Deathgasm (2015)

Nieuw-Zeeland
Komedie / Horror

geregisseerd door Jason Lei Howden
met Milo Cawthorne, James Blake en Kimberley Crossman

Een nieuwkomer in de stad, Brodie, en de bad boy Zakk smeden al snel een band door hun wederzijdse bewondering van heavy metal. De twee roepen onbewust kwaadaardige krachten op. Hierdoor moeten ze hun ambities wellicht even aan de kant schuiven.

avatar van DjFrankie
Lachen idd deze film, mag dit soort films wel, low budget en toch een leuke amusante film eruit toveren.

avatar van Woland
Vermakelijk filmpje hoor. Een komedie die niet al te flauw is (al was ik op een gegeven moment wel een beetje klaar met de dildograppen), een lekker potje metal erbij waarbij gelachen werd mét metal in plaats van óm metal, en ook niet al te onbelangrijk voor een horrorkomedie, een grappig verhaal met misschien geen spanning maar wel gore en vermaak. Op een gegeven moment wordt het allemaal wat meer een standaardkomedie, of misschien raakte ik toen wat gewend aan het metalaspect, maar alsnog was dit anderhalf uur prima vermaak.

Iets te makkelijk.

Dat Howden zich heeft laten inspireren door Jackson mag wel duidelijk zijn. De aanval in het ouderlijke huis lijkt één grote referentie naar Braindead te zijn. Wat ook duidelijk is, is dat Howden niet half de regisseur is die Jackson ooit was. Da's dan weer jammer.

Het hele metal gebeuren boeit mij persoonlijk niet zo, ik vraag me ook af of dit soort taferelen nog actueel zijn. Het lijkt me meer één of ander verlopen 80s gebeuren te zijn (niet de muziek zelf, maar de aankleding errond). De humor was vaak wat te makkelijk, de uitwerking wat flauw.

Het is dan ook redelijk mak, tot het bloedvergieten eindelijk begint. De film wordt een stuk leuker, maar écht over the top gaat het nu ook weer niet en de opperdemoon is ook wat te simpel. Ik had gewoon het gevoel dat deze film er iets te vaak de kantjes afreed. Niet verkeerd voor een keertje, maar echt memorabel vond ik het niet.

avatar van alexspyforever
Ik ben nu niet bepaald een fan van metal maar de combinatie met demons heeft wel iets. Jammer dat de personages nogal eendimensionaal worden neergezet. Die Zack was zo een klootzak dat ik hem met plezier een kopje kleiner had gemaakt moest ik Brodie zijn geweest. Metalfans, emo kids of andere outcasts ze lijken dus een leuk target voor de pestkoppen. Wraak lijkt hier niet meteen de voornaamste drijfveer behalve misschien van Brodie een beetje. De mensen die in demons veranderen, waarom de ene wel en de andere niet, het voelde allemaal zo random net zoals de manier waarop men in Evil Dead besmet geraakte, compleet willekeurig zonder logica. Uiteindelijk blijft het qua gore en splatter nog allemaal redelijk tam en je moet er ook ruim 45 minuten op wachten voor de film eindelijk leuker begint te worden. Enkele goede gore en enkele leuke grappen bijvoorbeeld Brodie die zijn neef ombrengt met het excuus dat die Satan zou hebben gezegd maar toch niet om hier een voldoende uit te puren. En wat is het punt om zo een vent in zijn blote flikker te laten rondlopen of hebben de makers een obsessie met mannelijke geslachtsdelen (ook tot uiting komend in dildo's). Vind ik ook een afknapper. Veel tributes aan andere films, weinig originaliteit of creativiteit.
Maar ik snap wel dat jij een film als deze hebt genomineerd Kondoro0614.

Lijkt me wel wat voor jou Hollywood007.

avatar van Hollywood007
alexspyforever schreef:
Maar ik snap wel dat jij een film als deze hebt genomineerd Kondoro0614.

Lijkt me wel wat voor jou Hollywood007.

Ik ben wel een metal en demons fan dus deze stond al op mijn watchlist

avatar van Basto
Best geinig gedaan. Qua verhaal en cameravoering is het niet zo bijzonder, maar wel origineel en voldoende gote.
Heb een zwak voor dit soort werk. Krappe 3,5

avatar van HK Senator
De achterhaalde vooroordelen en clichés over metalheads voeren helaas de boventoon. Dan wel weer op een dusdanige over te top manier dat je het serieus hoeft te nemen, maar goed. Een film vol met stampende metal is sowieso leuk natuurlijk.