Zombieland: Double Tap (2019)

Alternatieve titel: Zombieland 2

Komedie / Horror

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Woody Harrelson, Jesse Eisenberg en Emma Stone

Columbus, Tallahassee, Wichita en Little Rock hebben zich aardig weten aan te passen in Zombieland en slagen er samen in een veilig onderkomen te vinden... in het Witte Huis. Maar de persoonlijke spanningen nemen toe en de zusjes Wichita en Little Rock kiezen ervoor er tussenuit te knijpen. Columbus en Tallahassee besluiten een poging te doen het team te herenigen en volgen de dames richting Graceland, maar ontdekken tijdens hun reis dat de zombies, die ze tot nu toe altijd de baas waren, steeds moeilijker uit te schakelen zijn.

avatar van barcam
Terug amusante horror/komedie die een leuk vervolg is.
Had weinig verwachtingen maar viel nog mee qua entertainment.
Denk dat de acteurs zich enorm geamuseerd hebben en dit zie je ook.
Overbodig vervolg? Misschien wel maar blijft vermakelijke pulp.

avatar van Collins
Een aardig vervolg op Zombieland. De ingrediënten zijn grotendeels dezelfde.
Dezelfde centrale cast met Emma Stone, Jesse Eisenberg, Abigail Breslin en ‘good old’ Woody Harrelson, die zich nog immer bezig houdt met het elimineren van zombies. Goed op elkaar ingespeeld genereren zij op speelse wijze een aangename dynamiek met ruimte voor onderling sarcasme en leuke situatiekomedie.
Er zijn wel wat nieuwigheden. Zo worden er nieuwe typen zombies geïntroduceerd, die het verhaal wat smeuïger maken (de Homers zijn hilarisch) en is Zoey Deutch, als leuke verrassing en dom blondje aan de cast toegevoegd. Het zou me niet verbazen als zij bij een mogelijk derde deel een vaste waarde zou zijn.
Verder wat korte optredens van Rosario Dawson en Luke Wilson. Niet bijzonder. Uiteraard is ook Bill Murray weer van de partij, die bij de aftiteling een extra optreden verzorgt met wat sketchachtige fragmenten. Zal komisch bedoeld zijn, maar was eigenlijk wel wat genant. Ook niet bijzonder dus.
Ach, over het algemeen is het best leuk allemaal. Toch voelt de film minder fris aan. Logisch natuurlijk. De componenten zijn intussen bekend. Werkelijk nieuwe perspectieven biedt de film niet. Desalniettemin is de film gewoon prima vermaak met vaart en aangename humor.
Ik vond het eerste deel leuk. Ik vond het tweede deel dat meer van hetzelfde biedt, ook leuk.

avatar van nathaniel177
Goed vervolg op deel 1. Sterkste punten zijn duidelijk de chemie tussen de 4 vrienden en de grappen. Die zijn van hetzelfde soort humor als in deel 1 maar ook alsnog leuk. Ook was de introductie met een voice over van Jesse Eissenberg leuk die ons even vertelt wat er in die 10 jaren is gebeurd. Eissenberg en Harrelson vind ik nog steeds de leukste rollen hebben. Er kwam ook nog een toffe one take zombie fight in de film voor, dat was erg leuk. Leuke actiescènes nog tussendoor en de toevoeging van Zoey Deutsch als dom blondje is geslaagd. En natuurlijk is de cameo van Bill Murray en het interview voor Garfield 3 ook geweldig. Mijn moeder en ik hebben net zoals van deel 1 kunnen genieten, alleen is deze gewoon iets minder verfrissend.
3.5 *

Goeie film waarin het viertal al een decennia lang overleefd hebben in de zombiewereld. Meer van hetzelfde, maar met een hiatus van 10 jaar is dat niet erg en dat maakt dit een geslaagd vervolg. Een vlot tempo, een grappige toon en vermakelijke personages (uiteraard ingevuld door dezelfde cast).

Erg goed vervolg van Zombieland dat zich tien jaar later afspeelt. Deze film is voornamelijk hetzelfde als de eerste film, maar dan grappiger, meer en betere bijrollen en een beter verhaal. Zoey Deutsch is geweldig in deze film. Normaal gesproken vind ik mensen als haar personage irritant in films, maar Zoey Deutsch speelt haar personage gewoon erg goed. Ook de dubbelgangers van de hoofdrollen en de nieuwe zombies (voornamelijk de homers) zijn grappig. De mid-credits cameo van Bill Murray is ook fantastisch. Dit is gewoon een hele leuke film die op alle fronten het eerste deel verslaat. Ik geef deze film dan ook 1* hoger dan dat ik de oorspronkelijke film had gegeven.

avatar van Boeikens
Volledig op de lijn van het eerste deel met een nieuwe eindbestemming en wat meer medestrijders.
De humor is even geslaagd, de zombies zijn wat verder uitgewerkt.
Al bij al zeker ok maar boeide me net wat minder dan de voorganger.

avatar van DjFrankie
Wel grappig met momenten, maar soms ook te flauw. Op het einde veel zombies, verder valt het zombiegehalte erg mee in deze film. Murray grap is geslaagd.