Zombieland: Double Tap (2019)

Alternatieve titel: Zombieland 2

Komedie / Horror

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Woody Harrelson, Jesse Eisenberg en Emma Stone

Columbus, Tallahassee, Wichita en Little Rock hebben zich aardig weten aan te passen in Zombieland en slagen er samen in een veilig onderkomen te vinden... in het Witte Huis. Maar de persoonlijke spanningen nemen toe en de zusjes Wichita en Little Rock kiezen ervoor er tussenuit te knijpen. Columbus en Tallahassee besluiten een poging te doen het team te herenigen en volgen de dames richting Graceland, maar ontdekken tijdens hun reis dat de zombies, die ze tot nu toe altijd de baas waren, steeds moeilijker uit te schakelen zijn.

avatar van Donkerwoud
Het is ergens pijnlijk wanneer de leukste, meest originele grappen te vinden zijn in de begin- en eindcredits. Zo'n tien jaar na het eerste deel lukt het 'Zombieland: Double Tap' (2019) niet meer om verfrissend uit de hoek te komen. Het helpt ook niet dat de zombiedreiging bijzaak is en veel van de komedie komt te liggen bij de persoonlijke verhoudingen tussen de personages. En zo interessant is de (disfunctionele) familieband tussen Columbus, Tallahassee, Wichita en Little Rock helemaal niet. Veel gekissebis, voorspelbare romantische verwikkelingen en ontmoetingen met irritante bijrollen. Op een gegeven moment kwam het me de strot uit dat de lijst met overlevingstips een steeds terugkerende gimmick werd. Als een meta-knipoog die eigenlijk helemaal niet zo slim in elkaar steekt of iets wezenlijks toevoegt aan het narratief. Hetzelfde geldt voor de zombies zelf, die sinds de vorige film zijn geëvolueerd tot verschillende soorten: de dommige Homer's, de slimme Hawking's, de sluipende ninja's en de onverwoestbare T-800's. Maar hun aanwezigheid doet weinig voor de spanningsboog en doorbreekt nergens het niets aan de hand sfeertje. Met twee redelijke actiescènes en een overdaad aan flauwigheden biedt 'Zombieland: Double Tap' (2019) te weinig om een sequel te rechtvaardigen. Daar wacht je dan een decennium op!?

avatar van Duke Nukem
"If you love something... you shoot it in the face!"

Een leuk vervolg op Zombieland, dat tien jaar eerder uitkwam. Geen idee waarom ze er zo lang mee gewacht hebben. Gelukkig is de chemistry tussen de vier hoofdrolspelers nog altijd even sterk. Blijf vooral zitten bij de eindcredits, want het leukste deel van de film komt dan pas.
Donkerwoud schreef:

Ook ik had graag wat meer dreiging van de zombies willen zien uitgaan. In de eerste Zombieland zaten wat meer schrikmomenten. En de combinatie tussen horror en komedie werkte daar erg goed!

Goed vervolg.

Vond de eerste film erg geslaagd, maar zat eigenlijk niet zo te wachten op een vervolg. Ook niet zo makkelijk, omdat de eerste toch vooral op de verrassing wist te spelen. Erg zelfbewust, maar ook gewoon een leuke en smerige horror.

Daar ligt meteen ook het grootste probleem voor deze film. De verrassing is er een beetje af, dus probeert Fleischer gewoon bigger and bolder te gaan. Althans, qua humor dan toch, want de balans is wel lichtelijk verschoven. Dit is eigenlijk gewoon een volbloed comedy, binnen een zombie setting. Qua gore valt het nog wel mee, maar smerig of echt over the top is het jammer genoeg niet.

Qua humor best leuk, maar ook iets té zelfbewust. Af en toe een beetje vermoeiend om te zien hoe leuk de film zichzelf vindt. Zeker wel een paar grappige vondsten en leuke nieuwe aanwinsten in de cast, maar het voelt als geheel toch net iets te geforceerd aan om te tippen aan het origineel. Of het is gewoon op hetzelfde niveau, maar net wat minder leuk 10 jaar later. Daarvoor zou ik de eerste film nog een keertje opnieuw moeten kijken.

Wel van genoten verder. Op en top vermaak, maar daar blijft het dan ook bij.

Dat viel niks tegen. Harrelson heeft waarschijnlijk geen 2 seconden hoeven nadenken toen hij gevraagd werd voor een volgende Zombieland. Het plezier straalt er vanaf in zijn tweede uiting van de botte redneck Tallahassee. Ook Eisenberg (die doet wat hij het beste doet) en Stone lijken te genieten van hun rol. En de onderlinge chemie tussen de drie is weer heerlijk. Daarbij zijn de meeste grappen en sarcastische steken over en weer wederom erg geslaagd, en doet hele sfeer van de film in al zijn luchtigheid niet onder voor zijn voorganger.
Het zombiegehalte van Zombieland Double Tap is niet bijster hoog, maar dat hinderde mij niet. Daar stonden genoeg andere lollige perikelen tegenover.
Naar het einde toe wordt de film wel uber-ongeloofwaardig. Maar dat ligt er zo dik bovenop dat het eerder een dikke knipoog is dat een te tekortkoming van het script.
Ik heb me van begin tot eind heel erg vermaakt met deze makkelijke maar plezierige prent.

avatar van mrklm
De chemie tussen Woody Harrelson en Jesse Eisenberg was al één van de belangrijkste redenen om Zombieland, maar ook de Now You See Me-films te bekijken. Die chemie blijkt springlevend in deze dwaze, maar vermakelijke zombiekomedie. Harrelson bewijst opnieuw nog steeds over de komische talenten te beschikken waar hij in de jaren '80 mee doorbrak en de rol van de flamboyante, zichzelf ietwat overschattende Tallahassee is hem op het lijf geschreven. Eisenbergs neurotische, in ieder geval licht-autistische Columbus, met z'n tientallen vuistregels en gebrek aan empathisch vermogen, is de perfecte tegenpool en de wisselwerking tussen de twee mannelijke hoofdpersonen zorgt voor veel komische situaties. Het simpele plot is een kapstok voor ontmoetingen met nieuwe, kleurrijke karakters. De leeghoofdige Madison [een schmierende Zoey Deutch] gaat op den duur aardig vervelen, maar de bijdrage van Luke Wilson en Thomas Middleditch, als twee zombiejagers die uit een paralleldimensie lijken te komen, is hilarisch. De knokpartij in een Elvis-restaurant/museum is mijn favoriete moment uit een pretentieloze SF-komedie die je gerust mag rekenen tot de beste popcornfilms van het jaar.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Zombieland was een vermakelijke zombiekomedie, maar anno 2009 al niet erg vernieuwend - de film kwam vijf jaar na Shaun of the Dead en ook daarvoor hebben we al genoeg kunnen lachen om zombies. En nog steeds, want alleen dit jaar kregen we onder meer al The Dead Don’t Die en Little Monsters. Dus doet Zombieland: Double Tap iets nieuws? Het antwoord is nee. Want ook al is tien jaar verstreken, Zombieland: Double Tap is zo’n vervolgfilm die vooral bestaat uit callbacks van een film van tien jaar geleden. Elk personage krijgt dezelfde dialogen en handelingen en net als alle personages keren dezelfde stijlelementen terug. Geestig genoeg zijn die openingstitels met slowmotion beelden - met ditmaal een ander nummer van Metallica - net als tien jaar geleden weer een klein hoogtepunt.

Dat dit echter in Double Tap een hoogtepunt is heeft - jammer genoeg - ook te maken met het feit dat de film bestaat uit veel slechtgetimede grappen. Je zou zeggen dat men tien jaar de tijd had voor een sterk scenario, maar het simpele script van de eerste film was beter en de montage een stuk strakker. Ik merkte na twintig minuten dat ik nog amper geglimlacht had. Die glimlach bleef niet de hele film weg, maar de echt sterke grappen waren met gemak op één hand te tellen. Harrselson steelt wederom de show, terwijl Eisenberg en Stone het prima doen en Breslin weer opgezadeld wordt met een suffe rol. Ze wordt dan ook vrij overduidelijk ingeruild voor de veel leukere Zoey Deutch, die perfect weet in wat voor film ze zit. Alles rondom Breslin is verwaarloosbaar, tot het belachelijke einde aan toe, waarin ze uit het niets ineens die hippie waar ze stapelverliefd op was afwijst om …. redenen. Je kunt vrij duidelijk zien dat de schrijvers het personage van Breslin ook geen reet interesseert, zolang Harrelson maar flink kan schmieren.

Waar Zombieland oorspronkelijk bedoeld was als een TV-serie en daarom ook nogal fragmentarisch aanvoelde, daar had ik gedacht dat het vervolg meer zou aanvoelen als een film. Maar nee, ook Zombieland 2 voelt nog steeds aan als een reeks sketches. De personages komen op een locatie en na wat rare fratsen gaan ze weer weg. Die fratsen zijn soms best geinig - vooral in de actiescènes worden wel wat leuke dingen gedaan - maar er wordt amper moeite gedaan om het te laten voelen als een geheel. Soms voelt het alsof Fleischer zijn personages gewoon maar wat laat improviseren voor de camera, in de hoop dat daar iets leuks uitkomt. En lijkt met die kopieën van Harrelson en Eisenberg zelfs letterlijk Shaun of the Dead na te doen. Maar waar het in die film een simpel grapje was, daar rekt men het hier uit tot een sequentie van een kwartier. Het rommelige van de film blijft de hele tijd en rond de climax voelt de film zelfs afgeraffeld. Zombieland: Double Tap is geen uiterst vervelende film, maar toch een teleurstelling; het had zoveel leuker kunnen zijn.

Ben heel gul: 3 hele kleine mini-sterren.

avatar van wwelover
Deel één is één van mijn go to films elk jaar. Vind hem gewoon heel erg leuk. Dus ik had wel bepaalde verwachtingen bij deze film. Vernieuwend is het natuurlijk niet, maar ik vind dat ze het heel sterk hebben uitgewerkt. Zeker enkele nieuwe leuke karakters maken de film erg geslaagd. Ben sowieso al geruime tijd een liefhebber van Zoey Deutch, naast dat ze misschien wel één van de mooiste vrouwen is (mijn persoonlijke mening in ieder geval) is ze echt hilarisch. Het is een irritant typetje, maar ze gaat nooit de grens over gelukkig. Denk dat ik ook deze film nog geregeld zal aanzetten.

avatar van Kondoro0614
“Merry Christmas! What would you like, little girl?”

Geweldig. Een film die bijna wel voor mij gemaakt lijkt te zijn. Het tweede deel in ‘Zombieland’ en ik heb wederom genoten. Het eerste deel vond ik zelf erg sterk en erg leuk en ook tijdens die tweede deel gingen mijn mondhoeken vaak naar boven toe. De film is gewoon vrolijk, komisch en helemaal mijn ding: zombies slachten en lol hebben. Eigenlijk hebben we als kameraden niet te lang getwijfeld en hebben we direct besloten om de dag na release de bioscoop te bezoeken die na mijn verbazing de film vertoonde als laatste om 19:00 uur, best kort dag werd het zo met de planning uit het werk. De zaal was leeg, er zat bijna geen kip wat me toch wel een beetje deed verbazen, ik dacht dat de titel wel bekend was. Dat maakt het in ieder geval wel aangenamer voor mij om te zitten, zo weinig mogelijk hinder van anderen in de zaal, beter kan bijna niet.

Zoals ik het eerste deel klapt de film weer echt binnen en dit doen we traditioneel met een Metallica kraker. Waar het bij deel één het nummer For Whom The Bell Tolls door de speakers heen blaast met een heerlijke actie scene er achter geplakt, het mollen van zombies namelijk volgt deel twee eigenlijk zijn jongere broertje graag in zijn voetstappen. Hier worden we omver geblazen door het nummer ‘Master of Puppets’ en tja, dan wordt mijn Metalhart toch wel een beetje getriggerd en krijg ik spontaan meer zin in een film als deze! Wederom zien we hier het hele team weer een partij zombies mollen en vette actie scenes voor het witte huis.

Maar dit zijn niet de enigste stukken muziek waar de film graag mee naar voren komt, want we volgen Tallahassee droom om naar Graceland te gaan ook. Graceland is de plek waar Elvis (geboren weet ik niet) geleefd heeft en hier staan veel van zijn eigendom stukken die veel fans over de wereld willen zien. Echter is het huis compleet verwoest en staat zijn inboedel ergens anders waar Tallahassee’s droom werkelijkheid werd, heerlijk om te zien. Maar ook het nummer ‘Free Bird’ nog even langs kwam, ook lekker. En het lijkt dus wel dat ook Ruben Fleischer geliefd is door de stevige muziek genre op deze wereld, en ik hou er van ?.

Voor de rest stapt de film graag (zoals ik al zei) in de voetstappen van zijn jongere broertje, die voor mij al erg succesvol was. De film brengt eigenlijk veel van de zelfde soort grappen mee wat ik totaal niet erg vond, heb er kosteloos en vermakelijk om moeten lachen. Ook is de actie niet mis en zitten we weer lekker in een apocalyptische wereld. Woody Harrelson zat heerlijk in zijn rol en had er duidelijk zin in, de man was wederom erg komisch als het karakter Tallahassee en deed het in mijn ogen erg goed. Maar persoonlijk vond ik de hele cast leuk, die gelukkig nergens echt veranderd was. Zo zien we ook weer de leuke Jesse Eisenberg voorbij komen en de zeer knappe Emma Stone. Het nieuwe karakter wat werd vertolkt door Zoey Deutch was ook leuk, die ging onder de naam ‘Madison’ en daar kon ook wel vermakelijk om gelachen worden. Je ziet dat Eisenberg en Harrelson heerlijk op elkaar ingespeeld zijn en samen verbinden ze de film toch wel zoals hij nou is, zonder deze twee mannen waren de films eigenlijk nergens in mijn ogen.

Het verhaal is leuk maar erg simpel en soms misschien wat doorsnee. Little Rock was het samen met Wichita gevlucht, en nadat ze een jonge genaamd Berkeley (die Tallahassee duidelijk niet mocht) is ze ook gevlucht van Wichita. In de tussentijd waren Columbus en Tallahassee weer met zijn tweeën en komen ze bij Madison uit die met de twee mee gaat. Ze is echt niet de slimste en ze worden gek van haar, en wanneer Wichita besluit terug te komen zijn de rapen gaar. Ze gaan met z’n allen op zoek naar Little Rock die in Babylon zit (een kamp voor hippies) en onderweg stuiten ze op allemaal gevaren. Dus nee, het verhaal was verre van ingewikkeld en was eigenlijk erg makkelijk, maar om toch iets te hebben om de film op te laten draaien word er verder toch meer gewerkt aan de avonturen die ze ondertussen beleven.

Ja, ik heb echt heel erg van deze film genoten maar dat krijg je bij mij makkelijk voor elkaar als je een sterk duo en voornamelijk Harrelson in de apocalyptische wereld gooit en vervolgens gewoon domweg een film neerzetten die eigenlijk nergens over gaat maar toch leuk is. Ik zou ook niet terug deinzen voor een deel drie graag zelfs, en met Ruben Fleischer aan het roer zie ik ook zoiets niet mis gaan.

avatar van rep_robert
Zombieland: Double Tap is het vervolg waar niemand op zat te wachten, maar waar iedereen die de zaal uitloopt zich uiteindelijk wel met de film heeft vermaakt.

De vaart zit er vanaf het begin in en Fleischer maakt de verstandige beslissing om lekker over de top te gaan met de humor. Het gevolg is dat de film veel meer humor bevat dan het eerste deel en weinig saaie momenten kent. De film vraagt je wel om er in mee te gaan en het allemaal maar te geloven. Maar door het pure komedische karakter trok ik het wel. Het is lekker straight to the point en pure fun. Wat dat betreft een slimme keus om er een typisch tweede deel van een franchise van te maken. Groter en meer. Stiekem toch een tikkeltje beter dan het eerste deel!

avatar van Ajax&Litmanen1
Ja, dit was echt hartstikke leuk zeg! Ik vond Zombieland 1 vrij vermakelijk, maar ze sloegen daar nooit helemaal door naar de richting van de komedie. Het lag er dik bovenop, maar het had beter gekund. Dat maken ze in Double Tap helemaal goed. De film is nog een grote actie-komedie vol absurde situaties en lompe grappen. Ik heb me ieder geval enorm goed vermaakt. Stone is cute maar stoer, Eisenberg is zelfs te pruimen (ben echt geen fan van die kerel), maar Harrelson steelt echt de show als lomperik met een goed hartje.

Ook vind ik de locaties ditmaal een stuk creatiever. Het Witte Huis, Elvis' Graceland, hippiecentrum Babylon. Heerlijk. Qua geweld en gore gaat de film verder ook lekker los en zitten er heerlijke stukken in. Enig smetje vond ik de grote eindclash, waarbij ik toch wel echt zat te hopen dat al die zombies gewoon binnen zouden vallen en die hippies af hadden gemaakt. Daar viel meer uit te halen.
En het schrijfwerk rondom Eisenberg' zijn relatieissues had beter gekund, al waren de momenten tussen beide dames wel erg fijn ongemakkelijk. Zombieland 2 is verre van origineel, maar wel vele malen vermakelijker dan de voorganger. En daarmee voor mij een stuk geslaagder. Maak maar snel een trilogie van de reeks!

avatar van mjk87
Leuke film maar net iets minder dan het eerste deel. Deze film ziet meer op de komedie en gaat van moment naar moment, maar valt daartussen nogal eens stil en daarom geen echte topscore al zijn de losse elementen alle prima. Heerlijke bonte personages, leuke scènes (lekker, Master of Puppets) en vooral de onderlinge chemie geweldig. En soms is de film enorm absurd, bijvoorbeeld als Eisenberg en zijn soortgenoot elkaar aftroeven met regels, een monstertruck op de achtergrond en Woody Harrelson verkleed als Elvis. Dat slaat helemaal nergens op als je het leest, maar het past goed in deze film. En dat zegt voldoende. 3,5*.

Vermakelijke onzin. Prima vervolg, kijkt lekker weg en een stuk beter te behappen dan het vreselijke The Walking Dead van Fox TV. De hoofdrolspelers nemen het zelf ook niet al te serieus en hebben er wel lol in.

avatar van Egulio
Wow.. zo hoge ratings?!?! Gewoon een vermakelijk vervolg, met geslaagde humor, en iets leuker dan het eerste deel. Meer niet.

Zoals wel vaker met vervolgdelen het geval is, viel ook dit vervolg tegen (is wat aan de flauwe kant) en persoonlijk vind ik ook dat men er te lang mee gewacht heeft. De eerste film van "Zombieland" was nog zeer leuk en verfrissend en dit vervolg is meer van hetzelfde en dat is gelijk al te zien tijdens de opening, want die is eigenlijk identiek. Want ook nu legt Jesse Eisenberg weer het een en ander uit over zombies, wat dan gevolgd wordt door een nummer van Metallica (in dit geval "Master Of Puppets" i.p.v. "For Whom The Bell Tolls") en waarbij we dan actie zien en die is wederom in slow motion.

Daarna begint dan het verhaal en dit keer moeten onze vier "Zombie killers", te weten Tallahassee (Woody Harrelson), Columbus (Jesse Eisenberg), Wichita (Emma Stone) en de inmiddels volwassen Little Rock (Abigail Breslin), het opnemen tegen verschillende soorten nieuwe zombies, die door de jaren geëvolueerd zijn, en ontmoeten ze andere menselijke overlevenden. Hun overlevingstocht leidt hun onder meer naar The White House, Graceland en Babylon.

Het verhaal heeft niet veel om het lijf (dat was bij de eerste film overigens ook het geval) en mist eigenlijk ook charme. Dit vervolg is dus meer van hetzelfde (wat zowel een voordeel als een nadeel is) met meer humor en minder horror. De eerste keer dat ik overigens pas moest lachen (beter gezegd glimlachen) was na circa 20 minuten, toen ze de zekere irritante Madison (Zoey Deutch) tegen kwamen in een winkelcentrum (ook niet bepaald vernieuwend want destijds ontmoette men Emma Stone en Abigail Breslin in een supermarkt) en waarbij Woody Harrelson dan op een gegeven moment tegen Jesse Eisenberg zegt:

"You know why she's still alive ? Because zombies eat brains, and she ain't got any !"

Vernieuwend is de film dus niet, maar wel zijn er een aantal nieuwe levende doden (de meeste worden gelijk bij de opening geïntroduceerd) aanwezig, zoals Ninja zombies, Terminator zombies, Stephen Hawking zombies en Homer Simpson zombies (die zo dom zijn, dat het geen enkele moeite kost om ze te vermoorden), die op grove en creatieve wijze (o.a. voor de "Kill of the Week") een kopje kleiner worden gemaakt. De chemie tussen de vier "zombie killers" is wel nog steeds sterk en bevat uiteraard het nodige gekibbel tussen Woody Harrelson en Jesse Eisenberg (vond ik dit keer wel vaak minder leuk). Zoals al gezegd ligt dit keer vooral de nadruk op de humor en de grappen en verwijzingen (o.a. naar de film "Apocalypse Now (1979)", waarbij er nu wordt gezegd"I love the smell of gunpowder in the morning") variëren van scherp tot flauw (vooral die) en sommige gaan langer door dan nodig is.

Nu tien jaar later is dus dezelfde cast (ze zijn uitgegroeid tot grote Hollywood sterren, waarbij Emma Stone zelfs al een "Oscar" heeft gewonnen) terug en ze zien er qua uiterlijk nog vrijwel hetzelfde uit op Abigail Breslin na dan. Tien jaar geleden was de naam "Little Rock" nog passend voor haar (toen was ze ook pas 13 jaar), maar nu is "Big Rocks" meer van toepassing voor haar en dat vanwege de grote borsten Ook zitten er een aantal nieuwe karakters in zoals de al eerder genoemde mooie actrice Zoey Deutch, die de rol van Madison vertolkt en dat zowel op hilarische als irritante wijze. Ze is een stereotype "dom blondje" met roze outfit en een voorliefde voor Louis Vuitton tassen.

Verder maken we nog kennis met de irritante zanger en liedjesschrijver Berkeley (Avan Jogia), waar Little Rock mee op pad gaat, en ontmoeten we in Graceland (Tallahassee is namelijk een groot fan van Elvis Presley) nog Nevada (Rosario Dawson) die ook fan is van Elvis Presley en een soort van dubbelgangers van Tallahassee en Columbus, namelijk Albuquerque (Luke Wilson) en Flagstaff (Thomas Middleditch). De laatste twee zitten er gelukkig niet al te lang in, want ze worden gebeten door zombies en veranderen daar ook in, waarna ze gedood worden door Tallahassee en Columbus. Aan de ene kant is duidelijk dat dit grappig bedoeld is (waarbij de personages met zichzelf geconfronteerd worden), maar aan de andere kant maakt dit de film ook ongeloofwaardig (hoe groot is namelijk de kans dat je in een zombie overgoten land jezelf tegenkomt ?).

Wat wel leuk is in "Zombieland: Double Tap" zijn de regels die Columbus heeft opgesteld om Zombieland te overleven. Het gebruik van deze regels in relatie tot bepaalde scenes werkt namelijk goed en is leuk. Verder waren de "Kill of the Month" (waarbij een boer een zombie achterna zit met een koren maaimachine) en de "Kill of the Year" (waarbij een italiaan de scheve Toren van Pisa op een aantal zombies laat vallen) ook wel leuk.

Het laatste gedeelte van de film is daarentegen weer min of meer een kopie van de eerste film, want nu vindt er ook weer een groot gevecht plaats met zombies en dit keer in Babylon (een commune van vredige en linkse personen, vergelijkbaar met de hippies in de jaren 60 en 70) i.p.v. op een circus (daar zit wel nog een leuke verwijzing naar m.b.t. een ijscowagen). Dat was tevens ook de meest actievolle en spectaculaire scène, met o.a. vuur en een Monstertruck (waarmee Nevada ze komt helpen).

Al met al roept "Zombieland: Double Tap" wisselende gevoelens op, waarbij vooral eigenlijk de teleurstelling heerst. Aan de ene kant is de film wel leuk door bekende acteurs, snelle actie scenes, creatieve zombies en het gebruik van regels om te overleven, passend in bepaalde scenes. Aan de andere kant lijken de makers van deze film soms te ver te gaan in hun gebruik van humor versus horror, die vaak ook nog eens flauw is en ook vond ik dit keer de apocalyptische wereld er minder fraai uitzien.

P.S. na de aftiteling komt er nog een oude bekende (daarin wordt soms ook naar verwezen in de film) in actie, twee keer zelfs, maar dat was eerlijk gezegd ook best flauw.

avatar van wibro
Mij kostelijk geamuseerd met deze heerlijke onzin die voor mij eigenlijk aanvoelde, niet als een horror maar als een feel-good movie. En dat ligt toch vooral aan de dames die hier toch wel een belangrijke hoofdrol opeisten. Behalve van Emma Stone (Wichita) en Abigail Breslin (Little Rock) was ik ook zeer gecharmeerd van die blondine Zoey Deutsch (Madison). Tja, dames doen het bij mij altijd goed in dit soort films. Ik krijg er gewoon een ontzettend goed gevoel van. Minpuntje is wel buiten de overacting van Woody Harrelson dat deze film in vergelijking met de Zombieland uit 2009 originaliteit miste, maar ach...ik neem dat maar voor lief. Er zijn aanzienlijk mindere vervolgfilms gemaakt. Ik vond deze Double Tap in ieder geval heerlijk amusement om op zo'n saaie 1e Kerstdag te bekijken.

avatar van john mcclane 2
Leuke misschien wel,leuker als het origineel .
Woody steekt wel de show , en een dubbelganger grap is te vaak gedaan .
Maar ze komen er mee weg om dag de rest ze heerlijk weg kijkt .

Ik heb me in ieder geval het schompes gelachen , en dat is natuurlijk de bedoeling .
Dus geslaagd .
Lang op moeten wachten , fijn dat na zoveel laffe sequels de afgelopen tijd ,hier alles klopt .

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Geen verrassingen eigenlijk, we krijgen meer van hetzelfde. De film speelt op veilig, maar het werkt wel. Met Madison moest ik toch wel enkele keren lachen, normaal zo'n figuur die de film eigenlijk komt verpesten zou je denken. Maar geheel bekeken is de film zeker niet zo fris als de eerste. Er is gelukkig de nodige zelfspot en het duurt ook niet langer dan nodig. Simpel verhaaltje volgens de gekende formule. Soms moet dat niet meer zijn.

TMP
Vlot en vermakelijk vervolg, tien jaar na het eerste deel. Het is ook ongeveer tien jaar geleden dat ik de voorganger heb gezien, dus die zit niet meer vers in het geheugen. Dit is in mijn beleving meer van hetzelfde, maar wel leuk om naar te kijken. Met name Emma Stone en Woody Harrelson zetten leuke rollen neer. Het wordt allemaal vlotjes en met de nodige humor gebracht. Enkele bijrollen zijn wat minder, met name Berkeley en Madison.

avatar van Macmanus
Aardig.

Of iemand er 10 jaar later nou echt op zat te wachten kun je je afvragen. Probleem is een beetje dat de film ook niet echt meer wil zijn dan zijn voorganger. Aan alles voel je dat iedereen het ziet als een carriere filler. Het is nooit geweldig grappig en het verhaaltje heeft weinig om het lijf. Eisenberg is ook wat vervelend hier, heb bij hem altijd het idee dat zijn 15 minutes wel een beetje op zijn.

Wat rest is een filmpje dat goed wegkijkt. Het kan met een vervolg veel erger, maar ook wel beter.

3 sterren.

avatar van joolstein
Oude wijn, nieuwe...uitvoering

In 2009 verscheen de komische ‘horror’-film Zombieland,nu na tien jaar keert de originele cast terug. Wat op zich best opmerkelijk is want de toen nog relatief onbekende Emma Stone en Jesse Eisenberg zijn inmiddels grote sterren en tja...Abigail Breslin is geen klein meisje meer. Ze is opgegroeid als een net niet te irritante plof-chick.

Enfin, het is ook een tijd waarin de zombie volledig is uitgemolken. Iets waar de film zich maar al te bewust van is en vandaar hoor je aan begin Columbus in de openingsscène tegen de kijker zeggen; ‘U heeft veel keuze qua zombie-entertainment, Bedankt dat u voor ons heeft gekozen’, Een stukje zelf bewustzaamheid!

Daarna begin de film in het Witte Huis en wat later de onontkoombare roadmovie van de zusjes Wichita en Little Rock samen met Tallahassee en Columbus en een paar nieuwe karakters. Zoals de actrice Zoey Deutch die de rol als Madison vertolkt (is in enkele scènes hilarisch) en Rosario Dawson als Nevada.

De film is dus vooral meer van hetzelfde, wat zowel werkt als pro en con. Vernieuwend is de film niet. De film zit vol humor over de hedendaagse entertainment-cultuur. De grappen en verwijzingen variëren van scherp tot flauw en sommige gingen naar mijn gevoel net iets langer door dan nodig was. De charme compleet terughalen uit het origineel lukt niet, maar de film komt wel met vlagen in de buurt.

Komedie is nu niet direct het genre waar ik vaak iets mee kan maar deze Zombieland-films zijn een positieve uitzondering. Met deze Feelgood-film heb ik me dan ook geen seconde verveeld en genoten van de referenties en verwijzingen. Al met al is dit een geslaagd vervolg. (wel ietsepietsie minder dan de eerste) Wacht ook nog even tot na de aftiteling, want ook de filmster met de initialen B.M. kom nog even in een cameo langs.

avatar van Left4Dead
Cast gelijk en wederom onder gezag van Fleischer. Het eerste deel mocht een 3,5** steren beloning van mij krijgen, was dus erg benieuwd na het vervolg, hoe vaak hebben we meegemaakt dat een vervolg slecht uitpakt. Het gaat meteen los en warempel, een glimlach deed het me meteen krijgen.

Ben niet van de zombiefilm (hoe gek dat ook klinkt met mijn avatar), maar als er goed de gek mee gemaakt wordt dan ben ik wel van de partij. En dat zat meteen weer snor met dit vervolg. In ieder geval, zelfs de dame van Columbia studio in de intro al wat nare gasten van zich afslaan. Geweldig, de toon gezet. Slimme en domme zombies moeten aangepakt worden.

Vanaf het begin zit je in precies dezelfde sfeer als het eerste deel, een geweldig hilarisch script van meet af aan. Helaas is er natuurlijk weer een maar, de humor glijd in niveau langzaam aan af. Heel jammer want die begon sterk, het lijkt alsof het kruid te vroeg verschoten was.

Een leuke, gemakkelijke wegkijkende prent met een knipoog.

avatar van james_cameron
Overbodige sequel, onderhoudend maar erg vergezocht qua grappen en grollen. Vooral de zombies komen er ditmaal erg bekaaid af. Hier en daar een geïnspireerd moment, maar de plot is geforceerd en de personages hebben hun charme inmiddels verloren. Vooral Jessie Eisenberg is hier veel te popie jopie. Overigens wel even wachten tijdens de aftiteling: daar zit de beste grap van de film.

avatar van Psycho-M
Het is misschien een overbodig vervolg en misschien hebben ze er te lang mee gewacht, maar ik heb me prima vermaakt met dit tweede deel.
Ik vind de verschillende karakters nog steeds leuk en elkaar aanvullen.
En ook de chemie tussen de acteurs is er nog steeds.
Misschien niet leuker dan het eerste deel, maar ik ging weer met plezier terug naar Z-land.

avatar van filmkul
Heerlijk tweede deel. Het verhaal is lekker maf en wordt prima uitgewerkt door Fleischer. Het tempo ligt hoog en de grappen volgen zich in rap tempo op. Tussendoor worden de zombies op de meest originele manieren omgelegd. De cast is goed op elkaar ingespeeld en Deutch is een leuke, niet heel originele, toevoeging. De finale is wat makkelijk, maar wel vermakelijk. Blijf wel de aftiteling afkijken! 3.5

avatar van Alathir
Een beduidend zwakker vervolg. Zoals wel vaker het geval is natuurlijk. Er valt duidelijk minder humor te ontdekken in de eerste helft van de film. Eenmaal dat Zoey Deutch ten tonele verschijnt is het helemaal een flop. Ongelooflijk irritant, ik snap niet dat de makers dit zelf niet door hadden. Je hebt over-the-top ( = grappig) en je hebt irritant ( = pijnlijk ongrappig). Is het onderscheid zo moeilijk te zien? Eerste keer dat ik Zoey in zo'n onderontwikkelde rol zie verschijnen, maar dit is een rol die ze beter had gemeden. Ik vond ze er wel mooi uitzien tot ze haar mond opentrok.

Breslin heeft ook niet echt een upgrade gehad qua uiterlijk. Bij haar merk je echt het verschil in tijd. Ook Stone is zichtbaar ouder geworden. Bij Jesse zie je uiteraard quasi niks verschil (hij kreeg net zijn eerste stoppels) en ook Woody lijkt amper verouderd.

In Zombieland 2 zie je een typisch verschijnsel. De tweede film had een upgrade nodig qua zombies. Je hebt nu Homers, Hawkings, Ninjas en T-800's. Ik vond de soorten zombies amper van elkaar te onderscheiden. Juist de Homers waren erg duidelijk te herkennen aan hun debiele gedrag. Om eerlijk te zijn vond ik de intro van de film het beste en dat zegt dus ongetwijfeld al genoeg. Ik ga hier 2* voor uitdelen.

Ben wel een beetje zombie moe maar deze kon ik toch nog goed behapstukken, zeker niet slechter dan het ook al verdienstelijke eerste deel. Veel humor en relatief weinig zombies(dus weinig horror en drama), de hoofdrollen worden vergeven aan de echte mensen. Een filmreeks die zichzelf totaal niet serieus neemt(beetje Shaun of the Dead maar dan wel iets minder qua niveau) en het vooral zoekt in scherpe grappen waarmee het genre enigszins op de hak wordt genomen(maar ook weer niet te veel gelukkig). Naast de vier al bekende hoofdrolspelers(plus wederom Bill Murray, blijf zitten tot aan de eindtitels) is er geslaagde nieuwe aanwas van min of meer bekende acteurs zoals Luke Wilson, Rosario Dawson en de hier prettig irritante Zoey Deutch. Harrelson geeft trouwens een fantastische, extraverte komische rol weg en maakt daarmee bijna de hele film, een compliment wat je niet kunt geven aan de altijd wat ongemakkelijk acterende Eisenberg, een droogkloot die eigenlijk ongeschikt is voor dit soort films. Grappig al met al, maar aub geen derde deel, genoeg is wel genoeg.

avatar van Ste*
Ik weet eigenlijk vrijwel niets meer van het eerste deel, behalve dat ik hem erg leuk vond. Dit deel is sowieso minder. Het is, als je er niet al teveel van verwacht, op zich nog wel vermakelijk wat humor betreft (hoewel soms wat al te hard geprobeerd en flauw) maar met name de nieuwe personages die geïntroduceerd worden voegen weinig leuks toe en maken het een beetje een suf geheel. Die domme blonde is eigenlijk te irritant en simpel voor een film als deze en het verhaallijntje van Little Rock met haar songwriter is ook flinterdun en voegt zeer weinig toe.

Redelijk weinig zombies en kills ook moet ik zeggen, het is vooral een wat flauwe komedie geworden op deze manier terwijl de vorige film het volgens mij toch meer moest hebben van cool/grappig zombiegeweld. Dat is nu eigenlijk bijzaak geworden, er gaat ook geen enkele dreiging meer van de zombies uit, zelfs met de geëvolueerde sterkere zombies wordt uiteindelijk helemaal niets gedaan.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Vermakelijk vervolg.

Na 10 jaar komt de enigszins onbelangrijke opvolger op een zo mogelijk nog onbelangrijker eerste deel. Want Zombieland was een leuke maar weinig bijzondere zombiefilm binnen het platgetreden genre. Nu hoeft een film niet per se origineel te zijn om te kunnen vermaken, maar het helpt vaak wel mee. Zombieland Double Tap is van hetzelfde laken een pak. Voorspelbaar, een hoop flauwe grappen en aardige actie. De mix werkt opnieuw goed, en dat heeft grotendeels te maken met de cast. Woody Harrelson, Jesse Eisenberg en Emma Stone hebben een goede onderlinge chemie en poetsen veel oneffenheden weg.

Geen 28 of Shaun of Dawn of wat dan ook, maar gewoon een beetje leentjebuur en een vlot tempo doen de truc wederom. Als dan tijdens de eindtitels Bill Murray wederom acte de présence komt geven, is het feestje compleet. De oplettende filmfreak hoort Kenny Loggins de soundtrack van Caddyshack ten gehore brengen en Ghostbuster nr. 1 heeft zichtbaar plezier. Evenals de rest van de cast, en zo zien we het graag. Pure fun, niks meer en zeker niks minder. Luchtigheid alom. Iets waar ze bij The Walking Dead best een dosis van zouden kunnen gebruiken. Over 10 jaar dan nog maar een keertje. Niet eerder, laten we niet overdrijven.

***

Met dank aan Sony Pictures Home Entertainment voor het recensie-exemplaar.

avatar van Filmkriebel
Ik vond het een overbodig vervolg vooral voor de fans bedoeld. Het nieuw materiaal is daarvoor te schaars. Harrelson en Eisenberg fleuren de film opnieuw op met welgemikte humor, maar het voortdurende geklets van de personages wil maar niet ophouden en de zombie-actie vond ik een flink stuk minder dan de vorige film. Het domme blondje Madison vond ik trouwens niet eens zo'n slechte inzet alsook de bijna-dubbelgangers. en de zombie-kill of the week . De humor blijft voor mij het sterkste aspect van die Zombieland films, al is dit ook een stuk minder in vergelijking met de eerste film.. zo is de Twinkie obsessie van Talahassee verdwenen en was men weinig spitsvondig met de "rule set". De meeste waren al gekend.

avatar van blurp194
Deel twee. En in dat opzicht wellicht gewoon solide vakwerk - niet echt teleurstellend in de vergelijking met deel 1, maar aan de andere kant komt er ook zo ongeveer niets nieuws uit. En daarmee toch wat onder de maat, net een beetje teveel het uitmelken van iets wat gelukt is en geld opgebracht heeft, dus vooruit nog maar eens; aan de andere kant, het is niet beslist een halfhartige laffe poging.

Leuk is in ieder geval dat zo’n beetje de hele oude cast weer op komt dagen. Wellicht minder nodig was het dat er dan weer zoveel nieuwe bijgesleept worden - en dat is af en toe ook echt teveel, waarbij bij mij dan vooral de wannabees/dubbelgangers even verkeerd schoten. Maarja, de vaart zit er goed in, dus als je je al ergens aan ergert, dan toch niet lang.

Verder, tsja ik zei het al, het is vooral herhaling.