Witte Huis, Elvis' Graceland, hippiecentrum Babylon. Heerlijk. Qua geweld en gore gaat de film verder ook lekker los en zitten er heerlijke stukken in. Enig smetje vond ik de grote eindclash, waarbij ik toch wel echt zat te hopen dat al die zombies gewoon binnen zouden vallen en die hippies af hadden gemaakt. Daar viel meer uit te halen.
En het schrijfwerk rondom Eisenberg' zijn relatieissues had beter gekund, al waren de momenten tussen beide dames wel erg fijn ongemakkelijk. Zombieland 2 is verre van origineel, maar wel vele malen vermakelijker dan de voorganger. En daarmee voor mij een stuk geslaagder. Maak maar snel een trilogie van de reeks!

avatar van Ajax&Litmanen1
Overigens was de introductie aan het begin met de ''Homer'', de ''Hawking'' en de ''Ninja'' wel heel erg geestig zeg

avatar van Graaf Machine
Ajax&Litmanen1 schreef:

En de aftercredit-scène met Bill Murray was ook tof.

Haha, ja, waren hier natuurlijk al weer van die snelheidsduivels die de zaal al verlaten hadden, en anderen stonden stil op de trap.

avatar van jeroentjuhhhhh
Ik was helaas niet snel genoeg de zaal uit

avatar van rep_robert
Jeroen is geen fan van Garfield 3.

avatar van Antonev
Veel geblaat en weinig wol.

Het eerste deel wist een frisse twist te geven aan het ver uitgemolken zombie genre. Toch was het succes ietwat onverwacht. In dit tweede deel probeert men voort te borduren op dat succes. Hoewel deze film boordevol grappen, nasty kills en actie zit, blijft de verhaallijn ver achter en heeft het niks van het frisse van het eerste deel.

Het voelde voor mij niet meer dan een aaneenschakeling van momenten, begeleid door een povere rode draad.

Toegegeven, er valt heel wat te lachen, de cast is meer dan prima en de emmer met actie loopt over. Toch had ik over het geheel gezien meer verwacht.

avatar van YouDrunkGoHome
Ajax&Litmanen1 schreef:

En de aftercredit-scène met Bill Murray was ook tof.

Misschien een beetje mierenneuken maar kan dat van die aftercredit scène tussen spoilertags? Ik had dat zelf iig een leuke verrassing gevonden.

YouDrunkGoHome schreef:

Was niet mijn bedoeling, leek me alleen leuk om te melden. De crew mag dat van mij best tussen spoilertags zetten, kan ik zelf niet meer.

avatar van soom
Ik ging toch wel errug stuk om Zoey Deutch en haar interacties met Em Stone. Prettige wisselwerking die hilarisch was om te volgen.

Woody Harrelson is in z'n eentje een held, Jesse Eisenberg gewoon weer dezelfde saaie pier die desondanks de beste lijntjes in handen krijgt.

Ik was huiverig (iets tegen vervolgen op een bepaalde manier) , maar dit vond ik echt regelrecht top. Lichtvoetig, strak en vooral veel, heel veel kunst.
Ja, het sleutelwoord is Genieten met een grote G.

avatar van Walter S.
Vorige week deel 1 op Netflix gezien, best aardig, weer eens wat anders dan de doorsnee zombiefilm. Deel 2 zag ik net in de bios, misschien dat het daar ook door komt, maar ik vond deel 2 leuker dan deel 1. Fijne botte humor beetje spanning en goeie zombiekills.

avatar van Kondoro0614
Walter S. schreef:

Had het zelfde een beetje, het succesfactor van het eerste deel word toch een beetje omhoog geschroefd. Gewoon niet serieus en lekker even zombies afknallen, duurt allemaal gelukkig ook niet te lang, de film is voorbij voordat je het weet.

avatar van mjk87
Leuke film maar net iets minder dan het eerste deel. Deze film ziet meer op de komedie en gaat van moment naar moment, maar valt daartussen nogal eens stil en daarom geen echte topscore al zijn de losse elementen alle prima. Heerlijke bonte personages, leuke scènes (lekker, Master of Puppets) en vooral de onderlinge chemie geweldig. En soms is de film enorm absurd, bijvoorbeeld als Eisenberg en zijn soortgenoot elkaar aftroeven met regels, een monstertruck op de achtergrond en Woody Harrelson verkleed als Elvis. Dat slaat helemaal nergens op als je het leest, maar het past goed in deze film. En dat zegt voldoende. 3,5*.

Vermakelijke onzin. Prima vervolg, kijkt lekker weg en een stuk beter te behappen dan het vreselijke The Walking Dead van Fox TV. De hoofdrolspelers nemen het zelf ook niet al te serieus en hebben er wel lol in.

avatar van Egulio
Wow.. zo hoge ratings?!?! Gewoon een vermakelijk vervolg, met geslaagde humor, en iets leuker dan het eerste deel. Meer niet.

Zoals wel vaker met vervolgdelen het geval is, viel ook dit vervolg tegen (is wat aan de flauwe kant) en persoonlijk vind ik ook dat men er te lang mee gewacht heeft. De eerste film van "Zombieland" was nog zeer leuk en verfrissend en dit vervolg is meer van hetzelfde en dat is gelijk al te zien tijdens de opening, want die is eigenlijk identiek. Want ook nu legt Jesse Eisenberg weer het een en ander uit over zombies, wat dan gevolgd wordt door een nummer van Metallica (in dit geval "Master Of Puppets" i.p.v. "For Whom The Bell Tolls") en waarbij we dan actie zien en die is wederom in slow motion.

Daarna begint dan het verhaal en dit keer moeten onze vier "Zombie killers", te weten Tallahassee (Woody Harrelson), Columbus (Jesse Eisenberg), Wichita (Emma Stone) en de inmiddels volwassen Little Rock (Abigail Breslin), het opnemen tegen verschillende soorten nieuwe zombies, die door de jaren geëvolueerd zijn, en ontmoeten ze andere menselijke overlevenden. Hun overlevingstocht leidt hun onder meer naar The White House, Graceland en Babylon.

Het verhaal heeft niet veel om het lijf (dat was bij de eerste film overigens ook het geval) en mist eigenlijk ook charme. Dit vervolg is dus meer van hetzelfde (wat zowel een voordeel als een nadeel is) met meer humor en minder horror. De eerste keer dat ik overigens pas moest lachen (beter gezegd glimlachen) was na circa 20 minuten, toen ze de zekere irritante Madison (Zoey Deutch) tegen kwamen in een winkelcentrum (ook niet bepaald vernieuwend want destijds ontmoette men Emma Stone en Abigail Breslin in een supermarkt) en waarbij Woody Harrelson dan op een gegeven moment tegen Jesse Eisenberg zegt:

"You know why she's still alive ? Because zombies eat brains, and she ain't got any !"

Vernieuwend is de film dus niet, maar wel zijn er een aantal nieuwe levende doden (de meeste worden gelijk bij de opening geïntroduceerd) aanwezig, zoals Ninja zombies, Terminator zombies, Stephen Hawking zombies en Homer Simpson zombies (die zo dom zijn, dat het geen enkele moeite kost om ze te vermoorden), die op grove en creatieve wijze (o.a. voor de "Kill of the Week") een kopje kleiner worden gemaakt. De chemie tussen de vier "zombie killers" is wel nog steeds sterk en bevat uiteraard het nodige gekibbel tussen Woody Harrelson en Jesse Eisenberg (vond ik dit keer wel vaak minder leuk). Zoals al gezegd ligt dit keer vooral de nadruk op de humor en de grappen en verwijzingen (o.a. naar de film "Apocalypse Now (1979)", waarbij er nu wordt gezegd"I love the smell of gunpowder in the morning") variëren van scherp tot flauw (vooral die) en sommige gaan langer door dan nodig is.

Nu tien jaar later is dus dezelfde cast (ze zijn uitgegroeid tot grote Hollywood sterren, waarbij Emma Stone zelfs al een "Oscar" heeft gewonnen) terug en ze zien er qua uiterlijk nog vrijwel hetzelfde uit op Abigail Breslin na dan. Tien jaar geleden was de naam "Little Rock" nog passend voor haar (toen was ze ook pas 13 jaar), maar nu is "Big Rocks" meer van toepassing voor haar en dat vanwege de grote borsten Ook zitten er een aantal nieuwe karakters in zoals de al eerder genoemde mooie actrice Zoey Deutch, die de rol van Madison vertolkt en dat zowel op hilarische als irritante wijze. Ze is een stereotype "dom blondje" met roze outfit en een voorliefde voor Louis Vuitton tassen.

Verder maken we nog kennis met de irritante zanger en liedjesschrijver Berkeley (Avan Jogia), waar Little Rock mee op pad gaat, en ontmoeten we in Graceland (Tallahassee is namelijk een groot fan van Elvis Presley) nog Nevada (Rosario Dawson) die ook fan is van Elvis Presley en een soort van dubbelgangers van Tallahassee en Columbus, namelijk Albuquerque (Luke Wilson) en Flagstaff (Thomas Middleditch). De laatste twee zitten er gelukkig niet al te lang in, want ze worden gebeten door zombies en veranderen daar ook in, waarna ze gedood worden door Tallahassee en Columbus. Aan de ene kant is duidelijk dat dit grappig bedoeld is (waarbij de personages met zichzelf geconfronteerd worden), maar aan de andere kant maakt dit de film ook ongeloofwaardig (hoe groot is namelijk de kans dat je in een zombie overgoten land jezelf tegenkomt ?).

Wat wel leuk is in "Zombieland: Double Tap" zijn de regels die Columbus heeft opgesteld om Zombieland te overleven. Het gebruik van deze regels in relatie tot bepaalde scenes werkt namelijk goed en is leuk. Verder waren de "Kill of the Month" (waarbij een boer een zombie achterna zit met een koren maaimachine) en de "Kill of the Year" (waarbij een italiaan de scheve Toren van Pisa op een aantal zombies laat vallen) ook wel leuk.

Het laatste gedeelte van de film is daarentegen weer min of meer een kopie van de eerste film, want nu vindt er ook weer een groot gevecht plaats met zombies en dit keer in Babylon (een commune van vredige en linkse personen, vergelijkbaar met de hippies in de jaren 60 en 70) i.p.v. op een circus (daar zit wel nog een leuke verwijzing naar m.b.t. een ijscowagen). Dat was tevens ook de meest actievolle en spectaculaire scène, met o.a. vuur en een Monstertruck (waarmee Nevada ze komt helpen).

Al met al roept "Zombieland: Double Tap" wisselende gevoelens op, waarbij vooral eigenlijk de teleurstelling heerst. Aan de ene kant is de film wel leuk door bekende acteurs, snelle actie scenes, creatieve zombies en het gebruik van regels om te overleven, passend in bepaalde scenes. Aan de andere kant lijken de makers van deze film soms te ver te gaan in hun gebruik van humor versus horror, die vaak ook nog eens flauw is en ook vond ik dit keer de apocalyptische wereld er minder fraai uitzien.

P.S. na de aftiteling komt er nog een oude bekende (daarin wordt soms ook naar verwezen in de film) in actie, twee keer zelfs, maar dat was eerlijk gezegd ook best flauw.

avatar van badfans69
Tijd tussen film vertoning en blu-ray release wordt steeds korter, 90 dagen in the US..

avatar van Grindhouse62
Vanmiddag deel 1 herzien en aansluitend deel 2 en hoewel niet zo goed deel 1 is Zombieland 2 Double Tap zeker amusant met weer voldoende blood and gore en veel humor. Het is wel heel vreemd om iemand zoals Abigail Breslin, die de rol van Little Rock speelt binnen 4 uur, tien jaar ouder zien worden. Heb mij weer prima vermaakt met dit vervolg. Een 3.0

avatar van Corcicus
Amai, dit was echt véél slechter dan het origineel. Zo goed als alle personages zijn onnoemelijk irritant geworden. Grootste meevaller was nog die stereotype blondine. Gelukkig was het allemaal best entertaining. Nipte voldoende.

avatar van wibro
Mij kostelijk geamuseerd met deze heerlijke onzin die voor mij eigenlijk aanvoelde, niet als een horror maar als een feel-good movie. En dat ligt toch vooral aan de dames die hier toch wel een belangrijke hoofdrol opeisten. Behalve van Emma Stone (Wichita) en Abigail Breslin (Little Rock) was ik ook zeer gecharmeerd van die blondine Zoey Deutsch (Madison). Tja, dames doen het bij mij altijd goed in dit soort films. Ik krijg er gewoon een ontzettend goed gevoel van. Minpuntje is wel buiten de overacting van Woody Harrelson dat deze film in vergelijking met de Zombieland uit 2009 originaliteit miste, maar ach...ik neem dat maar voor lief. Er zijn aanzienlijk mindere vervolgfilms gemaakt. Ik vond deze Double Tap in ieder geval heerlijk amusement om op zo'n saaie 1e Kerstdag te bekijken.

avatar van John Milton
Niet zo leuk als het origineel, maar alsnog vermaak ik me er prima mee.

Niet uitzetten zodra de credits beginnen.

avatar van john mcclane 2
Leuke misschien wel,leuker als het origineel .
Woody steekt wel de show , en een dubbelganger grap is te vaak gedaan .
Maar ze komen er mee weg om dag de rest ze heerlijk weg kijkt .

Ik heb me in ieder geval het schompes gelachen , en dat is natuurlijk de bedoeling .
Dus geslaagd .
Lang op moeten wachten , fijn dat na zoveel laffe sequels de afgelopen tijd ,hier alles klopt .

avatar van aSMoDeuS
Geforceerde herhaling van alles wat deel 1 zo leuk maakte. De ene uitgemolken grap na de ander. Slappe hap.

dan
Laat ik het daar voor nu maar bij houden...

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Geen verrassingen eigenlijk, we krijgen meer van hetzelfde. De film speelt op veilig, maar het werkt wel. Met Madison moest ik toch wel enkele keren lachen, normaal zo'n figuur die de film eigenlijk komt verpesten zou je denken. Maar geheel bekeken is de film zeker niet zo fris als de eerste. Er is gelukkig de nodige zelfspot en het duurt ook niet langer dan nodig. Simpel verhaaltje volgens de gekende formule. Soms moet dat niet meer zijn.

TMP
Vlot en vermakelijk vervolg, tien jaar na het eerste deel. Het is ook ongeveer tien jaar geleden dat ik de voorganger heb gezien, dus die zit niet meer vers in het geheugen. Dit is in mijn beleving meer van hetzelfde, maar wel leuk om naar te kijken. Met name Emma Stone en Woody Harrelson zetten leuke rollen neer. Het wordt allemaal vlotjes en met de nodige humor gebracht. Enkele bijrollen zijn wat minder, met name Berkeley en Madison.

avatar van alexspyforever
Ach en wee ik zal maar niet proberen te begrijpen dat trash films worden afgekraakt maar dit soort goedkope comedy in een zombiesetting de hemel worden ingeprezen. Ik hou van niet nadenken horror maar bij dit soort films voel ik dat mijn (geringe) breincellen wel beginnen af te sterven. Waarom kijk ik in godsnaam nog naar een sequel als ik deel 1 al verschrikkelijk ruk vond?

I blame it on wibro die blijkbaar houdt van dit soort nieuwerwetse hipster zooi en het daarom ging nomineren, hoewel ik weinig verschil zie met wat ze 10 jaar geleden hadden afgeleverd. Naast flauwe humor, kotsverwekkende feel good momenten, 1-dimensionale karakters is ook in deze film het hele gebeuren doelloos en plotloos. Random shit kan wel leuk zijn, maar als de zombies uiteindelijk maar decoratie zijn schiet er ook maar weinig over. Vorige keer een triestige cameo van de Ghostbusters man en bij deze ontpopt op een gegeven moment Harrelson als een reïncarnatie van Elvis Presley.

Abigail Breslin als Little Rock was in de eerste film al weinig aanwezig. Ik had even de hoop dat ze nu wat meer in beeld ging komen, want ze is een van mijn favoriete actrices. Ze kon de film vorige keer niet redden van een minimumscore en nu dat ze nog minder kreeg te doen kan ik ook niet anders dan hetzelfde oordeel geven. Eisenberg en Stone zijn nog suffer en kleffer dan in de vorige film Ze hadden beter aan de kant van de zombies hadden gestaan. Harrelson is nog hyperkinetischer en kinderachtiger dan ervoor. Ach ja bij sommigen begint de terugkeer naar kindsheid al in een vroeg stadium. En hoewel ik Zoey Deutch als uber dom blondje ook al snel irritant vind, is het nog te doen tegenover de voornoemde 3. toch is mijn halve ster niet voor haar, maar de decolleté van Abigail Breslin.

avatar van wibro
alexspyforever schreef:
Dat vraag ik mijzelf ook af maar jij doet het wel helemaal jezelf aan. Ik zou er in ieder geval niet over denken mijn kostbare tijd te besteden om een film te bekijken waarvan ik van te voren al weet dat het totaal niet mijn ding zou zijn.