Død Snø 2 (2014)

Noorwegen / IJsland / Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Horror / Komedie

geregisseerd door Tommy Wirkola
met Vegar Hoel, Martin Starr en Derek Mears

Vervolg op Død Snø. Het verhaal volgt de enige overlevende van een nazi-zombieaanval. Deze overlevende zal het moeten opnemen tegen een nog groter leger van zombies. Gelukkig kan hij hierbij rekenen op de hulp van een professionele bende van Amerikaanse zombiedoders die zichzelf de Zombie Squad noemen.

avatar van perceived
Klinkt als een bijzonder en gezellig nachtje inderdaad. Vind het sowieso volkomen begrijpelijk dat plek, moment, mood en degene(n) met wie je een film kijkt, de waardering beïnvloedt.

avatar van Boeikens
Prachtig vervolg!

Na een korte terugblik op het eerste deel loopt het verhaal gewoon verder. De actie, gore en hilariteit beginnen dan ook van het begin af aan. Zelfde goede stijl maar gewoon veel meer .

Voor de fan zeker een must see!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Deel 1 was toch wel een originele film in een uitgemolken genre. Slashermovie met nazi-zombies voor de gelegenheid. Maar deel 2 zet meteen een versnelling hoger. Als je het ergens mee wil vergelijken, heb je enkel Braindead en Shaun of the dead denk ik. Geweldige humor, over de top scènes en vooral kleurrijke figuren. De film is zo slim om het helemaal anders aan te pakken en geen tweede geljikaardige slasherfilm te maken. Misschien wel ergens jammer dat dit een sequel is, omdat het pas bij een publiek zal geraken dat deel 1 heeft leren kennen en toch de moeite neemt om deze betere film te kiezen.

Komedie is altijd moeilijk, daarom ook mijn waardering voor deze film. Het werkt bij mij en ik heb sinds lange tijd niet meer zo hard gelachen met een komische film. Dat zegt genoeg over de kwaliteit.

avatar van james_cameron
Volledig over de top vervolg, waarin de balans definitief doorslaat naar komische horror. Dat is jammer, want ondanks een overdaad aan bloederige special effects en een aantal aardige aktiescenes is de rek er door alle melige toestanden alarmerend snel uit. Voornaamste misser is de introductie van een amerikaans team van zombiejagers. Dit voegt eigenlijk niets toe aan de plot en leidt slechts tot malle en overdreven situaties. Dan bood deel één toch een beter afgemeten mengeling van horror en humor. Leuk is dan wel weer dat het tempo er goed in zit en dat de film direct begint na het einde van de vorige.

avatar van Argyle
Beren goede film.

Anders dan de eerste film is dit meer een komedie, al vloeien er ook hier alweer menig liters bloed.
Opnieuw eens leuk om te bekijken, maar hoop dat het met deze toch wel stopt, denk dat het op de duur wel gaat vervelen.

avatar van n00r
Deel 2 iets minder als deel 1 maar toch leuk om te zien.

avatar van LPereboom
Toch een zalig vervolg! goed gelachen en heel vloeiend, leuke effecten en toch een waardig vervolg!

avatar van thoyouknow1980
Waanzinnig leuke zombie comedy,die uitbarst in een actie festijn.
Gaat gewoon verder waar deel 1 opgehouden is,weinig poespas en gaan met die banaan

Net weer voor de tweede keer gekeken hij blijft hilarisch gewoon fantastisch

avatar van JDSsmetje
Slasher met een vleugje humor wordt over-the-top splatstick in dit erg komische vervolg van Dead Snow. Wie vertrouwd is met de term weet dat het iets te maken heeft met liters bloed, uitgeholde darmen en lichamelijke humor. Knipogen naar films als Braindead en Evil Dead zijn onvermijdelijk. Eveneens doet de film denken aan Shaun of the Dead en zelfs New Kids Nitro. Zowel de gore (en make-up) als de grappen en grollen waren volledig geslaagd. Wat rest is bijzaak.

Waar deel 1 nog wel schrikmomenten had en de nazizombies die uit de sneeuw te voorschijn kwamen me nog wel wat angst aanjoeg, is het in dit 2e deel een gezellig weerzien. Alhoewel??? Een zombie squad (een soort Ghostbusters maar dan voor zombies) komen speciaal uit de VS naar het barre noorden om af te rekenen met het ondode nazituig. Veel gore en vooral over de top humor in dit vervolg. Waar deel 1 horror is is deel 2 vooral komedie.

avatar van Left4Dead
Deel één bleef na meerdere kijkbeurten op 2,5** voor mij haken. Dit deel begon in ieder geval al met een leuk stuk humor die ik maar mondjesmate heb kunnen beleven in het eerste deel. Een goed begin is het halve werk luidt de stelling dan ook, de binnenkomst was goed. Het bedenksel van de armen is simpelweg een heerlijke stunt te noemen.

Dit deel bood mij zoveel meer pret aangezien de humor echt op een hoger niveau staat. Heerlijke droge en soms seksistische humor kreeg mij met gemak aan het lachen. Daarnaast de heerlijke gore en toffe kill's completeren het geheel. Maar op een gegeven moment wordt het allemaal net iets minder sterk helaas. Toch vind ik dit deel beter en daarom een volle punt meer dan deel één.

avatar van Woland
Jaren geleden heb ik toch al behoorlijk genoten van Død Snø, deel 1 - ondanks dat het toch wel een beetje naar een slasher neigde, een genre dat me nou niet echt ligt, maakte de humor en de best toffe kills (in mijn herinnering) behoorlijk wat goed. De horrorchallenge is dan ook een mooi excuus om deel 2 ook maar eens te gaan kijken, al was ik ondanks het fraaie gemiddelde toch een beetje bang dat het tegen ging vallen. Maar gelukkig: deel twee is ee heel ander type film geworden, maar wel met nog steeds eenzelfde type humor, met behoorlijk gave zombies, en zeeen aan bloed en toffe kills. Deze keer zijn de nazi-zombies terug, maar dan in behoorlijk grote getale - en niet alleen dat, er is ook een leger Sovjet-zombies tot leven gewekt om tegen ze te vechten. De veldslagen zijn dan ook niet van de lucht.

Anderhalf uur rechttoe rechtaan vermaak, met gelukkig een droog type humor die me wel ligt, en met ook meer dan genoeg actie en gore om het horrorlabel met verve te verdienen. Dikke prima wat mij betreft.

avatar van alexspyforever
Dit vervolg op Dead Snow is beter maar niet zo erg veel. Ze gaan hier nog wat meer de komische toer op, op Herzog na zijn er weer enkel vervelende karakters. Van de originele cast heeft (jammer genoeg) enkel Martin het overleefd en laat dat net het karakter zijn waar ik een hekel aan had. Genoeg gore te beleven, maar het verhaal is opnieuw 2 keer niks, drama of spanning is er niet te beleven. Ze gaan zelfs de Hollywood toer op door hulp te krijgen van een zombie squad van nerds uit Amerika. Waar de eerste nog iets nieuws bracht met de bergen en de sneeuw als setting is de originaliteit hier ver te zoeken. Wat meer actie en geen lange build-up dat was waarom ik deze een hoger cijfer geef dan het origineel, maar het is zo een film waar je even kan indutten en gewoon weer verder kan kijken zonder al te veel belangrijks gemist te hebben.

avatar van Shadowed
Grappig vervolg.

Waarbij de eerste film een beetje een matige slasher was was deze verrassend grappig. En bij vlagen ook nog eens origineel. Ik had opnieuw zo'n slasher verwacht met af en toe vermakelijke stukjes maar dit was iets anders. En dat brengt lollige scenes met zich mee.

Het concept zombieleger tegen zombieleger vond ik heel lollig. Ik keek deze film met een maat en we lagen plat toen de zombies een dorp aanvielen met lollige gevolgen.. Ik vind persoonlijk dit deel beter dan het origineel.

Leuk, maar ook niet veel meer

avatar van John Milton
Eindelijk afgekeken, na hem ten tijde van verschijnen niet uit te hebben gezeten wegens moeheid en teleurstelling.

Dat laatste was er nu aanvankelijk weer even, door de andere sfeer die deze sequel kenmerkt. Gaandeweg echter, me realiserend dat Wirkola toch moeilijk nog een keer hetzelfde trucje uit kon halen, verdween dat gevoel. Ja het is anders, maar Dead Snow 2 werd steeds leuker; en uiteindelijk heb ik ook hier weer gekraaid van plezier bij sommige scènes.

En sinds Bub heb ik niet meer zo met een Zombie te doen gehad als hier met Sidekick Zombie, leuk gespeeld door Bølgens Kristoffer Joner

avatar van mikey
melige zombie komedie met her en der wat jatwerk uit (bv. Tarantino) of een eerbetoon aan (Titanic oa) klassiekers. Begon allemaal best okay dankzij compromisloze gore met als achtergrond schunnig nazi symboliek.. Laatste gebeuren: het slachtveld op een voetbalveldje is een extreem debiel re-enactment van een Romeins slagveld a la Gladiator maar nu met moffen en commies. Horror en komedie is zelden leuk.

avatar van RuudC
Prachtig vervolg! Wirkola weet de aandacht van de kijker misschien wel beter vast te houden dan bij de eerste film. Er is weer volop gore en geweld en de sequel heeft niet het probleem van op gang moeten komen. Dit gaat lekker verder waar het opgehouden is. De hoofdrolspeler komt ook veel overtuigender over, waardoor ik ook even gecheckt heb of het om dezelfde acteur gaat. Wirkola heeft prima door hoe je een goede sequel maakt. Het is allemaal wat grootser en beter. Het verhaal gaat echt verder en van de nieuwe elementen krijg je ook niet het gevoel dat het er met de haren bijgesleept is. Met name de aangenaaide arm van Herzog aan Martin heeft veel leuks te bieden. Het geeft de film een leuk Evil Dead-randje en ik heb daardoor vaak goed kunnen lachen. Enkel de finale valt wat tegen. Dat had wel een behoorlijk been there done that gevoel. Desondanks gewoon een sterk vervolg. Ik kijk uit naar het derde deel.

avatar van Phantasm
Waar de vorige film eindigde, begint deze. Volgt elkaar mooi op, net zo leuk en goor als zijn voorganger.

avatar van IH88
Død Snø 2

Iets beter dan het eerste deel. Groter, actievoller en vooral belachelijker, regisseur Wirkola pakt het duidelijk wat anders aan dan de eerste film. Dit tweede deel is ook meer een komedie dan het eerste deel, en na een stroeve start wordt het eigenlijk steeds leuker. De nazi's hebben wat komische momenten, de moorden zijn absurd, de twee politieagenten die geen idee hebben wat er speelt, de vrouw die alleen maar in Star Wars quotes kan communiceren, de belachelijke laatste scene etc. Død Snø 2 is puur vermaak.

Ik vond deel 1 beter! De effecten zien er super uit en er zitten erg grappige momenten in. Maar ik vind het vaak wel erg over de top. Soms te!

avatar van Fisico
Beter dan het eerste deel en dat is uitzonderlijk. Erg fijn vervolg waarbij ook het humorniveau is opgekrikt. Ook de personages krijgen een update. Zo was de hoofdpersoon best goed en heb ik ook genoten van de museumwachter. Als groep was ook wel het debiele politiekorps met de commissaris op kop, zeer vermakelijk. En dan haal ik die nerds nog niet aan ...

Voor de rest nog steeds een vrij idioot plot, maar dat doet er hier niet toe. Een zombieslasher doet wat hij moet doen: veel bloed, gore en liefst met een snuifje humor af en toe. In dat opzicht zeker geslaagd vervolg.

avatar van Ajax&Litmanen1
Opnieuw gezien en wederom gigantisch van genoten. Het komt niet zo vaak voor bij horrorfilms dat de sequel beter dan het origineel is, maar Tommy Wirkola flikt het wel om zijn origineel te overtreffen. En hoé. Meer en groter is niet altijd beter in opvolgers, maar hier past hier prima en lost de volledige potentie in. Want de Nazi Zombies en hun kolonel Herzog hielden in de eerste film natuurlijk huis in de besneeuwde bergen tegen een groep jongeren, maar het zou natuurlijk nog gaver zijn als ze zich in de bewoonde wereld melden en daar nog meer leed veroorzaken. En dat doen ze hier dan ook.

Het verhaal volgt meteen deel 1 op met een overlevende van de aanval op de berghut die nu in het ziekenhuis ligt en merkt dat er nog genoeg shit om op te lossen is. De Duitsers zijn pissig en hebben wel zin in het uitmoorden van een compleet dorp. Dat gebeurt dan ook op heerlijk bloederige en sadistische wijze waar niemand veilig is, of je nu bejaard bent of een kind of gehandicapt. Ik heb er weer smakelijk om moeten lachen. En ook daarna is er nog genoeg te genieten. Richting het einde maken ze het nog groter met een leger ondode Russen die komt helpen en toen had ik ook wel weer langzaam een beetje genoeg van dit alles. Het einde van Herzog was trouwens wel humor en die aangenaaide arm was ook wel een leuke toevoeging aan het verhaal.

Je kan ieder geval zien dat er meer budget in Dead Snow 2 is gestopt. Alles ziet er beter uit en zo'n tank is bijvoorbeeld ook een leuke toevoeging. Maar vooral is het fijn dat de Nazi's er een stuk overtuigender uit zien. De cast doet het ook leuk, waarbij ik die opgetrommelde geeks best vermakelijk vond. En de oude cast is ook nog steeds behoorlijk. Dead Snow 2 is echt een van de leukste horrorfilms van deze eeuw. De humor slaat niet altijd aan, maar ik heb soms wel hard moeten lachen, neem bv die EHBO scené. Ik zou heel graag een derde deel zien. Even op internet net gekeken en die lijkt er ook te komen, al lees ik dit al een paar jaar. Tempo graag!

4,5* blijft staan